Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt absurd dat we wel een avondklok overwegen maar dat Schiphol gewoon nog helemaal open is. Er arriveren momenteel iedere dag nog 20 vliegtuigen uit London.

Ook gaan nog steeds allerlei mensen gewoon op vakantie. In de kerstvakantie waren er alleen al op de school van mijn zoon minstens 10 kinderen die de kerst in Dubai hebben doorgebracht.

Volgens mij kunnen ze veel beter de regels eens gaan handhaven.
Natuurlijk ga ik 's avonds nog de hond uitlaten. De hond zal toch z'n behoeften moeten doen, of de regering dat nu wil of niet.

Waarom mensen tegen de avondklok zijn, is omdat ze 's avonds niet meer naar vrienden kunnen of kunnen rondhangen met vrienden buiten.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
13-01-2021 10:33
Ik vind het echt absurd dat we wel een avondklok overwegen maar dat Schiphol gewoon nog helemaal open is. Er arriveren momenteel iedere dag nog 20 vliegtuigen uit London.

Ook gaan nog steeds allerlei mensen gewoon op vakantie. In de kerstvakantie waren er alleen al op de school van mijn zoon minstens 10 kinderen die de kerst in Dubai hebben doorgebracht.

Volgens mij kunnen ze veel beter de regels eens gaan handhaven.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook vreemd dat schiphol gewoon open is. Net als dat Belgie niet wil dat Nederlands komen maar Nederland houd wel de grenzen open voor Belgie, zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar TO, het kan jou niets schelen, omdat jij toch al thuis zit. Maar er zijn ook nog mensen die binnen de regels nog wel buiten de deur komen, ook 's avonds. Je mag namelijk gewoon op bezoek, met anderhalve meter, handen wassen, etc etc.

Dus ik snap dat het kabinet het overweegt, ik ben er alleen geen voorstander van.
Alle reacties Link kopieren
Noot vooraf: mocht de avondklok om middernacht ingaan, geldt mijn post niet.

Ik zou het heel erg vinden als ik na 20 uur niet meer naar buiten zou mogen.
Na een lange werkdag of na een dag met thuisonderwijs wil ik heel graag de dag van me afschudden. En dat doe ik buiten, als de kinderen op bed liggen. Toen de basisscholen open waren, kon ik dat in de middag doen. Maar dat gaat niet meer, nu ze thuis zijn en dus loop ik vanaf half acht ongeveer.

Ook doe ik graag in de avond, zonder de kinderen, boodschappen. Ook als onderdeel van de ontspanning en er even uit zijn.

Een avondklok vanaf 20 uur zou betekenen voor mij dat ik me moet haasten om te onthaasten. En dus zou ik thuis moeten gaan zitten... Er word al zoveel vrijheid van me afgepakt. Als de avondklok om 20 uur in zou gaan, vraag ik me af of ik het mentaal nog kan redden eerlijk gezegd.

En voor de kwetsbare gezinnen. Die kunnen dan niet even naar buiten stormen om af te koelen. Of naar buiten vluchten om even aan de situatie te ontkomen. Ik zie het echt als een hele erge beperking.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
jo12345 schreef:
13-01-2021 10:33
Ik vind het echt absurd dat we wel een avondklok overwegen maar dat Schiphol gewoon nog helemaal open is. Er arriveren momenteel iedere dag nog 20 vliegtuigen uit London.

Ook gaan nog steeds allerlei mensen gewoon op vakantie. In de kerstvakantie waren er alleen al op de school van mijn zoon minstens 10 kinderen die de kerst in Dubai hebben doorgebracht.

Volgens mij kunnen ze veel beter de regels eens gaan handhaven.

Klopt helemaal. Niet-essentiële reizen naar het buitenland verbieden zou meer helpen denk ik.
En de grenzen dicht voor reizigers uit Groot-Brittannië, wat makkelijk kan nu na de Brexit.

Toch ben ik niet tegen een avondklok. Mij maakt het niet uit, ik ben toch thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom al maanden niet meer buiten na 17.00 uur s middags. Het zal mij dus een worst zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
13-01-2021 10:33
Ik vind het echt absurd dat we wel een avondklok overwegen maar dat Schiphol gewoon nog helemaal open is. Er arriveren momenteel iedere dag nog 20 vliegtuigen uit London.

Ook gaan nog steeds allerlei mensen gewoon op vakantie. In de kerstvakantie waren er alleen al op de school van mijn zoon minstens 10 kinderen die de kerst in Dubai hebben doorgebracht.

Volgens mij kunnen ze veel beter de regels eens gaan handhaven.
Dit ja. En gooi inderdaad dan ook de grenzen dicht, want Nederlanders zijn over de grens niet welkom, maar de Duitsers en Belgen zijn wel welkom bij ons.

Er wordt teveel met 2 maten gemeten en dat irriteert een hoop mensen.
Een avondklok van 22 tot 6 uur ben ik niet tegen.
In Wallonië doen ze dat al maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het nut gewoon niet echt. De meeste mensen die in de avond buiten zijn zullen dat met een reden doen. Op weg terug van werk (of werk uitvoeren), hond uitlaten, boodschappen doen etc.

Je gaat de mensen die je met een avondklok wil tegenhouden (mensen die feestjes bezoeken/organiseren etc) toch niet op deze manier bereiken. Ze houden zich al niet aan de regel van 1,5 meter afstand, met max 2 mensen buiten of binnen afspreken, dus die gaan zich ook niet houden aan een avondklok. Je kan niet genoeg handhaving neerzetten om dit echt te kunnen handhaven, dus ik zie het nut gewoon niet hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het eerder het idee is. Het is iets dat alleen in uitzonderlijke situaties wordt gebruikt en dan vooral om mensen hun vrijheden in te perken. Bij ons in België was er ook veel verzet tegen omdat de laatste keer de avondklok was opgelegd door de Duitse bezetter. Dus het zal eerder daarom zijn.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
13-01-2021 10:33
Ik vind het echt absurd dat we wel een avondklok overwegen maar dat Schiphol gewoon nog helemaal open is. Er arriveren momenteel iedere dag nog 20 vliegtuigen uit London.

Ook gaan nog steeds allerlei mensen gewoon op vakantie. In de kerstvakantie waren er alleen al op de school van mijn zoon minstens 10 kinderen die de kerst in Dubai hebben doorgebracht.

Volgens mij kunnen ze veel beter de regels eens gaan handhaven.
mensen moeten op moment een negatieve test overleggen om land binnen te komen.
Die duizenden besmettingen per dag zijn echt niet alleen vakantiegangers hoor
Alle reacties Link kopieren
Om 20.00 zijn er nog best veel mensen buiten aan het hardlopen, fietsen of wandelen. Gewoon even de dag van zich afschudden.

Als mantelzorger ben ik ook vaker 's avonds weg, alleen enkele reis is al 1 uur. Dus om 20.00 weer thuis is best lastig.
Alle reacties Link kopieren
To, omdat jij 's avonds thuis bent, betekent dat niet dat iedereen dat is. Genoeg mensen die 's avonds na het werk en als de kinderen op bed liggen, nog een stukje gaan hardlopen. Of mensen die ook mantelzorger zijn.

Toen ik gewoon nog 's avonds ging sporten, was het rond na 8 uur al vrij rustig op straat als ik rond kwart voor 10 terug ging, was er geen kip op straat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
13-01-2021 10:37
Noot vooraf: mocht de avondklok om middernacht ingaan, geldt mijn post niet.

Ik zou het heel erg vinden als ik na 20 uur niet meer naar buiten zou mogen.
Na een lange werkdag of na een dag met thuisonderwijs wil ik heel graag de dag van me afschudden. En dat doe ik buiten, als de kinderen op bed liggen. Toen de basisscholen open waren, kon ik dat in de middag doen. Maar dat gaat niet meer, nu ze thuis zijn en dus loop ik vanaf half acht ongeveer.

Ook doe ik graag in de avond, zonder de kinderen, boodschappen. Ook als onderdeel van de ontspanning en er even uit zijn.

Een avondklok vanaf 20 uur zou betekenen voor mij dat ik me moet haasten om te onthaasten. En dus zou ik thuis moeten gaan zitten... Er word al zoveel vrijheid van me afgepakt. Als de avondklok om 20 uur in zou gaan, vraag ik me af of ik het mentaal nog kan redden eerlijk gezegd.

En voor de kwetsbare gezinnen. Die kunnen dan niet even naar buiten stormen om af te koelen. Of naar buiten vluchten om even aan de situatie te ontkomen. Ik zie het echt als een hele erge beperking.
Dit is echt een eye opener voor mij. Ik ben mijn baan kwijt waardoor ik alles overdag kan doen. Maar ik snap dat het anders echt stressen is als je alles gedaan moet hebben voor 20 uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen avondklok (tenzij deze om middernacht in gaat) omdat mensen die de hele dag vrij zijn dan lekker buiten mogen luieren en de mensen die gewoon fulltime werken thuis komen van werk en dan opgesloten worden. Leuk hoor, hard werken voor je poen en dan niet eens een luchtje mogen gaan scheppen na werktijd. Als het straks lichter wordt s'avonds wordt dat nog eens 10x erger. Dus nee, of een late avondklok of geen avondklok.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 12 uur boeit me niet, dan lig ik toch in bed. Maar vanaf 8 uur zou ik niet blij mee zijn. Mijn man werkt ‘s avonds nogal eens, moet dan bij klanten langs. Dat wordt wel heel lastig dan. Kan vast opgelost worden met een formulier, maar toch. En ik wandel 2 keer per week in de avond met een vriendin. Dat is na het werk en vaak dus ook na 8 uur. Zou het wel echt heel vervelend vinden als dat niet meer mag.
smulrol schreef:
13-01-2021 10:40
mensen moeten op moment een negatieve test overleggen om land binnen te komen.
Die duizenden besmettingen per dag zijn echt niet alleen vakantiegangers hoor
Precies. Die komen vooral door de mensen die zich niet houden aan de maatregelen.

Avondklok na 20:00 ben ik echt op tegen. Na 22:00 of 0:00 zou me minder uitmaken.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 10:45
1.02% gewijzigd
In Wallonië en Brussel was er ook met Kerst en oudejaarsavond een avondklok vanaf 22 uur. In Vlaanderen vanaf middernacht.
Dat heeft denk ik wel geholpen in de cijfers en in dat de nacht van oud op nieuw daar zoveel rustiger is verlopen dan in Nederland.
Mensen moesten wel thuis blijven, konden tijdens de jaarwisseling om middernacht niet buiten komen.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
13-01-2021 10:41
Om 20.00 zijn er nog best veel mensen buiten aan het hardlopen, fietsen of wandelen. Gewoon even de dag van zich afschudden.

Als mantelzorger ben ik ook vaker 's avonds weg, alleen enkele reis is al 1 uur. Dus om 20.00 weer thuis is best lastig.
waarom zou een avondklok per se om 20 uur moeten ingaan dan?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
13-01-2021 10:43
Ik wil geen avondklok (tenzij deze om middernacht in gaat) omdat mensen die de hele dag vrij zijn dan lekker buiten mogen luieren en de mensen die gewoon fulltime werken thuis komen van werk en dan opgesloten worden. Leuk hoor, hard werken voor je poen en dan niet eens een luchtje mogen gaan scheppen na werktijd. Als het straks lichter wordt s'avonds wordt dat nog eens 10x erger. Dus nee, of een late avondklok of geen avondklok.
Dit dus inderdaad :)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het allen werkt als je echt alles strenger maakt dus echt niet meer op kantoor werken, zaken als slijterijen ook dicht, en bij illegale feestjes niet een proces verhaaltje maar hele dikke boetes en een strafblad.
Alle reacties Link kopieren
We werken beide geen kantooruren wij moeten er wel door , hierdoor zal ik waarschijnlijk eerder geneigd zijn te voet naar mijn werk te gaan ipv met de fiets , man moet wel met de auto die gezien de afstand. Meestal lopen in de avond nog extra (naast het gewone uitlaten) een flink stuk met de hond. Nu op straat en in de zomertijd in het bos, jammer als dat ook nog wegvalt.Daarnaast zijn we beide ook mantelzorger voor vader/moeder die we liever niet in de supermarkt zien nu ,dan moet alles vóór een bepaalde tijd: boodschappen brengen de hele reutemeteut. We wonen niet in een heel druk gebied ,echt veel mensen kom ik niet tegen maar toch meer als voor de lockdown ,meer mensen wandelen nu .
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeker tegen een avondklok. Ik vind het echt heel raar mensen te dwingen op deze manier. Ik ben eigenlijk altijd thuis ivm 5 jarige, werk als mijn werk straks weer open is, wel 1x tot 22 uur. En ik zou ook mijn hond uitlaten na 22 uur, dat beestje moet toch nog even, maar ik kom al weken niets en niemand tegen na 22 uur.
Het is bij mij een gevoelsding, ik vind het gewoon echt nu\iet oke, maar kan niet uitleggen waarom precies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven