Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Groepen op straat

31-12-2020 16:22 44 berichten
Ik weet het niet hoor, maar groepen mensen op straat zijn i.v.m. de Coronaregels ook vandaag gewoon verboden toch?? Hier staat al een hele tijd een groep carbid te schieten en vuurwerk af te steken en de groep wordt steeds groter. De politie heeft op een afstandje een poosje staan kijken en is toen weer vertrokken. Mis ik nu iets of wat??
Alle reacties Link kopieren
De politie kan niet alles bestrijden en dit soort dingen ga je niet tegenhouden ondanks dat het verboden is.. hoe oud zijn de mensen die carbid staan te schieten ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn er amper besmettingen in buitenlucht gemeld.
Alle reacties Link kopieren
gedogen heet dat
Alle reacties Link kopieren
Verstandige agenten
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Het zijn grotendeels jongeren en een aantal volwassenen. Ik snap dat de hulpdiensten het druk hebben en groepsvorming zal idd niet tegen te houden zijn maar vuurwerk mag niet.
Het is trouwens zwaar vuurwerk. Als dit een voorbode is van hoe het vanavond er in ons land aan toe zal gaan dan houd ik m’n hart vast.
Alle reacties Link kopieren
Carbid schieten mag wel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
31-12-2020 16:33
Carbid schieten mag wel.
Maar niet in steden toch?
Aragog schreef:
31-12-2020 16:35
Maar niet in steden toch?
Ik lees niet waar TO is.
Carbid schieten in een gewone woonstraat is inderdaad geen aanrader. Volgens mij gaan alle ramen dan aan diggelen.
Alle reacties Link kopieren
LhasaApso2008 schreef:
31-12-2020 16:31
Het zijn grotendeels jongeren en een aantal volwassenen. Ik snap dat de hulpdiensten het druk hebben en groepsvorming zal idd niet tegen te houden zijn maar vuurwerk mag niet.
En ook vuurwerk is niet tegen te houden. Maar het zal zeker een stuk minder zijn dan normaal.
Voor de rest niet ergeren aan vuurwerk en groepen. Heeft totaal geen zin om je daar druk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
31-12-2020 16:35
Maar niet in steden toch?
Ligt aan de plaatselijke verordening.
-Darkside- schreef:
31-12-2020 16:37
Ik lees niet waar TO is.
Carbid schieten in een gewone woonstraat is inderdaad geen aanrader. Volgens mij gaan alle ramen dan aan diggelen.
Hier wordt in een gewone woonstraat carbid afgeschoten. Geen ramen aan diggelen gelukkig, maar ik zie nu al op tegen vannacht met een bange kleuter en twee baby's.
Alle reacties Link kopieren
LhasaApso2008 schreef:
31-12-2020 16:31
Het zijn grotendeels jongeren en een aantal volwassenen. Ik snap dat de hulpdiensten het druk hebben en groepsvorming zal idd niet tegen te houden zijn maar vuurwerk mag niet.
Er mag zoveel niet deze tijd. Half Nederland heeft waarschijnlijk al ingekocht in België waar het dus nog wél gehaald mag worden. De illegale klappers ga je nooit allemaal onderscheppen. Zojuist is hier 60 KG aan illegale nitraten weggehaald uit een garage. Tja.. die hebben vast nog wel ergens anders een voorraad liggen. Niet te druk maken om dit soort dingen want tegenhouden lukt niet. Hulpverleners moeten naar ernstige incidenten en kunnen niet bij iedere groepsvorming optreden.
Carbidschieten op landelijk terrein wordt in onze gemeente afgeraden en in bewoond gebied is het verboden.
In het kader van iedereen heeft het recht om zich te bedenken, de politie is weer terug samen met een wagen van handhaving.
Alle reacties Link kopieren
Carbid schieten mag op meerdere plekken gewoon.

En dat er mensen staan te kijken? Tja, we blijven sociale wezens en dan kun je in coronatijd beter in de buitenlucht zijn. De ventilatie is daar over het algemeen wel goed.

Ik zou er dus bij gaan staan of ze veel plezier toewensen en doorlopen (of binnen blijven) als het me te veel kabaal is :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik vind dat de politie ten alle tijden de eigen veiligheid voorop mag stellen of zelfs moet stellen. 2 agenten kunnen weinig beginnen tegen een grote groep want dat escaleert met een beetje pech meteen.

En volgens mij mocht carbid schieten op sommige plekken wel als dat altijd al een traditie was en veilig/coronaproof gebeurd.
Hier mag het (idd coronaproef), het klinkt fijn en vertrouwd.
Oh leuk is het grote Burenindegatenhouden alweer begonnen
Mumper schreef:
31-12-2020 16:57
Oh leuk is het grote Burenindegatenhouden alweer begonnen
Nou, inderdaad.
Mumper schreef:
31-12-2020 16:57
Oh leuk is het grote Burenindegatenhouden alweer begonnen
Ja de gordijnen mochten weer open he.
Hier is trouwens carbidschieten dit jaar verboden door de gemeente.
Hier heet het gewoon carbiet schieten
Alle reacties Link kopieren
Hier geen doffe carbiddreunen dit jaar.
Jammer, ik houd er van
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
31-12-2020 16:55
Hier mag het (idd coronaproef), het klinkt fijn en vertrouwd.

Precies. Ik hoor het hier ook.

Een vertrouwd geluid en dat is in deze tijd van abnormaal doen juist wel fijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
De politie gaat niet handhaven vanavond, die hebben al eerder gedreigd met een staking tijdens oud en nieuw. Ze zijn bang dat het één grote rel wordt wanneer ze wwel handhaven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven