Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wanneer verwacht je gevaccineerd te worden?

20-12-2020 22:25 101 berichten
De volgorde wordt bepaald door een aantal factoren. Eerst mensen in de zorg, dan kwetsbaren, dan...

Wanneer ben jij aan de beurt denk je? Gezien je beroep, leeftijd, gezondheid?

Edit: shit. Het eerste veld was de titel, niet de eerste optie kennelijk. Kan dat gefixt worden?

Meteen in januari of februari

Totaal aantal stemmen: 192

Nog voor de zomer in maart, april, mei (29%)
In de zomer in juni, juli, augustus (25%)
Daarna pas... (46%)
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 20-12-2020 22:30
21.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar donderdag.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Of die vrijdag erna...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
TO, begint: ik denk als gezonde thuiswerkende 40er als een van de laatsten aan de beurt te zijn. Als alle belangrijke beroepen, ouderen, risicogroepen en jongeren zijn geweest. Dan ben ik aan de beurt. Zul je zien, net wanneer alle feestjes en festivals zijn geweest. :cry:
Ik verwacht dat ik nooit gevaccineerd zal worden. Ik neem het vaccin niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de eerste groep.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
20-12-2020 22:34
Ik verwacht dat ik nooit gevaccineerd zal worden. Ik neem het vaccin niet.
Mooi. Des te meer is er over voor anderen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nooit.
Alle reacties Link kopieren
Zodra ik van de borstvoeding af ben. Werk in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger en van plan weer lang borstvoeding te geven, ik denk pas ergens in 2022 of 2023

https://www.google.com/amp/s/amp.thegua ... regulators
Ergens eerste helft van het jaar. Werk in de zorg, sta ook op de lijst bij de huisarts voor griepvaccin.
Alle reacties Link kopieren
Met 3 chronische aandoeningen en een leeftijd ruim boven de 60 denk ik wel vrij snel aan de beurt te zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Ik ben docent, ik weet zo niet wanneer die aan de beurt zijn. Mijn zoon valt in een risicogroep, maar na anderhalf jaar dokteren ligt er nog geen specifieke diagnose. Ik weet niet of dat het lastiger maakt. Hij krijgt wel de griepprik, maar ik weet niet of dat het meetinstrument voor de 'kwetsbaren' is.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
20-12-2020 22:28
TO, begint: ik denk als gezonde thuiswerkende 40er als een van de laatsten aan de beurt te zijn. Als alle belangrijke beroepen, ouderen, risicogroepen en jongeren zijn geweest. Dan ben ik aan de beurt. Zul je zien, net wanneer alle feestjes en festivals zijn geweest. :cry:
Die worden pas met bewijs toegankelijk als iedereen de kans heeft gehad, als er ooit een bewijs wordt ingevoerd.
Als Moderna en Janssen binnen een maand of drie ook beschikbaar zijn dan moet het toch wel lukken voor de zomer, voor de meesten van ons, zou je zeggen. Zet anders het leger in om te prikken.

En wie weet valt er ook een lading sinovac en sputnik van de vrachtwagen :)
Ik zit niet in de risicogroep en werk niet in de zorg maar toch hoop ik dat ik ergens in de zomer of najaar maar ik denk dat dat langer gaat duren want pas als laatste aan de beurt qua groep denk ik.

En over de festivals, ik denk niet dat er veel festivals zullen zijn komende zomer en als die er wel zijn dan kunnen ze een vaccinatieplicht niet eisen want niet iedereen heeft dan nog een oproep gekregen voor een vaccinatie, en je er tussen proberen te proppen om naar een festival te kunnen is ook aso.
kadanz schreef:
20-12-2020 22:57
Als Moderna en Janssen binnen een maand of drie ook beschikbaar zijn dan moet het toch wel lukken voor de zomer, voor de meesten van ons, zou je zeggen. Zet anders het leger in om te prikken.

En wie weet valt er ook een lading sinovac en sputnik van de vrachtwagen :)
Dan liever geen vaccinatie. Las laatst ergens dat zelfs Chinezen het Sinovac vaccin niet vertrouwen en liever voor een andere gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nooit
TsumTsum schreef:
20-12-2020 23:04
Dan liever geen vaccinatie. Las laatst ergens dat zelfs Chinezen het Sinovac vaccin niet vertrouwen en liever voor een andere gaan.
Ook in China heb je wappies.
TsumTsum schreef:
20-12-2020 23:01
En over de festivals, ik denk niet dat er veel festivals zullen zijn komende zomer en als die er wel zijn dan kunnen ze een vaccinatieplicht niet eisen want niet iedereen heeft dan nog een oproep gekregen voor een vaccinatie, en je er tussen proberen te proppen om naar een festival te kunnen is ook aso.
Ik denk dat er ergens een ingekakte ambtenaar zit die opschrijft dat als iedereen onder de 30 is gevaccineerd, de feestjes weer kunnen starten.
kadanz schreef:
20-12-2020 23:09
Ook in China heb je wappies.
Ja klopt maar in China zijn al best een aantal schandalen geweest qua vaccinaties de afgelopen jaren met niet goed geteste vaccins of namaak vaccins. Hoorde een verhaal van een vader waarbij zijn dochtertje in het ziekenhuis een vaccin had gekregen wat nep bleek te zijn. Daar kwamen ze in een ander ziekenhuis pas achter toen ze i.v.m. iets anders gingen kijken of kind afweerstoffen had voor een bepaalde kinderziekte.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop wel dat ik een beetje goede variant krijg, en niet die van 1,75 per prik en 74% werkzaamheid.
Alle reacties Link kopieren
Eerst alle ouderen, dan alle zorgkundigen en dan zijn de vaccins wel zo'n beetje op.

't Zal dus nog niet voor 't eerste half jaar zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Als risico 50-plusser hoop ik toch wel in het tweede kwartaal aan de beurt te zijn.
Maar ik vrees dat het allemaal enorm gaat uitlopen door de wederom klungelige indruk die gemaakt wordt.
KamilleT schreef:
20-12-2020 23:18
Ik hoop wel dat ik een beetje goede variant krijg, en niet die van 1,75 per prik en 74% werkzaamheid.
Nee precies, die AstraZenica heb ik niet zo'n hoge pet van op dankzij de berichtgeving.
Doe mij maar zo'n RNA of die Jansen, die schijnt ook hoog te scoren. En volgens mij hoefde je daar maar 1 prik van, dus daarmee kunnen ze meters maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven