Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie doet er nou moeilijk?

28-11-2020 20:34 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas vieren met familie. Wij willen ons aan de regels houden dus is het sintfeest met ouders en zus en haar vriend zoals we dat altijd vierden nu anders. Ouders komen hier. En zus viert het ook apart met hen.

Dat was afgesproken en zo heb ik het ook geregeld met cadeautjes (lees niks voor hen en ook geen lootjes getrokken).
Nu krijg ik telefoon van zus dat het toch wel jammer is zo. Ze wilde dan misschien alleen komen want dat mag nog binnen de regels. Nu appt vriend of hij toch niet mee kan. Ouders hebben gezegd ja... eentje erbij kan toch wel op afstand. Nu ben ik degene die moet beslissen. Ik wil me aan de regels houden. Dit is ook zo afgesproken met familie van partner. ( terwijl zij ook wel wilden). Ik vind dit echt vervelend want nu moet ik zeggen sorry nee jij mag niet.

Ik heb hier al moeite mee, ben een pleaser.
Wie doet hier nu moeilijk? Ben ik een zeur? Neem ik het te strikt, ben ik te principieel?
Of brengen zij mij nu in een lastig parket?

Buiten dat vind ik het ook bijkomend irritant dat het zo last minute anders moet. Ik heb een drukke baan en geen tijd meer. Ik heb alles ruim van te voren geregeld en gedichtjes gemaakt. Als zij toch komen dan zitten ze er voor piet snot bij want geen gedichtjes en cadeautjes voor hun.

Ik vind het leuk om sint en kerst te vieren maar ik overleef een jaar op een andere manier ook heus wel. We willen er toch vanaf met zn allen, neem de regels dan serieus. Als eentje kan dan kan een tweede ook heus wel en zo rekt de grens verder op.

Hoe zien jullie dit?
Als iedereen zich aan de regels hield zaten we nu niet in de tweede golf. Dus ik vind dat je gelijk hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk. Ik denk ook niet dat het een groot probleem zou zijn als er één keer één of twee personen extra in een groep zitten. Het probleem is alleen dat niet alleen jouw familie dit denkt, maar een heleboel. Dan gaat het uiteindelijk dus om duizenden 'iets' grotere groepen. Dat schiet niet op.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus je ouders komen. Die zijn uitgenodigd.
Je zus en haar vriend nodigen nu zichzelf uit. En dan heb je vier gasten. Dat wil je niet. En mag ook niet.
Ben je te principieel? Tja. Je volgt de regels.
Ik vind het overigens wel raar dat zus en haar vriend zomaar zichzelf uitnodigen tegen de afspraken in en dat jíj je nu rot voelt.
Zeg gewoon: nee, ik vind dat geen goed idee. Heel jammer, maar volgend jaar maar weer.
Tja, lastig.

Drie bezoeker is drie bezoekers.

Eentje meer moet je niet privé zien als eentje meer maar zien in verhouding tot het grote geheel.

2 x 2 x 2 = 8
3 x 3 x 3 = 27
4 x 4 x 4 = 64

Moet je kijken hoe het aantal mogelijke besmettingen toe neemt als we allemaal ineens drie bezoekers toelaten ipv twee. Zelfde voor vier.

Dus je hebt gelijk! Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Merys en Starkid,. Ik voorzie hier in december ook wel wat discussie met schoonfamilie en een jarige schoonvader, maar wij houden ons ook aan de regels.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet letterlijk zeggen dat vriend niet mag komen, maar ik zou zeggen ik wil me aan de regels houden, dus ik wil niet meer mensen in huis dan dat is toegestaan.
Fijn dat het bij jou thuis gehouden wordt want dan kun jij de regels handhaven.
Alle reacties Link kopieren
Zeg nee en vertel erbij dat jij het echt heel vervelend vind dat ze je in deze positie dwingen.

Echt niet aardig dit, van je zus. Nu ben jij de gebeten hond omdat je je aan de afspraken wil houden. Dat zou ik dus ook echt tegen haar zeggen, dat je dit niet op prijs stelt.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ontzettend aso van je ouders om ja te zeggen terwijl het in jouw huis gevierd gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Afspraak is afspraak.
Dat mag je gewoon zeggen. Kerst een nieuwe poging.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wij doen het niet en in zou als ik jou was ook zeggen dat het volgend jaar hopelijk weer gevierd kan worden zoals jullie gewend zijn, maar nu helaas niet. Die regels zullen er niet voor niks zijn, toch?
Alle reacties Link kopieren
Tegen zus:' nee, sorry, lukt niet'
Tegen zwager 'nee sorry, lukt niet'
Bij aanhoudend gezeur ' ja ik vind het ook jammer'
Het is niet zo dat als je de keuze had je het zo zou doen. Het is nu niet anders, klaar.
Je doet niet moeilijk. Er was een plan, er zijn dingen afgesproken en het is voor jou het fijnste en het meest praktische om je daaraan te houden. Zij doen moeilijk door je in deze positie te zetten.

Eerst belt je zus, dan appt haar vriend. Ik zou het niet amusant vinden om op deze manier een halfslachtige manipulatiepoging over me heen te krijgen en te worden gestuurd naar iets waar ik niet achter sta. Eerst door je zus erbij te laten zijn. En nu nog meer uitbreiding van de groep? Ik zou het zelfs terugbrengen naar het oorspronkelijke plan, dus ook nee zeggen tegen zus.
Alle reacties Link kopieren
Print screen van je post doorsturen.
Alle reacties Link kopieren
Je ouders hebben niets te zeggen over hoeveel mensen jij in huis wil.

Anders komen ze zelf maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je zeurt. Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat de meeste besmettingen achter de voordeur plaatsvinden. Waarom ga je het überhaupt vieren of heb je kleine kinderen? Zo nee, waarom niet een jaartje overslaan?
Doe het lekker makkelijk blijf allemaal thuis.
Niet zo de nadruk leggen op wie wel of niet moeilijk doet.
Alles is dit jaar anders en dat kun je prima als verklaring geven. Het is even niet anders.
Volgend jaar weer gewoon gezellig met zijn allen.
Alle reacties Link kopieren
Als er geen kinderen bij zijn, zou ik het helemaal afblazen!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
28-11-2020 20:59
Ik vind niet dat je zeurt. Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat de meeste besmettingen achter de voordeur plaatsvinden. Waarom ga je het überhaupt vieren of heb je kleine kinderen? Zo nee, waarom niet een jaartje overslaan?
Ja kleine kinderen. Ik wil het met hen graag vieren maar de aanwezigheid van zus en vriend is hierin niet essentieel.
Opa en oma wil ik er wel graag bij en de kinderen ook en dat kan ook gewoon binnen de regels.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
28-11-2020 21:15
Ja kleine kinderen. Ik wil het met hen graag vieren maar de aanwezigheid van zus en vriend is hierin niet essentieel.
Opa en oma wil ik er wel graag bij en de kinderen ook en dat kan ook gewoon binnen de regels.
Okay, dan snap ik het. Opa en oma uitnodigen en volgend jaar weer met zus en partner.
Alle reacties Link kopieren
Toch even gebeld en zus legt zich erbij neer dat dit jaar niet gezamenlijk is.
Dat ging uiteindelijk makkelijker dan verwacht.

Slotje dan maar
Bloemetjefresia schreef:
28-11-2020 21:16
Toch even gebeld en zus legt zich erbij neer dat dit jaar niet gezamenlijk is.
Dat ging uiteindelijk makkelijker dan verwacht.

Slotje dan maar
Gelukkig.

Nu weet je dit voor een volgende keer. Je kunt en mag gewoon je mening geven.
Een andere tip is om wat bedenktijd te nemen als iemand iets vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Was al geregeld dus...
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
28-11-2020 21:16
Toch even gebeld en zus legt zich erbij neer dat dit jaar niet gezamenlijk is.
Dat ging uiteindelijk makkelijker dan verwacht.

Slotje dan maar
Ik zou je ouders ook nog wel even laten weten dat ze geen mensen in jouw huis ikunnen uitnodigen terwijl ze weten dat jij een maximum hanteert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven