Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
Pingu schreef:
13-01-2021 11:14
De hond van mijn ouders kan nog weleens 's nachts moeten plassen. Ze maken er geen lange wandelingen mee in de nacht, maar even ermee op straat tegen een boom laten plassen, ik hoop dat dat nog steeds blijft kunnen.

Dan hoef je maar 2 meter buiten te komen voor 2 minuten. En als je een tuin hebt is er zeker geen probleem. De avondklok geldt niet in je eigen tuin namelijk.
En met een attest van de dierenarts kan dat toch?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 11:14
Een avondklok tussen 22 en 6 uur vind ik een prima idee.
Daar zou ik in praktijk inderdaad weinig van merken, want dan lig ik in bed :-D
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 11:14
Een avondklok tussen 22 en 6 uur vind ik een prima idee.
Ik zou dat ook een prima idee vinden. Dan hoeven mensen niet gehaast boodschappen te doen en diegene die willen wandelen kan dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
13-01-2021 11:14
De hond van mijn ouders kan nog weleens 's nachts moeten plassen. Ze maken er geen lange wandelingen mee in de nacht, maar even ermee op straat tegen een boom laten plassen, ik hoop dat dat nog steeds blijft kunnen.
Natuurlijk kan dat. Wat denk je, dat de politie rondjes gaat rijden in nieuwbouwwijken om te zien of iemand zijn teckel uit laat?
Nogmaals, de avondklok is er om een juridische grond te hebben om de jeugd savonds binnen te houden of te beboeten als ze dat niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
13-01-2021 11:16
Natuurlijk kan dat. Wat denk je, dat de politie rondjes gaat rijden in nieuwbouwwijken om te zien of iemand zijn teckel uit laat?
Nogmaals, de avondklok is er om een juridische grond te hebben om de jeugd savonds binnen te houden of te beboeten als ze dat niet doen.
Ik las dat in Belgie inderdaad de politie tussen 24 u en 5 uur voortdurend rondreed. En dat ook mensen met honden moesten binnenblijven.

Ik ben echt benieuwd naar het effect. Ik neem aan dat je ook niet in de auto mag zitten 's nachts? Want anders gaat iedereen met de auto naar elkaar toe.
pingu wijzigde dit bericht op 13-01-2021 11:18
19.70% gewijzigd
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
13-01-2021 11:17
Ik las dat in Belgie inderdaad de politie tussen 24 u en 5 uur voortdurend rondreed.

Dat klopt ja. En je hond uitlaten is een ook boete van 250 euro. En terecht.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
13-01-2021 11:08
Maar een avondklok vanaf 20 uur bijvoorbeeld, zou ik verschrikkelijk vinden. Ik maak veel avondwandelingen en ook wil ik wel bij mijn ouders op bezoek kunnen. We houden netjes afstand en ik ben in mijn eentje, dus dat mag gewoon. Ik zie toch al zo weinig mensen met dat thuiswerken, en nu al mijn hobby's en sporten stilliggen. Dus het hangt heel erg af vanaf hoe laat die avondklok ingaat. Ik ga ervan uit dat ie komt, want Rutte sorteerde er gisteren enorm op voor.

Dit is nou juist het probleem! Dat mensen bij elkaar op bezoek gaan! Wat voor maatregelen zou je dan ok vinden? Want iedereen heeft wel ergens een probleem mee. Denk je dat corona van zelf uitdooft?. Moeten we maar met zijn alleen gewoon zo door gaan? dan wordt 2021 nog erger dan 2020.
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 10:51
We MOETEN dringend iets doen aan de cijfers, maar mensen reageren altijd zo verwend.
Mee eens. Die opmerking van " ik heb al zo weinig vrijheid" flikker op, er is geen oorlog, je hebt eten en een huis!!
Alle reacties Link kopieren
De maatregelen die we nu hebben zijn streng genoeg. Dat virus is gewoon ontzettend slecht uit te bannen, en het is een virus, dus dat blijft muteren en steeds besmettelijker worden. Ik denk dat een avondklok weinig zal uithalen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Samenscholingsverbod is er al, dus daarvoor heeft een avondklok toch weinig zin? Degene die zich daar niet door laten tegenhouden zullen zich ook niets aantrekken van een avondklok.

In winkels krijg je juist minder spreiding als iedereen voor acht uur binnen moet zijn, lijkt mij ook niet effectief?
De hond uitlaten lijkt me nou niet echt bijdragen aan de verspreiding.

Enige waarop je dan wat wint is bij elkaar op visite gaan, maar als de avondklok om 22.00 ingaat zal het ook niet veel remmen.

Dus waar zit de winst dan in?
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
13-01-2021 11:20
Dit is nou juist het probleem! Dat mensen bij elkaar op bezoek gaan! Wat voor maatregelen zou je dan ok vinden? Want iedereen heeft wel ergens een probleem mee. Denk je dat corona van zelf uitdooft?. Moeten we maar met zijn alleen gewoon zo door gaan? dan wordt 2021 nog erger dan 2020.
Je mag gewoon op bezoek. Dat sommigen ervoor kiezen om zichzelf in een soort isolatie te storten wil niet zeggen dat degene die nog wel binnen de maatregelen een sociaal leven heeft per definitie fout is.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
13-01-2021 11:25
De maatregelen die we nu hebben zijn streng genoeg. Dat virus is gewoon ontzettend slecht uit te bannen, en het is een virus, dus dat blijft muteren en steeds besmettelijker worden. Ik denk dat een avondklok weinig zal uithalen.
Dat denk ik dus ook. Ik denk dat we er gewoon doorheen moeten.
Alle reacties Link kopieren
zilverelfje schreef:
13-01-2021 11:26
Samenscholingsverbod is er al, dus daarvoor heeft een avondklok toch weinig zin? Degene die zich daar niet door laten tegenhouden zullen zich ook niets aantrekken van een avondklok.

In winkels krijg je juist minder spreiding als iedereen voor acht uur binnen moet zijn, lijkt mij ook niet effectief?
De hond uitlaten lijkt me nou niet echt bijdragen aan de verspreiding.

Enige waarop je dan wat wint is bij elkaar op visite gaan, maar als de avondklok om 22.00 ingaat zal het ook niet veel remmen.

Dus waar zit de winst dan in?
Niet in een avondklok. Van mij mogen ze wel ipv dat de grenzen tijdelijk dicht doen. Ik denk dat dat meer zou kunnen helpen.
Ik ben wel voor een avondklok als dat zou helpen maar ik vraag me af of dat wel gaat helpen. Rutte wilde het o.a. doen om samenscholing van jongeren te voorkomen maar die spreken dan gewoon meer overdag af. Waar het misschien nut voor heeft zijn de feestjes savonds laat maar dat betwijfel ik want die zijn nu al verboden en toch is het ieder weekend wel weer een paar keer raak.

En ik denk dat er dan wel een uitzondering moet komen voor het uitlaten van de hond zodat die tenminste nog gewoon zoals gebruikelijk uitgelaten kan worden en ik neem aan dat woon-werk ook gewoon een uitzondering is.
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 11:15
Dan hoef je maar 2 meter buiten te komen voor 2 minuten. En als je een tuin hebt is er zeker geen probleem. De avondklok geldt niet in je eigen tuin namelijk.
En met een attest van de dierenarts kan dat toch?
Mijn hond plast echt niet in onze tuin. Het mag wel van mij, als hij moet dan moet 'ie. Maar hij is 'tuinzindelijk' en plast alleen buiten de tuin. Nee, ik blijf lekker een rondje met de hond lopen. Voor ons huis hebben we wadi's waar ik over heen loop met hem. Veel verder dan 100m van mijn huis kom ik dan ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat mensen dan bij elkaar gaan logeren en zo. En de kans op besmetting groter maken.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk ook vervelend vanwege het idee dat ik niet naar buiten kan als ik dat zou willen, ook al zou ik er in de praktijk weinig gebruik van maken. ;) Het idee geeft me een wat opgesloten gevoel.
En ik krijg ook wat weerstand dat zoiets nodig is terwijl heel veel werkgevers nog gewoon hun werknemers naar kantoor laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Maar zou je dan niet meer logeerpartijen krijgen?

Het heeft wel een positieve bijwerking, overigens. Inbrekersvolk en ander gespuis in de nacht valt op, en kan meteen aangehouden worden. ;-)

Ik heb zelf meer vertrouwen in het effect van de engelse variant. Mensen die nu gezellig bij de buren of hun vrienden op bezoek gaan hebben dat het afgelopen jaar zo gedaan en er meestal geen corona van gekregen.

Dus die hebben het gevoel dat het wel save is, maar zullen hun gedrag misschien veranderen als de risico's groter worden.

Een paar vervelende coronagevallen in je nabije omgeving en je wordt een stuk voorzichtiger, denk ik.
óu sont les neiges d'antan

Bovendien: toen mijn hond nog een puppy was, moest ie er snachts ook 2 á 3 keer uit. Dat kun je zo'n pup in de zindelijkheidstraining echt niet ontnemen.
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 11:11
Waarom? Zodat iedereen die een hond heeft het kan misbruiken om toch te gaan wandelen? :facepalm:

Een (gezonde) hond kan dat echt wel volhouden. Anders als je hond iets heeft een attest vragen bij de dierenarts en dat je daar dan mee op straat kan, maar dan vlak bij je huis. op minder dan 100 meter of zo. En als je een tuin hebt is het helemaal geen probleem!
Puppy's moeten echt nog wel 2 á 3x per nacht uit. Ik heb een tuin maar mijn hond wil niet in de tuin plassen. Hij is tuinzindelijk. Ik loop nu standaard om 23:00 een laatste keer over de wadi's voor ons huis. Dat gaat met een avondklok echt niet anders zijn. Wat wél met een avondklok anders gaat zijn, is dat ik dan niet meer ga afspreken met vrienden 's avonds. Dus wat dat betreft ga ik me heus zo veel mogelijk aan de regels houden, maar ik ga niet mijn hond 3 uur langer zijn behoeften laten ophouden. Ik ga ook echt niet meer na 20:00 uur een uitgebreide wandeling maken door de hele stad of de hele wijk van een half uur of langer. Ik blijf dan heus binnen 100m en ben in 10-15 min weer terug.

Bovendien, als hij 's nachts piept omdat hij buikkrampen heeft, dan laat ik hem ook niet noodgedwongen in huis lijden tot dat hij uit nood alles binnen laat lopen?!
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 11:41
8.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
T zou mij niets uitmaken.
Voor werk moet ik nu eenmaal ook snachts over straat. Daar heb ik n schrijven vsn van mn werkgever.
Verder kom ik toch niet buiten tussen 22 en 6.
Been there, done that, got the T-shirt.
Pingu schreef:
13-01-2021 11:32
Ik denk ook dat mensen dan bij elkaar gaan logeren en zo. En de kans op besmetting groter maken.
Ja dat ook inderdaad. Dat zag je met oud en nieuw ook. Dat mensen ergens hadden afgesproken en dan meteen bleven slapen want als er een avondklok kwam kon men toch niet naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat een politieagent zo coulant is om een eigenaar van een hond met diarree niet te beboeten.
pingu wijzigde dit bericht op 13-01-2021 11:45
1.96% gewijzigd
't Is al met al een heel gedoe
Jupiter1995 schreef:
13-01-2021 11:34
Ik vind het eigenlijk ook vervelend vanwege het idee dat ik niet naar buiten kan als ik dat zou willen, ook al zou ik er in de praktijk weinig gebruik van maken. ;) Het idee geeft me een wat opgesloten gevoel.
En ik krijg ook wat weerstand dat zoiets nodig is terwijl heel veel werkgevers nog gewoon hun werknemers naar kantoor laten komen.
Ja precies, daar hoor je heel weinig over. Bedrijf waar mijn werkt is dat net zo. Wel cruciale sector, maar ook de mensen die prima thuis zouden kunnen werken, zitten op kantoor. Mensen worden gewoon onderdruk gezet om te komen.

En dan zou ik straks niet meer mijn rondje kunnen hardlopen ‘s avonds, terwijl dat soms mijn enige uitje van de dag is.
Pingu schreef:
13-01-2021 11:39
Ik hoop dat een politieagent zo coulant is om een eigenaar van een hond met diarree niet gaat beboeten.
Op de meeste plekken zullen niet eens agenten zijn om te controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven