Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Waar denk jij aan?

28-10-2020 22:24 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar denk jij aan bij de huidige 1,5 meter samenleving en Corona? Wat is jou echt typisch iets van deze tijd en wat moet er volgens jou over 100 jaar in de geschiedenisboeken beschreven staan?
Alle reacties Link kopieren
Dat het echt leeg was buiten in het begin van de eerste lockdown
De speech van Rutte
You'll never walk alone op 150 radiostations
Geen school
"Woningsdag"
De speech van Willem-Alexander op een lege Dam met Dodenherdenking
De verdeeldheid van de mensen
Alle persconferenties
Steeds weer moeten afwachten wat de cijfers doen
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Oh, eindelijk een corona topic wat ik wel geinig vind :)

Ik merk dat ik heel erg de neiging heb om de rijen buiten voor winkels te fotograferen. Ik doe het maar niet, want daar zitten de wachtenden vast niet op te wachten. Maar blijkbaar vind ik dat wel een corona symbool, rijen mensen met mondkapjes op voor winkels.
Niet zo veel eigenlijk. Epidemieën komen en gaan. Het is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
28-10-2020 22:29
Oh, eindelijk een corona topic wat ik wel geinig vind :)

Ik merk dat ik heel erg de neiging heb om de rijen buiten voor winkels te fotograferen. Ik doe het maar niet, want daar zitten de wachtenden vast niet op te wachten. Maar blijkbaar vind ik dat wel een corona symbool, rijen mensen met mondkapjes op voor winkels.
O ja mondkapjes natuurlijk. En hoe gek dat in het begin was en hoe snel dat ook weer went.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De gekte rond het hamsteren in Maart.
Alle reacties Link kopieren
Het gehamster van wc-papier en conservenblikken (en de bijbehorende lege schappen in de supermarkt)
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Hoe belangrijk toiletpapier voor de mensen uit 2020 was.
Alle reacties Link kopieren
Over 100 jaar lachen ze ons sowieso uit om onze maatregelen, maar we zullen nooit weten of ze ons te voorzichtig of te naïef zullen vinden.

De toiletrollenrace is wel noemenswaardig als in grappig, maar het was nu ook weer niet een tulpenbolitem.

- De complottheorieën van Corona is een hoax, de pedofiele elite etc.
- Misschien dat de pre covid discountvliegreizen op kerosine in de boeken komen. Voor 20 euro naar Londen! Hoe dan!
- En de drie verjaardagszoenen aan het gehele gezelschap pre Covid.

Wat denk jij TO?
it-is-joysjuhhh wijzigde dit bericht op 28-10-2020 22:36
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik me toch vooral blijf herinneren hoe het voelt om heel hard te werken aan iets waarvan je weet dat het elk moment stil gelegd kan worden (ik zit in de cultuur/festivals)
Mondkapjes inderdaad. Wandelen met vrienden bij wijze van sociaal leven, en spelletjes doen via Zoom. Zoom überhaupt.
Alle reacties Link kopieren
De filmpjes van die zingende Italianen op hun balkon.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
En natuurlijk hoe de verdeeldheid tussen het volk groeide tot op het gekke af.
Alle reacties Link kopieren
Hamsteren
Online thuiswerken
Irma
Dat men vroeger handen schudde bij het voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
De huilende en uitgeputte zorgverleners op de IC.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat je opeens een hele groep nieuwe bekende Nederlanders kreeg: Diederik Gommers, Ernst Kuipers, Jaap van Dissel, Marion Koopmans, et cetera.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dat we in een week tijd en in een paar persconferenties van geen handen schudden naar dichte scholen, gesloten café's en restaurants en uitgestorven straten gingen.

Sowieso dat weekend waarin er zo gediscussieerd werd over wel of niet de scholen dicht en dat je voelde aankomen dat het er toch echt van ging komen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst een (totaal onnodig) gevoel van schaarste hebben maar daar weigeren naar te handelen.

De eenzaamheid

Het saamhorigheidsgevoel aan hrt begin van de intelligente lockdown.

De lege straten in maart.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dan zon filmpje voor me over corona: van droneshots van bekende toeristische trekpleisters overal ter wereld, dolfijnen in Venetië etc, dan zon voice over: mensen draaiden door wc papier, handzeep en andere boodschappen werden massaal gehamsterd, het was een wereldwijde strijd om het eerste coronavaccin te vinden en tevens was er een run op het griepvaccin, naar het bracht ook goede dingen mensen werden creatiever en groeiden nader tot elkaar (zingende italianen, grappige zoomcalls etc)

Zoiets :P
Alle reacties Link kopieren
Het begin van de lockdown. Vond ik heel akelig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De berenjacht met mn kinderen op de fiets; een uitje...
Alle reacties Link kopieren
Mijn huilende opa van 93 die me zowat smeekte om toch alsjeblieft binnen te komen omdat hij liever zou sterven aan corona dan aan eenzaamheid
Alle reacties Link kopieren
Het moment waarop Bruno Bruins aankondigde dat 20 minuten later alle horeca op slot ging, en scholen dichtbleven is voor mij echt zo'n moment dat ik over 30 jaar nog precies weet waar ik was en met wie.

En het lege straatbeeld, de speech van Rutte, WA op de dam inderdaad.

Ik denk niet dat je het beklemmende gevoel echt weet op te nemen in een geschiedenisboek, maar dat vergeet ik ook niet snel weer. De eerste paar keer dat ik naar het centrum ging en het vrijwel uitgestorven was, het gevoel van 'gáán we weer' half september, dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
De serieuze toon waarmee een niesje/kuchje/beginnend verkoudheidje tegenwoordig wordt aangekondigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven