Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Angstig door corona thuis

17-11-2020 20:40 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis, sinds een paar weken klaar met groepstherapie wat ik een jaar lang heb gevolgd. Heel veel geleerd, waar het vandaan komt, wat ik moet doen en ik kan echt zeggen dat ik veranderd ben in positieve zin, therapie heeft me goed gedaan.
Maar nu, ik moet het even delen met anderen, daarom dit topic....mijn man heeft corona weten we sinds vandaag en ik schiet in angst. Ik pas technieken toe die ik geleerd heb, ik reageer beter dan een jaar geleden maar ik voel angst. Daardoor krijg ik het warm, druk op mn hoofd en word ik bang dat ik zelf ook ziek wordt. Moet 10 dagen in quarantaine met 2 jonge kinderen, ben bang dat man erg ziek wordt, of ik, of mn kinderen. Bang dat ik niet voor mn kinderen kan zorgen. Ik voel me naar, ik focus op mn ademhaling maar die zit hoog omdat ik spanning ervaar.
Ik kan even niet relativeren, angst is te aanwezig. Bah bah bah.

Kan iemand me gerust stellen? Ik houd van feiten en kan google afzoeken naar de corona cijfers en de kans dat ik op mijn leeftijd (38) erg ziek wordt...maar ben bang dat ik mn angst dan alleen maar voed
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
17-11-2020 22:34
Ik hou van feiten. Dank je!
Ik ben gezond, durf het niet hardop te zeggen maar altijd een goede weerstand. Geen overgewicht, Vit D weet ik niet. Gezien deze feiten weet ik, met mijn rationele hoofd dat mijn risico niet heel groot is, maar angst neemt dat over. Daarom vind ik feiten wel fijn te lezen.
Voornamelijk ben ik bang dat ik en man niet voor de kinderen kunnen zorgen omdat we te ziek zijn, of het ziekenhuis in moeten en dat er niemand is die de zorg over kan nemen omdat we in quarantaine zitten en niemand anders bij ons mag komen.
Dat niemand ons wil helpen.

Nou in het geval van nood denk ik dat er zo een legertje forummers bij je op de stoep staat om hulp te bieden, dus daar hoef je zeker niet bang voor te zijn hoor. Er zijn hier hele voedselpakketten naar mensen verstuurd dusse.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
17-11-2020 22:30
Ja exact hetzelfde, gebrek aan controle. Ook ik heb therapie gevolgd en ik weet mezelf uiteindelijk wel te kalmeren maar soms overvalt het me ineens.

Lastig he? Hoe gaat het met je man?
Het overvalt je ja. Ik weet het pas sinds vandaag en de kans dat het corona was leek klein want we zijn voorzichtig. Dan gebeurd het toch en werd ik eerst boos op mn man, want ik vond dat hij de regels niet goed had nageleefd. Daarna kwam angst, vooral toen ik besefte dat we zeker 10 dagen thuis zitten, kids uit hun normale leven gehaald worden, man die ineens snotverkouden klinkt en toen dacht ik 'aahhh help dit gaat fout'

Man voelt zich verder wel goed, een lichte hoest en dichte neus. Als het zo blijft is het goed. Dat onvoorspelbare....bah. ik heb mijn hele leven zo hard gevochten om voorspelbaarheid te vinden en als dat er niet is raak ik in paniek. Ik moet ook eerlijk zijn dat ik een jaar geleden er veel erger aan toe zou zijn dan nu, dus ik zie een lichtpuntje.

Hoe gaat het met jouw man? Hebben jullie ook kinderen. De GGD moet ons nog bellen. Is dat bij jullie al gebeurd?
newspaper wijzigde dit bericht op 17-11-2020 22:42
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
17-11-2020 22:39
Nou in het geval van nood denk ik dat er zo een legertje forummers bij je op de stoep staat om hulp te bieden, dus daar hoef je zeker niet bang voor te zijn hoor. Er zijn hier hele voedselpakketten naar mensen verstuurd dusse.. ;)
Haha goed om te onthouden ;)
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
17-11-2020 22:40
Het overvalt je ja. Ik weet het pas sinds vandaag en de kans dat het corona was leek klein want we zijn voorzichtig. Dan gebeurd het toch en werd ik eerst boos op mn man, want ik vond dat hij de regels niet goed had nageleefd. Daarna kwam angst, vooral toen ik besefte dat we zeker 10 dagen thuis zitten, kids uit hun normale leven gehaald worden, man die ineens snotverkouden klinkt en toen dacht ik 'aahhh help dit gaat fout'

Man voelt zich verder wel goed, een lichte hoest en dichte neus. Als het zo blijft is het goed. Dat onvoorspelbare....bah. ik heb mijn hele leven zo hard gevochten om voorspelbaarheid te vinden en als dat er niet is raak ik in paniek. Ik moet ook eerlijk zijn dat ik een jaar geleden er veel erger aan toe zou zijn dan nu, dus ik zie een lichtpuntje.

Hoe gaat het met jouw man? Hebben jullie ook kinderen. De GGD moet ons nog bellen. Is dat bij jullie al gebeurd?
Mijn man kreeg donderdag last van een lichte keelpijn. Vrijdag laten testen en nooit verwacht dat het positief zou zijn.

Raakte in paniek en heb boze dingen gezegd.

We hebben 3 kinderen. Twee op het vo en een op de basisschool. Die laatste mist nu 2 kinderfeestjes en de hele sinterklaasvoorpret op school.

De ggd heeft afgelopen weekend gebeld. Bereid je voor op een lang gesprek. Man moest per dag vertellen wat hij heeft gedaan, met wie en hoe lang.
Hoe de kantoren op het werk eruit zien, of er ventilatie is enz.
Van die vragen schoot ik alweer in paniek.

Hij heeft de ergste keelpijn die hij ooit heeft gehad zegt hij. Verder weinig eetlust, af en toe een nies of een hoest.

Ik blijf hem maar vragen of het erger wordt. Ben dan bang dat het ineens omslaat.

Om toch iets van controle ergens over te hebben blijf ik maar poetsen, ontsmetten en luchten. Ramen dag en nacht open en de schuifdeur de hele dag een stuk.

Ik probeer de kinderen niks van mijn paniek te laten merken. Ken je dat? Ik kan gewoon gesprekken voeren terwijl ik van binnen gek word van een paniekaanval.

Ga je vandaag de therapeut bellen? Sterkte vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel de hele dag een mondkapje gaan dragen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Lieve to, ik begrijp je. Ik heb zelf een angst- en paniekstoornis ontwikkeld een paar maanden geleden.

Wees vooral mild naar jezelf. Sta jezelf toe dat je ongerust en angstig mag zijn. Praat met jezelf zoals je liefste vriendin met je zou praten nu je je zo angstig voelt. Dus met compassie.

Probeer je te realiseren dat de gedachten die je nu hebt, slechts gedachten zijn en dat je brein je alleen maar extra angst aan praat. Probeer iets afstand te nemen van de gedachten die je nu hebt. Gedachten komen en gaan ook weer. Bedank je verstand voor de tip die het je geeft, maar kies er voor om wat anders te doen.

Het is zo rot als je je angstig voelt...
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
18-11-2020 07:20
Mijn man kreeg donderdag last van een lichte keelpijn. Vrijdag laten testen en nooit verwacht dat het positief zou zijn.

Raakte in paniek en heb boze dingen gezegd.

We hebben 3 kinderen. Twee op het vo en een op de basisschool. Die laatste mist nu 2 kinderfeestjes en de hele sinterklaasvoorpret op school.

De ggd heeft afgelopen weekend gebeld. Bereid je voor op een lang gesprek. Man moest per dag vertellen wat hij heeft gedaan, met wie en hoe lang.
Hoe de kantoren op het werk eruit zien, of er ventilatie is enz.
Van die vragen schoot ik alweer in paniek.

Hij heeft de ergste keelpijn die hij ooit heeft gehad zegt hij. Verder weinig eetlust, af en toe een nies of een hoest.

Ik blijf hem maar vragen of het erger wordt. Ben dan bang dat het ineens omslaat.

Om toch iets van controle ergens over te hebben blijf ik maar poetsen, ontsmetten en luchten. Ramen dag en nacht open en de schuifdeur de hele dag een stuk.

Ik probeer de kinderen niks van mijn paniek te laten merken. Ken je dat? Ik kan gewoon gesprekken voeren terwijl ik van binnen gek word van een paniekaanval.

Ga je vandaag de therapeut bellen? Sterkte vandaag.
Ggd heeft nog steeds niet gebeld. Mijn man is ergens geweest sinds afgelopen donderdag dus dat BCO lijkt me niet spannend. De 2 mensen die hij gezien heeft hebben we zelf al gebeld.
De kinderen merken mijn angst niet denk ik, maar ik ben wel onrustig en daardoor ook wat geïrriteerder. Dat trekt wel bij, ik heb een paar dagen nodig om te wennen aan de situatie. De jongste vind ik ingewikkeld, die wordt bijna 4 en snapt niet waarom hij niet naar de overbuurjongen mag lopen. Hij is enorm toe aan uitdaging, op de opvang kan hij nog lekker rond rennen en met vriendjes spelen. Dat valt nu weg en hij vind het lastig zolang thuis. Maar goed, we moeten het ermee doen.
Wij wonen in een klein dorp met veel buitengebieden. Vandeweek ga ik echt wel even met ze naar buiten om een rondje te rennen. Ze moeten normaliter hun energie kwijt en spelen veel buiten, met 10 dagen alleen maar binnen wordt niemand gelukkig hier. Ik probeer het zo goed mogelijk af te wegen.

Man gaat nog ok, enorm neusverkouden. Van mij mag hij de hele dag boven blijven, want dat gepuf word je ook niet goed van ;)
Ik heb vannacht goed geslapen, toen ik wakker werd was ik blij dat ik me nog goed voelde.

Hoe gaat het met jou vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt gewoon door vanuit huis. Ben straks wel boos op m geworden. Hij denkt echt dat hij onmisbaar is op het werk. Ik heb hem gevraagd of hij zijn laptop mee moet als hij naar het ziekenhuis moet. Het slaat echt helemaal nergens op.

Ik heb vannacht voor het eerst sinds zaterdag weer wat beter geslapen. En de zon schijnt vandaag dus ik heb wel even een half uurtje in de zon gezeten in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je daar zo boos om dan? Als hij daar nog toe in staat is dan is het toch prima?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Corona in huis is al angstig voor mensen zonder paniekstoornis. ik vond het hele corona-verhaal bij ons thuis achteraf psychisch misschien wel zwaarder dan fysiek.
Ik zou je ggz-contactpersoon bellen, wat fijn dat je nu iemand hebt met een luisterend oor.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-11-2020 15:16
Waarom ben je daar zo boos om dan? Als hij daar nog toe in staat is dan is het toch prima?
Precies, ik heb ook doorgewerkt toen ik corona had. In het begin tussen het verzorgen tussen man en dochter door die beiden op een andere kamer waren opgesloten. Omdat we van haar wisten dat ze het had en van man en mij nog niet, uitslag duurde lang.
Ik vond het fijn, het gaf me wat houvast, een dagindeling en wat afleiding. Ik was nauwelijks ziek.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
18-11-2020 12:54
Ggd heeft nog steeds niet gebeld. Mijn man is ergens geweest sinds afgelopen donderdag dus dat BCO lijkt me niet spannend. De 2 mensen die hij gezien heeft hebben we zelf al gebeld.
De kinderen merken mijn angst niet denk ik, maar ik ben wel onrustig en daardoor ook wat geïrriteerder. Dat trekt wel bij, ik heb een paar dagen nodig om te wennen aan de situatie. De jongste vind ik ingewikkeld, die wordt bijna 4 en snapt niet waarom hij niet naar de overbuurjongen mag lopen. Hij is enorm toe aan uitdaging, op de opvang kan hij nog lekker rond rennen en met vriendjes spelen. Dat valt nu weg en hij vind het lastig zolang thuis. Maar goed, we moeten het ermee doen.
Wij wonen in een klein dorp met veel buitengebieden. Vandeweek ga ik echt wel even met ze naar buiten om een rondje te rennen. Ze moeten normaliter hun energie kwijt en spelen veel buiten, met 10 dagen alleen maar binnen wordt niemand gelukkig hier. Ik probeer het zo goed mogelijk af te wegen.

Man gaat nog ok, enorm neusverkouden. Van mij mag hij de hele dag boven blijven, want dat gepuf word je ook niet goed van ;)
Ik heb vannacht goed geslapen, toen ik wakker werd was ik blij dat ik me nog goed voelde.

Hoe gaat het met jou vandaag?
Los van je angsten maar praktisch: zitten jullie dan in dezelfde ruimte?
Als het enigszins kan, zou ik dat niet doen en hem in huis in isolatie laten gaan. Als je dat niet doet, gaan de toen dagen namelijk pas tellen als hij klachtenvrij is. Je zou namelijk nog besmet kunnen worden op de laatste dag dat hij symptomen heeft, en daarna een incubatietijd kunnen hebben van tien dagen.
Beterschap voor je man en sterkte voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
18-11-2020 16:08
Los van je angsten maar praktisch: zitten jullie dan in dezelfde ruimte?
Als het enigszins kan, zou ik dat niet doen en hem in huis in isolatie laten gaan. Als je dat niet doet, gaan de toen dagen namelijk pas tellen als hij klachtenvrij is. Je zou namelijk nog besmet kunnen worden op de laatste dag dat hij symptomen heeft, en daarna een incubatietijd kunnen hebben van tien dagen.
Beterschap voor je man en sterkte voor jou.
We leven nagenoeg apart, maar in een 2 onder 1 kap woning met 4 personen is dat op sommige momenten wel moeilijk. De zolder kamer is nu van hem, daar slaapt/werkt/eet hij, de wc boven is voor hem. De jongste stond vanochtend ineens bij hem boven, ik heb hem niet elke minuut van de dag in het vizier. Man komt heel af en toe naar beneden, om wat eten/ drinken te pakken ofzo. Zolderkamer is klein en koud, daar kan hij niet 24 uur per dag zitten voor 10 dagen.
Volgens de richtlijnen mogen wij niet langer dan 15 min op minder dan 1.5 meter zijn. Dat doen we niet, als hij beneden is dan houden we meer afstand en ik heb de buitendeur veel open. Ik denk dat we meer niet kunnen doen.
Waar ik boos van wordt is dat ik vandaag lees dat de testbereidheid te laag is, dat veel mensen zich dus niet laten testen terwijl ze klachten hebbben. Of met positieve test toch naar buiten gaan.
Dan word ik toch geïrriteerd, want wij wringen ons in allerlei bochten om afstand te bewaren en apart te leven, een kind dat boos is omdat ze buiten haar vriendinnen ziet lopen en niet weg kan en dan zijn er teveel mensen die er maling aan hebben
Hoi Newspaper, ik zit in dezelfde situatie als jou en vraag mij het volgende af. Man en dochter zijn besmet. Zij leven samen zoveel mogelijk apart van mijn zoon en ik en we moeten dan 10 dagen in quarantaine. Dochter is al klachtenvrij maar wat als man paar weken klachten houdt moet je dan al die weken binnenblijven?
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
18-11-2020 21:22
Hoi Newspaper, ik zit in dezelfde situatie als jou en vraag mij het volgende af. Man en dochter zijn besmet. Zij leven samen zoveel mogelijk apart van mijn zoon en ik en we moeten dan 10 dagen in quarantaine. Dochter is al klachtenvrij maar wat als man paar weken klachten houdt moet je dan al die weken binnenblijven?
Hi!
Zoals ik de brief heb gelezen en interpreteer: als de corona patiënten in huis zich afzonderen (isolatie), dus continu op meer dan 1,5 meter (niet langer dan 15 min binnen die 1,5 m) dan moeten jullie 10 dagen in quarantaine. Wanneer je binnen die 10 dagen wel nauw contact hebt (langer dan 15 min binnen 1,5 m) dan gaat de 10 dagen opnieuw. Als jij zelf positief zou worden getest gaan voor jouw zoon de 10 dagen opnieuw in, jij kunt hem namelijk besmetten in die 10 dagen. Volg je hem nog? ;)
Als de corona patiënten minimaal 7 dagen na de start van hun klachten 24 uur klachtenvrij zijn dan mogen zij weer naar buiten. Hebben jullie geen contact gehad in die tussentijd dan moet jij hem afmaken tot 10 dagen, hebben jullie wel nauw contact gehad dan gaan jouw en zoons 10 dagen in vanaf de dag dat jouw man en dochter weer naar buiten mogen.

Hoe doen jullie het nu? Zitten ze altijd boven? En toilet, douche etc?
Heb jij geen enkele klacht? Ik niet, hopelijk blijft het zo. Nu achteraf besef ik me dat man en ik al 2 weken elke avond best moe waren, dat ik 2 weken geleden 2 nachten had dat ik een hoestbui kreeg, maar dat heb ik elke winter (gevoelige luchtwegen) dus geen moment aan corona gedacht. Door het hoesten voelde ik mn keel ook wel even, geen pijn maar gevoeliger. Misschien heb ik al wel corona gehad.

Mijn man zit erg veel op de zolder kamer, maar hij komt af en toe wel naar beneden. Het is daarboven echt behelpen meer dan een week 24/7 is niet te doen. Als hij beneden komt houden wij ruimte afstand, hij houdt zich aan alle hygiene maatregelen, ik poets veel met dettol doekjes, ventileer veel. Meer kunnen we niet doen. Wij gaan dus wel uit van 10 dagen quarantaine, zijn alert op contact onderling en zo min mogelijk in dezelfde ruimte zijn. Mocht ik klachten krijgen en ik test positief dan zouden voor onze kinderen de 10 dagen opnieuw ingaan. Mijn kinderen zijn nog jong, de 7 jarige vind het erg lastig. Ze is boos en verdrietig, zag vandaag kindjes buiten spelen en begon heel erg te huilen. Vooral omdat het nog zo lang duurt.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat je altijd hoort dat kinderen (basisschool) nauwelijks een rol spelen, zij het nauwelijks overbrengen op anderen, maar ze moeten wel 10 dagen of zelfs langer binnen zitten. Waarom mogen ze normaal dan wel met allerlei verkoudheidsklachten naar school? En nogmaals, ik vind het wel moeilijk dat wij ons in allerlei bochten moeten wringen maar er ook veel mensen zijn die gewoon niet in quarantaine gaan of zich uberhaupt niet laten testen.

Succes thuis!
Alle reacties Link kopieren
Bekijk dingen stap voor stap.

Besmet zijn is niet hetzelfde als ziek zijn.
Ziek zijn is niet hetzelfde als opname in het ziekenhuis.
Een ziekehuis opname is niet hetzelfde als een ic opname.
Een ic opname betekent niet standaard de dood.

Ik werk in de spoedzorg en zie dagelijks veel corona patiënten. Het merendeel gaat gewoon weer naar huis met of zonder medicijnen. We hebben nu veel meer behandelmogelijkheden dan in maart.
Alle reacties Link kopieren
@newspaper: ik hoor dat je al een erg mooi proces hebt doorgemaakt! Wat naar dat dit je moet overkomen. Begrijpelijk dat deze situatie de angst triggert. Ook mensen zonder GAS worden angstiger in deze situatie.

Ik heb zelf ook GAS, 5 jaar geleden therapie afgerond en merk dat met periodes mijn angst sterker is. Wat mij erg heeft geholpen om met de angst rondom COVID om te gaan is de volgende module: https://hulan.beer/actguide/coronastress/#/

Deze is gratis toegankelijk. Wellicht hebben meer forummers er wat aan!

Veel sterkte thuis en hopelijk blijf je gezond!
hoi NewsPaper,
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Wat een rotsituatie he.
De situatie is hier dat mijn man en dochter (13) allebei besmet zijn. Ik heb klachten maar had gisteren toch een negatieve test. Mijn zoon (11) is ook getest en ik verwacht daar elk moment de uitslag van. Mijn dochter is er echt zo door heen gefietst op wat hoofdpijn na. Over mijn man maak ik me wel zorgen. Die wordt steeds zieker. Gelukkig nog geen benauwdheid maar wel extreme hoofdpijn en keelpijn en koortsig. Ik hou hem heel goed in de gaten. Mijn dochter en man slapen op zolder en ik slaap op de kamer van mijn dochter. Af en toe komen ze natuurlijk naar beneden maar dan dragen we mondkapjes en ik maak enorm veel schoon nu.

Hoe is het met jouw man? hopelijk blijft het bij lichte klachten en krijgen jij en de kinderen geen klachten! Wat sneu voor je jonge kinderen. Bij mij zijn ze al wat ouder en is het makkelijker uit te leggen. Ja dat is gek he dat sommige mensen denken het is goed er mee en wij zitten voorlopig thuis. Maar ik zal mij heel slecht voelen als ik andere mensen in gevaar zal brengen.

Helaas hebben wij maar 1 badkamer dus die moeten we delen. We hebben nu wel een corona toilet beneden en de niet corona patiënten gebruiken boven het toilet. Daarnaast ventileer ik mij de rambam. Zit met dikke sjaal en vest aan omdat alles hier nu open staat.

Verder ben ik wel ontzettend blij met zoveel hulptroepen. Zoveel mensen die willen helpen met boodschappen, Hoe gaat dat bij jou?

Wat ik wil verschrikkelijk vind is dat ik deze week 2 familieleden ben verloren (niet door Corona) en bij allebei kan ik dus niet naar de uitvaart toe. Dat vind ik nog wel het ergste van allemaal.
Maar helaas, het is zoals het is.

Ik wil jou en je gezin enorm veel sterkte en succes wensen en een heel goed gezond verloop!!!

x
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
19-11-2020 10:26
hoi NewsPaper,
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Wat een rotsituatie he.
De situatie is hier dat mijn man en dochter (13) allebei besmet zijn. Ik heb klachten maar had gisteren toch een negatieve test. Mijn zoon (11) is ook getest en ik verwacht daar elk moment de uitslag van. Mijn dochter is er echt zo door heen gefietst op wat hoofdpijn na. Over mijn man maak ik me wel zorgen. Die wordt steeds zieker. Gelukkig nog geen benauwdheid maar wel extreme hoofdpijn en keelpijn en koortsig. Ik hou hem heel goed in de gaten. Mijn dochter en man slapen op zolder en ik slaap op de kamer van mijn dochter. Af en toe komen ze natuurlijk naar beneden maar dan dragen we mondkapjes en ik maak enorm veel schoon nu.

Hoe is het met jouw man? hopelijk blijft het bij lichte klachten en krijgen jij en de kinderen geen klachten! Wat sneu voor je jonge kinderen. Bij mij zijn ze al wat ouder en is het makkelijker uit te leggen. Ja dat is gek he dat sommige mensen denken het is goed er mee en wij zitten voorlopig thuis. Maar ik zal mij heel slecht voelen als ik andere mensen in gevaar zal brengen.

Helaas hebben wij maar 1 badkamer dus die moeten we delen. We hebben nu wel een corona toilet beneden en de niet corona patiënten gebruiken boven het toilet. Daarnaast ventileer ik mij de rambam. Zit met dikke sjaal en vest aan omdat alles hier nu open staat.

Verder ben ik wel ontzettend blij met zoveel hulptroepen. Zoveel mensen die willen helpen met boodschappen, Hoe gaat dat bij jou?

Wat ik wil verschrikkelijk vind is dat ik deze week 2 familieleden ben verloren (niet door Corona) en bij allebei kan ik dus niet naar de uitvaart toe. Dat vind ik nog wel het ergste van allemaal.
Maar helaas, het is zoals het is.

Ik wil jou en je gezin enorm veel sterkte en succes wensen en een heel goed gezond verloop!!!

x
Jeetje dat is vreselijk, dat je niet naar die uitvaarten kan. Gecondoleerd! Ik vind dat echt onmenselijk. Ik snap de regels en waarom dit het beste is, maar geen afscheid kunnen nemen van dierbaren vind ik onmenselijk. Maar mag je met een negatieve test niet alsnog gaan bedenk ik me nu?

Hoe gaat het na vandaag met je man? Die van mij is vooral moe en erg verkouden, neus zit dicht maar met neusspray red ie dat best goed. Hij slaapt overdag wat meer, eet goed dus dat gaat best ok. Hij klonk vandaag beter dan gister, hopelijk gaat het de goede kant op.
Heb je de uitslag van je zoon al?

Dochter (7) heeft vandaag via de digitale weg lekker mee kunnen doen met de lessen, dat vond ze heel fijn. Tussen de buien door zijn we in de tuin geweest, frisse lucht is zo lekker voor ze!
Ik ventileer ook veel, de dettol doekjes gaan er ook hard doorheen. Ik ben elke ochtend dat ik wakker wordt blij dat ik geen klachten heb. Hoop zo dat ik niet ziek wordt, dat vind ik met kleine kinderen zo ruk.

Nou ja, we moeten er maar het beste van maken. We gaan nog wat taarten en koekjes bakken bijvoorbeeld. Afleiding vind ik fijn, ik blijf graag een beetje bezig.
Vind het trouwens raar dat de ggd nog steeds niet heeft gebeld, test is al bijna 4 dagen geleden

Hopelijk gaat het bij jullie thuis snel beter!
Sterkte! :bye:
Helaas kon ik ook niet met een negatieve test naar de uitvaart gaan omdat ik samenleef met twee covid patiënten nu.
Gelukkig kon ik 1 van de 2 uitvaarten digitaal volgen

Ik merkte dat mijn man vandaag begon te zeuren. Kortom het gaat dus beter met hem ;-D
Mijn zoon is gelukkig negatief getest. Hoe is het met jouw man? Is hij minder moe?

Hoe is t met je kids? Fijn dat je dochter met de lessen mee kon doen! En ook even lekker naar buiten kon gaan.

Ik was vanochtend heel vroeg toen nog niemand buiten was even het grof vuil weggaan brengen (150 meter van ons huis) Heerlijk om even buiten te zijn.

Ik ventileer ook veel en maak goed schoon.
Ik hoop ook dat het aan mij voorbij gaat. Enerzijds omdat ik niet ziek wil worden maar ook omdat ik het voor mijn zoon zo sneu als hij dan weer 10 dagen moet thuisblijven.
Ik herken dat heel goed van dat je wakker wordt en blij bent geen klachten te hebben.

Mijn dochter mag morgen uit isolatie! Het is een week geleden dat ze klachten kreeg en ze heeft sinds dinsdag geen klachten meer.
Dus ze kan voortaan onze boodschappen doen.

Heb je ook iemand die jullie boodschappen kan doen?

Het allerbeste weer voor jullie x
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
20-11-2020 21:27
Helaas kon ik ook niet met een negatieve test naar de uitvaart gaan omdat ik samenleef met twee covid patiënten nu.
Gelukkig kon ik 1 van de 2 uitvaarten digitaal volgen

Ik merkte dat mijn man vandaag begon te zeuren. Kortom het gaat dus beter met hem ;-D
Mijn zoon is gelukkig negatief getest. Hoe is het met jouw man? Is hij minder moe?

Hoe is t met je kids? Fijn dat je dochter met de lessen mee kon doen! En ook even lekker naar buiten kon gaan.

Ik was vanochtend heel vroeg toen nog niemand buiten was even het grof vuil weggaan brengen (150 meter van ons huis) Heerlijk om even buiten te zijn.

Ik ventileer ook veel en maak goed schoon.
Ik hoop ook dat het aan mij voorbij gaat. Enerzijds omdat ik niet ziek wil worden maar ook omdat ik het voor mijn zoon zo sneu als hij dan weer 10 dagen moet thuisblijven.
Ik herken dat heel goed van dat je wakker wordt en blij bent geen klachten te hebben.

Mijn dochter mag morgen uit isolatie! Het is een week geleden dat ze klachten kreeg en ze heeft sinds dinsdag geen klachten meer.
Dus ze kan voortaan onze boodschappen doen.

Heb je ook iemand die jullie boodschappen kan doen?

Het allerbeste weer voor jullie x
Ik meende in een ander topic gelezen te hebben dat jouw man nagenoeg weer beter is? Dat Is snel gegaan, want paar dagen geleden was hij behoorlijk ziek toch?
Mijn man is gelukkig niet erg ziek geworden, hopelijk blijft dat zo.
De kids doen het goed, als het kan dan zijn we achter het huis. is niet heel groot, maar ze kunnen lekker trampoline springen :) ze moeten echt de frisse lucht in en ik vind het ook heerlijk, ik word gek van dat binnen zitten. Ik werk ook al maanden thuis dus ben veel te lang teveel binnen.

Je dochter was zeker wel blij dat ze naar buiten mocht?
Ik bestel boodschappen online en heb mensen om ons heen die we inschakelen als ik iets niet in huis heb. Dat gaat heel goed! Heb een hele lieve schoonmoeder die al 2x een lekkere pan eten voor de deur heeft gezet. Vriendinnetje van dochter die een cake voor haar heeft gebakken. Een vriendje die een zelf geknutseld cadeau kwam brengen. Zo lief! Ik vind dat heel mooi in deze rot periode, dat je ineens beseft dat je lieve mensen om je heen hebt, die helpen wanneer dat echt nodig is. Kinderen van 7 die zich om elkaar bekommeren.
Ik vind de quarantaine niks hoor, maar vind het toch ook weer waardevol. We bakken appelflappen en taarten, doen spelletjes, liggen 's ochtend in bed lekker tv te kijken want hoeven toch nergens heen :-D

Vandaag belde de ggd pas. Als man woensdag klachten vrij is mag hij naar buiten, kids en ik tot vrijdag nog thuis. Dat wisten we al. Er waren storingen geweest bij de ggd waardoor dossier van man ergens was blijven 'hangen'
Ik ben nog steeds elke dag blij dat ik zonder klachten wakker wordt haha.

Hoe gaat het met jou? Je hebt ook nog eens te maken met rouw. Red je het allemaal een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies hoe je je voelt! Ik ben zelf ook al aan het worstelen met een angststoornis sinds 2012 en sinds corona een flinke terugval gehad. De grootste klap kwam in maart, mijn man en ik beide ziek met corona, niemand die ons kon helpen omdat we in isolatie zaten en een zoontje van 2 jaar die compleet uit zijn doen was door het verstoorde ritme. Ik was zó bang dat we in het ziekenhuis terecht zouden komen en niet meer voor ons zoontje konden zorgen. Echt compleet irrationele gedachte, want we zijn allebei nog jong (eind twintig/begin dertig).

Natuurlijk zijn we weer beter geworden, maar sindsdien heb ik hypochondrie ontwikkeld. Ik was ervan overtuig dat ik doodziek zou worden/zou komen te overlijden aan alle ernstige/dodelijke ziekte die er maar bestond op deze aarde. Dat mij iets ergs zou overkomen als ik alleen was met mijn kind of dat ik hem en mijn man achter moest laten. Inmiddels kan ik het allemaal iets beter relativeren, maar ik kan dus goed begrijpen wat je doormaakt.

Wat bij mij helpt is accepteren. Probeer het niet weg te stoppen of uit alle macht te verdringen, maar accepteer dat je het voelt. Vaak komt het dan in golfbewegingen die soms heftig hoog kunnen worden, maar uiteindelijk altijd weer weg gaan. Ook helpt het bij mij om de negatieve gedachte zodra het in mijn hoofd komt om te draaien tot een positieve. Dus als ik denk: ik heb corona, ik ga dood. Dan gelijk denken: je zal beter worden, je gaat niet dood. Als ik dit vaak genoeg doe ga ik automatisch wat positiever denken (net zoals lachen als je niet echt vrolijk bent, dan maak je toch hormonen aan die je beter laten voelen).

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je man snel weer opgeknapt is. Weet dat je niet alleen bent!
Alle reacties Link kopieren
Corzon schreef:
17-11-2020 20:56
En als je nu accepteert dat je je angst mag voelen? En dat je gedachten en gevoelens er mogen zijn, maar dat ze niet per se ook de waarheid zijn?

Slik je verder medicatie?
Hier zit voor mij een grote uitdaging, het voelen ipv ertegen vechten en accepteren dat die gevoelens er mogen zijn. Mijn jeugd was erg onvoorspelbaar en heb veel te maken gehad met angst situaties als kind, daar heb ik controle tegenover gezet. Gevoelens weg en ratio erin, om maar manieren te vinden om ergens houvast in te vinden. Maar goed, ik weet heel goed waar het vandaan komt en het anders doen gaat met hele kleine stapjes. Deze corona situatie triggert me enorm, want onvoorspelbaar en geen controle over hoe dit gaat verlopen. Dat vind ik vreselijk! Ik slik geen medicatie, was niet nodig volgens therapeut, het mocht wel maar wilde ik zelf niet.

Ik heb niet op iedereen geantwoord, maar ben wel blij met de reacties. Ik lees ze nog eens terug en dat is fijn. Heb mn therapeut afgelopen week een mail gestuurd en zij stuurde me een mail terug waar ik wat mee kon, ik werd op een ander gedachtenspoor gezet en ze gaf me vertrouwen. Vertrouwen in mezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven