Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het nieuwe oude normaal

06-01-2021 00:01 151 berichten
Nu we gaan beginnen met vaccineren en we het nieuwe normaal met babystapjes achter ons zullen gaan laten, ben ik heel benieuwd hoe de maatschappij er over een jaar uit zal zien.

Welke dingen uit de coronatijd zullen behouden blijven? En welke willen we zo snel mogelijk kwijt?

Hebben we ervan geleerd en gaan we dingen heel anders doen? Of kunnen we niet wachten tot het weer bij het oude is en zijn we vrij snel alles vergeten? Als jezelf of dierbaren niet direct geraakt waren tenminste.

Ik ben benieuwd wat jullie denken.

Het nieuwe oude normaal

Totaal aantal stemmen: 130

Is heel normaal (9%)
Is niet normaal zo anders (8%)
We deden voorheen helemaal niet normaal (21%)
Is er zoveel veranderd dan (9%)
Is iets waar ik niet op kan wachten zo snel wil ik het (29%)
Is niet voor mij het nieuwe normaal bevalt me veel te goed (17%)
Anders (6%)
Ik hoop dat de digitale vergaderingen blijven. Om een of andere reden gaan die zoveel efficiënter dan wanneer we met z’n allen om een grote tafel zitten.
Ook zijn daardoor besprekingen die per e-mail kunnen nu weer gewoon e-mails en daardoor heb ik veel minder onzin besprekingen per dag.
Ik hoop dat personal space er in blijft. Vind het echt 'n verademing dat er maar 3-5 personen in een bakkerswinkel e.d. binnen mogen ipv dat je schouder aan schouder boven op elkaar staat tot je aan de beurt bent. Heerlijk om nu buiten in 'n rij te kunnen wachten zonder dat mensen dringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er net zo weinig gevlogen en nog minder auto gereden gaat worden. Dat zou een hele opluchting zijn voor het milieu.

Oh en handen schudden hoeft van mij ook niet meer terug te komen.
.
redbulletje schreef:
06-01-2021 00:05
Ik hoop dat personal space er in blijft. Vind het echt 'n verademing dat er maar 3-5 personen in een bakkerswinkel e.d. binnen mogen ipv dat je schouder aan schouder boven op elkaar staat tot je aan de beurt bent. Heerlijk om nu buiten in 'n rij te kunnen wachten zonder dat mensen dringen.
Dat ook inderdaad. Zoveel fijner dat mensen niet in je nek hijgen in de rij bij de kassa. Dat mag ook blijven.

En dat mensen zich bewust blijven van hygiëne en dus nog steeds vaker hun handen wassen en in hun elleboog niezen ipv in je gezicht/nek/lucht.

Die drie kussen en handen schudden mogen ook afgeschaft blijven. De desinfectie punten in winkels mogen dan weer wel blijven.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 00:09
9.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En de mondkapjesplicht, zou fijn zijn als die onzin er nu al uit mocht....
.
En dat mensen die een verkoudheid hebben gewoon thuisblijven ipv in het OV te gaan zitten en daarna de kantoortuin vol te hoesten.
Alle overbodige fysiek contact mag van mij ook achterwege blijven.
redbulletje schreef:
06-01-2021 00:09
Alle overbodige fysiek contact mag van mij ook achterwege blijven.
Wat is overbodig?
redbulletje schreef:
06-01-2021 00:09
En dat mensen die een verkoudheid hebben gewoon thuisblijven ipv in het OV te gaan zitten en daarna de kantoortuin vol te hoesten.
Idem voor griep. Hoevaak het voorkomt dat collega’s toch met griep op werk en vervolgens een groot deel van de collega’s infecteren.
*Sally* schreef:
06-01-2021 00:11
Wat is overbodig?
Handen schudden, 3 zoenen, knuffels op verjaardagen/andere gelegenheden. Dat allemaal.
*Sally* schreef:
06-01-2021 00:11
Wat is overbodig?
Handen schudden en jan en alleman moeten kussen met verjaardagen/nieuwjaar.
PhiIae schreef:
06-01-2021 00:12
Handen schudden, 3 zoenen, knuffels op verjaardagen/andere gelegenheden. Dat allemaal.
Dat vind niet iedereen overbodig natuurlijk, en al helemaal niet in alle situaties.
En wat is dan niet overbodig fysiek contact?
*Sally* schreef:
06-01-2021 00:13
Dat vind niet iedereen overbodig natuurlijk, en al helemaal niet in alle situaties.
En wat is dan niet overbodig fysiek contact?
Een knuffel van een dierbare.
*Sally* schreef:
06-01-2021 00:13
Dat vind niet iedereen overbodig natuurlijk, en al helemaal niet in alle situaties.
En wat is dan niet overbodig fysiek contact?
Knuffel van partner of ouders en dat is het wel zo’n beetje.
redbulletje schreef:
06-01-2021 00:14
Een knuffel van een dierbare.
Dat is vrij subjectief toch?
*Sally* schreef:
06-01-2021 00:16
Dat is vrij subjectief toch?
Dat zal voor iedereen anders liggen idd, maar het is fijn als je niet meer sociaal wenselijk hoeft te kussen/knuffelen.
redbulletje schreef:
06-01-2021 00:12
Handen schudden en jan en alleman moeten kussen met verjaardagen/nieuwjaar.
De nieuwjaarszoenen met collega’s, heerlijk dat dat dit jaar niet was.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-01-2021 00:09
En dat mensen die een verkoudheid hebben gewoon thuisblijven ipv in het OV te gaan zitten en daarna de kantoortuin vol te hoesten.
Dit dus.
En vaak handen blijven wassen.
baukelien schreef:
06-01-2021 00:27
De nieuwjaarszoenen met collega’s, heerlijk dat dat dit jaar niet was.
Dat vind ik ook top dit jaar. Heb behalve kind en partner nog niemand gezien. Scheelt heel wat ongemakkelijke irritante momenten van ‘de beste wensen’ en wel/niet kussen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-01-2021 00:19
Dat zal voor iedereen anders liggen idd, maar het is fijn als je niet meer sociaal wenselijk hoeft te kussen/knuffelen.
Deed jij dat dan? Lijkt me niks voor jou.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-01-2021 00:12
Handen schudden en jan en alleman moeten kussen met verjaardagen/nieuwjaar.
Heb jij toch geen last van? Volgens mij ga je alleen met je moeder om.
ik geef mn bek ook maar een douw
Niet meer zoenen op verjaardagen ed! Dat mag van mij afgeschaft blijven. O wat een hekel heb ik daaraan!
Handen schudden vind ik prima.
Hopelijk blijven mensen in hun elleboog hoesten/niezen.
En vind het ook wel fijn dat mensen niet te dicht op je staan/ in je nek hijgen.
Minder mensen in ruimtes proppen mag ook blijven.
Net als minder vliegen, want milieu freak hier.


Het mondkapje ben ik beu, net als het desinfecteren van mijn handen. Ik mis terrasjes, restaurants, winkels etc. Ik mis het dat mijn sociale kring zo klein is geworden. Ik mis concerten en festivals (maar mis het niet dat je soms echt opgepropt naar iets stond te kijken wanneer iets uitverkocht was). Ik mis zelfs sporten!

En ik haat thuiswerken! Lukt me voor geen meter en de muren komen op me af.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat mensen meer ( buiten ) blijven doen met hun kinderen ipv ze in Monkeytown te pl**ren.
Gezellig wandelen mag er voor mij ook in blijven.
Mondkapje op als je verkouden bent : dikke prima.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat blijft: thuiswerken wel, en ook die afhaalboxen bij restaurants. Wat ook blijft is het vuurwerkverbod.
Vliegen zal ook veel duurder worden, en dat is goed. Het was te bezopen voor woorden dat je voor 4 tientjes heen en weer Pisa kon vliegen.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven