Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Iets om naar uit te kijken?

26-10-2020 11:32 128 berichten
Hoi allen,

Dat vroeg ik me zojuist af. Wat heb ik om naar uit te kijken en eigenlijk is dat alleen maar de vrijheid om te gaan en te staan waar ik wil op elk moment, maar toen bedacht ik, dat moet beter kunnen en nu vraag ik het aan jullie. Wat hebben jullie om naar uit te kijken na de covidcrisis, als iedereen ingeënt is?
Alle reacties Link kopieren
Lekker weer met al mn broers en zussen bij elkaar zijn. Dat mis ik wel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Op reis kunnen en zorgeloos uit eten gaan
Alle reacties Link kopieren
Concerten en festivals
Damned if I don’t
Op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
mijn geliefden weer knuffelen
een kamer vol bejaarde tantes op een verjaardag
mijn kwetsbare vriendin (erntisg ziek) opzoeken
crematies waarbij je elkaar aan mag raken
geen spanning meer, wie er nu weer ziek is, en hoe ernstig
normaal werken
mensen een hand kunnen geven
de kroeg in
lekker uiteten
oh en vakantieplannen maken
Mijn ouders knuffelen.
-Geen zorgen meer om alles
wat er bij Corona komt kijken.

-Samen zijn met vrienden en familie.

-Met de camper naar het buitenland.

-Meer werk.

-Carnaval.

-Festivals.

-Uit eten.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:37
7.60% gewijzigd
Met mijn collega's in dezelfde ruimte vergaderen.
Met mijn ouders, broer en zussen in 1 ruimte zijn.
Concerten.
Op reis kunnen.
Familie missen snap ik best, maar dat kan, helaas zonder aanraking, ook via zoom enz.

Reizen en uiteten is wel een dingetje ja.

Concerten en festivals is een groot gemis voor veel mensen. Hoewel we het in onze eigen cocon het best gezellig kunnen maken met muziek naar keuze onder andere, is het toch een wereld van verschil, dus deze snap ik heel goed.
...
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 26-10-2020 12:00
95.65% gewijzigd
Mijn ouders zien en kunnen omhelzen.
Geen mondkapjes meer dragen (hier verplicht de hele dag).
Meer vrijheid voor mijn kinderen: excursies, schoolkamp etc.
Op reis gaan.
Met een groepje uit eten.
Ik zat twee weken geleden met een vriendin in een koffiezaak aan de cappuccino en we moesten zover uit elkaar zitten dat een echt gesprek en niet van kon komen vanwege de vele oren om ons heen. Ook wel een afknappertje.
Alle reacties Link kopieren
Reizen
Alsnog een groot feest geven voor mijn huwelijk
Weer gewoon mijn collega's zien
Lekkere derde helft met mijn hockeyteam
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-10-2020 11:37
Familie missen snap ik best, maar dat kan, helaas zonder aanraking, ook via zoom enz.

maar we hoeven ook niet van elkaar te snappen, wat de ander het meeste mist
Ik mis het echt, om mijn ouders niet even vast te kunnen houden. En ben ook bang dat ze (ze zijn bejaard, en mijn vader heeft meerdere soorten kanker, mijn moeder is hartpatiënt) zullen overlijden en dat ik ze dan al een jaar niet heb kunnen knuffelen
lilalinda schreef:
26-10-2020 11:42
maar we hoeven ook niet van elkaar te snappen, wat de ander het meeste mist
Ik mis het echt, om mijn ouders niet even vast te kunnen houden. En ben ook bang dat ze (ze zijn bejaard, en mijn vader heeft meerdere soorten kanker, mijn moeder is hartpatiënt) zullen overlijden en dat ik ze dan al een jaar niet heb kunnen knuffelen
Zoals ik al aangaf is dat ik het snap, maar niet in zoverre als missen, want ik heb nog maar één familielid, de rest is al weg, dus ik kan mij er niet meer zoveel bij voorstellen. Sorry. :)
Ik vind zoom echt op geen enkele manier een goed alternatief voor persoonlijk contact met familie en vrienden.

Ik kijk uit naar lekker weer uit eten, uitstapjes kunnen plannen zonder na te denken of we dan misschien weer in een of andere lockdown zitten.

Gewoon weer lekker een rondje door de stad op zaterdagmiddag met man en kinderen.
Cateautje schreef:
26-10-2020 11:37
Familie missen snap ik best, maar dat kan, helaas zonder aanraking, ook via zoom enz.
Ik woon niet in Nederland, mijn ouders wel.
En ook al bellen en Zoom-en we geregeld, het feit dat we elkaar meer dan een jaar niet hebben gezien en niet weten wanneer het wel weer kan, begint me zwaar te vallen :(
Alle reacties Link kopieren
Feestjes, carnaval en concerten.
Rosalind schreef:
26-10-2020 11:46
Ik woon niet in Nederland, mijn ouders wel.
En ook al bellen en Zoom-en we geregeld, het feit dat we elkaar meer dan een jaar niet hebben gezien en niet weten wanneer het wel weer kan, begint me zwaar te vallen :(
Kom na deze toestand dan weer naar huis. :)
...
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 26-10-2020 12:00
95.74% gewijzigd
Vorig jaar rond deze tijd ging ik een weekend naar Sevilla, medio december een weekend naar Helsinki en begin januari 2020 voor een maand naar Nieuw-Zeeland.

Ik had toen niet kunnen bevroeden dat ik in Q3 2020 al blij zou zijn als ik af en toe even iemand kon spreken, met iemand kon lachen, kon ontsnappen uit mijn thuiswerk-appartement dat inmiddels als een gevangenis aanvoelt.

Over grote dingen wil/durf ik momenteel niet eens te dromen, ik ben al zielsgelukkig. als ik in het weekend weer met mijn vrienden een biertje kan drinken, naar een wedstrijd van ons team kan, een paar dagen per week naar kantoor. Goh wat ben ik blij als die tijd eenmaal is aangebroken.
Alle reacties Link kopieren
- Normaal afspreken met vrienden en familie zonder koppen te tellen
- Uit eten (dat deed ik voor de horeca dicht ging alweer)
- Festivals
- Concerten
- Op vakantie gaan
- Lange openingstijden, mijn bibliotheek is ineens niet meer open tot 20:00 bijvoorbeeld

Edit: Oh ja en natuurlijk de mondkapjes in de vuilnisbak en dat gekut met hand reiniging, mandjes en karren en klant maxima overal weg.
ugli wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:53
21.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op reis gaan
Buiten de deur eten en je nergens zorgen over hoeven te maken
Weer eens lekker winkelen en je geen zorgen over covid hoeven te maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven