Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren? Deel II

09-12-2020 22:14 2035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het toch wel een interessant onderwerp vind, een deel 2.

Ga jij je laten vaccineren?

Totaal aantal stemmen: 632

Ja (63%)
Nee (22%)
Weet nog niet (14%)
...
Alle reacties Link kopieren
Ja, team vaccin hier!
En bij mij is dat moment al heel dichtbij, aangezien ik in een zorginstelling werk. Gisteren is aangekondigd dat wij als eerste groep het vaccin gaan krijgen. En dat kan al best volgende maand gaan gebeuren :cheer:

Ik vertrouw volledig op de wetenschap. Ik vind de snelheid van ontwikkelen niet zorgwekkend, heb me ingelezen en ben niet bang voor bijwerkingen. In mijn bijna 34 jarige bestaan al de nodige vaccins gehad, veel ook voor reizen, en nooit ergens last van gehad.

Dus kom maar op met die prik!
Ja hoor ik sta voorin de rij zodra dat kan. Laat maar komen, ik ben hier zo ontzettend klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker! En hoop echt eerder maar vrees pas rond of na de zomer.
mick87 schreef:
09-12-2020 22:50
Ja, team vaccin hier!
En bij mij is dat moment al heel dichtbij, aangezien ik in een zorginstelling werk. Gisteren is aangekondigd dat wij als eerste groep het vaccin gaan krijgen. En dat kan al best volgende maand gaan gebeuren :cheer:

Ik vertrouw volledig op de wetenschap. Ik vind de snelheid van ontwikkelen niet zorgwekkend, heb me ingelezen en ben niet bang voor bijwerkingen. In mijn bijna 34 jarige bestaan al de nodige vaccins gehad, veel ook voor reizen, en nooit ergens last van gehad.

Dus kom maar op met die prik!
Hier ook een van de eersten. Kom maar op, deze werkdruk is niet veel langer meer te doen.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut, hoe eerder hoe beter.
Ik heb bij wijze van het kruisje al op mn arm gezet - maar aangezien ik zwanger ben moet ik denk ik nog een hele tijd wachten. Zodra het kan, sta ik in de rij
Alle reacties Link kopieren
Ja, graag. Liever vandaag dan morgen van die corona-ellende af.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk wel, maar ik vind het prima dat ik nog even moet wachten.

Ik hoef nu nog niet te beslissen en maak pas mijn keuze als de vaccinatie voor mij (de grote groep 18-60) daadwerkelijk in beeld komt.

Weet iemand hoe de vaccinatie volgorde straks bepaald gaat worden van die overige groep van 6,5 miljoen mensen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik ga me zeker laten vaccineren. Twijfel er niet over.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ook!
Ik zou bijna vragen, waarom in hemelsnaam niet.
Ik wil wel, maar lees net dat je geen borstvoeding mag geven. Ik zie het ook niet zitten om op flesvoeding over te gaan alleen maar voor de vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er zeker voor. Kom maar op met die spuit. 💉
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het zo lang mogelijk uitstellen omdat ik tot nu toe weinig vertrouwen heb in dit vaccin. Ik ben bang voor de bijwerkingen en lange termijn gevolgen. Ik twijfel ook aan de effectiviteit dus of dit vaccin gaat voorkomen dat je besmet raakt en/of anderen kunt besmetten. Toch zal ik uiteindelijk overstag gaan omdat ik zonder vaccin hoogstwaarschijnlijk mijn werk niet mag uitvoeren. Er moet nu eenmaal brood op de plank komen dus ja, dan maar ‘de dood of de gladiolen’. Met grote tegenzin, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
09-12-2020 23:31
Ik zou bijna vragen, waarom in hemelsnaam niet.
Er zijn wel wat redenen hoor. Mijn man heeft een ernstige allergie voor bepaalde medicijnen en gezien de eerste gevallen in Engeland waar er bijwerkingen zijn en vaccinatie voor bepaalde personen nu wordt afgeraden staat hij zeker niet te springen.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
09-12-2020 23:31
Ik wil wel, maar lees net dat je geen borstvoeding mag geven. Ik zie het ook niet zitten om op flesvoeding over te gaan alleen maar voor de vaccinatie.
O echt? Wist ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik laat mij vaccineren. Ik heb vertrouwen in de wetenschap en wil graag weer terug naar normaal, hoe eerder hoe beter het voor iedereen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg nu ook ja maar voorlopig ben ik nog niet aan de beurt dus ik heb nog even om erover na te denken. Vind het best eng ook omdat het vaccin zo nieuw is maar heb er toch ook wel vertrouwen in.
Ik wil heel graag de spuit nemen, toch merk ik dat naarmate de tijd verstrijkt, ik steeds meer vragen krijg rondom het vaccin waarop in geen antwoord kan vinden.

Er zijn inmiddels veel gevallen van herbesmetting bekend, inmiddels ook mensen die het voor de derde keer hebben gekregen (afgaand op nieuwsberichten, waarheid kan ik niet toetsen). Dit doet mij vermoeden dat de immuniteit niet erg lang kan zijn, Maar wie zegt dan dat je wel enige tijd beschermd bent met dit vaccin? Door de enorme haast en het korte tijdsbestek hebben ze dat onmigelijk kunnen testen lijkt me. Elke 3 maanden een injectie halen lijkt me ook niet haalbaar voor 18 miljoen mensen (in NL).
Alle reacties Link kopieren
Absoluut niet. En mocht ik daardoor niet naar festivals kunnen, niet kunnen reizen of een overheidsgebouw binnen kunnen, dan is dat maar zo.
.
vivapimpelmees schreef:
09-12-2020 23:54
Er zijn wel wat redenen hoor. Mijn man heeft een ernstige allergie voor bepaalde medicijnen en gezien de eerste gevallen in Engeland waar er bijwerkingen zijn en vaccinatie voor bepaalde personen nu wordt afgeraden staat hij zeker niet te springen.

Dat begrijp ik. Lijkt me ook erg vervelend!
Ik doelde meer op gezonde mensen, wat is hun twijfel? Waar zijn ze bang voor?
Barnsteen schreef:
10-12-2020 00:16
Absoluut niet. En mocht ik daardoor niet naar festivals kunnen, niet kunnen reizen of een overheidsgebouw binnen kunnen, dan is dat maar zo.
Mag ik vragen waarom niet? Ik besef me dat er weinig bekend is van de langetermijnseffecten van dit nieuwe vaccin maar tegelijkertijd lijkt het steeds aannemelijker dat corona lang in je lichaam blijft en zorgt voor schade. Voor die schade op langere termijn is ook nog weinig te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven