Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren?

11-11-2020 00:29 3080 berichten
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig naar hoeveel mensen zich uiteindelijk willen gaan laten inenten. Ik las laatst een artikel waarin stond dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich laat inenten zodra er een vaccin is. Ik geloof dat niet zo om eerlijk te zijn.

Toch ben ik wel nieuwsgierig naar jullie meningen over dit onderwerp.

Ga jij je laten vaccineren

Totaal aantal stemmen: 861

Nee (26%)
Ja (50%)
Ik weet het nog niet (24%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 'm zeker halen wanneer ik aan de beurt ben. (Ik zal niet bij de eerste lichting zitten.)

Ik wil bijdragen aan de groepsimmuniteit. En daarnaast wil ik zelf ook geen Covid krijgen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-11-2020 08:42
Wat denken jullie dat ze in dat vaccin stoppen? Hormonen?

Ik lees hier dingen over onvruchtbaarheid, depressie, overgang... Hoe kom je daarbij?
Nou ja, ik moest ook aan DES-moeders en dochters denken.
Ik denk dat ik een Sheldon na doe.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-11-2020 08:01
Hij heeft zelfs al gezegd dat er bepaalde voordeeltjes zullen gaan komen voor degene die zich vrijwillig gaan laten inenten.

Hele enge uitspraak en zeker niet passend in een vrije samenleving.
Ik noem dit geen “voordeeltjes”. Stel er worden weer festivals georganiseerd en van de 40.000 mensen zijn er 15.000 niet gevaccineerd, dan wordt het virus alsnog enorm verspreid. Gevolg: er kunnen dus alsnog geen festivals (en concerten en vliegvakanties etc etc) plaatsvinden. Zoiets kan alleen doorgang vinden wanneer een heel groot deel van de bezoekers ingeënt is. Is het je keuze om je niet te laten vaccineren, dan kun je er dus niet heen, ik vind dat niet raar.

En misschien is het zo dat het allemaal wel mee blijkt te vallen wanneer de kwetsbare groepen ingeënt zijn, dan kan het normale leven weer voor iedereen doorgaan, maar mocht dit niet zo blijken te zijn, dan vind ik niet dat degenen die geen vaccinatie willen het mogen verpesten voor de rest.

Dit gezegd hebbende: ik heb zelf “weet ik nog niet” gestemd, omdat ik te weinig weet over het vaccin. Ik zou me daar dan eerst wat meer in willen verdiepen. Maar ik vind het logisch dat het consequenties kan hebben als ik het niet laat doen. En ik acht de kans zeer groot dat ik en de rest van mijn gezin ons zodra dat kan laten inenten.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 11-11-2020 08:51
3.58% gewijzigd
Mevrouw75 schreef:
11-11-2020 08:46
Nou ja, ik moest ook aan DES-moeders en dochters denken.
Maar dat was een medicijn op basis van hormonen. Totaal anders dan een vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-11-2020 08:27
Ik wil die vaccinatie best, maar ik wacht nog wel even tot de mensen die hem beter kunnen gebruiken allemaal voorzien zijn.
Dit. Ik sta niet vooraan in de rij omdat ik 'jong' en gezond ben, voor zover ik weet dan. Maar ter bescherming van kwetsbaren om mij heen die ik graag mee.
kleinezon wijzigde dit bericht op 11-11-2020 08:52
20.00% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Als ik moet, dan ga ik gewoon natuurlijk, maar anders nog niet.
strings-attached schreef:
11-11-2020 02:51
De persoon zit dicht bij het vuur, misschien werkt je man wel voor die persoon :) Dus ja, ik neem diens mening heel serieus. En nee de persoon heeft niet expliciet aangegeven dat wij, de omgeving, ons wel of niet moeten laten vaccineren maar zelf doet die persoon het dus niet. Dat zegt voor mij genoeg.
Buiten dat houd ik niet van vaccinaties. Heb ooit (risico groep) een griepprik gehad. HA vond het nodig, nam hem nooit. Ben echt nog nooit zó ziek geweest. Nooit meer dus voor mij.

De persoon waar ik voor werk heeft ook een stuk minder verstand van wat ik doe dan ikzelf. Dus dat zegt niets natuurlijk.

Ik laat me zeker wel vaccineren. Ik hoop zelfs dat je 'm vervroegd kan kopen, of zo (natuurlijk nadat de frontlinie aan zorg eerst geweest is, rustig aan maar). Kan niet wachten om weer op reis te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-11-2020 08:49
Maar dat was een medicijn op basis van hormonen. Totaal anders dan een vaccin.
Ja, maar toch moest ik eraan denken. En als ik eraan moet denken kan ik me zo voorstellen dat anderen, iets wantrouwiger over vaccins dan ik een naar beeld kunnen krijgen bij een vaccin waarvan de korte en lange termijn bijwerkingen nog niet bekend zijn.

En dat het dan theoretisch gaat over wel of niet hormonale zaken doet er dan niet zoveel toe.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd voor welke bijwerkingen de mensen, die niet willen, bang zijn.

Bij velen heb ik het idee dat ze vooral blijven hangen in het "niet willen". Ze willen geen maatregelen, geen vaccin en niemand vertrouwen. Dat is ook een vrij logische reactie in deze onzekere tijd, dus ik begrijp het wel. Maar je kunt je afvragen in hoeverre het constructief is.

Ik wil haar graag weer in de buurt zijn van mijn (oudere) familieleden, en vooralsnog lijkt een vaccin hiertoe de enige weg.

Dat een vaccin sneller dan gewoonlijk ontwikkeld kan worden, lijkt mij logisch gezien het feit dat er heel veel meer geld en mankracht in gestoken wordt. Er komen maar weinig medicijnen op de markt, waarbij men eerst eens 10 jaar gaat afwachten, wat de effecten zijn. Grote kans dus, dat de meesten allang medicijnen slikken, waarvan de gevolgen op lange termijn niet bekend zijn.
Lady*Voldemort schreef:
11-11-2020 08:27
Ik wil die vaccinatie best, maar ik wacht nog wel even tot de mensen die hem beter kunnen gebruiken allemaal voorzien zijn.
Precies dit.
Zouden er meer dan genoeg zijn dan wil ik graag direct, maar als er te weinig zijn dan ben ik zeker niet iemand die het nodig heeft. Geen risicogroep, thuiswerken.
Geef er eerst maar een aan mijn hoogbejaarde oma, mijn vriendin die chemos krijgt, mijn kennis met zware astma, mijn ouders en schoonouders. En al die andere Nederlanders in zo'n soort situatie. En als die allemaal hebben dan wil ik graag terug naar bij iedereen op bezoek mogen, zwemmen met de kinderen, met de hele familie uit eten etc.
Mimali schreef:
11-11-2020 08:44
Misschien een hele domme vraag,maar ik weet echt niet hoe zoiets gaat.
Hoe weten ze dat het werkt met die proefpersonen?
Ze krijgen dat vaccin en dan?
Een groep krijgt een vaccin toegediend en de andere groep een placebo en als er dan van de gevaccineerde groep significant minder mensen besmet raken dan van de placebogroep kun je stellen dat het vaccin werkt. En nee, er worden geen mensen expres besmet.
aaaanne schreef:
11-11-2020 08:53
Precies dit.
Zouden er meer dan genoeg zijn dan wil ik graag direct, maar als er te weinig zijn dan ben ik zeker niet iemand die het nodig heeft. Geen risicogroep, thuiswerken.
Geef er eerst maar een aan mijn hoogbejaarde oma, mijn vriendin die chemos krijgt, mijn kennis met zware astma, mijn ouders en schoonouders. En al die andere Nederlanders in zo'n soort situatie. En als die allemaal hebben dan wil ik graag terug naar bij iedereen op bezoek mogen, zwemmen met de kinderen, met de hele familie uit eten etc.
Als je oma gevaccineerd is kun jij daar toch rustig op bezoek?
Nee, ik zou mijzelf niet laten vaccineren. Er zijn nog teveel onduidelijkheden over mogelijke risico’s op de lange termijn en daarnaast muteert elk virus en zal vaccinatie op zijn tijd waarschijnlijk weinig tot geen effect meer hebben.

Aanvulling: ik ben normaal gesproken voorstander van vaccinaties, maar deze zal ik niet nemen ivm de nog onbekende lange termijn risico’s.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 08:57
23.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk.
Dat Corona heeft dan een jaar lang de samenleving bakken met geld gekost en heel veel leed veroorzaakt .
Dat wil ik niet langer.
Mevrouw75 schreef:
11-11-2020 08:53
Ja, maar toch moest ik eraan denken. En als ik eraan moet denken kan ik me zo voorstellen dat anderen, iets wantrouwiger over vaccins dan ik een naar beeld kunnen krijgen bij een vaccin waarvan de korte en lange termijn bijwerkingen nog niet bekend zijn.

En dat het dan theoretisch gaat over wel of niet hormonale zaken doet er dan niet zoveel toe.
Ik snap het wel, maar het is natuurlijk redeneren met je onderbuik in plaats van je verstand.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk. Ik geloof in de werking van vaccins. Uiteraard besef ik dat het met vaccins ook wel eens mis gaat, maar het verleden leert dat die missers niet opwegen tegen de positieve effecten.

Daarnaast vind ik dat je dit samen doet - hoe meer mensen zich laten inenten, hoe sneller we die rotziekte indammen. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij.
Sjulia schreef:
11-11-2020 07:23
Dat zou ik wel heel erg vinden, maar ik kan het me niet voorstellen gewoon. Nare tijden.

Lijkt me juist een prima zaak. Zonder vaccinatiebewijs tegen gele koorts kom je bepaalde landen ook niet in.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-11-2020 08:55
Ik snap het wel, maar het is natuurlijk redeneren met je onderbuik in plaats van je verstand.
Het is in de toekomst kijken en ik snap wel dat mensen eerst de kat uit de boom willen kijken. Ik vind dat je dat niet zomaar af kan doen met onderbuik vs verstand.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 08:59
25.42% gewijzigd
PhiIae schreef:
11-11-2020 08:55
Nee, ik zou mijzelf niet laten vaccineren. Er zijn nog teveel onduidelijkheden over mogelijke risico’s op de lange termijn en daarnaast muteert het virus en zal vaccinatie op zijn tijd waarschijnlijk weinig tot geen effect meer hebben.

Ik vind dit zo grappig. Wie ben jij en wat heb jij gestudeerd om hier over te gaan zitten twijfelen? Sommige dingen moet je aan de experts overlaten. Lekker internetonderzoek gedaan? Je overtuiging gebaseerd op losse nieuwsfeiten?

Kan mij niet schelen als ik elk half jaar of elke drie maanden een nieuw vaccin nodig heb. Als ik daarmee m'n vrijheid terug heb: prima de bima. Blijven jullie de niet-ingeënten maar lekker allemaal thuis. Waar zit je anders op te wachten thuis? Dit is wat we nodig hebben om terug naar normaal te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-11-2020 08:54
Een groep krijgt een vaccin toegediend en de andere groep een placebo en als er dan van de gevaccineerde groep significant minder mensen besmet raken dan van de placebogroep kun je stellen dat het vaccin werkt. En nee, er worrden geen mensen expres besmet.
Ja dat snap ik, maar als die mensen de maatschappij ingaan met alle voorzorgsmaatregelen die er nu zijn dan weet je toch nog niet wat er gebeurt als we allemaal weer "gewoon" gaan doen?
Mevrouw75 schreef:
11-11-2020 08:57
Het is in de toekomst kijken.
Ik heb geen verstand van medicijnen, dus al helemaal niet van bijwerkingen en lange-termijneffecten. Jij wel?

Dat laat ik graag over aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben en niets anders doen.
Mevrouw75 schreef:
11-11-2020 08:46
Nou ja, ik moest ook aan DES-moeders en dochters denken.
Maar juist van DES en softenon (totaal andere medicijnen overigens) is enorm veel geleerd en zijn de procedures enorm aangescherpt. Er is echt enorm veel veranderd in ruim 40 jaar tijd.
strings-attached schreef:
11-11-2020 00:46
Nee.
Normaal duurt zoiets maken en testen veel langer dan dat jaartje (nog niet eens) van nu.
Het is nog helemaal niet bekend waarom het zo muteert en dus is een vaccin nutteloos.
En vooral omdat de mensen die als arts of aanverwanten werken het allemaal NIET willen. Met nadruk op niet dus.
:rofl:

Joh, ik werk in de zorg en ik hoor mijn collega's ook wel eens domme dingen zeggen als: corona wordt verspreid via 5G masten.
Dusssss

Ik ga hem overigens gewoon halen als ik hem aangeboden krijg.
Het wordt onder zulke hoge druk gemaakt, ik hoop maar dat dit niet ten koste van de kwaliteit gaat. Maar afgezien daarvan, voor de griepprik ben ik ook de doelgroep niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven