Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vieze smaak

29-12-2020 19:50 13 berichten
Beste allemaal,

Helaas ben ik corona positief getest. Al dagen heb ik zo'n vieze smaak in mijn mond en ik ruik de hele dag door iets vies, en de dingen die ik zou moeten ruiken zoals parfum, eten etc. ruik ik niet. Eerlijk gezegd word ik er niet goed van.

Is dit herkenbaar onder de positievelingen? Wat zou helpen hiertegen?
anoniem_63c9576e05ba1 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:58
13.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.bernhoven.nl/home-patienten ... oord-zijn/


Veel mensen hebben er last van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring mee maar heb er wel over gelezen en er was ook een item over in op1. Daar ging het wel over 'na' corona, dat mensen eerst geen reuk hadden en toen dat terug kwam ze steeds vieze geuren roken. Daar is helaas geen snelle oplossing voor, deze mensen moesten een soort geurtraining doen door elke dag (een paar keer?) aan verschillende bekende geuren te ruiken om zo hun reuk weer te trainen. Zonder garantie dat het weer geheel herstelt overigens. Lijkt me heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
https://ggz.nl/onderbelichte-coronaklac ... akverlies/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://gcchemosensr.org/surveys/nl/

Je kunt meedoen aan een onderzoek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Begin maart heb ik ca 1,5 week een vieze smaak in mijn mond gehad.
Was de hele dag mijn mond aan het spoelen en tanden aan het poetsen maar niets hielp.
Kan het niet echt uitleggen maar het leek of het aan 1 kant van mijn mond zat. Was niet constant aanwezig.
Dacht op een gegeven moment dat het misschien iets met mijn gebit was en toen was het na 1,5/2 weken opeens over.

Ik weet niet of dit Corona was, maar ik weet wel dat mijn man en dochter in dezelfde periode ziek waren (koorts, geen eetlust en hoesten).
Er was toen nog niets bekend over geur of smaakverlies.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde als puknijmegen.. ook begin maart zowel ik als man echt behoorlijk ziek, zwak en misselijk. Man een hoestje en ik idd een hele vieze smaak. Zijn toen uiteraard niet getest want niet uit een risico land teruggekomen. Wij slaan griep eigenlijk altijd wel over maar nu dus beide wel ‘de Sjaak’. Ik denk dat de vieze smaak ongeveer 1,5 week duurde.. nog even volhouden dus, TO!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden inderdaad ook allebei een vieze smaak. Ik vond eten allemaal niet lekker maar was sowieso eigenlijk niet lekker en had weinig trek. Het trok heel langzaam weg. Denk inderdaad na ongeveer anderhalve week. Heel soms heb ik het nu nog. Positieve test is een maand geleden geweest. Ik heb er eigenlijk weinig aan gedaan. Had ook veel dorst en ijskoud water vond ik lekker en dan had ik even wat minder last van de smaak.
Alle reacties Link kopieren
Hier herstellende van corona en echt ziek geweest.
Sowieso heb ik bijna 2 weken amper gegeten.
Maar toen ik weer eetlust kreeg smaakte niks zoals het hoort te smaken dat duurde hier een paar dagen.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
In maart heb ik een week geen smaak en reuk gehad.
Dat kwam redelijk snel weer terug. Maar sindsdien vind ik sommige dingen raar/vies smaken zoals eieren en cola.
En als ik bijv. in een winkel loop, ben ik me erg bewust van vieze luchtjes die mensen dragen. Ze lijken ook allemaal hetzelfde te ruiken.
stempelinkt wijzigde dit bericht op 30-12-2020 09:04
26.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer, positief had ook geen smaak en geur (vies) Die poetste zijn tanden en at dan een appel. Dat is normaal niet lekker, nu proefde hij niets. Hij rook zijn eigen zweet bv niet, maar wel andere luchtjes die normaal lekker zijn en nu stonken. Hij was er na een week of 4 vanaf. Die tandenpoets test heeft hem echt geholpen. Evenals spruiten eten die hij normaal echt niet lust.
er is op Facebook een groep speciaal voor mensen die sinds corona constant vieze luchtjes ruiken en proeven.
Alle reacties Link kopieren
Helaas wel. 2 maanden geleden positief getest en rook en proefde toen helemaal niks. Dat is eigenlijk niet echt weggegaan en sinds vorige week smaakt bijna alles naar ammoniak. Heel vies, maar langzaamaan steeds iets minder gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven