Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerst en Corona

20-12-2020 21:07 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het nieuws van vandaag, over de besmettelijkere mutatie van het Corona virus, zou het mij niet verbazen als we in een van de komende dagen te horen krijgen dat we met Kerst niemand mogen ontvangen. Maar dat iedereen de Kerst in eigen huis zonder bezoek doorbrengt.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk nog even niet zoveel, ik wacht af tot er meer bekend is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maakt niet uit wat ik denk
Alle reacties Link kopieren
Nou het kan in Engeland dus dan kan het hier ook.
I like being a mess. It's who I am.
Ik breng kerst sowieso alleen door omdat ik de maatregelen volg door NIET naar Nederland te reizen om familie te bezoeken met kerst.
Alle reacties Link kopieren
We zien het wel..
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt dan in grote getalen overtreden, want (insert Robert ten Brink stem) "Niemand hoort met Kerst alleen te zijn"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon benieuwd naar de gedachten van anderen.
Wij gaan ons sowieso aan de maatregelen houden, maar vraag me af of er nog veranderingen gaan komen de komende dagen.

Natuurlijk is het afwachten en is het zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
Tja dit kabinet denkt dat alles op het laatste moment gewijzigd kan worden.

Vuurwerkverbod werd ook pas half november ingesteld toen de handelaren al hun vuurwerk hadden ingekocht.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou dat dan ineens niet meer mogen? Als het er is is het er al.

Misschien dat mensen die vanuit Engeland zijn gekomen en positief zijn geadviseerd wordt om alleen te blijven.

Maar het zou mij niet verbazen met die oplopende aantallen dat die mutatie allang hier is. Of zelfs hiervandaan richting de UK is gegaan.

En dat de maatregelen die er nu zijn zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat er nu nog wat verandert aan de adviezen. Die variant was en is er al.
Voor mezelf zou ik bijna hopen van wel, zou graag lekker thuis blijven met kerst, maar de meeste mensen willen het wel vieren met familie en vrienden en dat gun ik ieder wel.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
20-12-2020 21:23

Misschien dat mensen die vanuit Engeland zijn gekomen en positief zijn geadviseerd wordt om alleen te blijven.
Mensen die positief getest zijn moeten toch sowieso al thuisblijven?
En mensen die uit Engeland komen moeten volgens mij tien dagen in quarantaine, dus ook thuisblijven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk verwacht ik geen nieuwe/zwaardere maatregelen met kerst.
Verwacht dan eerder een avondklok met oud en nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Pfffff ik hoop het niet zeg. Ik ben al 3 weken bezig met eten inkopen voor het kerstdiner, omdat het advies is om dat niet vlak voor kerst nog te doen :rolling:

Maar even zonder dollen, ik laat het ook allemaal over mij heenkomen. Als de maatregelen verzwaren, dan respecteer ik dat. Heb er nog geen geluiden over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
20-12-2020 21:10
Ik breng kerst sowieso alleen door omdat ik de maatregelen volg door NIET naar Nederland te reizen om familie te bezoeken met kerst.
:high5:
(ik ook)
s7rin wijzigde dit bericht op 20-12-2020 21:37
0.22% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn schoonouders uitgenodigd voor de lunch op eerste kerstdag. Maar bij twijfel blijven ze thuis. Tweede kerstdag moet ik werken. Ik wacht het rustig af.
Heb ik iets gemist? Willen ze de de regels meer gaan aanscherpen i.v.m. die mutatie? Ik verwacht ook alleen een avondklok met oud & nieuw, dat is voor de handhaving makkelijker hoorde ik. Maar hoorde ook net dat de politie actie gaat voeren voor een beter loon.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht ook af. Wat komt dat komt. Ik merk dat ik het allemaal gewoon over me heen laat komen. We zien wel. Alleen mijn ouders komen 1e kerstdag. Zij zitten in onze bubbel. Ik Zou het wel naar vinden als ze niet mogen komen maar dan is het maar zo...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
TsumTsum schreef:
20-12-2020 21:38
Heb ik iets gemist? Willen ze de de regels meer gaan aanscherpen i.v.m. die mutatie? Ik verwacht ook alleen een avondklok met oud & nieuw, dat is voor de handhaving makkelijker hoorde ik. Maar hoorde ook net dat de politie actie gaat voeren voor een beter loon.
Nee hoor, eigen interpretatie van to

Ik verwacht niks anders eigenlijk
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 20-12-2020 21:47
4.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Denk zelf niet dat maatregelen voor de kerst nog gaan veranderen.
Wij zelf slaan kerst vieren dit jaar over. Veel Corona in directe familie. Volgend jaar beter.
Alle reacties Link kopieren
Niks zou me echt nog verbazen :-D Maar ik hoop het toch zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan.
Iedereen blijft lekker thuis en met Oud & Nieuw een avondklok, helemaal top.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nee denk ik niet.
Die nieuwe variant is hier natuurlijk gewoon al weken.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
20-12-2020 21:16
Dat wordt dan in grote getalen overtreden, want (insert Robert ten Brink stem) "Niemand hoort met Kerst alleen te zijn"
Hopeloos! Totaal niet passend in de huidige omstandigheden en ik denk dat het gevoelens van eenzaamheid alleen maar verder versterkt, alsof je iets fout doet ofzo als je wel alleen bent.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
20-12-2020 21:38
Heb ik iets gemist? Willen ze de de regels meer gaan aanscherpen i.v.m. die mutatie? Ik verwacht ook alleen een avondklok met oud & nieuw, dat is voor de handhaving makkelijker hoorde ik. Maar hoorde ook net dat de politie actie gaat voeren voor een beter loon.
Nee hoor, daarover is (nog) niets gezegd. Ik zat er gewoon over na te denken en was benieuwd naar andermans gedachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven