Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerstpakketten persoonlijk bezorgen bij collegas

27-11-2020 18:47 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op kantoor bij een detacheringsbureau. Gedetacheerden wonen door het gehele land. Nu is het idee door directie opgevat om dit jaar de kerstpakketten persoonlijk langs te brengen. Ik vind het geen goed idee met het zicht op de maatregelen en advies van RIVM om reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken en vraag mij sterk af of gedetacheerden dit in deze crisistijd wel kunnen waarderen. Ik stuit op veel onbegrip in de organisatie op mijn standpunt. Hoe kijken jullie hiernaar?

Concreet; gedetacheerden wonen door heel Nederland dus alle provincies worden aangedaan

Voorgaande jaren hadden we met kerst altijd een gezamenlijke bijeenkomst waarbij de pakketten werden uitgereikt. Overige werden opgestuurd
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan. Neerzetten bij de deur en dan op afstand (buiten) even kletsen? Dat zou ik wel leuk vinden.
Maar ik zou je dus niet binnen laten en koffie met je drinken bijvoorbeeld.
Nou ja, als de directeur in zijn eentje heel Nederland door crost in zijn autootje en netjes afstand bewaart bij het overhandigen van de pakketten zie ik niet zo'n corona-probleem eigenlijk. Maar wat een gedoe zeg. Wat is er mis met opsturen?
Dom idee. Ik zou het buiten Corona tijd al vreselijk vinden om opeens collega’s voor m’n deur te hebben. Laat staan nu met Corona. Nee, geen slim idee.
Prima idee toch? Zolang degene(n) die het rondbrengen niet bij iedereen in huis komen. Aanbellen, pakketje neerzetten en evt op afstand een praatje.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wanneer je 1,5 m afstand houdt en een mondkap draagt. Dus aanbellen en terug stappen. Wat doen jullie met mensen die niet open doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zou het gewoon met de pakketdienst meegeven. Lijkt me niet echt de bedoeling dat je bij die mensen naar binnen gaat, dus kost alleen maar heel veel tijd en onnodige kilometers. Bovendien zal ook niet iedereen thuis zijn op het moment dat je voor komt rijden en bij de pakketdienst kunnen zij gewoon op het pakketpunt gaan afhalen. Als je zelf gaat rijden moet je incalculeren dat je voor sommige adressen voor nop het halve land bent doorgereden omdat ze weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zeker als iedereen al maanden thuis werkt, zoals bij ons, lijkt het me een prima idee.

Het kan erg fijn zijn om weer eens een collega of leidinggevende irl te zien. En aangezien het om kerstpakketten gaat, neem ik aan dat het niet te bedoeling is om die met het OV rond te brengen.

Dus je zeurt wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me afvragen of ze niets beter te doen hebben. Het voegt, wat mij betreft, weinig toe. Een doos op de mat zetten en een kletspraatje op 1 1/2 meter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt thuis, heeft niemand gezien de afgelopen maanden en als er dan tijd vrij gemaakt wordt om kerstpakketten persoonlijk langs te brengen en echt contact te hebben, zou hij dat enorm waarderen. Zelfs als hij niet thuis zou zijn en het pakket op stoep zou treffen.
Afstand houden, niet naar binnen gaan maar een kletspraatje onder de carport is toch juist erg leuk?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
ninanoname schreef:
27-11-2020 19:09
Mijn man werkt thuis, heeft niemand gezien de afgelopen maanden en als er dan tijd vrij gemaakt wordt om kerstpakketten persoonlijk langs te brengen en echt contact te hebben, zou hij dat enorm waarderen. Zelfs als hij niet thuis zou zijn en het pakket op stoep zou treffen.
Afstand houden, niet naar binnen gaan maar een kletspraatje onder de carport is toch juist erg leuk?
Ik weet vrij zeker dat mijn man (die ook al maanden thuis werkt) er werkelijk niet aan moet denken :D
Ik heb de december attenties allemaal op de bus gedaan. Ik ga echt niet bij klanten langs nu!!
Ik moet er niet aan denken dat mijn baas ineens voor mijn neus staat.
Wat is er mis met DHL?
anoniem_375127 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 19:15
0.55% gewijzigd
Het is ook een beetje gek toch, de boodschap is: werk zoveel mogelijk thuis. En vervolgens is iemand van plan heel NL af te reizen terwijl het ook per post kan. Beetje onnodig nu.
Ik moet er niet aan denken zeg, het uitvoeren niet en het ontvangen niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Corona-technisch zie ik niet veel verschil of je baas of de pakketbezorger het langs brengt.

Ik zou het wel echt waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij hartstikke leuk. Als het een bekende collega is die ze komt brengen, kan hij nog koffie krijgen ook.
Ik denk nou niet dat zo’n eenmalige actie met de auto echt kwaad kan. Of er nou een koerier rijdt of iemand anders, het komt toch op dezelfde verplaatsingen neer.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 27-11-2020 19:20
39.57% gewijzigd
PietjeBello schreef:
27-11-2020 19:14
Het is ook een beetje gek toch, de boodschap is: werk zoveel mogelijk thuis. En vervolgens is iemand van plan heel NL af te reizen terwijl het ook per post kan. Beetje onnodig nu.
Hoe denk je dat het door NL gaat per post dan? Dat gebeurt toch ook door mensen?
Eames6 schreef:
27-11-2020 19:20
Hoe denk je dat het door NL gaat per post dan? Dat gebeurt toch ook door mensen?
:facepalm: Dat is toch hun werk? Werk zoveel mogelijk thuis. Postbezorgers kunnen dat niet dus die werken niet thuis. Iemand die denkt kerstpakketten voor de leuk rond te gaan brengen door NL kan prima thuis werken, dat doet hij/zij immers al maanden. Dus houd je je gewoon aan de richtlijnen: werk zoveel mogelijk thuis. Daar valt voor de lol pakketjes rond brengen niet onder.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
27-11-2020 19:19
Ik denk nou niet dat zo’n eenmalige actie met de auto echt kwaad kan. Of er nou een koerier rijdt of iemand anders, het komt toch op dezelfde verplaatsingen neer.
Nee. De pakketbezorger levert ‘onderweg’ ook nog pakketjes af en hoeft niet retour.
Ik vind het voorstel bij TO op het werk geen handige actie, ik zou ook niet staan juichen als mijn baas dat deed. Ze mag echt bij mij op de koffie of zelfs voor een borrel komen maar mijn kerstpakket persoonlijk komen bezorgen....nee....ook coronatechnisch niet handig, in mijn optiek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga iedereen in mijn (kleine) team ook even persoonlijk langs. Ik weet 100% zeker dat dat gewaardeerd wordt door mijn collega's die ik al maanden niet IRL heb gezien. Aanbellen, netjes afstand houden, even kletsen en ze hele fijne feestdagen wensen.

Ik denk dat het vanuit een leidingegevende betrokkenheid laat zien. En het is toch gewoon een leuk en lief gebaar?

Overigens ga ik ervan uit dat medewerkers die thuis aan het werk zijn op werkdagen ook thuis zijn, toch?

Enne, bij mensen die zeggen dat ze het vreselijk zouden vinden als hun collega/leidinggevende op de stoep staat, vraag ik me serieus af of je lekker op je plek zit op je werk...
suuz393 schreef:
27-11-2020 19:29

Enne, bij mensen die zeggen dat ze het vreselijk zouden vinden als hun collega/leidinggevende op de stoep staat, vraag ik me serieus af of je lekker op je plek zit op je werk...
Dat staat daar toch totaal los van? Ik ben nooit gediend van iemand die onverwachts voor m’n deur staat. Zit ik net in m’n lelijke kloffie, staat je leidinggevende voor de deur. Bovendien zijn er ook mensen die privé en werk gescheiden willen houden. Dat heeft niks te maken met “lekker op je plek zitten” of niet.
biekoe schreef:
27-11-2020 19:27
Nee. De pakketbezorger levert ‘onderweg’ ook nog pakketjes af en hoeft niet retour.
Tijdens de retourrit zit ie in een auto. Hoe gaat ie dan mensen onderweg besmetten?

Ik vind het ook een onzinnig plan hoor, maar het coronagevaar zie ik echt niet als er afstand gehouden wordt tijdens het overhandigen. Het is wel zonde van de benzine, dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven