Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Duizelig-zouden jullie een test doen?

30-12-2020 01:30 108 berichten
Ik lig er duidelijk wakker van! Vanavond wees ik ineens en langdurig duizelig alsof ik flauw ging vallen. Ik moest ook erg huilen (wat ik niet snel doe). Een dame in de buurt riep meteen: ‘oh, dat is Corona, zo begon het bij mij ook’.

En dat laat me niet los.. ik ben super voorzichtig en zou dan ook geen risico moment kunnen bedenken... Wel was ik de laatste tijd extreem druk en had ik vandaag veel stress. De klachten passen daar uitstekend bij.

Met het oog op de jaarwisseling: zouden jullie testen? Voor 139 Euro kan ik morgen een PCR test doen met dezelfde dat uitslag.

Dank voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je planning voor de ak dagen?
Moet je werken of heb je een paar dagen vrij?
In het laatste geval zou ik zeggen rust lekker uit. Het klinkt alsof je erg vermoeid ben, neem wat rust :hug:
Nee. Kan zijn dat je niet genoeg gegeten of gedronken had. Duizeligheid kan zoveel oorzaken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel een test laten doen. Een vriendin van mij heeft corona gehad en had precies dezelfde klachten. Zij was ook altijd super voorzichtig en voor haar is het ook een raadsel hoe ze het gekregen heeft. Je wil ook niemand aansteken met Oud en Nieuw neem ik aan.
Peertjes schreef:
30-12-2020 01:34
Wat is je planning voor de ak dagen?
Moet je werken of heb je een paar dagen vrij?
In het laatste geval zou ik zeggen rust lekker uit. Het klinkt alsof je erg vermoeid ben, neem wat rust :hug:
Dank, ik werk thuis, maar had wel wat gepland met oud en nieuw. Een vriendin komt langs en de dag erna mn ouders. En we zijn allemaal super voorzichtig dus ik wil hen ook niet bezorgd maken... en ook niet zomaar afzeggen. Maar ik denk dat je gelijk hebt☺️
dusty74 schreef:
30-12-2020 01:37
Ik zou wel een test laten doen. Een vriendin van mij heeft corona gehad en had precies dezelfde klachten. Zij was ook altijd super voorzichtig en voor haar is het ook een raadsel hoe ze het gekregen heeft. Je wil ook niemand aansteken met Oud en Nieuw neem ik aan.
Ja, dat laatste vooral. Ik wil niemand aansteken. Dank voor je reactie
Als het morgen nog niet over is zou ik mijn plannen cancelen en uitzieken.Test kun je doen maar is veel geld voor éen dagje onder de mensen te kunnen zijn terwijl je sws al niet lekker bent en het rustig aan zou moeten doen.
Ik zou een afspraak maken in een reguliere teststraat en tot dan thuisblijven.
Slushpup schreef:
30-12-2020 01:54
Ik zou een afspraak maken in een reguliere teststraat en tot dan thuisblijven.
Maar dat vind ik sneu voor de vriendin die oud en nieuw komt vieren. Die zeg ik dan wellicht voor niets af...
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 01:57
Maar dat vind ik sneu voor de vriendin die oud en nieuw komt vieren. Die zeg ik dan wellicht voor niets af...
Mij zou het de 135 euro niet waard zijn. Maar als je het kan missen, dan kun je het doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu afspraak maakt en morgenochtend gaat testen heb je toch grote kans de uitslag wel voor oudejaarsavond?!!
Alle reacties Link kopieren
Die sneltesten waren toch niet betrouwbaar? Of is dat inmiddels weer achterhaald? Ik begreep dat 40% van de negatieve testen toch positief was. Als dat echt zo is dan heeft het weinig nut om zo’n test te doen..
Alle reacties Link kopieren
Elena_ schreef:
30-12-2020 05:01
Die sneltesten waren toch niet betrouwbaar? Of is dat inmiddels weer achterhaald? Ik begreep dat 40% van de negatieve testen toch positief was. Als dat echt zo is dan heeft het weinig nut om zo’n test te doen..
Van een bepaalde fabrikant.

OT; je was 1x even duizelig? En dat ging weer weg en daarna geen klachten meer? Wat was je op dat moment aan het doen? Was je niet aan het hyperventileren?
Klinkt echt niet als corona achtige klachten.

Reguliere test kan toch op tijd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begon het ook met duizelig, spierpijn en pijn in mijn botten. Pas vannacht serieus begonnen met hoesten. Ik voel me nu zo klote, dit zou ik niemand willen aandoen. Dus afspraak maken voor een reguliere test en vriendin en ouders afzeggen. Ik ben zo blij dat wij de ouders met kerst hebben afgezegd, al dacht ik toen nog niet echt aan Corona. (Inmiddels is partner al positief bevonden)
Zebra123 schreef:
30-12-2020 05:07
Van een bepaalde fabrikant.

OT; je was 1x even duizelig? En dat ging weer weg en daarna geen klachten meer? Wat was je op dat moment aan het doen? Was je niet aan het hyperventileren?
Klinkt echt niet als corona achtige klachten.

Reguliere test kan toch op tijd zijn?
Ja, ik werd vanavond duizelig. Ik had gesport. En me overdag druk gemaakt over mn werk. En de hele nacht. Niets voor mij! Ik kan een pcr test doen deze ochtend en vanavond de uitslag krijgen.
Melisande2 schreef:
30-12-2020 05:15
Bij mij begon het ook met duizelig, spierpijn en pijn in mijn botten. Pas vannacht serieus begonnen met hoesten. Ik voel me nu zo klote, dit zou ik niemand willen aandoen. Dus afspraak maken voor een reguliere test en vriendin en ouders afzeggen. Ik ben zo blij dat wij de ouders met kerst hebben afgezegd, al dacht ik toen nog niet echt aan Corona. (Inmiddels is partner al positief bevonden)
Ik ben alleen duizelig en moe. Maar verder geen enkele klacht. Maar ik ben bang voor de gevolgen inderdaad. Alles afzeggen, vind ik ook heftig als ik een spoed pcr test kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Elena_ schreef:
30-12-2020 05:01
Die sneltesten waren toch niet betrouwbaar? Of is dat inmiddels weer achterhaald? Ik begreep dat 40% van de negatieve testen toch positief was. Als dat echt zo is dan heeft het weinig nut om zo’n test te doen..
Daarom wil to een pcr test laten doen en geen sneltest. Bovendien was niet 40% van de negatieve testen toch positief, als je iets langer over die zin nadenkt, begrijp je waarschijnlijk wel waarom. Een hint: 13% van de reguliere (dus pcr) testen bij de ggd is positief... Ik zou eerst even een rondje Google doen voor je post anders heeft het weinig nut om zo’n post te typen.
Met een reguliere test heb je de uitslag toch misschien ook wel voor oud en nieuw?
Alle reacties Link kopieren
Echt to, als je later je ouders of je vriendin moet bellen met het bericht dat het toch Corona is... doordat wij voorzichtig waren heeft mijn moeder met kerst niemand gezien. Maar ze is ook niet door mij ziek geworden in ieder geval. Het maakt mij niet uit voor welke test je kiest, maar laat je testen.
novaviva schreef:
30-12-2020 05:42
Met een reguliere test heb je de uitslag toch misschien ook wel voor oud en nieuw?
De gratis test verwacht een uitslag na 48 uur. Dat is te laat. Maar ik kan wel wel een reguliere test laten doen waarbij ik de uitslag vanavond heb. Die kost dan 139 euro
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 06:24
De gratis test verwacht een uitslag na 48 uur. Dat is te laat. Maar ik kan wel wel een reguliere test laten doen waarbij ik de uitslag vanavond heb. Die kost dan 139 euro
Meestal heb je de uitslag ruim binnen 24 uur. Maar goed, als je nu nog in moet plannen wordt het krap.
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 01:57
Maar dat vind ik sneu voor de vriendin die oud en nieuw komt vieren. Die zeg ik dan wellicht voor niets af...
Serieus? Hier kampt heel Nederland op het moment toch mee? Ik heb al meermaals mijn afspraken allemaal moeten cancelen omdat ik of een gezinslid moest testen, waaronder de verjaardagen van m’n kinderen die we kleinschalig zouden vieren. Maar geen haar op m’n hoofd die het risico wil nemen om mijn dierbaren wellicht aan te steken. En iedereen begrijpt op dit moment toch als je iets af zegt vanwege Corona?

Gewoon ff testen bij de reguliere straat of de dure straat als je het geld over hebt. Succes, hopelijk is het geen Corona,
Eames6 schreef:
30-12-2020 06:31
Serieus? Hier kampt heel Nederland op het moment toch mee? Ik heb al meermaals mijn afspraken allemaal moeten cancelen omdat ik of een gezinslid moest testen, waaronder de verjaardagen van m’n kinderen die we kleinschalig zouden vieren. Maar geen haar op m’n hoofd die het risico wil nemen om mijn dierbaren wellicht aan te steken. En iedereen begrijpt op dit moment toch als je iets af zegt vanwege Corona?

Gewoon ff testen bij de reguliere straat of de dure straat als je het geld over hebt. Succes, hopelijk is het geen Corona,
Ja, precies. Daarom wil ik testen. En bij de dure straat zodat we het toch kunnen vieren als het geen Corona is.

Vrienden van me die gisteravond bij me waren (en arts zijn) gaven echter aan dat dit nodig was omdat de klachten niets met Corona te maken leken te hebben. Vandaar mijn twijfel.
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 06:41
Ja, precies. Daarom wil ik testen. En bij de dure straat zodat we het toch kunnen vieren als het geen Corona is.

Vrienden van me die gisteravond bij me waren (en arts zijn) gaven echter aan dat dit nodig was omdat de klachten niets met Corona te maken leken te hebben. Vandaar mijn twijfel.
Met alle respect, maar artsen zijn ook maar mensen is wel gebleken de laatste dagen. De ene arts is conservatief en houdt zich netjes aan het RIVM vinklijstje, de ander leest heel actief de vakbladen en weer een ander ontkent Corona en zoekt de media op. Dat iemand arts is, zegt mij op dit moment dus niet zoveel. Corona is relatief nieuw op het moment, dus er is nog een hoop onbekend.
Alle reacties Link kopieren
Uit al je posts blijkt dat jij je erg zorgen maakt en alleen al daarom moet je je laten testen. Je vindt de snelle test ook duidelijk het beste idee, dus hop ga je zsm laten testen!

Ik zou me met duizeligheid niet meteen laten testen, maar ik heb wel eens draaiduizeligheidsaanvallen gehad en zou dus eerder daar aan denken. Ik laat me ook niet elke dag testen als ik weer eens nies, want dat zijn allergieën, bij mij. Maar ik maak me daar dus ook totaal niet druk over. Jij wel, dus daarom alleen is een test al zinvol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven