Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Langere tijd hoest klachten

27-11-2020 23:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft sinds vorige week maandag klachten en een positieve test. Zijn klachten waren: hoofdpijn, rillerig en hoesten.
Hij is in isolatie gegaan. We zijn nu bijna twee weken verder. Zijn klachten zijn voorbij op af en toe hoesten na.
De GGD geeft aan dat hij zo lang hij hoest besmettelijk is. Maar wat als hij nog voor langere tijd af en toe blijft hoesten? Moet je dan tot eindeloos in isolatie blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een nieuwe test vragen. Je man kan ook gewoon een luchtweginfectie hebben die niet te maken heeft met Covid.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Gewoon op nieuw testen, is een volgende test nu negatief dan is hij niet meer besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik ook voorgesteld maar GGD gaf aan dat je nog lang positief kan testen maar dat zegt niets over besmettelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Als hij af en toe hoest zou ik gewoon met mondkapje weer naar buiten gaan.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Bij collega had de GGD aangegeven dat bij een enkel kuchje zo nu en dan hij weer de straat op mocht.
Andere collega hoestte nog ook heel erg, maar van de ene op de andere dag was dat nagenoeg voorbij.
Kan dus alle kanten op 🤷🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
27-11-2020 23:19
Dat had ik ook voorgesteld maar GGD gaf aan dat je nog lang positief kan testen maar dat zegt niets over besmettelijkheid.
Nou het zegt in zoverre iets dat je met een negatieve test niet besmettelijk bent, dus als je nog een keer test en die is negatief kan je dus weer naar buiten. Heb je nog klachten en hij is positief moet je er van uitgaan dat je besmettelijk bent.
Als je hoest moet je niet naar buiten, maar laten testen. Nu is het andersom.
Waarom zou hij na een positieve test naar buiten mogen terwijl hij nog hoest? Soms duurt een besmetting lang of langer. Even gechargeerd: Sommigen liggen zelfs weken in een coma. Die mogen ook niet ondertussen toch naar buiten.

Blijft hij hoesten? Dan kun je kijken waar dat vandaan komt. Is het alleen dit jaar? Eet hij gezond, rookt hij? En dan bel je de huisarts om te bespreken wat het zou kunnen zijn en hoe hij van die hoest af zou kunnen komen.
Eidde schreef:
27-11-2020 23:22
Als hij af en toe hoest zou ik gewoon met mondkapje weer naar buiten gaan.
Ja, lekker aso als je niet weet of je nog besmettelijk bent.
Veranderling schreef:
28-11-2020 00:00
Als je hoest moet je niet naar buiten, maar laten testen. Nu is het andersom.
Waarom zou hij na een positieve test naar buiten mogen terwijl hij nog hoest? Soms duurt een besmetting lang of langer. Even gechargeerd: Sommigen liggen zelfs weken in een coma. Die mogen ook niet ondertussen toch naar buiten.

Blijft hij hoesten? Dan kun je kijken waar dat vandaan komt. Is het alleen dit jaar? Eet hij gezond, rookt hij? En dan bel je de huisarts om te bespreken wat het zou kunnen zijn en hoe hij van die hoest af zou kunnen komen.
Dit.
He wat vervelend. Ik zou de huisarts even bellen om te overleggen. Die hoest kan nog lang duren en misschien kan de huisarts iets aanraden waardoor die hoest minder wordt en eerder stopt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom willen mensen als ze positief zijn na 2 weken weer testen. Je kan 6 - 8 weken positief blijven. Fijn hoor 4x positief van één en dezelfde besmetting. Ook lekker vertekenend voor de cijfers. Heb je één keer positief getest blijf je minimaal 10 dagen in isolatie en kan je daarna naar buiten als je 24 uur klachtenvrij bent.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
28-11-2020 00:53
Ja, lekker aso als je niet weet of je nog besmettelijk bent.
Nou ik ging iedere dag een eindje wandelen toen ik corona had. Woon in een klein dorp kom geen kip tegen. Even een frisse neus deed wonderen na 24u 8 dagen lang op een slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
28-11-2020 07:20
Nou ik ging iedere dag een eindje wandelen toen ik corona had. Woon in een klein dorp kom geen kip tegen. Even een frisse neus deed wonderen na 24u 8 dagen lang op een slaapkamer.
Maar het kan eigenijk niet snap je maar dat zullen mensen ook misschien wel doen ook al wonen ze niet om veel mensen heen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er om of hij nog besmettelijk is, ik weet alleen niet hoe ze dat moeten onderzoeken. Ik zou dat ook aan de huisarts of GGD vragen.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft geen zin om opnieuw te testen want hij kan zeker nog toch 8 weken nadat het virus inactief is, positief testen. Bovendien is de testcapaciteit hier ook niet op berekend. Als het goed is heeft je man een email ontvangen met daarin het nummer van jullie lokale GGD: bel hier naartoe en leg je vraag daar voor. Dat is de juiste weg. Meningen vragen op een forum over het verloop van een besmettelijk virus en de daarbij horende adviezen, heeft weinig zin. Stel je vraag aan de professionals. (De huisarts zal overigens, zeer waarschijnlijk, ook de GGD bellen als je de vraag daar stelt).
Iemand die ik ken, kreeg met moeite nog een Corona test omdat ze in de zorg werkt en last had van hoesten door allergie. Toen die negatief was mocht ze weer aan het werk.

Dus ik denk dat jullie gewoon pech hebben, hoe balen ook. Ik zou in ieder geval geen onnodig risico nemen.
Alle reacties Link kopieren
https://lci.rivm.nl/informatiepatientthuis
U mag weer uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 7 dagen geleden is dat u ziek werd. Heeft u een verminderde weerstand? Dan mag u pas uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 14 dagen geleden is dat u ziek werd.


Je man heeft nog klachten. Opnieuw testen heeft geen zin zoals hierboven al benoemd staat. Mensen kunnen na een maand nog positief testen omdat er nog (dode) ziektedeeltjes te vinden zijn.

Ik zou minimaal 14 dagen rekenen vanaf de positieve test.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven