Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 39)

11-01-2021 15:34 3018 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 90 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 885.000 mensen positief getest en ruim 12.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 11-01-2021 15:52
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tvp
Ik ben bang dat de Britse mutatie in Lansingerland toch wel erger verspreid is dan in de rest van het land. Omdat ze het hier hebben over dat het massaal testen van de gemeente de nieuwe mutatie gaat vertragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat het kabinet op 25 januari het basisonderwijs hoopt te openen.
Susan schreef:
11-01-2021 15:37
Ik denk dat ze wel in een paar dagen tijd iedereen kunnen testen. Als ze er weken over doen heeft het ook weinig zin, volgens mij.

Vast er komen meerdere test locaties volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
11-01-2021 15:37
Ik ben bang dat de Britse mutatie in Lansingerland toch wel erger verspreid is dan in de rest van het land. Omdat ze het hier hebben over dat het massaal testen van de gemeente de nieuwe mutatie gaat vertragen.
Maar dat is toch allang duidelijk? Zelfs met alleen 30 besmettingen met de Britse variant is het daar al meer verspreid dan in de rest van het land, zo'n uitbraak is er bij mijn weten nog nergens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
11-01-2021 15:38
Ik lees net dat het kabinet op 25 januari het basisonderwijs hoopt te openen.
Oké netjes, dat is nog een week eerder dan ik dacht. Ik had gerekend op 1 februari.

Dan moeten ouders of kinderen bij ons net wel, net niet nog een keer naar school om de taal- en rekenboeken om te ruilen, we gaan bijna van het A-boek naar het B-boek.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
De basisscholen gaan op 25 januari weer open.
Voorwaarde is wel dat uit onderzoek naar de Britse variant van het virus blijkt dat het risico voor de kinderen acceptabel is.Voor de rest van het onderwijs blijft de lockdown gelden tot 9 februari.”

Wat zou er onder “acceptabel” worden verstaan?
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
11-01-2021 15:38
Ik lees net dat het kabinet op 25 januari het basisonderwijs hoopt te openen.
Oh echt? Dat zou echt heel fijn zijn, gaat hier de vlag uit! Zo’n gedoe, kind vind het online onderwijs niks aan, en zo zonde van onze verlofdagen die schoolsluiting
tvp
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
11-01-2021 15:38
Ik lees net dat het kabinet op 25 januari het basisonderwijs hoopt te openen.
Zou fijn zijn, maar ik lees een dikke onder voorbehoud erin.
Ik ben benieuwd naar de persconferentie morgen en ga morgen ook even snel naar de Kruidvat om iets te halen wat ze in de supermarkt niet verkopen. Ik denk niet dat de drogisterijen dicht gaan maar je weet het niet.

Vind wel dat ze werkgevers die hun personeel niet thuis laten werken terwijl dat wel kan ook eens wat harder aangepakt moeten worden. Ik hoor om me heen nog steeds mensen die verplicht naar het werk moeten terwijl het met wat kleine aanpassingen thuis zou kunnen.
Susan schreef:
11-01-2021 15:38
Maar dat is toch allang duidelijk? Zelfs met alleen 30 besmettingen met de Britse variant is het daar al meer verspreid dan in de rest van het land, zo'n uitbraak is er bij mijn weten nog nergens.
Ja, dat is alleen op 1 school. In de andere dorpen is het ook al opgedoken.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
11-01-2021 15:43
Zou fijn zijn, maar ik lees een dikke onder voorbehoud erin.
Dat is toch altijd tót het daadwerkelijk wordt besloten?

Ik vind het al heel wat dat de kans erin zit. Meer kunnen ze op dat moment niet geven, over niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Daar zal vast nog een andere invulling voor komen.

Volgens mij wordt er nu bij elke positieve test ook gekeken of dit om de Britse variant gaat. Dus de verspreiding kan redelijk in kaart worden gebracht.
Als dat advies er ligt, en er blijkt geen groot gevaar te zijn, dan is 25 januari de streefdatum om de basisscholen weer te openen.

Zo veel voorbehouden weer. Mensen hebben behoefte aan perspectief. En veel langer dan na 25 - 1 gaan mensen het toch niet volhouden, die combinatie van thuiswerken en kinderen thuis. Dus durf gewoon voorop te lopen regering en maak die datum van 25-1 gewoon hard.
Alle reacties Link kopieren
Mag de openingspost niet aangepast worden naar: er is wel een vaccin voor :)
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-01-2021 15:43
Ik ben benieuwd naar de persconferentie morgen en ga morgen ook even snel naar de Kruidvat om iets te halen wat ze in de supermarkt niet verkopen. Ik denk niet dat de drogisterijen dicht gaan maar je weet het niet.

Vind wel dat ze werkgevers die hun personeel niet thuis laten werken terwijl dat wel kan ook eens wat harder aangepakt moeten worden. Ik hoor om me heen nog steeds mensen die verplicht naar het werk moeten terwijl het met wat kleine aanpassingen thuis zou kunnen.
In mijn omgeving zie ik juist dat veel meer mensen naar het werk gaan en er dan afwisselend maar 1 v/d 2 ouders thuis blijft bij kind(eten), uiteindelijk moet het werk natuurlijk ook gedaan worden.
mdh schreef:
11-01-2021 15:42
De basisscholen gaan op 25 januari weer open.
Voorwaarde is wel dat uit onderzoek naar de Britse variant van het virus blijkt dat het risico voor de kinderen acceptabel is.Voor de rest van het onderwijs blijft de lockdown gelden tot 9 februari.”

Wat zou er onder “acceptabel” worden verstaan?
Dat is wat wazig. Voor kinderen is deze variant niet gevaarlijker zeggen ze steeds. Dus dan kunnen ze sowieso open. Ik denk dat ze eerder kijken naar het verspreidingsrisico.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
11-01-2021 15:44
Ja, dat is alleen op 1 school. In de andere dorpen is het ook al opgedoken.
Juist fijn toch dat ze iedereen gaan testen!
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
11-01-2021 15:44
Ja, dat is alleen op 1 school. In de andere dorpen is het ook al opgedoken.
Ja, ik weet wel dat het verder is dan die ene school, maar dat het in Lansingerland het meest verspreid is in heel het land zou alleen met die cijfers al duidelijk zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens heel krom. Terwijl ik hier typ zit mijn zoon in Nijmegen, digitaal, een tentamen te maken op locatie, omdat een aantal studenten zich via een web cam, zichzelf in hun privacy aangetast voelt en dan mag het schijnbaar niet vanuit huis/kamer met bepaalde software. Pfft.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-01-2021 15:43


Vind wel dat ze werkgevers die hun personeel niet thuis laten werken terwijl dat wel kan ook eens wat harder aangepakt moeten worden. Ik hoor om me heen nog steeds mensen die verplicht naar het werk moeten terwijl het met wat kleine aanpassingen thuis zou kunnen.
Ik spreek geregeld klanten en hoor het toch veel andersom. Dat mensen goed thuis kunnen werken en daarin goed gefaciliteerd worden, maar toch graag op kantoor zitten. Gewoon omdat ze daar beter kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
11-01-2021 15:42
De basisscholen gaan op 25 januari weer open.
Voorwaarde is wel dat uit onderzoek naar de Britse variant van het virus blijkt dat het risico voor de kinderen acceptabel is.Voor de rest van het onderwijs blijft de lockdown gelden tot 9 februari.”

Wat zou er onder “acceptabel” worden verstaan?
Ik denk dat het dus niet heel veel meer afwijkt (tov volwassen verspreiders) dan bij de 'normale' variant.
25-1 zou fijn zijn, dan is het uiteindelijk dus 'maar' 1 week langer dan aanvankelijk gepland.

Ik denk overigens niet dat ze dit zouden publiceren als de kans niet aanzienlijk zou zijn.
Karratha schreef:
11-01-2021 15:45
Als dat advies er ligt, en er blijkt geen groot gevaar te zijn, dan is 25 januari de streefdatum om de basisscholen weer te openen.

Zo veel voorbehouden weer. Mensen hebben behoefte aan perspectief. En veel langer dan na 25 - 1 gaan mensen het toch niet volhouden, die combinatie van thuiswerken en kinderen thuis. Dus durf gewoon voorop te lopen regering en maak die datum van 25-1 gewoon hard.
We willen ook niet zo’n situatie als in Londen. Dus in mijn ogen zijn ze terecht voorzichtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven