Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Uitslag zonder digid

27-12-2020 15:25 38 berichten
Wij moeten ons laten testen op covid, onze jongste heeft geen digid.
Ik heb me al eens eerder laten testen, afspraak telefonisch gemaakt, en toen ben ik niet gebeld en kreeg ik geen mail. De uitslag stond na een dag in mijn digid.
Ik vraag me nu af hoe ik dan de uitslag van de jongste krijg. Iemand dit wel eens gehad en hoe ging dat toen?
Zij heeft de grootste kans om positief te zijn :P
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen je dan bellen voor deze uitslag
Alle reacties Link kopieren
Staat op de site: als je geen DigID hebt of hebt aangegeven dat je de uitslag telefonisch wenst te ontvangen, dan word je gebeld door de GGD
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Vraag een DigiD aan voor een eventueel volgende keer. Hopelijk is de uitslag negatief.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Je wordt gebeld door een medewerker van de ggd. Mocht de test positief zijn wordt je sowieso gebeld want dan start meteen het bco. Als je dus verwacht dat je dochter positief is is het handig om alvast een overzicht te maken met wie er contact is geweest de afgelopen dagen. Dit scheelt het bco team heel veel tijd en de mensen waar contact mee is geweest kunnen meteen op de hoogte gesteld worden.

Succes met wachten
smurfie2308 wijzigde dit bericht op 27-12-2020 15:38
Reden: Spelfout....
0.24% gewijzigd
Ok, ik hoop dat dit (snel) gebeurt. Ik zou zelf ook gebeld en gemaild worden maar is niet gebeurd.
Smurfie2308 schreef:
27-12-2020 15:38
Je wordt gebeld door een medewerker van de ggd. Mocht de test positief zijn wordt je sowieso gebeld want dan start meteen het bco. Als je dus verwacht dat je dochter positief is is het handig om alvast een overzicht te maken met wie er contact is geweest de afgelopen dagen. Dit scheelt het bco team heel veel tijd en de mensen waar contact mee is geweest kunnen meteen op de hoogte gesteld worden.

Succes met wachten
Volgens mij klopt dit niet meer? Degene die ons “misschien” besmet heeft moest zelf bellen en aan iedereen een dossiernummer doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
27-12-2020 15:38
Ok, ik hoop dat dit (snel) gebeurt. Ik zou zelf ook gebeld en gemaild worden maar is niet gebeurd.
In principe is het mailtje een standaard stukje wat gekoppeld is aan de afspraak en DigiD (de uitslag staat niet in de mail) mogelijk een fout e-mail adres ingevoerd of in de spam gekomen.
Ik zou 24 uur na de test gewoon even inloggen op de site van Corona test en even kijken of het er al is als je nog geen mail hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
27-12-2020 15:39
Volgens mij klopt dit niet meer? Degene die ons “misschien” besmet heeft moest zelf bellen en aan iedereen een dossiernummer doorgeven.
Bij mijn ggd (ik werk voor de ggd) is dit nog wel zo maar er zijn idd ggd’s die op t moment niet de mankracht en tijd hebben voor goed bco en dan moet je het idd zelf doen
Smurfie2308 schreef:
27-12-2020 15:41
In principe is het mailtje een standaard stukje wat gekoppeld is aan de afspraak en DigiD (de uitslag staat niet in de mail) mogelijk een fout e-mail adres ingevoerd of in de spam gekomen.
Ik zou 24 uur na de test gewoon even inloggen op de site van Corona test en even kijken of het er al is als je nog geen mail hebt gehad.
Mailadres klopte wel, bevestiging van de afspraken ontvingen we wel.

Wij zullen zelf inderdaad in digid inloggen. Ik hoop dat ze ons dan snel bellen voor de jongste.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is afgelopen week getest en zijn uitslag kregen we telefonisch, na ca. 50 uur.
nansie schreef:
27-12-2020 15:57
Onze zoon is afgelopen week getest en zijn uitslag kregen we telefonisch, na ca. 50 uur.
He bah, echt lang wachten dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier zoon getest, 5 uur later gebeld met uitslag. Maar ze zeiden aan de telefoon dat als ik niet die dag was gebeld, ik zelf ff kon bellen voor de uitslag, de dag erna. Niet naar het afspraken nr maar de info lijn.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
27-12-2020 16:17
Hier zoon getest, 5 uur later gebeld met uitslag. Maar ze zeiden aan de telefoon dat als ik niet die dag was gebeld, ik zelf ff kon bellen voor de uitslag, de dag erna. Niet naar het afspraken nr maar de info lijn.
Dank je!!
Ik heb de uitslag nooit online gehad alleen telefonisch. Niet per mail ook niet in de berichten box van de overheid. Ik ben in augustus getest misschien was het toen nog anders..
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
27-12-2020 16:36
Ik heb de uitslag nooit online gehad alleen telefonisch. Niet per mail ook niet in de berichten box van de overheid. Ik ben in augustus getest misschien was het toen nog anders..
Ik kreeg de uitslag door met mijn DigiD in te loggen op de coronatest site. Via diezelfde site had ik eerder een afspraak gemaakt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Voor de jongste hier in huis hadden we ook geen DigiD. Maanden terug moest die een test. Na het maken van de afspraak (zaterdag gebeld, maandag test) heb ik direct DigiD voor haar aangevraagd. Dinsdag kregen we de bevestigingscode en konden we de uitslag digitaal zien. Dat was dus sneller dan het telefoontje. Ze bellen dan trouwens ook niet meer, ze kunnen zien dat de uitslag bekeken is. Was negatief overigens.
...
ankalida schreef:
27-12-2020 16:58
Voor de jongste hier in huis hadden we ook geen DigiD. Maanden terug moest die een test. Na het maken van de afspraak (zaterdag gebeld, maandag test) heb ik direct DigiD voor haar aangevraagd. Dinsdag kregen we de bevestigingscode en konden we de uitslag digitaal zien. Dat was dus sneller dan het telefoontje. Ze bellen dan trouwens ook niet meer, ze kunnen zien dat de uitslag bekeken is. Was negatief overigens.
Dit hebben wij nu ook gedaan! Goed om te lezen dat jij dinsdag de codes had, ik hoop wij ook!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was op dinsdag getest en ik ben donderdagochtend gebeld. Zij heeft ook nog geen digid
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
27-12-2020 16:17
Hier zoon getest, 5 uur later gebeld met uitslag. Maar ze zeiden aan de telefoon dat als ik niet die dag was gebeld, ik zelf ff kon bellen voor de uitslag, de dag erna. Niet naar het afspraken nr maar de info lijn.
Het zou best eens per regio kunnen verschillen. Toen ik na 48 uur belde of de uitslag er eindelijk was zodat mijn kind met schoolreis meekon vertelden ze me dat ze de uitslag konden zien maar dat ze hem niet mochten vertellen. Dat moest echt door iemand anders gebeuren. Dat duurde toen nog een halve dag. Uitslag negatief en schoolreis gemist :cry:
Alle reacties Link kopieren
Trouwens direct na dit akkefietje voor al mijn kinderen een DigiD aangevraagd.
ah wat ontzettend lullig coravanmora!!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk gaat het bij jou vlotter aardbeienslof.
Alle reacties Link kopieren
Dochter en ik tegelijk getest op zaterdag aan het begin van de middag.
Ik had mijn (negatieve) uitslag zo'n 24 uur later online.
Voor dochter zonder DigiD werden we pas maandag aan het einde van de ochtend gebeld (positief) dus na zo'n 45 uur.

Inmiddels heb ik voor alle kinderen DigiD aangevraagd want ik vond een dag langer wachten terwijl het positief was best lang.
Dat is inderdaad lang anomus. Is je dochter toen in isolatie gegaan of houden jullie geen afstand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven