Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geen griepprik ?

27-10-2020 13:28 220 berichten
Wat baal ik hiervan. Ik haal elk jaar netjes een griepprik, omdat ik in het verleden een paar keer goed ziek ben geweest van de griep tot longontsteking aan toe.

Maar nu dus de oproep om onder de 70 hem niet te halen, zelfs niet als je een oproep van je huisarts hebt gehad.

Ik hoop dat ik hem alsnog mag halen. Wat vinden jullie ervan?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... t-te-komen
Alle reacties Link kopieren
Er is schaarste/een tekort. Wie had jij dan uit willen sluiten van de griepprik, zodat jij er wel een kan krijgen?
himalaya wijzigde dit bericht op 27-10-2020 13:31
1.75% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Er is zoveel om van te vinden momenteel, dat ik hier niks van hoef te vinden.
Vind ik.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Het is een oproep aan gezonde zestiger. Als je niet gezond bent of denkt dat je de griep niet aankan, kan je hem gewoon halen.
Alle reacties Link kopieren
Hier allebei halverwege de 30 en enorm risicogroep.
Hebben de griepprik begin oktober al gehad. Toen had onze HA iedereen al op één dag uitgenodigd.
Beetje laat die oproep alles is allang al aangevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken natuurlijk jouw omstandigheden niet, maar het lijkt me het belangrijkst dat degene met de meeste kans op ernstige gevolgen van de groep, er het meest recht op heeft

Ik weet niet hoe oud je bent en in welke conditie en je ziektegeschiedenis...maar als het alleen te doen is om die 2 weken ziek zijn te vermijden, dan snap ik dat een 70+ meer recht heeft er op.
Dat overleef je wel en een longontsteking is ook niet onoverkomelijk voor een gezond mens (been thee..)
because wijzigde dit bericht op 27-10-2020 13:36
13.68% gewijzigd
himalaya schreef:
27-10-2020 13:31
Er is schaarste/een tekort. Wie had jij dan uit willen sluiten van de griepprik, zodat jij er wel een kan krijgen?
Dat tekort is er , omdat veel mensen hem vroeger niet haalden en hem nu wel willen.
Als iedereen hem altijd netjes had gehaald, was dit tekort er nu niet.

Dus ja ik vind er wel wat van.
Alle reacties Link kopieren
het gaat alleen om gezonde 60plussers, mensen die jonger zijn en een oproep krijgen vanwege onderliggende gezondheidsrisico's mogen hem gewoon halen


Ik haal hem ook al jaren en ben nog geen 50. En na 3 x AB dit jaar vanwege longontstekingen, wil ik echt geen griep krijgen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-10-2020 13:35
Dat tekort is er , omdat veel mensen hem vroeger niet haalden en hem nu wel willen.
Als iedereen hem altijd netjes had gehaald, was dit tekort er nu niet.

Dus ja ik vind er wel wat van.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Nogmaals, wie wil jij uitsluiten zodat jij hem wel kan krijgen?
himalaya wijzigde dit bericht op 27-10-2020 13:37
5.39% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ga hem vanmiddag gewoon halen. Ik krijg niet voor niets een uitnodiging.
( chronische ziekte)
Ik haal hem trouw elk jaar overigens.
rosanna08 schreef:
27-10-2020 13:35
het gaat alleen om gezonde 60plussers, mensen die jonger zijn en een oproep krijgen vanwege onderliggende gezondheidsrisico's mogen hem gewoon halen


Ik haal hem ook al jaren en ben nog geen 50. En na 3 x AB dit jaar vanwege longontstekingen, wil ik echt geen griep krijgen
Oké, nou dan ga ik wel gewoon maar de huisarts mogen en dan hoor ik wel of ik hem krijg :@@: Ik ben begin 30, maar heb ook geen zin om ziek te worden en om weer een risico te lopen op 2/3 kuren, omdat de longontsteking niet weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-10-2020 13:35
Dat tekort is er , omdat veel mensen hem vroeger niet haalden en hem nu wel willen.
Als iedereen hem altijd netjes had gehaald, was dit tekort er nu niet.

Dus ja ik vind er wel wat van.
Dit slaat kant noch wal
himalaya schreef:
27-10-2020 13:36
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Nogmaals, wie wil jij uitsluiten zodat jij hem wel kan krijgen?
De mensen die het hiervoor ook niet nodig vonden.
Waar ik werk zijn er nog genoeg prikken, niks geen tekort gelukkig. Maar even eerlijk: er zijn al veel mensen ingeent maar waarom? Er heerst nog geen griep. Ik haal de mijne pas eind november en die is gewoon besteld dus ik neem aan dat die er dan ook gewoon is (ik ben risicogroep).
Als je te vroeg je laat inenten heb je kans dat als het griepseizoen laat op gang komt (wat de voorspelling is dit jaar in verband met corona) dat de werking dan sterk is afgenomen en je alsnog griep kunt krijgen.
anoniem_63736716def3f wijzigde dit bericht op 27-10-2020 13:39
27.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-10-2020 13:37
Oké, nou dan ga ik wel gewoon maar de huisarts mogen en dan hoor ik wel of ik hem krijg :@@: Ik ben begin 30, maar heb ook geen zin om ziek te worden en om weer een risico te lopen op 2/3 kuren, omdat de longontsteking niet weggaat.
jij hebt een oproep gekregen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Because schreef:
27-10-2020 13:37
Dit slaat kant noch wal
Hoezo? Ze kopen toch altijd in op de hoeveelheid die ze gebruiken. En dat wordt ongeveer een jaar van tevoren besteld.

Normaal houden ze zelfs over.
Nou aan mijn werkgever ligt het niet. Normaal mogen wij op ons werk de griepprik halen, maar dit jaar niet omdat die prikken elders nodig zijn.
rosanna08 schreef:
27-10-2020 13:38
jij hebt een oproep gekregen?
Ja
Ik ben eind dertig. Aangezien ik dus niet val in de groep gezonde zestigers ga ik hem dus gewoon halen. Als ik hem alleen vanwege mijn leeftijd zou krijgen zou ik waarschijnlijk wel overslaan.
Nicco88 schreef:
27-10-2020 13:37
Oké, nou dan ga ik wel gewoon maar de huisarts mogen en dan hoor ik wel of ik hem krijg :@@: Ik ben begin 30, maar heb ook geen zin om ziek te worden en om weer een risico te lopen op 2/3 kuren, omdat de longontsteking niet weggaat.
Die aanvragen en oproepen zijn allang al verstuurd.
Het is al maanden bekend en ik hoorde al eerder dat ze voorrang wilden geven aan de mensen die gewoon ieder jaar een griepprik halen en dan later de rest. En dan komen ze nu pas, nu de huisartsen al weken aan het vaccineren zijn, pas met deze oproep. Beetje erg eieren na pasen wat mij betreft. Hadden ze beter maanden geleden, toen het ook al bekend was, kunnen besluiten om alleen mensen die hem ook jaarlijks halen eerst een oproep te sturen maar nee nu doen ze het zo. Dit valt toch niet te controleren?!
Nicco88 schreef:
27-10-2020 13:39
Ja
Wat is het doel van dit topic?
captain_hindsight schreef:
27-10-2020 13:39
Nou aan mijn werkgever ligt het niet. Normaal mogen wij op ons werk de griepprik halen, maar dit jaar niet omdat die prikken elders nodig zijn.
Dus is de risico groep waar je mee werkt nu minder beschermd. Dat vind ik ook niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-10-2020 13:35
Dat tekort is er , omdat veel mensen hem vroeger niet haalden en hem nu wel willen.
Als iedereen hem altijd netjes had gehaal
d, was dit tekort er nu niet.

Dus ja ik vind er wel wat van.
Of die mensen die hem voorheen niet haalden, zijn "eindelijk verstandig geworden en halen m gewoon, zoals hen zo vaak is aangeraden. Ze hebben keurig netjes geluisterd naar de argumenten van bijv forummers op dit forum."
;-) :mrgreen:
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven