Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niemand wil dit horen, maar.....

29-12-2020 01:04 59 berichten
Zou de sluiting van de scholen (zowel de middelbare als de basisscholen) nou écht geen invloed hebben op het dalen van de besmettingen?

Het is niet zo dat mensen zich ineens beter aan de maatregelen zijn gaan houden of zich in een strenge lockdown hebben laten zetten. Dus ik denk dat die besmette sneeuwvlokjes wel degelijk beter binnengehouden kunnen worden. De rouwdouwers mogen gewoon lekker naar buiten, die hebben weerstand opgebouwd.
(en nee, dit meen ik niet echt)

Er hoeft ook geen reactie of onderbouwing te komen, ik ben gewoon benieuwd naar de poll uitslag in deze.
En voor de lol mogen jullie wel 2 (!!) opties kiezen!

Het sluiten van scholen heeft invloed op het aantal besmettingen

Totaal aantal stemmen: 180

Ja (46%)
Ja, doordat de rouwdouwers binnen zitten loopt het minder op (9%)
Nee (17%)
Nee, de sneeuwvlokjes zijn geen schuld aan de besmettingen (3%)
Neutraal (1%)
Ik weet het niet (4%)
Ik vind deze poll niks en weiger te antwoorden (14%)
Ik vind deze poll niks en antwoord wel, maar dit wordt niet meegenomen in de conclusies (6%)
De reden dat ik op deze poll kwam, is omdat ik nu in de krant allerlei redenen lees voor de afname van de besmettingen, maar geen enkele reden heeft het over het sluiten van de scholen.

Mensen zouden voor kerst meer laten testen, en tijdens kerst minder.
Dat met kerst de scholen dicht zijn doe er niet toe.

En als je dan al een schoolgaand kind de schuld wil geven dan moet die scholier een eigenwijze puber zijn die op de middelbare zit of naar feesten gaan. Dat docenten van po besmet raakten kwam door hun eigen gedrag, dat kwam niet door die lieve schattige 4 - 12 jarigen die overal mochten komen en niet meetelden omdat ze niet ziek worden, maar wel het virus met zich meedragen. Want gossie, sneeuwvlokje zou een jaar over moeten doen.
Als (pre)basisschoolkinderen heel besmettelijk zouden zijn dan hadden nog veel meer mensen inmiddels corona gehad.
Een klein kind komt met zoveel mensen in nauw fysiek contact, en ze mochten nog met snotneuzen naar de creche en school ook. En toch steken gezinnen met kinderen er niet bovenuit als het gaat om corona.
Ik heb ja en nee gekozen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor taart EN gebak gekozen. Gewoon - omdat het kan.
EsterInside schreef:
29-12-2020 03:14
Ik heb voor taart EN gebak gekozen. Gewoon - omdat het kan.
Bij mij staan die er niet bij!
Ik snap dus echt serieus pas sinds een paar maanden terug de betekenis van 'have your cake and eat it'.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
29-12-2020 01:49
Als (pre)basisschoolkinderen heel besmettelijk zouden zijn dan hadden nog veel meer mensen inmiddels corona gehad.
Een klein kind komt met zoveel mensen in nauw fysiek contact, en ze mochten nog met snotneuzen naar de creche en school ook. En toch steken gezinnen met kinderen er niet bovenuit als het gaat om corona.
Dit denk ik ook. Heb me wel eens afgevraagd waarom kinderen niet worden getest ihkv onderzoek daarnaar, maar er gelden geen restricties voor kleine kinderen, dus dan zou het inderdaad sowieso wel terug te zien zijn in de besmettingen onder gezinnen.

Ik denk wel dat het gaat om een bij-effect van het sluiten van scholen en opvang. Geen kletsende ouders op het schoolplein, ouders van jonge kinderen worden erdoor gedwongen thuis te werken en misschien is het ook wel een beetje te danken aan het alarmerende effect van de lockdown, dat mensen zich (tijdelijk) weer wat strikter houden aan de maatregelen omdat het menens is.
Alle reacties Link kopieren
Het sluiten van de scholen heeft wel invloed, anders deden ze het niet. Maar dat is niet omdat basisschoolkinderen zoveel besmettingen veroorzaken, maar omdat de kinderen thuis moeten houden ervoor zorgt dat meer mensen thuis werken. Er zijn simpelweg minder contacten.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
29-12-2020 03:31
Ik snap dus echt serieus pas sinds een paar maanden terug de betekenis van 'have your cake and eat it'.
Nooit van gehoord? Wat betekend het dan?

Ik denk wel dat scholen dicht wat helpt trouwens. Alles helpt heus ergens in de verte iets en dit iets meer. Maar ik vind de prijs te hoog voor de winst. Zoveel gezinnen staan onder zoveel druk, dat is niet gezond. Kinderen een jaar over doen is een oplossing natuurlijk, maar als we volgend jaar nog zo zitten wat dan? Nog een jaar over? Mensen hebben structuur nodig en dagbesteding/ zingeving. Dat is ver te zoeken en ik denk gewoon dat het middel erger is dan de kwaal.

Ik heb een hele onpopulaire mening, laat de oudere en zwakkere zich afzonderen en de mensen die gezond zijn het land draaien. Hele gezinnen opsluiten EN oma of alleen oma, dan kies ik toch voor alleen oma. Maar goed veel mensen vinden dat niet kunnen. Oma mag wel ophokt worden als de rest het dan ook maar doet... en ja ik weet dat er ook een paar jonge mensen erg ziek zijn geworden of zelfs dood zijn gegaan, maar dat zijn er erg weinig en voor corona gingen er ook weleens mensen te vroeg dood. Helaas. Maar ook dat hoort bij het leven.
Alle reacties Link kopieren
De sluiting van scholen en de kinderopvang gaat wel effect hebben, maar niet omdat kinderen onder de 12 anders massaal elkaar aanzouden steken. Het effect komt van de volwassenen die in het onderwijs en de opvang geen afstand kunnen houden, ouders die elkaar bij het hek aan kunnen steken en vooral dat de mensen nu weer meer thuis moeten gaan werken. Door de kinderen thuis te houden hou je volwassenen daarmee ook thuis. Daarnaast ga je nu natuurlijk niet kunnen zeggen welk deel van de daling door welke maatregel komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit voor vreemde poll dan? Sluiting van de middelbare scholen helpt waarschijnlijk wel om het aantal besmettingen tegen te gaan, omdat er daar vrij veel waren. Sluiting van de basisscholen kan helpen omdat het meer mensen dwingt om thuis te gaan werken.

Ik zit inderdaad niet op vaag gelul over rouwdouwers en sneeuwvlokjes uit iemands dikke duim te wachten nee.
Alle reacties Link kopieren
Was t niet zo dat de Jonge zelf ook zei dat t vooral gedaan werd zodat ouders thuis bleven?! De levende enkelband.
Alle reacties Link kopieren
Feefeline schreef:
29-12-2020 06:23
Ik heb een hele onpopulaire mening, laat de oudere en zwakkere zich afzonderen en de mensen die gezond zijn het land draaien. Hele gezinnen opsluiten EN oma of alleen oma, dan kies ik toch voor alleen oma. Maar goed veel mensen vinden dat niet kunnen. Oma mag wel ophokt worden als de rest het dan ook maar doet... en ja ik weet dat er ook een paar jonge mensen erg ziek zijn geworden of zelfs dood zijn gegaan, maar dat zijn er erg weinig en voor corona gingen er ook weleens mensen te vroeg dood. Helaas. Maar ook dat hoort bij het leven.
Dat is juist een hele populaire populistische mening. :rofl: Het is alleen nogal onhaalbaar (kwetsbare mensen zijn ook gewoon onderdeel van een gezin) en niet alleen direct als kwetsbaar te kwalificeren personen komen op de IC terecht. Dus als je de verspreiding geen halt toe roept liggen de IC's vol met semi-gezonde vijftigers en zestigers die niet direct als kwetsbaar te identificeren waren en raakt de zorg alsnog overbelast.
Feefeline schreef:
29-12-2020 06:23
Nooit van gehoord? Wat betekend het dan?
Van twee walletjes eten. Dat wist ik wel maar ik dacht "dat kan toch best, als je taart eet dan heb je die toch?" Alleen ze bedoelen dat je hem opeet maar dan nog steeds hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ingevuld dat ik de poll niks vindt en weiger te antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
'Niemand wil dit horen.......'

Waarom niet?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Waarom praat je zo minderwaardi over de jeugd?

Wat een onnozel topic zeg.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
29-12-2020 06:50
Van twee walletjes eten. Dat wist ik wel maar ik dacht "dat kan toch best, als je taart eet dan heb je die toch?" Alleen ze bedoelen dat je hem opeet maar dan nog steeds hebt.
Grappig, ken het niet.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
29-12-2020 06:36
Dat is juist een hele populaire populistische mening. :rofl: Het is alleen nogal onhaalbaar (kwetsbare mensen zijn ook gewoon onderdeel van een gezin) en niet alleen direct als kwetsbaar te kwalificeren personen komen op de IC terecht. Dus als je de verspreiding geen halt toe roept liggen de IC's vol met semi-gezonde vijftigers en zestigers die niet direct als kwetsbaar te identificeren waren en raakt de zorg alsnog overbelast.
Mensen in verzorgingshuizen, ziekenhuizen en instellingen zijn juist heel makkelijk te kwalificeren. Daarnaast de groep die in een gezin zitten is inderdaad lastiger. Toch is het vrij maf om iedereen op te hokken. Want de meeste zijn gezond en hebben naast een loopneus weinig klachten.

Het blijft mij verbazen dat mensen de overbelasting van de zorg een goede reden vinden. Eerst word die zo wegbezuinigd en nu hebben we te weinig. Elk jaar is het op de ic een drama. Alles moest marktwerking worden en ondertussen is het zowat onbetaalbaar en te weinig. Dat is toch het echte probleem. We hebben het gewoon niet goed op orde.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk niet maatgevend, maar van degenen in mijn omgeving die de afgelopen paar maanden corona hebben gehad is de besmetting volgens de coronalijders in veel gevallen gegaan via kinderen boven de 12 jaar.
Love is the meaning of life
De cijfers dalen omdat er met kerst minder getest wordt, dat stond toch gewoon in de krant. Wat raar om de scholen erbij te halen, die zijn ook nog maar net een week dicht.
aardbeienslof schreef:
29-12-2020 07:39
De cijfers dalen omdat er met kerst minder getest wordt, dat stond toch gewoon in de krant. Wat raar om de scholen erbij te halen, die zijn ook nog maar net een week dicht.
Scholen zijn al 2 weken dicht.
Alle reacties Link kopieren
het halve land heeft met kerst bij elkaar gezeten en elkaar aangestoken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Solomio schreef:
29-12-2020 07:06
'Niemand wil dit horen.......'

Waarom niet?
Clickbait denk ik

Ik verwachtte een nummer van Famke Louise of zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven