Coronavirus COVID-19 alle pijlers

LAT relatie en coronamaatregelen

12-01-2021 22:10 112 berichten
Beste forummers,

Ik ben nu een aantal maanden aan het daten met een leuke man en het is al best serieus aan het worden. Wel hebben we moeite om ons aan de 1,5m maatregel te houden. Het liefst willen we elkaar natuurlijk aanraken, maar ja dat mag dus niet. Er was vorig jaar wel een soort uitzondering dat iemand een knuffel buddy mocht hebben, maar hier hoor en zie ik niks (recent) meer over terug.

Hoe gaan andere LATters hier mee om? Houden jullie afstand of doen jullie gewoon "de gordijnen dicht"?
Alle reacties Link kopieren
Testen en losgaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe voorzichtig zijn jullie beiden?

Je kan 1-malig wel eens een test doen beiden en losgaan.

Maar als ie de week erop zijn halve familie weer gezien heeft kan hij terug besmet zijn. En ik zou geen zin hebben in elke week een test.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoef je echt geen afstand van je partner te houden als je niet samenwoont. Althans ik ken niemand die dat doet. Moet nog wel een beetje leefbaar blijven.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
12-01-2021 22:16
Volgens mij hoef je echt geen afstand van je partner te houden als je niet samenwoont. Althans ik ken niemand die dat doet. Moet nog wel een beetje leefbaar blijven.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kun je met je lat-vriend intiem zijn, zolang je maar niet meerdere contacten onderhoud..
Wij zijn erg voorzichtig. Ik zie mijn ouders wel regelmatig en hij heel af en toe. Verder zien we onze collega's en ik werk thuis als het kan (kan helaas niet altijd). Wel houden we van anderen altijd 1,5m afstand. We hebben ons beiden al een paar keer laten testen (alle keren negatief) omdat een collega besmet bleek. Los gaan durf ik niet, maar soms zijn er zwakke momenten dat we echt een knuffel nodig hebben. Daar voel ik me naderhand dan weer schuldig over.
Alle reacties Link kopieren
Asparagus schreef:
12-01-2021 22:21
Wij zijn erg voorzichtig. Ik zie mijn ouders wel regelmatig en hij heel af en toe. Verder zien we onze collega's en ik werk thuis als het kan (kan helaas niet altijd). Wel houden we van anderen altijd 1,5m afstand. We hebben ons beiden al een paar keer laten testen (alle keren negatief) omdat een collega besmet bleek. Los gaan durf ik niet, maar soms zijn er zwakke momenten dat we echt een knuffel nodig hebben. Daar voel ik me naderhand dan weer schuldig over.
Tja, als je wel knuffelt kan je meer beter ineens "all the way" gaan.
Heb je 't maar gehad :-).


Maar dan zou ik dus eerder meer gaan opletten met je ouders en collega's.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik heb nog wat tips voor je indien je die 1,5m regel wil handhaven.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Als jullie samen hadden gewoond hadden jullie ook jullie ouders en collega's gezien en wel intiem geweest.

Voorzichtig zijn is goed maar als je niet in een risicogroep valt en niet op leeftijd bent dan is de kans dat je er aan dood gast ook weer niet zo vreselijk groot.

Dan zou ik de prijs niet knuffelen met je partner te hoog vinden om te voorkomen dan je corona krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag je je partner knuffelen. Geen haar op mn hoofd die er ook maar aan dénkt dat niet te doen. En ik zie mn ouders ook gewoon.

Waar ben je nou eigenlijk zo enorm bang voor?
...
Alle reacties Link kopieren
Asparagus schreef:
12-01-2021 22:21
Wij zijn erg voorzichtig. Ik zie mijn ouders wel regelmatig en hij heel af en toe. Verder zien we onze collega's en ik werk thuis als het kan (kan helaas niet altijd). Wel houden we van anderen altijd 1,5m afstand. We hebben ons beiden al een paar keer laten testen (alle keren negatief) omdat een collega besmet bleek. Los gaan durf ik niet, maar soms zijn er zwakke momenten dat we echt een knuffel nodig hebben. Daar voel ik me naderhand dan weer schuldig over.
Echt waarom maak je het jezelf zo moeilijk. Natuurlijk kan je jouw partner gewoon knuffelen, een kus geven en seks met elkaar hebben. Je hoeft niet celibatair te gaan leven vanwege corona. Het is niet alsof je elke week met een ander in bed ligt.
We zitten allebei in de risicogroep omdat ik iets te zwaar ben en hij een milde vorm van astma heeft. Dus dat is ook wel een dingetje eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Je mag toch zwaaien voor het raam naar elkaar? Waarom zou je een LAT-partner wel mogen knuffelen, maar je eigen moeder of vader niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Asparagus schreef:
12-01-2021 22:31
We zitten allebei in de risicogroep omdat ik iets te zwaar ben en hij een milde vorm van astma heeft. Dus dat is ook wel een dingetje eigenlijk...
Hoe dodelijk denk je precies dat corona is?

Ga je echt nog een jaar wachten met knuffelen?
Nou, succes. Mijn zegen heb je hoor.
...
Hoe kun je een relatie opbouwen als je niet eens kan knuffelen?
Ik zou wel intiem zijn maar dan voorzichtiger zijn met andere contacten bv je ouders.
Asparagus schreef:
12-01-2021 22:31
We zitten allebei in de risicogroep omdat ik iets te zwaar ben en hij een milde vorm van astma heeft. Dus dat is ook wel een dingetje eigenlijk...
Iets te zwaar maakt je echt niet ineens een risicogeval hoor. En volgens de laatste inzichten loop je met (lichte) astma ook niet meer risico toch?
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
12-01-2021 22:16
Volgens mij hoef je echt geen afstand van je partner te houden als je niet samenwoont. Althans ik ken niemand die dat doet. Moet nog wel een beetje leefbaar blijven.
Helemaal mee eens. Als je je eigen vriend al niet eens meer mag aanraken. En zelfs al mag het niet, dan zou ik het nog steeds doen.
Alle reacties Link kopieren
Asparagus schreef:
12-01-2021 22:31
We zitten allebei in de risicogroep omdat ik iets te zwaar ben en hij een milde vorm van astma heeft. Dus dat is ook wel een dingetje eigenlijk...
Iets te zwaar maakt je geen risicogroep, tenzij je zwaar obese bent maar dat schaar ik niet onder iets te zwaar. Goed dat je voorzichtig bent maar je kan ook overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
Overdreven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf het begin absoluut geen afstand gehouden van mijn date, terwijl we beiden niet kunnen thuiswerken en daardoor nog andere mensen zien.

Ik vind je dus té voorzichtig na maanden daten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Op zich best bijzonder dat jullie allebei het oke vinden om elkaar maanden lang niet aan te raken. Denk dat de meeste mensen met een relatie daar toch anders instaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het überhaupt knap dat je maanden kan daten zonder intimiteit. Dat lijkt me dan eerder een vriendschap dan relatie, corona of niet.

Zo lang je van iedereen behalve hem afstand houdt lijkt me dat geen enkel probleem en vind ik dat je wat overdrijft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben elkaar aan het begin van de vorige lockdown ontmoet en geen moment afstand gehouden. Hij werkt thuis, ik niet. Ik vind je te voorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
12-01-2021 22:33
Hoe kun je een relatie opbouwen als je niet eens kan knuffelen?
Ik zou wel intiem zijn maar dan voorzichtiger zijn met andere contacten bv je ouders.

Dit, ik ken niemand die 1,5 m afstand houdt met zijn partner o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven