Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok oudjaar?

26-12-2020 00:34 185 berichten
Is er een avondklok met oudjaar of is daar nog niks over bekend?
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
26-12-2020 00:36
Vooralsnog niet.
Komt nog wel aangezien mensen zich met kerst niet aan de maatregelen konden houden.
Alle reacties Link kopieren
Geef ze geen ideeën.

(Aan de andere kant van de landsgrens hangen we er hier wel aan vast.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vraag me inderdaad ook af of ze dat komende week nog gaan aankondigen. Ik voorzie op veel plekken echt drama, al denk ik weer niet dat "ze" zich veel zullen aantrekken van een avondklok.

Persoonlijk hoop ik vooral dat mensen zich houden aan het vuurwerkverbod.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
26-12-2020 00:40
Komt nog wel aangezien mensen zich met kerst niet aan de maatregelen konden houden.
.
Tsja, maar wat hebben extra regels zoals een avondklok dan voor zin... als mensen zich er toch niet aan houden?

Er wordt ook nauwelijks gehandhaafd volgens mij. (Lijkt me ook erg lastig btw)
flipje2 wijzigde dit bericht op 26-12-2020 01:05
4.49% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
26-12-2020 00:40
Komt nog wel aangezien mensen zich met kerst niet aan de maatregelen konden houden.
Ik zou het verder prima vinden, maar geen idee of ze het echt gaan doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het heel verstandig is om een avondklok in te stellen. Met Oud en Nieuw lopen er altijd genoeg idioten rond die er een rotzooi van willen maken en ik vrees dat dit jaar alles zal worden aangegrepen om er echt een puinhoop van te maken.

Vuurwerkverbod is lastig te handhaven, maar als je al fout bent als je op straat loopt na een bepaalde tijd, dan is het makkelijker om iemand te beboeten of op te pakken. Ik heb nu al medelijden met al die agenten die weer eens de klos zijn.
Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is die avondklok. Is voor de handhaving ook makkelijker.

Ja er zullen mensen schijt aan hebben dat heb je altijd.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
26-12-2020 01:43
Ik denk dat het heel verstandig is om een avondklok in te stellen. Met Oud en Nieuw lopen er altijd genoeg idioten rond die er een rotzooi van willen maken en ik vrees dat dit jaar alles zal worden aangegrepen om er echt een puinhoop van te maken.

Vuurwerkverbod is lastig te handhaven, maar als je al fout bent als je op straat loopt na een bepaalde tijd, dan is het makkelijker om iemand te beboeten of op te pakken. Ik heb nu al medelijden met al die agenten die weer eens de klos zijn.
Eens. Lijkt mij ook heel verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze het doen.
Vind het nu al een verademing dat er niet / nauwelijks knallen zijn, wat normaal al minimaal een maand vantevoren begint.
metallover wijzigde dit bericht op 26-12-2020 09:49
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iig blij dat in niet in Den Haag woon
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
26-12-2020 03:08
Ik hoop dat ze het doen.
Vind het nu al een verademing dat er niet / nauwelijks knallen zijn, wat normaal al. minimaal een maand vantevoren begint.

Serieus? :-o Hier (Midden-NL) is het niet te harden, veel erger dan vorige jaren.
Dus ik verwacht ook niet dat men een avondklok gaat kunnen handhaven.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Hier - Arnhem - hoor je af en toe een knal maar veel rustiger dan de afgelopen jaren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
GinnyJones schreef:
26-12-2020 00:46
Ik vraag me inderdaad ook af of ze dat komende week nog gaan aankondigen. Ik voorzie op veel plekken echt drama, al denk ik weer niet dat "ze" zich veel zullen aantrekken van een avondklok.

Persoonlijk hoop ik vooral dat mensen zich houden aan het vuurwerkverbod.

Het is hier elke avond al knallen geblazen dus ik heb er weinig vertrouwen in.....
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me wel heerlijk rustig
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er totaal geen probleem mee hebben. Oud en nieuw is voor mij (en veel dieren eigenaren met mij) al lang geen leuk feest meer, wij blijven altijd al de hele avond thuis. Ik ben altijd blij als het er weer opzit.

Ik snap dat er mensen zijn waarvoor oud en nieuw hét knalfeest van het jaar is maar dit hele jaar is al helemaal anders dan anders, dat het vieren van oud en nieuw er niet inzit zat er al lang aan te komen dus deal with it.
Als je het vuurwerk verbod handhaafbaar wil maken dan maakt een avondklok het wel makkelijker voor de politie en de boa’s.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal prima als er een avondklok komt. Vuurwerk deed ik toch al niet aan. Ik heb hapjes en champagne in huis en vermaak me prima met mijn gezin.
Fizz schreef:
26-12-2020 01:43
Ik denk dat het heel verstandig is om een avondklok in te stellen. Met Oud en Nieuw lopen er altijd genoeg idioten rond die er een rotzooi van willen maken en ik vrees dat dit jaar alles zal worden aangegrepen om er echt een puinhoop van te maken.

Vuurwerkverbod is lastig te handhaven, maar als je al fout bent als je op straat loopt na een bepaalde tijd, dan is het makkelijker om iemand te beboeten of op te pakken. Ik heb nu al medelijden met al die agenten die weer eens de klos zijn.


Helemaal mee eens. Agenten zijn ondertussen hun leven niet meer veilig met oud en nieuw. Nu snap ik wel dat agent zijn een risico beroep is maar oudejaarsavond is ondertussen in een aantal wijken uit de klauwen gelopen 'feest' geworden de afgelopen jaren.
En zolang vuurwerk nog gedoogd wordt of hopelijk werd en er idioten zijn die dit naar anderen en naar dieren gooien kan dit wat mij betreft niet hard genoeg bestraft worden. Hoop ook dat er flink wat boetes worden uitgedeeld. Of idd een avondklok.
Vuurwerk moet sowieso verboden worden, als je ziet wat er de afgelopen weken weer uit huizen, schuurtjes en kelders is gehaald. Je zal er maar naast wonen en de boel ontploft.
Alle reacties Link kopieren
Vuurwerk hier in de buurt ging vooral door groepjes jongens die via de brandgangen renden (dat knalt extra hard), dus hoe je die zou moeten betrappen tijdens een avondklok weet ik niet.

Verder vind ik het prima. Gewoon alleen de straat op voor je hond of je werk, en niet om te chillen, om in je auto te eten en het afval op straat te gooien, om stukjes heel hard te rijden met je lawaaimakende motor of auto....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al weken veel en vooral hard vuurwerk. Volgens mij steken ze het ook vooral af omdat er nu nog niet echt gehandhaafd wordt, en met oud en nieuw wel.

Ik hoop dat ze tijdens oud en nieuw het leger ook inzetten. Die lijken mij wat meer bestand tegen de debielen die er ieder jaar met oud en nieuw rondhangen, laat staan dit jaar.

Ik vind die avondklok wel prima, maar ja; ik kom sowieso nooit buiten met oud en nieuw, dus voor mij heeft het geen invloed, dus makkelijk gezegd natuurlijk ;)
Ik krijg net een melding dat er een zeer besmettelijke variant van corona in Rijnmond is aangetroffen dus ik heb goede hoop dat Aboutaleb zegt dat er een avondklok komt. En dan zullen de gemeentes er om heen wel met hetzelfde komen.

En aangezien veel mensen hier een p...... hekel hebben aan vuurwerk maar voorheen niets durfden te zeggen tegen het vuurwerktuig, denk ik dat er nu wel meldingen binnen gaan stromen.
Alle reacties Link kopieren
Los van dat ik hoop dat de avondklok er komt en mensen zich eraan gaan houden snap ik werkelijk niet waarom ze niet in 1 keer OVERAL (denk aan Bekgië bv) het verkoop van vuurwerk hebben verboden?

Eerlijk, het is echt al vele malen minder hier; maar spring toch elke keer een meter de lucht in als er weer een knaller afgaat..

Domme vraag misschien; maar heeft kindervuurwerk knallers?
Ik ben helemaal niet thuis in alle soorten, heb een tyfushekel aan die rotzooi.
Metallover schreef:
26-12-2020 03:08
Vind het nu al een verademing dat er niet / nauwelijks knallen zijn, wat normaal al minimaal een maand vantevoren begint.
En dit.
Heerlijk om buiten te zijn/thuis en niet dagen lang contant me rot te schrikken

Van mij mag dit echt elk jaar!
Alle reacties Link kopieren
Een avondklok... doe me een lol.
Ga de goedwillenden die zich al keurig aan de regels houden nog meer inperken.
Terwijl de ‘ik heb overal schijt aan’ types zich er toch niks van aan zullen trekken.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
26-12-2020 12:22
Een avondklok... doe me een lol.
Ga de goedwillenden die zich al keurig aan de regels houden nog meer inperken.
Terwijl de ‘ik heb overal schijt aan’ types zich er toch niks van aan zullen trekken.
Wat moet je met oudjaar om laten we zeggen 10 of 11 uur 's avonds buiten?

We hebben het nu alleen nog maar over oudjaarsavond he..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven