Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren?

11-11-2020 00:29 3080 berichten
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoeveel mensen zich uiteindelijk willen gaan laten inenten. Ik las laatst een artikel waarin stond dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich laat inenten zodra er een vaccin is. Ik geloof dat niet zo om eerlijk te zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp.

Ga jij je laten vaccineren

Totaal aantal stemmen: 861

Nee (26%)
Ja (50%)
Ik weet het nog niet (24%)
Het gaat mij iets te snel. Het is niet alleen door bureaucratie en stroperigheid waardoor het normaal lang duurt voordat een vaccin/medicijn op de markt kan.

Geen zin om straks vervroegd de overgang in te gaan of een hogere kans op depressies te hebben of wat dan ook.
reizigster2004 schreef:
11-11-2020 07:12
Voorlopig niet. Het gaat mij allemaal veel te snel, ze kunnen nog geen idee hebben van wat de lange termijn effecten zijn.
Bovendien schijnt je eigen immuniteit niet zo lang te duren als je het virus zelf hebt gehad. Hoe lang werkt zo'n vaccin dan? Straks moet het elke 3 maanden herhaald worden ofzo.

Ik vind het wel heel bedreigend als ik dan zo'n Hugo de Jonge met zijn van machtswellust glimmende oogjes hoor zeggen dat bepaalde maatregelen langer zullen gelden voor mensen die zich niet laten vaccineren, zoals bv niet op vakantie etc. mogen. Hoezo chantage? En nee normaal gesproken zit ik niet aan de kant van de complottheorieën.
Hij heeft zelfs al gezegd dat er bepaalde voordeeltjes zullen gaan komen voor degene die zich vrijwillig gaan laten inenten.

Hele enge uitspraak en zeker niet passend in een vrije samenleving.
anoniem_6411dd723e33c wijzigde dit bericht op 11-11-2020 08:07
0.38% gewijzigd
Getaway_Car_59 schreef:
11-11-2020 08:01
Hij heeft zelfs al gezegd dat er bepaalde voordeeltjes zullen gaan komen voor degene die zich vrijwillig zullen gaan laten inenten.

Hele enge uitspraak en zeker niet passend in een vrije samenleving.
Ach, we hebben ook al een minister die anti-homobeleid op scholen helemaal prima vindt.

Dus die grondwet is niet zo heilig bij dit kabinet momenteel.

Ik vermoed dat ze overwerkt zijn.
Sjulia schreef:
11-11-2020 07:13
Ik denk overigens ook niet dat 70% zich gaat laten vaccineren. En 70% was zelfs al te weinig had ik begrepen, 80-90% was nodig las ik. Ik verwacht de laagste opkomst vaccinaties ooit.
Precies, dat denk ik ook. Ze zeggen dat alleen maar in de hoop twijfelaars over de streep te trekken. Ik durf het niet aan. Simpelweg omdat ik er een slecht voorgevoel over heb. En dan bedoel ik voornamelijk de eventuele bijwerkingen op lange termijn.

Daarnaast ben ik jong en gezond, en val dus niet in een risicogroep.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-11-2020 08:06
Precies, dat denk ik ook. Ze zeggen dat alleen maar in de hoop twijfelaars over de streep te trekken. Ik durf het niet aan. Simpelweg omdat ik er een slecht voorgevoel over heb. En dan bedoel ik voornamelijk de eventuele bijwerkingen op lange termijn.

Daarnaast ben ik jong en gezond, en val dus niet in een risicogroep.
Ik vraag me af of ze er twijfelaars mee over de streep krijgen, als je angstige mensen druk oplegt neemt angst alleen maar verder toe. Geen handige uitspraken. Je kan je ook afvragen wat de grens is, wanneer is er sprake van dwang/verplichting. Nee het vaccin is niet verplicht maar je bent wel een stuk vrijheid kwijt. Dat vind ik niet vrij van verplichting, persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
11-11-2020 00:46
Nee.
Normaal duurt zoiets maken en testen veel langer dan dat jaartje (nog niet eens) van nu.
Het is nog helemaal niet bekend waarom het zo muteert en dus is een vaccin nutteloos.
En vooral omdat de mensen die als arts of aanverwanten werken het allemaal NIET willen. Met nadruk op niet dus.
Ik kan mij voorstellen dat het eng lijkt voor jou en ik wil je dan ook niet aanvallen maar mijn eerste gedachte was dat jouw bron zeker Donald T. is....
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik als midden 20-er die niet in de risicogroep valt de komende jaren nog niet aan de beurt ben. Wat meteen weer een voordeel is, want dan kan ik rustig aankijken of het uiteindelijk nog nodig blijkt te zijn om het te halen of niet.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
11-11-2020 07:55
Het gaat mij iets te snel. Het is niet alleen door bureaucratie en stroperigheid waardoor het normaal lang duurt voordat een vaccin/medicijn op de markt kan.
Normaliter hebben ze ook geen oud vaccin van soortgelijke ziekte op de plank liggen dat ze kunnen hergebruiken.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
11-11-2020 08:10
Ik kan mij voorstellen dat het eng lijkt voor jou en ik wil je dan ook niet aanvallen maar mijn eerste gedachte was dat jouw bron zeker Donald T. is....
Facebook
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik zal moeten. geen vaccinatie:geen baan meer.
Alhoewel, dit geldt niet bij de griepvaccinatie.
Of ik zelf zal willen, weet ik niet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-11-2020 08:09
Ik vraag me af of ze er twijfelaars mee over de streep krijgen, als je angstige mensen druk oplegt neemt angst alleen maar verder toe. Geen handige uitspraken. Je kan je ook afvragen wat de grens is, wanneer is er sprake van dwang/verplichting. Nee het vaccin is niet verplicht maar je bent wel een stuk vrijheid kwijt. Dat vind ik niet vrij van verplichting, persoonlijk.
We zijn nu zonder vaccin nog veel meer vrijheid kwijt!
CatherineTheGreat schreef:
11-11-2020 08:10
Ik kan mij voorstellen dat het eng lijkt voor jou en ik wil je dan ook niet aanvallen maar mijn eerste gedachte was dat jouw bron zeker Donald T. is....
Jouw eerste gedachte (of moet ik schrijven 'oordeel') klopt niet.
smulrol schreef:
11-11-2020 08:12
Facebook
Ik heb geen Facebook.

Jij wel?
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
11-11-2020 08:13
Ik denk dat ik zal moeten. geen vaccinatie:geen baan meer.
Alhoewel, dit geldt niet bij de griepvaccinatie.
Of ik zelf zal willen, weet ik niet.
Zorg? Heel veel verpleegkundigen willen hem ook niet. Ze kunnen moeilijk iedereen ontslaan.
Sjulia schreef:
11-11-2020 08:09
Ik vraag me af of ze er twijfelaars mee over de streep krijgen, als je angstige mensen druk oplegt neemt angst alleen maar verder toe. Geen handige uitspraken. Je kan je ook afvragen wat de grens is, wanneer is er sprake van dwang/verplichting. Nee het vaccin is niet verplicht maar je bent wel een stuk vrijheid kwijt. Dat vind ik niet vrij van verplichting, persoonlijk.
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden. ;)

Mogen we straks nog naar de kapper en de discotheek bijvoorbeeld.
Of worden we enkel geweigerd bij grote evenementen. En hoe weet de overheid of je wel of geen vaccinatie hebt gehad. Komt er een systeem dat alles registreert. En zo ja, hoe makkelijk is zo'n systeem te hacken in de toekomst?
Alle reacties Link kopieren
Intie schreef:
11-11-2020 08:11
Ik denk dat ik als midden 20-er die niet in de risicogroep valt de komende jaren nog niet aan de beurt ben. Wat meteen weer een voordeel is, want dan kan ik rustig aankijken of het uiteindelijk nog nodig blijkt te zijn om het te halen of niet.
Ligt er aan wat voor strategie ze gaan inzetten om een einde te maken aan deze pandemie. De groep tot 30 zijn wel de superspreaders die je nu zo’n beetje thuis moet opsluiten om de boel onder controle te houden.
Een vaccin is de sleutel om feesten, festivals en vakanties weer mogelijk te maken
Ik wil die vaccinatie best, maar ik wacht nog wel even tot de mensen die hem beter kunnen gebruiken allemaal voorzien zijn.
Ik neem hem wel, doe graag mijn bijdrage aan de groepsimmuniteit.
En ik verwacht redelijk snel aan de beurt te zijn, want ik kom ook in aanmerking voor de griepprik.
Overigens ben ik niet bang voor de ziekte zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hem zeker halen als ik aan de beurt ben (en dat is vast niet bij de eerste lichting). Ik neem hem dan uit solidariteit en om bij te dragen aan groepsimmuniteit, niet omdat ik zelf bang ben ernstig ziek te worden. Vaccins werken bij een oudere groep vaak minder goed, dus er is ook een schil van jongere gevaccineeerden nodig om ouderen te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hem wel, ik hoop veel met mij. Ik wil zo snel mogelijk terug naar een normale samenleving, voor mezelf ( ik wil mijn ouders weer knuffelen) maar vooral voor mijn kinderen ( ik zie de toekomst anders heel somber in) Bovendien wil ook absoluut geen Corona krijgen. Ik werk in de zorg en zo heftig Corona krijgen zodat je naar het ziekenhuis moet gun ik mijn ergste vijand niet. Dus ook al ben ik best bang voor het vaccin, heb ik genoeg redenen om het wel te nemen.
Wat lijkt het me heerlijk om niet meer afhankelijk te zijn van andere mensen voor mijn eigen gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
11-11-2020 01:50
Aan al die mensen die zich niet willen vaccineren: geloven jullie nou echt dat het vaccin schadelijker is dan Corona zelf? Er kunnen flink wat complicaties optreden bij Corona hoor, inclusief het lang kwijt zijn van reuk en smaak (is niet leuk). Allerlei andere permanente schade ook nog eens.
Ik ken wel wat mensen die zich sowieso niet laten inenten en het gaat hun in de basis niet om wat nou ‘schadelijker’ is. Nou ja, wel om schadelijk, maar die schade heeft niks met complicaties te maken.
Ja hoor, jas 'm er maar in. Ik ben docent en ik sta op een van mijn scholen gewoon voor de klas in lokalen die niet al te goed te ventileren zijn. Op een andere school weer geef ik voor een deel fysiek les, kortom: ik werk elke dag met heel veel mensen.
Wat denken jullie dat ze in dat vaccin stoppen? Hormonen?

Ik lees hier dingen over onvruchtbaarheid, depressie, overgang... Hoe kom je daarbij?
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele domme vraag,maar ik weet echt niet hoe zoiets gaat.
Hoe weten ze dat het werkt met die proefpersonen?
Ze krijgen dat vaccin en dan?
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
11-11-2020 07:05
Dit, wie weet zitten we straks met een hele onvruchtbare generatie of zijn er hele andere bijwerkingen, mij niet gezien
Uhmm, ik denk niet dat we onvruchtbaar gaan worden van het vaccin. De kans daarop is denk ik groter wanneer je corona hebt gehad. Dat virus heeft al zoveel rare restverschijnselen laten zien dat dit mij niet zou verbazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven