Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe ziek was jij van Corona

16-12-2020 21:26 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week positief getest, begonnen met extreme vermoeidheid, hoesten, keelpijn, en hele erge hoofdpijn.
Geen koorts gehad, 3 dagen alleen maar geslapen, en nu eigenlijk alweer redelijk fit op wat rugpijn na,
hoe ziek waren jullie van Corona ?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een hoestje. :-[
Alle reacties Link kopieren
Ik had een heel irritant hoestje en 2 dagen verhoging. Verder was ik wat kortademig. Was gelukkig snel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Enorme hoofdpijn, spierpijn, verhoging met 1 dag koorts. Hele koude voeten.
Ik kan me niet goed concentreren, ik kan bepaalde kleuren en licht niet altijd verdragen, gevoel van kortsluiting in mijn hoofd en mijn conditie is helemaal weg. Snel kortademig en hoge hartslag. Nu al bijna 4 weken klachten. Weinig verbetering helaas. §1

Inmiddels ben ik wel negatief getest en heb ik antistoffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in maart Corona gehad. Moest 3 dagen aan een zuurstoffles. Hoesten, kortademig, koorts, benauwdheid, etc. Kon niet de trap op zonder te hijgen. Hartkloppingen en pijn op de borst.

6 maanden later kon ik nog niet sporten. Inmiddels kan ik een wandeling maken.
Alle reacties Link kopieren
Begon met spierpijn / gewrichtspijn. Daarna verhoging, wat pijn op de borst en benauwd.
Dat was het wel al duurde het lang voordat mijn conditie weer op pijl was.
En vervelend maar niet onoverkomelijk: geen reuk en smaak voor een maand of 2. Kwam langzaam terug.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
16-12-2020 21:42
Ik heb in maart Corona gehad. Moest 3 dagen aan een zuurstoffles. Hoesten, kortademig, koorts, benauwdheid, etc. Kon niet de trap op zonder te hijgen. Hartkloppingen en pijn op de borst.

6 maanden later kon ik nog niet sporten. Inmiddels kan ik een wandeling maken.
Wat naar dat het zo lang duurt. Daar ben ik ook bang voor.
Ik liep hard en fietste met gemak 50 km voor ik ziek werd. Nu kan ik met moeite 1,5 km wandelen in een slakkengang.
Mijn hartslag en ademhaling is enorm hoog bij een simpele activiteit als douchen. En traplopen is ook een opgave.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel ivm bad gateway
sun.lover wijzigde dit bericht op 16-12-2020 22:05
Reden: Bad gateway
92.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had het in april: wat spierpijn, vermoeidheid en verlies van reuk/smaak. Na 2 weken weer gaan werken omdat ik die tijd niet eerder terug mocht komen.
Mijn man 1 avond koorts en flinke hoofdpijn en een hoestje dat 3 weken bleef hangen.
Beiden goed hersteld en eerlijk gezegd ook wel opgelucht het te hebben gehad met het idee dat je toch wel antistoffen hebt daarna.
Tot in aug/sept deze antistoffen kunnen doneren.
Mijn man heeft t momenteel. Het wordt steeds erger, vandaag de hele dag geslapen, nauwelijks gegeten, overgegeven, hoofdpijn en keelpijn. Geen koorts, alleen verhoging. Wel kortademig maar alleen als hij beweegt.
Afgelopen zondag getest omdat hij kuchte en niet helemaal fit was.

Man is 30 en verder kerngezond.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de week positief getest. Ik heb spierpijn, benauwd, kortademig, soms een klein hoestje . Heb ook koorts gehad en stevige hoofdpijn. Ik moet alleen 14 dagen in quarantaine vanwege onderliggende klachten. Heeft dat ook iemand gehad al dat advies?
Alle reacties Link kopieren
Het is dat ik de schone was niet rook, anders had ik nooit gemerkt dat ik corona had.
Op reuk- en smaakverlies na heb ik gewoon géén klachten gehad.
Nu na 4 weken zijn reuk en smaak weer aardig terug, maar nog niet helemaal..
Alle reacties Link kopieren
Paar ochtenden verstopte neus...had ik niet in de zorg gewerkt had ik wellicht niet eens getest


Echter heb zat collega’s met zeer serieuze klachten en langdurige nasleep
Sun.lover schreef:
16-12-2020 21:41
Enorme hoofdpijn, spierpijn, verhoging met 1 dag koorts. Hele koude voeten.
Ik kan me niet goed concentreren, ik kan bepaalde kleuren en licht niet altijd verdragen, gevoel van kortsluiting in mijn hoofd en mijn conditie is helemaal weg. Snel kortademig en hoge hartslag. Nu al bijna 4 weken klachten. Weinig verbetering helaas. §1

Inmiddels ben ik wel negatief getest en heb ik antistoffen.
Hoe weet je of je anti stoffen hebt? Kan je je daar op laten testen?
Ja, een bloedtest. Ik heb het waarschijnlijk in maart gehad, in juli zijn er nog wat antistoffen aangetroffen (na drie maanden verdwijnen ze uit het bloed). Je kunt het aanvragen via de huisarts.

Ik heb maandenlang flink gehoest (maar gek genoeg alleen overdag terwijl hoesten normaal de hel is 's nachts als je plat ligt). Het is nu 9 maanden later en ik hoest nog steeds af en toe.
Alle reacties Link kopieren
Moeder83 schreef:
17-12-2020 02:23
Hoe weet je of je anti stoffen hebt? Kan je je daar op laten testen?
Mijn werk biedt dat aan als je na 2 weken nog klachten hebt om te kijken of je uit quarantaine mag. Ook doe ik mee aan een onderzoek onder personeel dat COVID heeft (gehad).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongeveer een week licht verkouden geweest, beetje snotteren en beetje hoesten. En op de derde dag voelde ik me een klein beetje grieperig, misschien dat ik toen lichte verhoging had (maar niet gemeten). Ik was snel moe bij inspanning, maar verder niet moe en ook niet kortademig. Voor mij stelde het weinig voor.
Mijn kind (13) en man hebben het gehad. Kind twee dagen hoofdpijn. Man heeft 14 dagen op bed gelegen met sterke hoofdpijn en hoesten.
Nu nergens last meer van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft het nu en merkt helemaal niks.
Bizar toch dat het virus zo een verschillende uitwerking kan hebben op mensen. Ik vind het beangstigend.
Nou inderdaad! Bij iedereen is het verschillend. En het lijkt me een goed idee voor mensen die Corona afdoen met ''maar een griepje of verkoudheidje'' om hier eens te komen lezen. Ergens gelezen dat 1 of de 7 mensen met langdurige klachten kampt dan vind ik dat beangstigend want ook al komt het dan uiteindelijk met de meesten goed zo vind ik dat nog verloren tijd om weken of maanden in de nasleep te zitten.
En uiteraard ook genoeg mensen die slechts lichte klachten krijgen. Maar wel belangrijk om Corona serieus te nemen. En zelf griep wordt gebagatelliseerd. Door griep kan je ook flink ziek worden.
ExodusRedux schreef:
16-12-2020 21:42
Ik heb in maart Corona gehad. Moest 3 dagen aan een zuurstoffles. Hoesten, kortademig, koorts, benauwdheid, etc. Kon niet de trap op zonder te hijgen. Hartkloppingen en pijn op de borst.

6 maanden later kon ik nog niet sporten. Inmiddels kan ik een wandeling maken.
Je had toch in maart een topic geopend. Heftig zeg! :hug: Wat zit/zat je toch lang in de nasleep! Fijn dat je weer kunt wandelen en verder zal ik voor je duimen dat je weer helemaal mag herstellen. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdainderdaad vind het vooral beangstigend dat blijkbaar zoals mijn zoon ook helemaal niks hoeft te merken. Het is dat hij is getest hij zit nu in isolatie thuis zit, wat overigens niet veel anders is dan zijn normale doen :-D
Maar goed hij had dus ook ongemerkt en misschien al gebeurd een hoop mensen kunnen besmetten.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
18-12-2020 10:25
Nou inderdaad! Bij iedereen is het verschillend. En het lijkt me een goed idee voor mensen die Corona afdoen met ''maar een griepje
Dus jij vind een griepje onschuldig? Wist je hoeveel mensen er aan de 'hoe jij het noemt onschuldig griepje' doodgaan? Net zoveel als aan deze covid 19 die als zogenaamd zeer dodelijk word gezien!

Griep is influenza en daar zijn in 2018 meer mensen aan doodgaan dan aan dit media virus.....

Maar geloof wat jezelf wilt, maar noem dan de griep niet onschuldig.
''Geen woorden maar daden''
Honingbloesem schreef:
18-12-2020 16:09
Dus jij vind een griepje onschuldig? Wist je hoeveel mensen er aan de 'hoe jij het noemt onschuldig griepje' doodgaan? Net zoveel als aan deze covid 19 die als zogenaamd zeer dodelijk word gezien!

Griep is influenza en daar zijn in 2018 meer mensen aan doodgaan dan aan dit media virus.....

Maar geloof wat jezelf wilt, maar noem dan de griep niet onschuldig.
Volgends mij lees je niet goed. Ik zei dat er mensen zijn die beweren dat Covid maar een griepje is terwijl het een gevaarlijke longaandoening is. En ik zeg nergens dat griep onschuldig is en weet ook wel dat er een longontsteking door kan ontstaan en dat het zo gevaarlijk kan zijn dat je zelf eraan kunt overlijden. Ik schreef als laatste 2 zinnen: ''En zelf griep wordt gebagatelliseerd. Door griep kan je ook flink ziek worden.'' Ik schreef niet dat een griepje onschuldig is. :facepalm: Leg me dus geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb! Ik ga hier verder ook niet meer op in en laat het hier dan bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven