Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Scholen

03-01-2021 19:57 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hier al een topic over, excuus dan!

Wat denken jullie; gaan de scholen over 2 weken weer open?

Ik twijfel. Ene kant willen ze de scholen volgensmij zsm open als het maar half kan.
Andere kant, besmettingen dalen nog maar heel licht en met code zwart in het vooruitzicht zie ik de scholen dicht blijven.
Of het vaccineren moet heel goed en vlot aanslaan maar lijkt me niet realistisch.

Wat is jullie idee hier bij?

Gaan de scholen weer open 19 januari?

Totaal aantal stemmen: 305

Ja (13%)
Nee (76%)
Geen idee (11%)
noalien wijzigde dit bericht op 03-01-2021 20:03
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op zn vroegst begin februari denk ik
Alle reacties Link kopieren
Mijn glazen bol is stuk.
Kom mij dat nog een keer vragen op 15/1.


En ik dacht trouwens dat die scholen tot 19/1 dicht waren?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
basisscholen gaan denk ik wel open
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze gaan openen na de voorjaarsvakantie, dus nog niet op 19 januari.
Voor zover ik nu kan overzien geef ik komende week gewoon les. De eindexamenleerlingen komen naar school, de rest wordt hybride gegeven. Maar wie weet...is het morgen opeens weer anders. Ik ga er nu vanuit dat ik gewoon les ga geven.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nu berichten dat kinderen toch besmettelijker zijn dan wij denken, dus ik ben bang dat we nog even geduld moeten hebben met het naar school laten gaan van kinderen.
Ik ben bang van niet, maar ik hoop het wel.

Dit schooljaar is echt een verloren jaar voor mijn kids.
Alle reacties Link kopieren
Aangepast naar 19 januari.

Maar voorjaarsvakantie? Dat hoop ik toch echt niet.
Werk zelf op het vo en de achterstanden zijn al zo groot bij bepaalde leerlingen dat het dan vast weer een houtje touwtje constructie word om ze te laten slagen.
(Dat is vorig jaar veel gebeurd op onze vmbo school)
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
03-01-2021 20:01
Voor zover ik nu kan overzien geef ik komende week gewoon les. De eindexamenleerlingen komen naar school, de rest wordt hybride gegeven. Maar wie weet...is het morgen opeens weer anders. Ik ga er nu vanuit dat ik gewoon les ga geven.
Zo gaat het bij onze jongste ook
Alle reacties Link kopieren
Vorige keer ging het van 2 weken naar 13 weken dicht.

Dat verwacht ik nu weer. Heb alles samen met man daarop ingericht. Melding van gemaakt overal. Zolang de basisscholen dicht zijn, geldt een ander werk protocol heb ik iedereen gemeld.

Laat het maar over me heen komen. Maar ik doe niet meer zo naïef als de vorige keer. En is het niet zo, mooi meegenomen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-01-2021 20:19
Vorige keer ging het van 2 weken naar 13 weken dicht.

Dat verwacht ik nu weer. Heb alles samen met man daarop ingericht. Melding van gemaakt overal. Zolang de basisscholen dicht zijn, geldt een ander werk protocol heb ik iedereen gemeld.

Laat het maar over me heen komen. Maar ik doe niet meer zo naïef als de vorige keer. En is het niet zo, mooi meegenomen.
Van drie naar acht, toch? Of eigenlijk van drie naar zes, de meivakantie zat er bij in.

Of bedoel je de middelbare school?
susan wijzigde dit bericht op 03-01-2021 20:27
3.33% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Voor de vakantie was ik optimistisch. Nu niet meer. Ik verwacht zeker niet 19 januari, maar hoop ook niet pas na de voorjaarsvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
03-01-2021 20:19
Vorige keer ging het van 2 weken naar 13 weken dicht.

Dat verwacht ik nu weer. Heb alles samen met man daarop ingericht. Melding van gemaakt overal. Zolang de basisscholen dicht zijn, geldt een ander werk protocol heb ik iedereen gemeld.

Laat het maar over me heen komen. Maar ik doe niet meer zo naïef als de vorige keer. En is het niet zo, mooi meegenomen.
Denk niet dat dat wenselijk is voor de kinderen en middelbare scholieren..
Ze moeten het gewoon beter inrichten op de scholen..
Middelbare scholen bijv, die gaan elk lesuur met alle leerlingen door de hele school,laat de docenten wisselen van lokaal dat scheelt al heel veel loop.. En op basisscholen ook meer afstand houden,is ook niet gebeurd omdat ze dachten dat het zo'n vaart niet liep..
Als antwoord op de vraag in de OP: sorry, mijn glazen bol is stuk ....
(met als ondertitel: ienemiene mutte, 10 pond grutte, enz. )

Volgens mij duurt deze lockdown tot 22 januari. En geeft Rutte cs. een week voor die datum weer een perso. Wat heeft het in godsnaam voor zin om nu al te speculeren over wat over 2 weken wordt verkondigd, heb je niets beters te doen ofzo?
Zoals het er nu voorstaat denk ik niet dat alle scholen weer open gaan over 2 weken. Maar daar valt nu nog zo weinig over te zeggen. Misschien gaat alleen de basisschool open over 2 weken of juist niet. Ik geloof dat ze in de UK nu nog aan het onderzoeken zijn wat de rol van kinderen is bij de nieuwe mutatie.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
03-01-2021 20:27
Denk niet dat dat wenselijk is voor de kinderen en middelbare scholieren..
Ze moeten het gewoon beter inrichten op de scholen..
Middelbare scholen bijv, die gaan elk lesuur met alle leerlingen door de hele school,laat de docenten wisselen van lokaal dat scheelt al heel veel loop.. En op basisscholen ook meer afstand houden,is ook niet gebeurd omdat ze dachten dat het zo'n vaart niet liep..
Dit is lastig op een middelbare school omdat je o.a. met clusters zit in de bovenbouw.
Pfft, ik hoop het toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
03-01-2021 20:26
Van drie naar acht, toch? Of eigenlijk van drie naar zes, de meivakantie zat er bij in.

Of bedoel je de middelbare school?
Het voelde als een eeuwigheid in elk geval. Omdat ik mijn werk gewoon zoveel mogelijk vooruit had geschoven. En toen was opeens het kort voor de zomervakantie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
De grote denkfout die door ouders gemaakt wordt is dat ieder kind de volle 20/45/50 minuten instructie nodig heeft. De meeste kinderen/jongeren kunnen met veel minder af en de rest zelfstandig werken. Die kinderen die dat echt niet kunnen vallen wat mij betreft onder de kwetsbare groepen. Maar die zijn ook in beeld als het goed is en dus binnen deze lockdown opgeroepen. Zo niet is er een ander probleem. En nee ook niet iedere probleemwijk heeft 100% deze zorg.
Daar spelen andere zaken niet onderwijs gerelateerd.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
03-01-2021 20:55
De grote denkfout die door ouders gemaakt wordt is dat ieder kind de volle 20/45/50 minuten instructie nodig heeft. De meeste kinderen/jongeren kunnen met veel minder af en de rest zelfstandig werken. Die kinderen die dat echt niet kunnen vallen wat mij betreft onder de kwetsbare groepen. Maar die zijn ook in beeld als het goed is en dus binnen deze lockdown opgeroepen. Zo niet is er een ander probleem. En nee ook niet iedere probleemwijk heeft 100% deze zorg.
Daar spelen andere zaken niet onderwijs gerelateerd.
:bye:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Ben heel benieuwd. Heb geen flauw idee...!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zsm. maar ik denk pas na de voorjaarsvakantie... :"-(
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
De besmettingen gaan maar niet omlaag dus de lockdown duurt nog wel even.
Alle reacties Link kopieren
Basisscholen wel, hoop ik zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven