Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen die hun gezin hebben maakt het niet zo uit, die hebben toch wel aanspraak. Maar wat denk je van mensen die alleen wonen en de hele dag moeten werken. Die zien dan hele weken geen mens om mee te praten.
Vooral die oude mensen, echt vreselijk. Zitten maar alleen in huis en ook geen kinderen/kleinkinderen die savonds even langs kunnen komen.
Maar als er een avondklok komt ga ik alsnog gewoon naar mensen toe. Dan blijf ik daar wel slapen want ga niet wekenlang alleen thuis zitten zonder mensen te zien
Het zou mij vooral uitmaken hoe laat die avondklok is. Ik lees hier een paar keer 20u voorbij komen en dat vind ik wel echt vroeg. Op sommige dagen ben ik dan net terug van werk en ik zou het vervelend vinden als ik dan 's avonds niet meer een rondje zou kunnen lopen (daarmee verspreid ik toch ook niets?). Wij hebben geen buiten.

En de boodschappen doen we ook met name tussen 20.00-22.00. We wonen klein met kleine koelkast etc., dus weekboodschappen lukt hier niet.

Als het moet, dan moet het. En dan overleef ik dat ook heus wel. Maar voor je mentale gemoedstoestand is het wel funest natuurlijk.
anoniem_646f50a3aa01a wijzigde dit bericht op 13-01-2021 12:08
0.75% gewijzigd
Inderdaad, met de avondklok gaan mensen elders logeren.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
13-01-2021 11:34
Bovendien: toen mijn hond nog een puppy was, moest ie er snachts ook 2 á 3 keer uit. Dat kun je zo'n pup in de zindelijkheidstraining echt niet ontnemen.
Ik begrijp best dat het lastig is, maar er is iedereen inmiddels al zoveel ontnomen.
Ik vrees dat de behoeften van een puppy in de zindelijkheidstraining niet onder de essentiële uitzonderingen vallen.
óu sont les neiges d'antan

Elfje* schreef:
13-01-2021 11:41
Inderdaad, met de avondklok gaan mensen elders logeren.
Ja ik denk dat het effect beperkt is. Mensen die zich nu niet aan regels houden, zullen dan ook manieren zoeken om die te omzeilen. Zeker als al wordt aangegeven dat er weinig zal worden gehandhaafd.
Alle reacties Link kopieren
De huidige maatregelen zouden prima toereikend zijn, als alle mensen zich er aan zouden houden. Mensen die zich er nu niet aan houden, gaan dat echt niet eens wel doen als er strengere maatregelen komen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Muurbloempje115 schreef:
13-01-2021 11:37
Puppy's moeten echt nog wel 2 á 3x per nacht uit. Ik heb een tuin maar mijn hond wil niet in de tuin plassen. Hij is tuinzindelijk. Ik loop nu standaard om 23:00 een laatste keer over de wadi's voor ons huis. Dat gaat met een avondklok echt niet anders zijn. Wat wél met een avondklok anders gaat zijn, is dat ik dan niet meer ga afspreken met vrienden 's avonds. Dus wat dat betreft ga ik me heus zo veel mogelijk aan de regels houden, maar ik ga niet mijn hond 3 uur langer zijn behoeften laten ophouden.

Bovendien, als hij 's nachts piept omdat hij buikkrampen heeft, dan laat ik hem ook niet noodgedwongen in huis lijden tot dat hij uit nood alles binnen laat lopen?!
Ook andere honden kunnen een bepaald ritme hebben van wanneer ze moeten en als je daar teveel van af gaat wijken dan raakt dat ritme weer helemaal in de war. En het is dan gewoon zielig als een hond de laatste ronde voor de nacht niet meer krijgt want hond had er wel op gerekend.
Gisselle schreef:
13-01-2021 11:20
Dit is nou juist het probleem! Dat mensen bij elkaar op bezoek gaan!

Inderdaad! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Selina0102 schreef:
13-01-2021 11:40
Voor mensen die hun gezin hebben maakt het niet zo uit, die hebben toch wel aanspraak. Maar wat denk je van mensen die alleen wonen en de hele dag moeten werken. Die zien dan hele weken geen mens om mee te praten.
Vooral die oude mensen, echt vreselijk. Zitten maar alleen in huis en ook geen kinderen/kleinkinderen die savonds even langs kunnen komen.
Maar als er een avondklok komt ga ik alsnog gewoon naar mensen toe. Dan blijf ik daar wel slapen want ga niet wekenlang alleen thuis zitten zonder mensen te zien
Ja precies, het is voor mensen met een gezin heel makkelijk praten.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Selina0102 schreef:
13-01-2021 11:40
Voor mensen die hun gezin hebben maakt het niet zo uit, die hebben toch wel aanspraak. Maar wat denk je van mensen die alleen wonen en de hele dag moeten werken. Die zien dan hele weken geen mens om mee te praten.
Vooral die oude mensen, echt vreselijk. Zitten maar alleen in huis en ook geen kinderen/kleinkinderen die savonds even langs kunnen komen.
Maar als er een avondklok komt ga ik alsnog gewoon naar mensen toe. Dan blijf ik daar wel slapen want ga niet wekenlang alleen thuis zitten zonder mensen te zien

daarom zijn er volgens mij dagelijks zoveel besmettingen. Er zijn heel erg veel mensen die maar dagelijks bij anderen op bezoek blijven gaan omdat dat niet strikt verboden is.
*Sally* schreef:
13-01-2021 11:40
Op de meeste plekken zullen niet eens agenten zijn om te controleren.

In België wordt er veel op gecontroleerd. En zeer streng.
Waarom zou dat hier niet kunnen?
Pingu schreef:
13-01-2021 11:47
Ja precies, het is voor mensen met een gezin heel makkelijk praten.

Het probleem is juist de menselijke contacten en het op bezoek gaan!
Willen mensen het nu niet snappen of zijn ze nu echt zo dom?! Wat is er niet te begrijpen aan: "BLIJF THUIS"? :facepalm:
*Sally* schreef:
13-01-2021 11:42
Ja ik denk dat het effect beperkt is. Mensen die zich nu niet aan regels houden, zullen dan ook manieren zoeken om die te omzeilen. Zeker als al wordt aangegeven dat er weinig zal worden gehandhaafd.
Onze buren hadden met oud en nieuw veel mensen op bezoek en mensen uit de straat gaven elkaar uitgebreid een hand en zoenden elkaar. Als ze zich van de huidige maatregelen niks aantrekken zullen ze dat met de avondklok ook niet doen denk ik.
TsumTsum schreef:
13-01-2021 11:44
Ook andere honden kunnen een bepaald ritme hebben van wanneer ze moeten en als je daar teveel van af gaat wijken dan raakt dat ritme weer helemaal in de war. En het is dan gewoon zielig als een hond de laatste ronde voor de nacht niet meer krijgt want hond had er wel op gerekend.
Nou, dat ook inderdaad. Natuurlijk moet je dan ook alleen met de hond een klein blokje om, je hoeft geen lange wandeling te maken meer op dat tijdstip en je hoeft ook zeker niet met het hele gezin of met je partner te gaan. Maar laat gewoon zo'n hond zijn of haar behoeften doen wanneer die moet.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
13-01-2021 11:47
Ja precies, het is voor mensen met een gezin heel makkelijk praten.
Ik heb een gezin, maar vind het juist fijn om s avonds nog even alleen rustig met de hond uit te gaan na een hele dag in de drukte.......
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
merano schreef:
13-01-2021 11:41
Ik begrijp best dat het lastig is, maar er is iedereen inmiddels al zoveel ontnomen.
Ik vrees dat de behoeften van een puppy in de zindelijkheidstraining niet onder de essentiële uitzonderingen vallen.
Dus je laat een puppy piepen en janken de hele nacht tot dat het ochtend is en de avondklok voorbij is?! Met alle gevolgen van dien, blaasontsteking en andere problemen? Vertrouwensproblemen? Natuurlijk laat je je pup dan even voor het huis of aan het einde van de straat even een plasje doen. Wat een onzin. Natuurlijk is dat essentieel.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 11:57
2.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 11:49
Het probleem is juist de menselijke contacten en het op bezoek gaan!
Willen mensen het nu niet snappen of zijn ze nu echt zo dom?! Wat is er niet te begrijpen aan: "BLIJF THUIS"? :facepalm:
Je mag gewoon bij elkaar op bezoek. Anders moeten ze een visiteverbod opleggen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
13-01-2021 11:53
Dus je laat een puppy piepen en janken de hele nacht tot dat het ochtend is en de avondklok voorbij is?! Met alle gevolgen van dien, blaasontsteking en andere problemen? Vertrouwensproblemen? Natuurlijk laat je je pup dan even voor het huis of aan het einde van de straat even een plasje doen. Wat een onzin.
Wat een gezeik over hondengezeik
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 10:51
We MOETEN dringend iets doen aan de cijfers, maar mensen reageren altijd zo verwend.
Dit dus.

Als er een avondklok komt komt er echt wel een uitzondering voor mensen die werken.
Mocht hij om 20.00 uur ingaan ga je toch gewoon eerder wandelen, of 's middags in je pauze
Mocht hij om 22.00 uur ingaan, wat ik eerder denk heb ik tenminste een excuus om ergens eerder weg te gaan (vrienden)

Ik maak me er sowieso niet druk om
Ik ben er op tegen omdat het een grove schending is van mijn vrijheid.
Er is niet aangetoond dat het werkt, dus het is een knap staaltje symboolpolitiek, waar ik misselijk van word.

En voor iedereen die zegt: Ja, wat doe je dan nog buiten, snapt niet dat het een principekwestie betreft en dat we als mensen rechten hebben die nu gewoon geschonden worden.

Alsof het oorlog is. Walgelijk.
Daarnaast is er een motie aangenomen, dus snap ik niet hoe dit opnieuw door de kamer kan komen.
anoniem_6411dd723e33c wijzigde dit bericht op 13-01-2021 11:58
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
13-01-2021 11:53
Je mag gewoon bij elkaar op bezoek. Anders moeten ze een visiteverbod opleggen.

dat zou veel effectiever zijn idd. Dan zitten we binnen twee weken op besmettingsniveau van afgelopen zomer
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet oké om een middel te gebruiken die iedereen raakt omdat een kleine groep zich niet aan de regels houdt. Volgens mij hebben ze voldoende grond voor handhaving binnen het samenscholingsverbod.
In het nieuwste kabinetsadvies, dat 11 januari werd opgesteld, schrijft het Outbreak Management Team: ‘Het OMT ziet momenteel geen aanleiding de lockdown aan te scherpen, behoudens alle mogelijkheden aan te grijpen (in de handhaving, communicatie) om de huidige maatregelen ook stipt opvolging te laten krijgen. Het OMT adviseert wel gerichte aanvullende maatregelen te nemen voor het tegengaan van bijeenkomsten van (grote) groepen jongeren.’
Ik vind het dus wel lekker om na een hele dag werken naar buiten te gaan om een rondje te gaan lopen. Ook heb ik graag nog (binnen de maatregelen) vrienden te eten of ga ik graag naar vrienden toe. Ik voel mij al genoeg opgesloten, werk al sinds maart thuis en kom amper ergens. Die sociale contacten die zijn die hou ik graag. Ik denk dat ik met een avondklok mijzelf nog meer opgesloten ga voelen dan ik dat nu al doe. Ik denk dat mensen hier mentaal ook echt last van krijgen.
smulrol schreef:
13-01-2021 11:55
Wat een gezeik over hondengezeik
Vind ik ook. Laat een hond gewoon zijn behoeften doen als ie moet, klaar.
Muurbloempje115 schreef:
13-01-2021 11:53
Dus je laat een puppy piepen en janken de hele nacht tot dat het ochtend is en de avondklok voorbij is?! Met alle gevolgen van dien, blaasontsteking en andere problemen? Vertrouwensproblemen? Natuurlijk laat je je pup dan even voor het huis of aan het einde van de straat even een plasje doen. Wat een onzin.

Maar daar hoef je niet meer dan 100 meter voor te lopen. En ook niet lang voor buiten te zijn.
Toch is het oa in België ook verboden.
Als ik voor mezelf spreek, is het nogal een logische reden.

Ik werk thuis, fulltime. Als in 5 dagen per week. Natuurlijk kan in theoretisch gezien ook overdag, dus tijdens mijn werkdag, naar buiten. Maar dat voelt echt heel anders. Immers : overdag ben ik ingelogd. En als ik niet ingelogd ben, verwachten mijn collega's wel dat ik bereikbaar/ingelogd ben. Of je moet op tijdstip X weer terug zijn voor een bespreking. Of je loopt lekker te luisteren naar een muziekje, en opeens gaat je telefoon omdat een collega belt.

'S avonds ben ik écht vrij. Dan sluimert er ook geen onrust van bereikbaar moeten zijn. Daarom ga ik juist savonds graag een rondje lopen / naar buiten. Sterker nog : dat rondje 's avonds maakt juist dat ik het tot nu toe nog nét te doen vind, om al vanaf maart thuis te werken.

als dat niet meer zou mogen, dan zou daarmee wel echt mijn laatste ''lekkere'''momentje van de dag worden afgenomen. En als je dan al ziet wat er allemaal niet meer is, dan is dit het laatste restje.

Vandaar dag ik eigenlijk ook best boos kan worden om mensen zoals TO. ''Wat is er nou zo erg aan...[..] Wat moet je nou buiten na […]. Alsof zo'n avondklok de enige maatregel is, en je overdag verder gewoon kunt doen wat je wil. Dat is natuurlijk niet het geval. Het is letterlijk het laatste restje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven