Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 34)

20-11-2020 20:21 3000 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 57 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 480.000 mensen positief getest en ruim 8.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33
Alle reacties Link kopieren
Oh zijn we al weer hier :hello:
Alle reacties Link kopieren
9000 longcovid patienten per maand!

https://mobile.twitter.com/Wim_Schellek ... 1798178823
In nog geen 15 dagen tijd ruim 10 miljoen meer besmettingen over de hele wereld.
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
20-11-2020 20:24
9000 longcovid patienten per maand!

https://mobile.twitter.com/Wim_Schellek ... 1798178823
Ja dat zei je al.
Alle reacties Link kopieren
😇 ik volg weer
Oh nieuw topic :)
@ elein

Je mag uit quarantaine als je na 5 dagen negatief test. Je moet dan dus wel verplicht testen, anders blijft het 10 dagen.
Per 1 december heeft te maken met het daarvoor opschalen van de testcapaciteit vermoed ik want dan gaat het aantal testen dus ineens een heel stuk omhoog.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 20-11-2020 20:30
0.86% gewijzigd
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Gezien @ Merys. Topic was weg terwijl ik aan het tikken was
Merys schreef:
20-11-2020 20:32
Dan zou ik ff bellen met de GGD, nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Hmm misschien doe ik dat wel. Maakt voor werk niet uit, want ze hebben me al van de planning gehaald komende week en de rest kan allemaal thuis, maar als we echt in de knel komen met kinderen dan ga ik dit overwegen.
sinds mijn vader is overleden, ben ik me idd zeer bewust van het feit dat ook mijn moeder niet het eeuwige leven heeft ja.
En ik treur niet, ik bedenk geen smoezen, ik heb geen schijt aan de regels, verzet me niet en ik zou het helemaal prima vinden om alleen te zijn. Ik heb alleen gezegd dat ik het rot voor mijn moeder zou vinden als zij alleen zou zitten met kerst.
Dat jij dat niet snapt, lijkt me eerder een gemis aan jouw kant dan aan die van mij.
Dan kun jij het toch samen met je moeder vieren?
Alle reacties Link kopieren
MarieSimone schreef:
20-11-2020 20:23
Lastige kwestie inderdaad. Maar ik zou die 10 toch echt niet zo grappig vinden. Tenzij ze niet meer thuis zouden wonen maar ook dan zou ik het afraden. Die testen zijn er natuurlijk niet voor bedoeld om te gebruiken zodat je kan feesten. En dan moet je maar net met gefakete klachten op tijd allemaal een test kunnen krijgen plus uitslag. Want als je twee dagen eerder je uitslag krijgt kan je de dag er na alweer besmet geraakt zijn in theorie als je je gedrag niet aanpast en dan ben je dus op het feestje (wellicht zonder klachten) al wel besmettelijk. Nee ik zou het echt afraden.
Nee inderdaad. Ik vind die 10 helemaal niet grappig! Wel is zijn argument steekhoudend dat ze inderdaad al vanaf maart in deze groep rouleren. Mijn argument is iedere keer je weet niet wat er in het gezin gebeurd. Maar dan zijn er hier in het weekend tot nu steeds 2 personen op bezoek en afstand.
Nu mogen ze met 10 niet hier, maar een van die ouders vindt dat dus wel prima. Pfft, een 25 jarige ga ik niet meer aan banden leggen buiten de deur. Wel hier binnen, en gelukkig wordt daar nog naar geluisterd.
Tsumtsum, allereerst bedankt dat je al 34 topics lang een nieuw topic opent.

Deze heb je qua tijden echt heel mooi getimed: 20 november 2020 om 20:21
sinds mijn vader is overleden, ben ik me idd zeer bewust van het feit dat ook mijn moeder niet het eeuwige leven heeft ja.
En ik treur niet, ik bedenk geen smoezen, ik heb geen schijt aan de regels, verzet me niet en ik zou het helemaal prima vinden om alleen te zijn. Ik heb alleen gezegd dat ik het rot voor mijn moeder zou vinden als zij alleen zou zitten met kerst.
Dat jij dat niet snapt, lijkt me eerder een gemis aan jouw kant dan aan die van mij.
Dat snap ik niet?

Kijk, ik snap best dat MajaDB-bashen tot een soort nationale sport verworden is op dit topic. Mensen met afwijkende toon en mening worden in dit topic nou eenmaal bij voorkeur weggezet als debiel, harteloos, achterlijk of hysterisch, maar ik heb liever dat je die laatste zin even uitlegd. Ik snap namelijk veel meer dan jij kan bevatten!
MajaDB schreef:
20-11-2020 20:58
Dat snap ik niet?

Kijk, ik snap best dat MajaDB-bashen tot een soort nationale sport verworden is op dit topic. Mensen met afwijkende toon en mening worden in dit topic nou eenmaal bij voorkeur weggezet als debiel, harteloos, achterlijk of hysterisch, maar ik heb liever dat je die laatste zin even uitlegd. Ik snap namelijk veel meer dan jij kan bevatten!
Ik lees je eigenlijk altijd wel graag al snap ik niet altijd even goed aan welke kant je staat :)
Je zegt mijns inziens wel zinnige dingen hoor. Iemand bashen is altijd stom.
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
20-11-2020 20:24
9000 longcovid patienten per maand!

https://mobile.twitter.com/Wim_Schellek ... 1798178823
Stel dat het percentage longcovid 0,1% is, dan zijn het er 90 per maand.
Stel dat het percentage longcovid 40%, dan zij het er 72.000 per maand O_O
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
20-11-2020 20:45
Tsumtsum, allereerst bedankt dat je al 34 topics lang een nieuw topic opent.

Deze heb je qua tijden echt heel mooi getimed: 20 november 2020 om 20:21
1 minuut te laat :whip:
Alle reacties Link kopieren
Derde aflevering van een podcast, Virusfeiten, met Marion Koopmans en Diederik Gommers,'Tocilizumab erin, remdesivir eruit'. De tweede helft van het 34 minuten durende interview gaat over het testbeleid, en de plannen voor de komende maanden.
Volgens Koopmans gaat er volgende week een mobiel laboratorium een wijk in Rotterdam in waar volgens rioolmetingen veel covid is maar weinig getest wordt.
Op die manier proberen ze een vinger te krijgen achter besmettingen die niet opgespoord worden.
https://podcasts.google.com/feed/aHR0cH ... IDBAF&ep=6
nounou
Vind het nieuwe test plan wel beter. Dat je na 5 dagen hoe dan ook mag testen en bij negatief de quarantaine stopt. De meeste mensen krijgen binnen die tijd wel symptomen. En of de quarantaine nu 10 (of 14 dagen zoals in het begin) duurt er zijn altijd mensen die wellicht daarna pas klachten krijgen maar je moet ergens een grens trekken. Ik denk dat met die 5 dagen regel meer mensen bereid zijn om zich gewoon aan de quarantaine regels te houden want 5 dagen is beter te overzien dan 10.
Alle reacties Link kopieren
Het houdt niet op, niet vanzelf......

Eigenlijk tvp.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
AnAppleADay schreef:
20-11-2020 21:10
1 minuut te laat :whip:
Juist niet! Van 2020 naar 2021 😁
jazekerenof schreef:
20-11-2020 20:45
Tsumtsum, allereerst bedankt dat je al 34 topics lang een nieuw topic opent.

Deze heb je qua tijden echt heel mooi getimed: 20 november 2020 om 20:21
He jammer een minuut te laat. :hihi: Had de topic al wel klaar gezet toen nog 10 mensen iets moesten posten.
TsumTsum schreef:
20-11-2020 21:20
He jammer een minuut te laat. :hihi: Had de topic al wel klaar gezet toen nog 10 mensen iets moesten posten.
Nee! Juist niet. Met het oog op dat 2021 vast beter gaat worden dan 2020 vind ik hem wel mooi.
jazekerenof schreef:
20-11-2020 21:22
Nee! Juist niet. Met het oog op dat 2021 vast beter gaat worden dan 2020 vind ik hem wel mooi.
Nóg beter?

Forum-technisch is dit wel een topjaar, denk ik. Zo me niks verbazen als "CORONAVIRUS COVID-19" de nodige records verbreekt.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven