Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat heb jij geleerd in 2020 door corona?

29-12-2020 23:11 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd! Welke les heb je gehaald uit de coronacrisis?

Voor mijzelf is het vooral wat echt belangrijk is in het leven. Dat het niet gaat om de gaafste vakanties, door iedereen aardig gevonden worden etc., maar dat het gaat om de gezondheid en geluk van je familie. Natuurlijk wist ik dit al en ben ik iedere dag dankbaar voor de mensen om me heen, maar de coronacrisis heeft me dit weer extra doen realiseren.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik echt een fantastisch zoontje heb, bevestiging van wat ik al wist doordat ik nu nog meer tijd met hem heb doorgebracht :love:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
29-12-2020 23:14
Dat ik echt een fantastisch zoontje heb, bevestiging van wat ik al wist doordat ik nu nog meer tijd met hem heb doorgebracht :love:
Mooi! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geleerd... Nouja, ik wist het wel natuurlijk, maar; dat ik echt de juiste man heb. Hoor veel verhalen om me heen van vrouwen die 'gek' worden van hun man. En ook van kinderen die constant thuis zijn. Ik niet, ik hou er van. Het heeft me nogmaals heel erg laten zien; wat hebben we het samen fijn en goed! ♡

En heel blij met ons ruime huis en erf...

En de echte lessen; gezondheid is niet te koop. En ik moet zelf ook gezonder gaan doen. Ben al gestopt met roken en ben ook aan het afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Dat westerse mensen verschrikkelijk verwend zijn..... ja het is allemaal kut maar beetje relativeren kan geen kwaad voor een hoop mensen. En daarmee bedoel ik de mensen die hun standpunt vooral moeten maken door zich niet aan de regels te houden.

De betekenis van vrijheid is voor mij groter geworden.

Ik heb geleerd om online les te geven.
Alle reacties Link kopieren
Dat vakanties een privilege zijn en Nederland ook genoeg te bieden heeft. Dat thuis lanterfanten zo slecht nog niet is.
En dat thuis sporten prima te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik (als alles weer "normaal" is) niet zoveel druk op mezelf moet leggen en dat ik fantastische vrienden heb.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Dat virussen stom zijn.

En dat ik mijn job écht daadwerkelijk niet thuis gedaan krijg.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
29-12-2020 23:36
Dat virussen stom zijn.

En dat ik mijn job écht daadwerkelijk niet thuis gedaan krijg.
Precies
Alle reacties Link kopieren
Dat de wereld vanaf nu nog meer verdeeld is dan ooit. De mensen die anti en pro zijn. Vrienden die ik vrij hoog heb zitten, gestudeerd en al, zie ik op sociale media als wappies voorbij komen. De wereld is verscheurd en dat zie ik niet zo snel meer beter worden.
Alle reacties Link kopieren
En dat Christus heeft afgedaan.

V.C en N.C. staat straks niet langer voor Voor en Na Christus, maar voor Voor en Na Corona (of Covid).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dat ik echt de allerliefste man heb en dat alle randzaken echt niet altijd nodig zijn (naar de kroeg,altijd maar overal aanwezig zijn etc)
Dat op vakantie gaan, feesten, uiteten, samen winkelen en samen met vrienden afspreken en dichtbij mekaar zitten en onhelsen knuffelen gek doen, uitjes en feesten met het werk, naar pretparken gaan en vooral geen afstand moeten houden juist super geweldig is en dat ik nu pas weet hoe erg het is om dat te missen. Ervoor vond ik het allemaal heel normaal en dacht ik er nooit bij na dat dit door een stom virusje opeens gedaan kon zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat online shoppen prima voldoet om de centen uit te geven maar ik ook heel graag echt winkel.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik echt een prima leven heb met veel luxe en vrijheid
Dat in mensen echt het slechtste naar boven komt als het leven even niet meer maakbaar is.
De dunne laag beschaving blijkt heel erg snel te barsten.
Boarn schreef:
29-12-2020 23:39
Dat de wereld vanaf nu nog meer verdeeld is dan ooit. De mensen die anti en pro zijn. Vrienden die ik vrij hoog heb zitten, gestudeerd en al, zie ik op sociale media als wappies voorbij komen. De wereld is verscheurd en dat zie ik niet zo snel meer beter worden.
Dit ook ja.
Dat thuis sporten heel goed werkt voor mij en energie geeft op momenten dat het even zwaar is. En dat ik creatief ben in het kiezen van verschillende workouts. Waardoor ik het toch al sinds maart / april goed volhoud om regelmatig te sporten!

Dat ik het waardeer dat ik kerst heb kunnen vieren met lieve mensen om me heen en dat ieder uitje er één is. En dat je je daar soms al dagen van tevoren op kunt verheugen in een periode waarin je veel thuis bent.

Dat het hebben van mentale problemen extra zwaar is in deze tijd en dat het heftig is als je werk volledig wegvalt en je een complete eigen dagindeling moet maken. Maar ik heb ook gemerkt dat ik dat eigenlijk best wel goed kan, ondanks de vele tijd om te denken en te overanalyseren.

Dat ik écht op mijn plek ben op mijn werk, dat ik het werken en de energie die het me geeft enorm mis.
Alle reacties Link kopieren
Gya2020 schreef:
29-12-2020 23:46
Dat op vakantie gaan, feesten, uiteten, samen winkelen en samen met vrienden afspreken en dichtbij mekaar zitten en onhelsen knuffelen gek doen, uitjes en feesten met het werk, naar pretparken gaan en vooral geen afstand moeten houden juist super geweldig is en dat ik nu pas weet hoe erg het is om dat te missen. Ervoor vond ik het allemaal heel normaal en dacht ik er nooit bij na dat dit door een stom virusje opeens gedaan kon zijn.
Dat dit het leven een gouden randje geeft inderdaad. En dat zodra het weer kan ik dit zo veel mogelijk ga doen!
Gya2020 schreef:
29-12-2020 23:46
Dat op vakantie gaan, feesten, uiteten, samen winkelen en samen met vrienden afspreken en dichtbij mekaar zitten en onhelsen knuffelen gek doen, uitjes en feesten met het werk, naar pretparken gaan en vooral geen afstand moeten houden juist super geweldig is en dat ik nu pas weet hoe erg het is om dat te missen. Ervoor vond ik het allemaal heel normaal en dacht ik er nooit bij na dat dit door een stom virusje opeens gedaan kon zijn.

Dit! Ik ben er wel achter dat ik helemaal niet zonder mensen om me heen kan. Ik heb rumoer, drukte en gezelligheid buitenshuis hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dat er nog zoveel heerlijke boeken te lezen zijn.
Nou ja, en natuurlijk dat ik vooral knuffels toch wel heel erg mis als single.
En, dat we hier ook wel doorheen komen, net als bij andere kutte gebeurtenissen in ons leven.
Er is nog genoeg moois. En er komt ook weer genoeg moois.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Dat het leven niet te plannen is. Na Corona en onverwacht mijn baan verliezen(niet door Corona) hoop ik vanaf 2021 meer los te kunnen laten en mij minder druk te maken over wat nog komt. Want zoals 2020 heeft laten zien kun je dat eigenlijk dus niet weten.

Ook zijn mijn vriendschappen veel dieper geworden. Al mis ik wel het met grote groepen bij elkaar zijn
Alle reacties Link kopieren
Dat de overgang erger is dan al die Corona maatregelen bij elkaar.

Dat ik me nog steeds afvraag of de maatregelen zeker wereldwijd gezien niet erger zijn dan de Corona zelf.

Dat de meeste mensen beter hele dagen kunnen thuishangen dan ik.

Dat overbevolking een fatale ramp is voor de natuur en dat bijna iedereen zijn hoofd ervoor wegdraait.
kerst wijzigde dit bericht op 30-12-2020 09:43
18.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het tijdens de eerste lockdown zo fijn dat het zo stil was op straat, heerlijk.
Doordat er bijna geen vliegtuigen vlogen, was de lucht veel helderder. Weinig auto’s: geen herrie. In Venetië was binnen een paar weken het water helderder en kwamen er meer dieren de stad in. Conclusie; mensen zorgen voor enorm veel vervuiling. Kon dit maar altijd zo zijn, dat er minder vervuiling was. Alles helder en schoon.
vivamensje wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:06
Reden: Typefout
6.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf beter leren kennen en nog meer leren te waarderen, en vooral ook accepteren. Dat ik meer van koffie drinken in de stad hou dan ik dacht, en dat dus ook veel te weinig deed (dus zodra dát weer kan is het 't eerste dat ik weer ga doen). Dat ik wandelen leuker vind dan ik dacht.
Verder ben ik nu heel goed geworden in het voorzitten van online vergaderingen. Heb ik geleerd om thuis te werken (best okay, en blijf lekker gedisciplineerd werken).
En ik ben nog niet klaar met leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven