Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren?

11-11-2020 00:29 3080 berichten
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoeveel mensen zich uiteindelijk willen gaan laten inenten. Ik las laatst een artikel waarin stond dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich laat inenten zodra er een vaccin is. Ik geloof dat niet zo om eerlijk te zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp.

Ga jij je laten vaccineren

Totaal aantal stemmen: 861

Nee (26%)
Ja (50%)
Ik weet het nog niet (24%)
Ja, wij hebben het allemaal nog niet gehad en gaan dus.

Zoon zit in de risicogroep en wordt hopelijk al eerder dan wij gevaccineerd.
Ja,ik wil me wel laten vaccineren. De vraag is alleen of dat kan want ik geloof dat Nederland er 8 miljoen krijgt wat neerkomt op 4 miljoen mensen die een vaccinatie kunnen krijgen. Het lijkt me dus logisch dat er een selectie komt zodat de mensen met verhoogd risico eerst kunnen.
Nee.
Normaal duurt zoiets maken en testen veel langer dan dat jaartje (nog niet eens) van nu.
Het is nog helemaal niet bekend waarom het zo muteert en dus is een vaccin nutteloos.
En vooral omdat de mensen die als arts of aanverwanten werken het allemaal NIET willen. Met nadruk op niet dus.
Alle reacties Link kopieren
En vooral omdat de mensen die als arts of aanverwanten werken het allemaal NIET willen. Met nadruk op niet dus.

Hoe kom je daarbij? Gezondheidszorg komt als eerste aan de beurt. Mijn oom is arts, en mn nicht verpleegster. Die laten zich juist WEL inenten. Met nadruk op wel dus.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
11-11-2020 00:46
Normaal duurt zoiets maken en testen veel langer dan dat jaartje (nog niet eens) van nu.
Het is nog helemaal niet bekend waarom het zo muteert en dus is een vaccin nutteloos.
Je moet het filmpje over vaccins van NOS stories eens kijken.

En wat bedoel je met 'zo muteert'? Dit virus muteert nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik wacht eerst even af.
elein schreef:
11-11-2020 01:14
Je moet het filmpje over vaccins van NOS stories eens kijken.

En wat bedoel je met 'zo muteert'? Dit virus muteert nauwelijks.
En ze starten niet bij 0 natuurlijk. Er is al voorwerk gedaan met bijvoorbeeld SARS (naast de basis van vaccin-maken)
Madeliefjees schreef:
11-11-2020 00:52
En vooral omdat de mensen die als arts of aanverwanten werken het allemaal NIET willen. Met nadruk op niet dus.

Hoe kom je daarbij? Gezondheidszorg komt als eerste aan de beurt. Mijn oom is arts, en mn nicht verpleegster. Die laten zich juist WEL inenten. Met nadruk op wel dus.
Tja in mijn omgeving dus niet. En het ging er niet om wanneer ze aan de beurt komen maar of ze zelf wel of niet willen. Mijn kennissen dus niet, geeneen.
Alle reacties Link kopieren
Gestemd op: weet het nog niet.

Ik las vandaag dat zorgmedewerkers en leraren voorrang krijgen. Maar ik weet het nog niet, eerlijk gezegd. Ik ben wel een leraar maar ik behoor niet tot een risicogroep. Kan ‘mijn’ vaccin beter naar iemand gaan die wel grote risico’s loopt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Aan al die mensen die zich niet willen vaccineren: geloven jullie nou echt dat het vaccin schadelijker is dan Corona zelf? Er kunnen flink wat complicaties optreden bij Corona hoor, inclusief het lang kwijt zijn van reuk en smaak (is niet leuk). Allerlei andere permanente schade ook nog eens.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
11-11-2020 00:46
Nee.
Normaal duurt zoiets maken en testen veel langer dan dat jaartje (nog niet eens) van nu.
Het is nog helemaal niet bekend waarom het zo muteert en dus is een vaccin nutteloos.
En vooral omdat de mensen die als arts of aanverwanten werken het allemaal NIET willen. Met nadruk op niet dus.
Dan zijn dat denk ik geen microbiologen e.d. waar vaccins het vakgebied van is. Mijn man is er wel een.

Dat het nu versneld kan is goed te verklaren.

Er wordt nu met heel veel man aan vaccins gewerkt. Er worden heel wat uren ingestoken.

Daarnaast werken veel vaccins met een dezelfde basis, waar (heel kort door de bocht) dan alleen het stukje van de ziekte wordt ingedaan. Die basis is al eindeloos vaak getest en het werkt dus steeds op dezelfde manier.

Daarbij was men met sars 1 al ver in de ontwikkeling.

En is er nu niet zozeer ingeleverd op de testfase, maar vooral op stukjes bureaucratie.

Als het vaccin door de Hoge Gezondheidsraad, waar we de voorzitter van kennen, wordt goed bevonden hebben wij er alle vertrouwen in. De testfases is zeer streng. Zeker nu door het wereldlijk belang alles onder een vergrootglas ligt.
paardenkracht schreef:
11-11-2020 02:42
Dan zijn dat denk ik geen microbiologen e.d. waar vaccins het vakgebied van is. Mijn man is er wel een.


De persoon zit dicht bij het vuur, misschien werkt je man wel voor die persoon :) Dus ja, ik neem diens mening heel serieus. En nee de persoon heeft niet expliciet aangegeven dat wij, de omgeving, ons wel of niet moeten laten vaccineren maar zelf doet die persoon het dus niet. Dat zegt voor mij genoeg.
Buiten dat houd ik niet van vaccinaties. Heb ooit (risico groep) een griepprik gehad. HA vond het nodig, nam hem nooit. Ben echt nog nooit zó ziek geweest. Nooit meer dus voor mij.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
11-11-2020 02:51
De persoon zit dicht bij het vuur, misschien werkt je man wel voor die persoon :) Dus ja, ik neem diens mening heel serieus. En nee de persoon heeft niet expliciet aangegeven dat wij, de omgeving, ons wel of niet moeten laten vaccineren maar zelf doet die persoon het dus niet. Dat zegt voor mij genoeg.
Buiten dat houd ik niet van vaccinaties. Heb ooit (risico groep) een griepprik gehad. HA vond het nodig, nam hem nooit. Ben echt nog nooit zó ziek geweest. Nooit meer dus voor mij.
Tja, zelf adviseert mijn man van wel. En daar is iedereen vrij in natuurlijk. Al zal hij mij of wie dan ook nooit willen schaden, dus ik vertrouw ook op zijn kunde.

Al zal het niet (meteen) voor iedereen beschikbaar zijn en is voor hem een reden om het niet meteen te doen, dat hij al corona heeft gehad en dus antistoffen. Net als ik. Dus iemand anders het misschien harder nodig heeft. Al nemen onze antistoffen ook wel weer af overigens.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
11-11-2020 02:51
De persoon zit dicht bij het vuur, misschien werkt je man wel voor die persoon :) Dus ja, ik neem diens mening heel serieus. En nee de persoon heeft niet expliciet aangegeven dat wij, de omgeving, ons wel of niet moeten laten vaccineren maar zelf doet die persoon het dus niet. Dat zegt voor mij genoeg.
Buiten dat houd ik niet van vaccinaties. Heb ooit (risico groep) een griepprik gehad. HA vond het nodig, nam hem nooit. Ben echt nog nooit zó ziek geweest. Nooit meer dus voor mij.
Wel snap ik niet zo goed dat als deze persoon dicht bij het vuur zit hij of zij niet weet waarom het vaccin versneld kan e.d. Want die kanttekening schetste je in je eerste reactie. En dat is dus wel, of je nu wel of niet een wil, goed uit te leggen
Ja hoor, kom maar op met dat vaccin. Ik heb nog steeds vertrouwen in de overheid, in de WHO, in de medische wetenschap. Dus als zij zeggen dat het veilig is, kan ik niet wachten om terug naar normaal te gaan.

Ik was door mijn werk een van de eerste groepen die zich kon laten testen. Ik vermoed dat ik me ook redelijk snel kan laten inenten zodra dat vaccin er is.
Alle reacties Link kopieren
De ontwikkeling van het COVID vaccin gaat te snel. Veel regels die we hebben opgesteld om medicijnen te ontwikkelen worden nu niet helemaal nageleefd. Omdat er door de tijdsdruk te snel geproduceerd moet worden.

Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik zal me zeker niet als eerste aanmelden voor deze prik.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mijn ‘nee’ is zich ombuigen naar een ja. Ik werk in het onderwijs en astma dus ik zal redelijk snel aan de beurt zijn denk ik. Ik vond het eerst te spannend, ben ook altijd heel gezond en niet echt bang om heel ziek te worden. Wordt ondertussen alleen echt ziek van alle gevolgen van Corona. Dus kom maar op met dat vaccin
Alle reacties Link kopieren
Laat ze eerst de kwetsbare mensen en de mensen in de zorg vaccineren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Antoon69 schreef:
11-11-2020 01:50
Aan al die mensen die zich niet willen vaccineren: geloven jullie nou echt dat het vaccin schadelijker is dan Corona zelf? Er kunnen flink wat complicaties optreden bij Corona hoor, inclusief het lang kwijt zijn van reuk en smaak (is niet leuk). Allerlei andere permanente schade ook nog eens.
Ik weet dat het potentieel schadelijker kan zijn.

Er zijn veel versnellingen in het proces aangebracht. Laat anderen maar proefkonijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk!

Ik heb er alle vertrouwen in dat een vaccin echt wel met grote zorg is ontwikkeld en pas na alle nodige testen op de markt komt.
En al stelt mijn 'ja' in de praktijk weinig voor denk ik - geen risicogroep, werk niet in de zorg oid - maar zodra ik aan de beurt kom, laat ik me vaccineren, al is het alleen maar om de mensen die wel in een risicogroep zitten of wel in de zorg oid werken niet te kunnen besmetten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik vertrouw het (nog) niet..
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil sowieso een lange poos wachten.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ga het vaccin niet nemen. Wil eerst weten wat de gevolgen voor je gezondheid op de lange termijn zijn. Heb er te weinig vertrouwen in.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker! En om dezelfde redenen die Tonkje hierboven noemt.
The owls are not what they seem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven