Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat zal ik vandaag weer eens doen? De verveling slaat toe!

22-11-2020 09:27 76 berichten
Ik kan mijn draai maar lastig vinden. Als ik niet werk dan zit ik thuis. Paar keer (in de zomer) wat ondernomen maar verder zit ik thuis zoals bijna iedereen in Nederland. Voorheen gingen we veel naar de horeca, naar musea en weekendjes weg en naar sauna's etc.
Alle 'uitjes' in de buurt heb ik wel zo'n beetje gehad. Alle bossen in de buurt zijn uitgekamd, ik heb tientallen ritjes door de regio gemaakt met vriendlief op de fiets en in de auto. We hebben netflix leeggekeken. Allerlei recepten uitgeprobeerd. Gelezen. Geslapen. Videobellen met vrienden. Zijn dronken geworden op een doordeweekste dag en noem maar op. Bij ons allemaal slaat de lethargie toe. Waar we eerst nog allerlei klussen oppakte hangen we nu maar wat en ik hou het bijna niet meer vol en mijn hele ritme is naar zijn grootje. Wat doen jullie zoal op een dag coronaproof en wie herkent dit intense lamlendige gevoel? Gewoon om elkaar even een hart onder de riem te steken. Want het duurt nu wel allemaal heel lang.
Griebus67 schreef:
23-11-2020 08:33
In feite zou je alles kunnen doen wat de afgelopen twee weken niet mocht (musea, bioscoop, theater). Als de cijfers van de afgelopen dagen íets bewijzen, is dat daar het gevaar dus in elk geval niet op de loer lag, aangezien tijdelijke sluiting ervan helemaal geen winst heeft opgeleverd.
Daar heb je zomaar een punt. Nu een tijdsblok zien te vinden waarop vriendlief en ik samen naar het museum kunnen en een film die ons boeit.
Ik merk ook dat ik het lastig vind om iets te ondernemen omdat mensen nogal snel oordelen. Als ik even met een kind naar een winkel ga vallen daar ook al mensen over. Dus ik voel me soort van schuldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de indruk dat je vooral even lekker wilt klagen en dat je helemaal niet op tips en ideeën zit te wachten. Dat is prima hoor, klaag zolang als je wilt... Alleen heb je er helemaal niets aan en word je daardoor nog lamlendiger. Geef jezelf een schop en prijs je gelukkig met wat je allemaal wel hebt! Die spontaniteit komt wel weer.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en er zijn ongetwijfeld heel veel mensen die het veel zwaarder hebben dan jij. Natuurlijk is het een beetje saai, maar dat is toch een luxeprobleem? Ik prijs me gelukkig dat ik gezond ben, een fijn huis heb, een inkomen heb.
Alle reacties Link kopieren
MarieSimone schreef:
23-11-2020 10:13
Daar heb je zomaar een punt. Nu een tijdsblok zien te vinden waarop vriendlief en ik samen naar het museum kunnen en een film die ons boeit.
Ik merk ook dat ik het lastig vind om iets te ondernemen omdat mensen nogal snel oordelen. Als ik even met een kind naar een winkel ga vallen daar ook al mensen over. Dus ik voel me soort van schuldig.
Ik denk eerlijk gezegd dat dat voornamelijk projectie is. In je angst oordeel je zelf voortdurend over anderen, maar de meeste mensen wijzen echt niemand na die keurig op twee meter van alle andere bezoekers een filmpje pakt, of die op een ver van tevoren gereserveerde tijd bij een museum naar binnen gaat,
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen vind ik het eigenlijk heerlijk. Geen verplichte verjaardagen, uitjes enzo. Terwijl ik toch echt dacht dat ik heel extravert was. Ik vind het huismussen heerlijk. Ben een cursus begonnen, we doen veel spelletjes, ik wandel elke dag (meestal alleen en niet alleen in de buurt) en ik heb een thuishobby waar ik elke minuut van de dag aan zou kunnen besteden. Ik kook uitgebreider en gezonder, sport meer.
Ik denk dat het ook de acceptatie van en overgeven aan de situatie is, eerste maanden vond ik het lastiger.
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
23-11-2020 07:18
Tja lastig dat je eigenlijk nergens meer zin in hebt TO. Hier 2 kleine kinderen en eigenlijk niet heel veel tijd voor mijn eigen hobbies ;-D
Maar wij gaan dus wel zoveel mogelijk lekker naar buiten, al snap ik best dat je de bossen etc in de buurt inmiddels wel een beetje gezien hebt.
Dat snap ik dus echt niet. De bossen veranderen continu, zeker in de herfst zijn ze schitterend. Het zachte licht, de geuren, de geluiden. Het klinkt dan alsof het bos slechts dient als afleiding, als entertainment, maar dat je het niet echt ervaart?
Alle reacties Link kopieren
In het verlengde daarvan, ik vind het heerlijk dat het leven nu een stuk rustiger en overzichtelijker is. En ik ben geen introvert persoon ;-D Maar er is nu meer tijd om dingen te ervaren en te verwerken in plaats van 'er langs te rennen'.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
23-11-2020 11:06
Dat snap ik dus echt niet. De bossen veranderen continu, zeker in de herfst zijn ze schitterend. Het zachte licht, de geuren, de geluiden. Het klinkt dan alsof het bos slechts dient als afleiding, als entertainment, maar dat je het niet echt ervaart?

Inderdaad. Of maak er een speurtocht/afstreepkaart van voor de kinderen (zoek een insect, verzamel 5 verschillende bladeren, zoek een paddestoel, spring over 5 boomstammen etc). Voorbeelden op internet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
MarieSimone schreef:
23-11-2020 10:12
Ik weet dat het stom klinkt maar al deze dingen zijn geen dagopvulling.

Oei, dat klinkt als een heel leeg bestaan. Buiten je werk, vrijwilligerswerk en sport om heb je ook nog dagopvulling in je vrije tijd nodig?
S-Groot schreef:
23-11-2020 13:50
Oei, dat klinkt als een heel leeg bestaan. Buiten je werk, vrijwilligerswerk en sport om heb je ook nog dagopvulling in je vrije tijd nodig?
Ja i guess?
Ik vind het constante hangen gewoon stomvervelend maar doordat ik het al 9 maanden doe kom ik ook niet echt meer ergens toe. Of eigenlijk als ik alles op een rijtje zet valt het wel mee het is denk ik vooral het gevoel van leegte?
Alle reacties Link kopieren
MarieSimone schreef:
23-11-2020 13:52
Ja i guess?
Ik vind het constante hangen gewoon stomvervelend maar doordat ik het al 9 maanden doe kom ik ook niet echt meer ergens toe. Of eigenlijk als ik alles op een rijtje zet valt het wel mee het is denk ik vooral het gevoel van leegte?
Misschien moet je een dagboek annex agenda gaan bijhouden, waarin je opschrijft wat je per dag doet. Dat maakt wellicht zichtbaarder dat je best wel wat onderneemt, en als je een 'gat' ziet opdoemen kun je ook vast bedenken hoe je dat zou willen opvullen.
Alle reacties Link kopieren
MarieSimone schreef:
23-11-2020 13:52
Ja i guess?
Ik vind het constante hangen gewoon stomvervelend maar doordat ik het al 9 maanden doe kom ik ook niet echt meer ergens toe. Of eigenlijk als ik alles op een rijtje zet valt het wel mee het is denk ik vooral het gevoel van leegte?
Of houd eens een paar weken bij waar je blij van werd die dag, of wat je voldoening gaf, of waar je dankbaar voor bent. Wellicht geeft dat je meer inzicht in waar je behoeftes liggen. Het klinkt alsof er andere behoeftes liggen onder het niet willen vervelen.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je ritme naar zijn grootje is. Misschien dat eerst eens aanpakken? Dus 'vaste' bedtijden, op een vaste tijd opstaan, enzovoort. Ik merk dat er geen hol uit mijn handen komt als ik mijn ritme loslaat. Daardoor voel ik me lamlendig, en raak ik in en vicieuze cirkel.

En soms is het ook gewoon een kwestie van zin máken. Er is vast nog wel een grote of kleine klus op te pakken? Een muurtje verven, tuin winterklaar maken, foto's uitzoeken en een plekje geven, voegen in de badkamer schoonmaken of stoelen opnieuw bekleden. Ik verveel me geen moment. Volgende week gaan we de logeerkamer aanpakken, dus muren verven, plafond verven, nieuw laminaat leggen, opnieuw inrichten enzovoort, enzovoort. De afgelopen weken heb ik het voorwerk al gedaan. Elke dag een beetje.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gisteren naar een dierentuin geweest. Was leuk en weer even iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Half uur mediteren.
Dan krijg je vast zin om iets anders te doen. :)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet een cursus timemanagement schrijven? Ik zit met werk, vrijwilligerswerk, cursus, sport en hobby ram- en ramvol. Van mij mag die lockdown nog wel even duren, want ik kan er echt ff geen sociale verplichtingen bij hebben, zeg maar. Jij komt blijkbaar heel wat beter uit met je tijd dan ik. Ik wou dat ik tijd had om me te vervelen... :P
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
23-11-2020 14:19
Half uur mediteren.
Dan krijg je vast zin om iets anders te doen. :)
Haha. Ik moet denken aan mijn moeder die altijd dreigde: 'moet ik wat verzinnen' als we klaagden dat we ons verveelden. Dan wisten we niet hoe snel we de kamer uit moesten komen om iets te gaan doen. Anders stond je de hele middag schoenen te poetsen of mos tussen de stoeptegels uit te bikken.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
23-11-2020 14:48
Kun je niet een cursus timemanagement schrijven? Ik zit met werk, vrijwilligerswerk, cursus, sport en hobby ram- en ramvol. Van mij mag die lockdown nog wel even duren, want ik kan er echt ff geen sociale verplichtingen bij hebben, zeg maar. Jij komt blijkbaar heel wat beter uit met je tijd dan ik. Ik wou dat ik tijd had om me te vervelen... :P
Ik ben dan weliswaar de TO niet; maar zullen we 2 weken ruilen?
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-11-2020 14:51
Ik ben dan weliswaar de TO niet; maar zullen we 2 weken ruilen?
Haha, heel graag!
Of misschien moet ik juist een cursus schrijven: hoe raak je nooit meer verveeld? Ik heb echt geen talent voor vervelen, geloof ik.
MarieSimone schreef:
23-11-2020 10:13
Daar heb je zomaar een punt. Nu een tijdsblok zien te vinden waarop vriendlief en ik samen naar het museum kunnen en een film die ons boeit.
Ik merk ook dat ik het lastig vind om iets te ondernemen omdat mensen nogal snel oordelen. Als ik even met een kind naar een winkel ga vallen daar ook al mensen over. Dus ik voel me soort van schuldig.
Dat doe je vooral andersom. Jij oordeelt vooral over alles en iedereen die je dingen ziet ondernemen. Daar heb je zo ongeveer een dagtaak aan. Dus oordeel zelf niet zoveel, dan zul je zien dat anderen ook niet zo veroordelend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
23-11-2020 11:06
Dat snap ik dus echt niet. De bossen veranderen continu, zeker in de herfst zijn ze schitterend. Het zachte licht, de geuren, de geluiden. Het klinkt dan alsof het bos slechts dient als afleiding, als entertainment, maar dat je het niet echt ervaart?
De bossen zijn zeker mooi nu, maar met een peuter en kleuter kom ik niet verder dan steeds dezelfde kilometer ongeveer. Ik reageerde dus ook vooral op de opmerking van TO dat ze alle bossen in de omgeving wel uitgekamd had inmiddels. ;-D
Ik heb ook geen talent voor verveling. Ik moet echt vermaakt worden en externe prikkels hebben.

Iedereen trouwens bedankt voor jullie bijdrages. Keep them coming :)
Dit was mijn leven voor corona ook. Vooral omdat ik geen baan heb.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik snap je helemaal hoor.
Genoeg te doen maar simpelweg geen zin en te lamlendig.
Wandelen kan bij ons in de omgeving heel prachtig, ons huis is gezellig, groot genoeg en comfortabel, maar ik heb iets teveel gewandeld en snak gewoon naar een bedompte kroeg, een praatje met een onbekende, spontaan ergens iets drinken zonder mondkapjes, anderhalvemeter stroken. en even GEEN gesprekken over Corona.
Sport, hoognodig vanwege de Corona kilo's, maar kan me zelf niet meer motiveren om van de bank af te komen.

Maar anyway. Het gaat voorlopig niet veranderen. Klagen helpt niet.
Ik probeer dus maar kleine stapjes te maken.
Qua gezonder eten en leven: starten met een middagwandeling, en doordeweeks geen alcohol.
Thuis het toch maar nog gezelliger maken (heb vorige week een nieuwe stoel gekocht en een nieuw tafeltje), en toch een paar mensen uitnodigen.

Creatief zijn en kleine dingen bedenken die niet veel moeite kosten maar je wel uit de sleur helpen, en daarmee direct al zorgen voor een andere mindset:
- een cabaretshow kijken
- mooie bos bloemen kopen
- even naar een museum
- iets doen voor je man, kind, een vriend of vriendin
- tekenen en schilderen
- een klein klusje in huis
- een autorit (even alleen zijn, muziek hard aan!)


...Maar nogmaals, ik leef met je mee. Hou vol!



.
Je zeurt wel echt een beetje, TO. Je hebt een baan, je hebt een man, kinderen. Je hebt al veel meer entertainment in huis dan ik.

En je kunt prima naar een museum. Ben afgelopen weekend nog gewoon last-minute naar een museum geweest. Dus er zijn zeker wel musea waar je gewoon de dag van tevoren kan bedenken dat je daarheen wilt.

De sauna is ook open. Je kunt weer naar de bios. Behalve op vakantie en uit eten gaan en je vrienden / familie knuffelen, kun je eigenlijk gewoon alles.

Maar goed. Je weet prima wat je kunt doen, maar je hebt nergens zin in. Gaan lopen miepen heeft dan weinig zin. Even miepen en dan schouders eronder.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gaan wandelen, mediteren. Genieten van de kerstversieringen, ook al zal kerst anders zijn dit jaar.
Samen spelletjes doen.
Het boek Dare to doodle xxl van Karin Luttenberg aanschaffen, moderne kalligrafie en handletteren en zelf kerstkaarten maken.
Beginnen aan een dagboek
Genoeg te noemen om te doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven