Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat zal ik vandaag weer eens doen? De verveling slaat toe!

22-11-2020 09:27 76 berichten
Ik kan mijn draai maar lastig vinden. Als ik niet werk dan zit ik thuis. Paar keer (in de zomer) wat ondernomen maar verder zit ik thuis zoals bijna iedereen in Nederland. Voorheen gingen we veel naar de horeca, naar musea en weekendjes weg en naar sauna's etc.
Alle 'uitjes' in de buurt heb ik wel zo'n beetje gehad. Alle bossen in de buurt zijn uitgekamd, ik heb tientallen ritjes door de regio gemaakt met vriendlief op de fiets en in de auto. We hebben netflix leeggekeken. Allerlei recepten uitgeprobeerd. Gelezen. Geslapen. Videobellen met vrienden. Zijn dronken geworden op een doordeweekste dag en noem maar op. Bij ons allemaal slaat de lethargie toe. Waar we eerst nog allerlei klussen oppakte hangen we nu maar wat en ik hou het bijna niet meer vol en mijn hele ritme is naar zijn grootje. Wat doen jullie zoal op een dag coronaproof en wie herkent dit intense lamlendige gevoel? Gewoon om elkaar even een hart onder de riem te steken. Want het duurt nu wel allemaal heel lang.
Ga naar de bios!

Ik herken het heel erg. Niets is meer echt spontaan he? :-(
Wij gaan we weer naar een museum vandaag.

Verder heb ik me erbij neergelegd. En heb een nieuw bedrijf opgericht met iemand en gebruik alle vrije ‘te doden’ tijd daarvoor.
Als ik zo naar buiten kijk, dan zou iemand mijn tuin wel winterklaar mogen maken. Dus... wie wil?
Herkenbaar.. ik doe ook aan een teamsport en dat is ook weggevallen :cry:

Man en ik zijn samen gaan hardlopen, dat vult wel iets op en geeft een doel.

Verder spreken we met onze beste vrienden wekelijks af en dan eten we samen en doen spelletjes, 30 seconds, hartenjagen, Catan, ...

Vrijdag voor het eerst in lange tijd met mijn man naar een andere (grote) stad geweest, zo gezellig met de kerstlampjes... Overal restaurantjes die buiten een kraam hadden met take away hapjes. Gezellig hoor.

En binnenkort gaan we een keer indoor skiën op een baan met echte sneeuw.

Maar ja, wij willen ook zoveel mogelijk buiten de steden blijven dus ben ook benieuwd naar tips.
anoniem_399866 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 09:37
0.07% gewijzigd
HoleyMalonely schreef:
22-11-2020 09:29
Ga naar de bios!

Ik herken het heel erg. Niets is meer echt spontaan he? :-(
Nee :-(

Bios heb ik het net hier over gehad. Gezamenlijke conclusie: we durven het nog niet aan.
kindrebel schreef:
22-11-2020 09:29
Wij gaan we weer naar een museum vandaag.

Verder heb ik me erbij neergelegd. En heb een nieuw bedrijf opgericht met iemand en gebruik alle vrije ‘te doden’ tijd daarvoor.
Ik heb me er ook wel bij neergelegd maar het lijkt op sommige dagen zo eindeloos en grauw en uitzichtloos allemaal dat ik vooral heel erg down ben. Ik voel me eenzaam en volkomen onderprikkeld.

Musea zit hier tot 2 weken in het vooruit helemaal bommetje vol. Die stomme tijdsblokken van een uur schieten ook niet op en ik zit niet om 0:00 klaar om mijn kaarten te bestellen. Stom gedoe :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel thuishobby’s, dus kan nog jaren vooruit. Hoe raar het ook klinkt nu, ik ben nog steeds helemaal kapot van mijn werk ( op locatie) , het reizen er naar toe, kind gedoe eromheen, dus ik heb vooral behoefte aan tijd alleen op mijn kamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanmiddag wel naar de bios, ben er al een jaar niet geweest en ik ben ook wel klaar met het thuiszitten. Ik kom ook in winkels en zo, dus wat mij betreft is het geen probleem om naar een grote bioscoop te gaan waar iedereen ver uit elkaar zit en loopt. Maximaal 30 mensen en die zalen zijn bij ons echt groot. Gewoon zelf eten en drinken meenemen, dat verkopen ze nu niet.
Alle reacties Link kopieren
MarieSimone schreef:
22-11-2020 09:36
Nee :-(

Bios heb ik het net hier over gehad. Gezamenlijke conclusie: we durven het nog niet aan.
Wij blijven ook heeeeel veel thuis, maar juist de bioscoop zijn we de afgelopen maanden wel een paar keer geweest. Elke keer zaten we met maximaal 15-20 mensen (geloof dat 30 het maximale is) in de zaal en het voelde super veilig 🙂
Creepy baby poppen bekijken op marktplaats en even m'n poll invullen.

(Ik kan ook niks beters meer verzinnen.)
Ik heb niet echt hobby's of het moet samen winkelen, koffie drinken, lunchen en naar de bios of het museum gaan zijn maar thuis: mwa. Ik had er wel een paar maar na al die maanden ben ik daar echt helemaal klaar mee. Ik heb nieuwe input nodig.
Ik zal de bios toch weer eens heroverwegen. Ik ga het aanbod eens bekijken.
Alle reacties Link kopieren
MarieSimone schreef:
22-11-2020 09:52
Ik heb niet echt hobby's of het moet samen winkelen, koffie drinken, lunchen en naar de bios of het museum gaan zijn maar thuis: mwa. Ik had er wel een paar maar na al die maanden ben ik daar echt helemaal klaar mee. Ik heb nieuwe input nodig.
Je kunt gewoon niet veel, ik vind het leukste nu om gewoon thuis met een paar mensen af te spreken. Bijvoorbeeld met twee vriendinnen en dan samen borrelen en eten. Dus misschien kun je een paar mensen uitnodigen of doe je dat al regelmatig?
pamelacourson schreef:
22-11-2020 09:56
Je kunt gewoon niet veel, ik vind het leukste nu om gewoon thuis met een paar mensen af te spreken. Bijvoorbeeld met twee vriendinnen en dan samen borrelen en eten. Dus misschien kun je een paar mensen uitnodigen of doe je dat al regelmatig?
De laatste keer dat ik dat deed kreeg ik een corona melding en moesten we in quarantaine en ons laten testen dus we zijn voorlopig weer even genezen.
Ik heb dat soms ook dat ik me afvraag wat ik vandaag weer eens wil doen. Ik kan alleen slecht kiezen uit alle dingen dingen die ik nog kan en wil doen.

Vandaag sporten, de Sinterklaasgedichten maken voor de pakjes die op de post moeten, nog iets uitwerken voor mijn werk.

Daarnaast nog een boodschap halen, en een was opruimen. Meer plannen dan tijd.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, al maanden thuis, alles thuis, thuiswerken, wat ik op het moment echt vreselijk vind.

Ik merk dat ik ook niet meer weet wat ik doen moet. Ik kijk verveeld een serie, lees wel veel, maar ja het zijn allemaal dingen die bepaald niet zorgen voor extra energie.

Daarnaast slaap ik heel slecht, wat het humeur ook niet beter maakt.

Ik heb ook geen echte hobby's en daarnaast ik ben er na 10 maanden ook wel helemaal klaar mee.

De fut is er uit natuurlijk kan ik een kamer aanpakken en gaan klussen, maar blegh ik wil er uit musea bezoeken zonder gedoe met een tijdslot, lunchen, uit eten vrienden zien gewoon lekker weg.

vakantieplannen maken me verheugen op een weekje weg of weken weg.

Sorry to ik kan je ook niet helpen, ik zit net als vele anderen in dezelfde schuit, en tot wanneer zitten we hierin.
Alle reacties Link kopieren
Legpuzzels maken, geocachen of pokemon go spelen buiten.

Ik heb deze week een VR bril (virtual reality) bril gekocht en ben spelletjes aan het doen, alleen of samen met anderen (van overal ter wereld). Je kunt ook fitnessen, mediteren, weet ik veel wat nog allemaal. Er is nog heel veel te ontdekken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ga (meer) sporten. Daar krijg je heel veel energie van en dan heb je geen last van dat lethargische gevoel. De sportscholen zijn open, dus kijk eens of er leuke lessen zijn, iets nieuws om te proberen!

Je kunt ook een opleiding of cursus doen. Ook al is die nu misschien online, je leert nieuwe mensen kennen en je leert iets. Dat geeft ook een beter gevoel. Of het nu een taal is of iets voor je werk, of iets waarin je gewoon geïnteresseerd bent, allemaal leuk om te doen.
Heb je de kerstboom al gezet en je huis helemaal in kerstsfeer gebracht? Zo niet: mooi klusje voor op een druilerige zondag.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb deze week al met drie mensen een wandeling gemaakt. Ik vind wandelen leuk hoor maar het is nu ongeveer de enige activiteit die ik doe. Het huis is al in kerstsfeer. De tuin netjes. Ik verveel me eigenlijk zelden maar zelfs voor mij is dit een beetje too much.

Ik ben nu begonnen aan een nieuw miniatuur huisje, daar ben ik wel een paar weken zoet mee. En ik fotografeer veel. Heb je hobbies?
Ik neem me trouwens al weken voor om fotoboeken te gaan maken. Denk dat ik daar wel wat uurtjes mee zoet ben. Hoef ik misschien ook niet meer na te denken over enge baby poppen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
ga een online/thuis escape room doen.

Er zijn meerdere aanbieders. sommige zijn gratis (en volledig online). Bij andere krijg je kaarten thuis gestuurd of krijg je een inlog.

De afgelopen weken toen een vriendin en ik beide met corona thuis zaten, ons prima mee vermaakt. Elke dag een uurtje of 2, via Zoom. super gezellig.
Ik lees best goede ideeen maar ik word nu nergens (meer) enthousiast van. Stom is dat he? Ik lig maar wat te liggen tot spierpijn aan toe en alles wat ik dan lees daarvan denk ik: meh.
#kutcorona
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet iets wat je nog graag zou willen bereiken? Dat je later terugkijkt op je leven en dat je denkt: dat heb ik maar mooi gedaan?

Ik zie tot nu toe alleen maar afleiding langskomen, maar als je echt een bezigheid kan vinden die je leven waarde geeft, dan ben je daar voorlopig wel zoet mee. Denk aan een boek schrijven, een nieuwe vaardigheid of vak leren, een eigen bedrijf beginnen, vrijwilligerswerk, je inzetten voor een stichting of een groep.

Dit lijkt me een mooi moment om uit te knobbelen wat je echt wil in je leven en daar een eerste stap in te zetten.
(Of ben ik nou heel zweverig? :D )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven