Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oud en Nieuw vieren in Coronatijd

29-12-2020 13:23 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, hoe gaan jullie oud en nieuw vieren dit jaar? Wij blijven dit jaar thuis samen met onze pup van 18 weken. We zouden op visite bij familie, maar zij zijn een risicogroep voor Corona en durven het niet aan wat ik kan begrijpen. Normaal gingen we vaak na 00.00 nog even langs vrienden, maar vanwege alle maatregelen zit dit er dit jaar niet in en wij willen ons daar aan houden en geen risico lopen om jezelf of anderen te besmetten.
Dus het wordt een andere jaarwisseling dan anders. Maar we kijken positief uit naar het nieuwe jaar.
Alle reacties Link kopieren
Thuis met eigen gezin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het bij mijn ouders vieren (op afstand in huis en buiten hoor). Ik heb wel een beetje een rot gevoel over Oud en Nieuw; ik was door twee van mijn beste vriendinnen uitgenodigd om het in gezelschap te komen vieren; ik heb aangegeven dat ik me daar niet prettig bij voel (er komen meer mensen dan volgens de richtlijnen mag). De reacties van hen zijn neutraal, maar ik voel gewoon aan dat het niet gesnapt/niet gewaardeerd wordt; ik hoop dat dit niet de vriendschap gaat ondermijnen; ik merk toch telkens bij dit soort beslissingen dat ik er anders in sta dan zij.
Thuis.

Jongvolwassen kind wil graag naar een vriend. Dat mag mits diens ouders dat ook goed vinden én er die dag geen andere bezoekers komen (ivm max 2 regel). En met mijn dringende verzoek om het ook daar binnen te vieren en niet de straat op te gaan.
ik ga werken
Gewoon beetje forummen, netflixen en op tijd naar bed. Net zoals andere jaren.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons wordt het ook een rustige avond met het gezin. Na 12 uur ook nergens heen, dus ik denk dat we maar op tijd naar bed gaan. Met een beetje mazzel hebben we weinig herrie :-D
We hebben kittens van 3 maanden, dus die zullen daar ook wel blij mee zijn....
Find people who will make you better (M. Obama)
Ik ga oudjaarsdag nog even bij mijn moeder langs.
Voor savonds zijn we ergens uitgenodigd. Man wil heel graag heen maar we zijn niet de enige bezoekers daar..er zijn nog 2 stellen uitgenodigd en ik ga daarom liever niet.
Op 31 december doen we nooit iets maar het plan is om 1 januari nieuw jaar te wensen met m'n ouders, broer en schoonzusje net zoals met kerst. Alleen met nieuwjaar vieren zijn maar 2 mensen toegestaan zag ik gisteren. Normaal doen we dat met de hele familie, is een traditie, maar dat kan dit jaar natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij blijven normaal al om het jaar met z’n tweeen thuis omdat man dat fijner vindt dan bij vrienden.
Eigenlijk was ik dit jaar weer aan de beurt en zouden we weer naar vrienden gaan maar we doen nog maar een jaartje hetzelfde. Volgend jaar mag ik weer.
Thuis. En ik denk dat wij, na een lekkere maaltijd, wat oliebollen en spelletjes of een film, lekker op tijd naar bed gaan. Kind wordt sowieso wakker rond 6:30. Ik zou niet weten waar ik dit jaar voor moet opblijven tot 00:00 :)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:01
Reden: misbruik algemeen account
96.90% gewijzigd
Thuis. Op nieuwjaarsdag even nieuwjaar wensen bij mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Met zijn tweeën thuis, zoals de laatste jaren eigenlijk altijd. Vrienden zitten in de baby-/peutertijd en dat is of niet zo gezellig (de hele avond in de weer met de huilende baby) of ze zijn blij dat ze een moment met zijn tweeën hebben en hebben geen behoefte aan bezoek. Nu vind ik dat in coronatijd wel relaxed.

Ik hoop wel dat we volgend jaar het weer eens met vrienden kunnen vieren.
Alle reacties Link kopieren
Thuis; bevriend stel met hun twee kleuters komen op bezoek, kinderen slapen bij onze peuter op de kamer. Ze kijken er al weken naar uit.

Oliebol en een drankje, voor ons prima gezellig.

Grote winnaar dit jaar is de hond: geen (of allicht minder) vuurwerk die avond!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:01
Reden: misbruik algemeen account
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met ons gezin gewoon lekker thuis oliebollen eten en tv kijken. Om 12 uur even naar buiten om met buren (twee personen) glas champagne te drinken en dan naar bed !
Alle reacties Link kopieren
Exact hetzelfde als met kerst, met broer en schoonzus + (jonge) kinderen.
Op 1,5 m. afstand en met de achterdeur en ramen op een kier.
[..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 17:28
Reden: quote en reactie verwijderd
98.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:25
Reden: quote en reactie verwijderd
98.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
29-12-2020 13:58
Je wilt graag dat mensen nu happen op je teksten? Lekker doorzichtig
Ik hapte. :$
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:25
Reden: misbruik algemeen account
98.28% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:25
Reden: quote en reactie verwijderd
98.64% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:24
Reden: misbruik algemeen account
95.88% gewijzigd
Met zijn 2-en op de bank, tv aan en snaaien maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven