Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren? Deel II

09-12-2020 22:14 2035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het toch wel een interessant onderwerp vind, een deel 2.

Ga jij je laten vaccineren?

Totaal aantal stemmen: 632

Ja (63%)
Nee (22%)
Weet nog niet (14%)
...
Alle reacties Link kopieren
Lees even die link van de VRT. Dat schept al meteen een hoop meer duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het vaccin wel.
Ben een twintiger en geen risicogroep, ik zal dus nog wel even moeten wachten. Ik vraag me wel af hoe ze het gaan coördineren. Stel: mensen willen het niet en komen niet opdagen. Gaat het dan naar mensen die het wel willen? Het zou fijn zijn als daar een wachtlijst voor is oid. Ik zal (waarschijnlijk) niet doodziek worden, maar ik ben docent in het VO en afstand houden is hier gewoon vaak lastig. Daarnaast heb ik wel zeer kwetsbare familieleden. Die prik eerder dan augustus zou dus wel prettig zijn. Veel collega’s van mij denken er ook zo over. Ik ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
10-12-2020 09:01
Als de twee OMT leden financiële belangen hebben bij de labs en de sneltesten, dan zouden ze toch tegen een vaccin zijn als het hun om geld te doen is?

En als mensen onvruchtbaar kunnen worden van het vaccin, zou dat bestanddeel dat dat veroorzaakt niet een goede vervanger zijn voor de operaties die je anders zou moeten ondergaan? Overigens kan het zo zijn dat als je covid krijgt je als man tijdelijk onvruchtbaar bent. En misschien zelfs voor altijd. Dat is al wel aangetoond dat die kans er is. Of het vaccin dat veroorzaakt niet. (En de kans dat dat zo is is volgens mij niet aanwezig want can de afzonderlijke bestanddelen weet men welk effect het heeft op de mens).

En waarom zouden mensen hier geen geld aan mogen verdienen? En wel aan eten bijvoorbeeld. Dat is namelijk ook iets dat we echt moeten hebben. En waar dus ook dikke winsten op worden gemaakt over onze en de boeren ruggen. Maar daar is het wantrouwen niet groot over.

Dat immense wantrouwen tegenover de farmacie begrijp ik niet.
Ik vind jou naïef. Misschien moet je eerst even dat artikel gaan lezen. Dan kan je ook gefundeerd reageren. Ik zeg niet dat je onvruchtbaar wordt van een vaccin. Ik zeg dat het niet onderzocht is. Een voorbeeld van veel dingen niet onderzocht zijn. Je kunt ook niet alles onderzoeken maar er is geen enkele garantie dat het vaccin geen schadelijke bijwerkingen heeft. Daarom snap ik de stelligheid van mensen niet en het volle vertrouwen. Dat is gewoon een keuze die je dan maakt omdat je dat wellicht fijner vindt maar weet dan wel dat je voor consequenties niet bij de farmaceut hoeft te zijn. Overigens heb ik onvoldoende kennis van vaccins en vruchtbaarheid om daar verder iets zinnigs over te zeggen.
Daarnaast heb ik geen immens wantrouwen in de farmacie maar heeft de wetenschap al meerdere malen laten zien besluiten te nemen die vooral goed zijn voor de eigen portemonnee. Lees dat artikel bijvoorbeeld maar. Jouw opmerking dat ze dan juist tegen een vaccin zouden moeten zijn, klopt niet. Een jaarlijks vaccin tegen covid 19, jaar in jaar uit, levert heel veel geld op. Vooral als we dat wereldwijd gaan doen en iedereen denkt dat we alleen de vrijheid terug krijgen als we een vaccin nemen. Andere voorbeelden zijn Shell en de duurzaamheid (zie Zembla) waarin de wetenschap wordt ingezet op belangen van Shell te behartigen. De Suiker en tabaksindustrie. En nu niet roepen dat dat hier niks mee te maken heeft. Het toont juist aan dat de wetenschap zich soms laat leiden door eigen gewin en dat bedrijven die winst willen maken, geen bezwaar hebben daar de wetenschap voor te betalen. Enige voorzichtigheid en minder stellig zijn dat het vaccin geen kwaad kan en de poort naar de hemel is, is wel op zijn plaats in deze wereld. Dat is ook enige wat ik met mijn post probeer te zeggen. Ik ben geen anti vaxxer. Ik snap alleen niet hoe mensen blind kunnen vertrouwen zonder enige kritische blik voor het feit dat we in een wereld leven die door geld gedreven wordt en de geschiedenis ook laat zien dat keuzes worden gemaakt voor eigen gewin ten koste van de burger.

De wappies zeggen trouwens dat mensen onvruchtbaar zijn geraakt door het vaccin. Dat heb ik nergens gelezen. Ik heb alleen gelezen dat mensen aangezichtsverlamming hebben gekregen, er mensen zijn gestorven waarbij ze achteraf niet konden vaststellen dat het door het vaccin kwam en dat mensen met een geschiedenis van ernstige allergische reacties op voedsel of medicatie ook heftig op het vaccin kunnen reageren.
anjer84 wijzigde dit bericht op 10-12-2020 09:43
6.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In de bijlage staat dat je na het vaccin 2 maanden moet wachten om zwanger te worden. Ik vind dit een enge gedachten. Ik heb nog een kinderwens en ga dus wachten tot dat ik nog een kind heb gehad.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/251625 ... Efr-z4NLnw
Alle reacties Link kopieren
Dan ben ik ook heerlijk naïef, optimistisch en vol vertrouwen in de wetenschap. :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Want ik laat me zeker vaccineren, ben hartstikke blij met het vooruitzicht, licht aan het eind van de tunnel, kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
heavydrizzle schreef:
10-12-2020 09:33
Lees even die link van de VRT. Dat schept al meteen een hoop meer duidelijkheid.
Gedaan.
In een korte passage van hun petitie vragen Yeadon en Wodarg om te onderzoeken of coronavaccins ook een immuunreactie zouden kunnen veroorzaken tegen een ánder eiwit: syncytin-1, dat volgens hen verwant is aan de spike-eiwitten van het virus. Syncytin-1 is van nature aanwezig in het menselijk lichaam. Het helpt onder andere bij de ontwikkeling van de moederkoek bij een zwangerschap. Maar er is voorlopig geen enkele aanwijzing van een mogelijke kruisreactie met de bedoelde werking van het coronavaccin. Ook Yeadon en Wodarg zelf schrijven letterlijk in hun petitie dat er “geen indicatie” is dat antilichamen tegen spike-eiwitten zich ook tegen dat zwangerschapseiwit zouden kunnen keren. Ze uiten slechts een bepaalde bezorgdheid, die door Health & Money News verkeerd is geïnterpreteerd.

Er is geen enkele aanwijzing van een kruisreactie omdat het helemaal niet onderzocht is. Tja...
Daarna een heel stuk tekst om Yeadon en Wodarg als complotgekkies weg te zetten zoals steeds gebeurt met wetenschappers die hun zorgen uiten over het vaccin.
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
10-12-2020 09:39
Ik vind jou naïef. Misschien moet je eerst even dat artikel gaan lezen. Dan kan je ook gefundeerd reageren. Ik zeg niet dat je onvruchtbaar wordt van een vaccin. Ik zeg dat het niet onderzocht is. Een voorbeeld van veel dingen niet onderzocht zijn. Je kunt ook niet alles onderzoeken maar er is geen enkele garantie dat het vaccin geen schadelijke bijwerkingen heeft. Daarom snap ik de stelligheid van mensen niet en het volle vertrouwen. Dat is gewoon een keuze die je dan maakt omdat je dat wellicht fijner vindt maar weet dan wel dat je voor consequenties niet bij de farmaceut hoeft te zijn. Overigens heb ik onvoldoende kennis van vaccins en vruchtbaarheid om daar verder iets zinnigs over te zeggen.
Daarnaast heb ik geen immens wantrouwen in de farmacie maar heeft de wetenschap al meerdere malen laten zien besluiten te nemen die vooral goed zijn voor de eigen portemonnee. Lees dat artikel bijvoorbeeld maar. Jouw opmerking dat ze dan juist tegen een vaccin zouden moeten zijn, klopt niet. Een jaarlijks vaccin tegen covid 19, jaar in jaar uit, levert heel veel geld op. Vooral als we dat wereldwijd gaan doen en iedereen denkt dat we alleen de vrijheid terug krijgen als we een vaccin nemen. Andere voorbeelden zijn Shell en de duurzaamheid (zie Zembla) waarin de wetenschap wordt ingezet op belangen van Shell te behartigen. De Suiker en tabaksindustrie. En nu niet roepen dat dat hier niks mee te maken heeft. Het toont juist aan dat de wetenschap zich soms laat leiden door eigen gewin en dat bedrijven die winst willen maken, geen bezwaar hebben daar de wetenschap voor te betalen. Enige voorzichtigheid en minder stellig zijn dat het vaccin geen kwaad kan en de poort naar de hemel is, is wel op zijn plaats in deze wereld. Dat is ook enige wat ik met mijn post probeer te zeggen. Ik ben geen anti vaxxer. Ik snap alleen niet hoe mensen blind kunnen vertrouwen zonder enige kritische blik voor het feit dat we in een wereld leven die door geld gedreven wordt en de geschiedenis ook laat zien dat keuzes worden gemaakt voor eigen gewin ten koste van de burger.

De wappies zeggen trouwens dat mensen onvruchtbaar zijn geraakt door het vaccin. Dat heb ik nergens gelezen. Ik heb alleen gelezen dat mensen aangezichtsverlamming hebben gekregen, er mensen zijn gestorven waarbij ze achteraf niet konden vaststellen dat het door het vaccin kwam en dat mensen met een geschiedenis van ernstige allergische reacties op voedsel of medicatie ook heftig op het vaccin kunnen reageren.

Mooi verwoord, Anjer, en je voorgaande post ook.
Ben het helemaal met je eens.
.
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
10-12-2020 09:50
Mooi verwoord, Anjer, en je voorgaande post ook.
Ben het helemaal met je eens.
Same here.
..
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 18-12-2020 14:32
98.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
10-12-2020 09:41
In de bijlage staat dat je na het vaccin 2 maanden moet wachten om zwanger te worden. Ik vind dit een enge gedachten. Ik heb nog een kinderwens en ga dus wachten tot dat ik nog een kind heb gehad.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/251625 ... Efr-z4NLnw
Ik kan het artikel niet lezen. Ik vind dat ook een enge gedachte. Het vaccin is ook helemaal niet getest op zwangere vrouwen toch.
Nee dan pas ik.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
10-12-2020 09:51
Ik kan het artikel niet lezen. Ik vind dat ook een enge gedachte. Het vaccin is ook helemaal niet getest op zwangere vrouwen toch.
Nee dan pas ik.
Maar het vaccin zorgt ervoor dat je antistoffen aanmaakt tegen iets dat bij dat virus voorkomt. Sowieso dat er al zwangere vrouwen zijn met covid of vrouwen die covid hadden en nadien zwanger geworden zijn. Dus het valt wel mee denk ik.
Despierta schreef:
10-12-2020 09:47
Gedaan.
In een korte passage van hun petitie vragen Yeadon en Wodarg om te onderzoeken of coronavaccins ook een immuunreactie zouden kunnen veroorzaken tegen een ánder eiwit: syncytin-1, dat volgens hen verwant is aan de spike-eiwitten van het virus. Syncytin-1 is van nature aanwezig in het menselijk lichaam. Het helpt onder andere bij de ontwikkeling van de moederkoek bij een zwangerschap. Maar er is voorlopig geen enkele aanwijzing van een mogelijke kruisreactie met de bedoelde werking van het coronavaccin. Ook Yeadon en Wodarg zelf schrijven letterlijk in hun petitie dat er “geen indicatie” is dat antilichamen tegen spike-eiwitten zich ook tegen dat zwangerschapseiwit zouden kunnen keren. Ze uiten slechts een bepaalde bezorgdheid, die door Health & Money News verkeerd is geïnterpreteerd.

Er is geen enkele aanwijzing van een kruisreactie omdat het helemaal niet onderzocht is. Tja...
Daarna een heel stuk tekst om Yeadon en Wodarg als complotgekkies weg te zetten zoals steeds gebeurt met wetenschappers die hun zorgen uiten over het vaccin.
Dit dacht ik ook toen ik net het stuk zat te lezen. Deze twee vragen alleen maar of het onderzocht kan worden, omdat dat niet gedaan is. Lijkt me geen irreële vraag, dan ben je niet meteen een viruswappie.
Alle reacties Link kopieren
anjer84 schreef:
10-12-2020 09:39
Ik vind jou naïef. Misschien moet je eerst even dat artikel gaan lezen. Dan kan je ook gefundeerd reageren. Ik zeg niet dat je onvruchtbaar wordt van een vaccin. Ik zeg dat het niet onderzocht is.
waarom zou je onvruchtbaar worden van een vaccin? Is er ooit een vaccin geweest waar je onvruchtbaar van wordt? Bestaan er immuunziektes war je onvruchtbaar van wordt?
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
10-12-2020 09:51
Ik kan het artikel niet lezen. Ik vind dat ook een enge gedachte. Het vaccin is ook helemaal niet getest op zwangere vrouwen toch.
Nee dan pas ik.
Je schijnt voor 2 maanden minder vruchtbaar te zijn. Het vaccin is inderdaad nog niet getest op zwangere vrouwen en ook niet op kinderen.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
10-12-2020 09:59
waarom zou je onvruchtbaar worden van een vaccin? Is er ooit een vaccin geweest waar je onvruchtbaar van wordt? Bestaan er immuunziektes war je onvruchtbaar van wordt?
Toen HPV vaccin net uit kwam waren een aantal meisjes in de UK niet meer vruchtbaar. Dat hele vaccin is aangepast en daarna was het gewoon veilig.
Alle reacties Link kopieren
Is het dan ook de bedoeling dat kinderen het vaccin nemen? Als het niet getest is op kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het nog niet. Mijn kinderen sowieso niet vanwege het overwegend zeer milde verloop maar voor mezelf ben ik er nog niet over uit. Ik ben geen risicogroep maar ben toch wel een beetje bang voor de mogelijke gevolgen van corona. Tegelijk twijfel ik ook over het vaccin. Vanwege de redenen die hier door anderen al naar voren zijn gebracht en ook omdat de effectiviteit nog zo vaag is.

Ik verwacht in principe geen ernstige problemen maar echt het volste vertrouwen heb ik er ook niet in. Misschien dat dit verandert is tegen de tijd dat ik aan de beurt ben maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel. Ik denk het wel, ik ben voorlopig niet aan de beurt dus kan ook nog even twijfelen.

Mijn partner is Filipino en wij hebben dus redelijk veel meegekregen over wat er allemaal is gebeurt rondom dengvaxia. Ik ben erg van geschrokken van wat er toen heeft kunnen gebeuren en ben daar zeker terughoudender van geworden.

Uiteindelijk denk ik dat ik me wel zal laten vaccineren. Ik vind het ingewikkeld en wil graag vertrouwen hebben maar heb dat nog niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
10-12-2020 10:00
Toen HPV vaccin net uit kwam waren een aantal meisjes in de UK niet meer vruchtbaar. Dat hele vaccin is aangepast en daarna was het gewoon veilig.
Ah ik vind dit:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4528880/
It is not known whether idiopathic POI developing progressively in young teens following HPV4 is related to this vaccination. Case reports do not and cannot establish causation.

HPV en baarmoederhalskanker zijn ook niet echt positief voor je vruchtbaarheid btw, het is maar wat je een groter risico vind
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
10-12-2020 09:41
In de bijlage staat dat je na het vaccin 2 maanden moet wachten om zwanger te worden. Ik vind dit een enge gedachten. Ik heb nog een kinderwens en ga dus wachten tot dat ik nog een kind heb gehad.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/251625 ... Efr-z4NLnw
Dat is omdat het vaccin niet getest is op zwangere vrouwen. Niet omdat er een concreet risico is.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-12-2020 10:01
Is het dan ook de bedoeling dat kinderen het vaccin nemen? Als het niet getest is op kinderen?
Wat denk je nou zelf?

Nee. Dat is niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-12-2020 10:24
Wat denk je nou zelf?

Nee. Dat is niet de bedoeling.
Ik heb nog niks gehoord over de kinderen en het vaccin. Of dat iets is wat überhaupt gaat gebeuren of alleen vanaf een bepaalde leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
10-12-2020 02:22
Mensen met allergieën wordt afgeraden om het te nemen,. Misschien is er nog meer.
Alleen bij hele ernstigs gevallen. Niet voor iedere persoon met hooikoorts.
Alle reacties Link kopieren
Liara schreef:
10-12-2020 08:53
'Het is niet duidelijk wat het vaccin doet met de vruchtbaarheid van de vrouw/man. Die moet nog nader onderzocht worden'

@anjer84, hoe zit dat?
Ik hoorde eerder een verhaal hierover van iemand, maar diegene is nogal een viruswappie, dus nam ik het niet echt serieus, maar inmiddels lees ik het steeds vaker.
https://fullfact.org/health/vaccine-covid-fertility/
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog een beetje. Niet omdat ik perse tegen het vaccin of vaccineren in het algemeen ben, want ik vind het juist goed als mensen zich laten vaccineren. Maar in de waarschijnlijke periode dat ik aan de beurt ben (ik ben een gezonde twintiger) wil ik tegen die tijd ook proberen zwanger te worden. Aangezien dat nog niet goed getest is en ze nu dus zeggen dat je 2 maanden na vaccinatie moet wachten met zwanger worden, schrikt dat me toch een beetje af. Ik zie het wel als het zo ver is hoe alles er dan voor staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven