Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
13-01-2021 20:43
Al maak je de boetes 10.000 euro, zolang de politie aangeeft niet te kunnen handhaven heeft dat geen enkele nut.
Plus een boete moet in verhouding tot de overtreding staan en dat doet het dus niet.
Je hoort toch regelmatig dat ze illegale feesten binnenvallen. Hop, hoge boete. Staat ook verhouding met overtreding aangezien door hen het land langer dichtblijft wat te veel mensen dupeert.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
13-01-2021 21:39
Een beetje wel, waarom zou een wandeling met een hond anders zijn dan een wandeling alleen of hardlopen. Net als zoveel hier schrijven: wij werken beiden ruim 40 uur per week. Bijna van 8 tot 5 non stop calls etc. Vanaf 5 uur zoontje tot 7 uur. Dan snel eten en opruimen. Vaak hardlopen of wandelen wij nog even buiten alleen. Als we dan om 8 uur binnen moeten zijn dat schiet echt zijn doel voorbij hoor. Bezoek gaat toch wel komen. Net als veel vrienden hebben wij extra slaapkamer en badkamer dus dan blijf je toch logeren tot de volgende ochtend?
Omdat de hond uitlaten hoofdzakelijk is voor de gezondheid van de hond en niet alleen maar een lekkere wandeling.

Dus maar even alle buren met een hond lief aankijken, dan kan je toch wandelen samen
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
13-01-2021 12:04
Nou, ik wel. Het gaat om onze vrijheid. En niet om een simpel wandelingetje.

Dat sommigen dat niet begrijpen, dat begrijp ik dan weer niet.

Echt hoor. Het is te gek voor woorden.
.
Nou, ik wel. Het gaat om onze gezondheid.

Dat sommigen dat niet begrijpen, dat begrijp ik dan weer niet.

Echt hoor. Het is te gek voor woorden.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
13-01-2021 21:58
.
Nou, ik wel. Het gaat om onze gezondheid economische en geestelijke gezondheid, de toekomst van de hele generatie kinderen die de kosten van alle steunmaatregelen op mogen hoesten.

Dat sommigen dat niet begrijpen, dat begrijp ik dan weer niet.

Echt hoor. Het is te gek voor woorden.
Bitje93 schreef:
13-01-2021 21:58
.
Nou, ik wel. Het gaat om onze gezondheid.

Dat sommigen dat niet begrijpen, dat begrijp ik dan weer niet.

Echt hoor. Het is te gek voor woorden.
Feit is dat je het nu ook niet hoeft te begrijpen. Dat komt nog wel.

Of niet, dat kan ook...
Wissewis schreef:
13-01-2021 21:03
Dat hebben ze ons al 10 keer beloofd.

Maar vergeet die festivals sowieso maar al.
Teveel organisatie die nu al bezig zou moeten zijn.

En vergeet die terrassen en restaurants ook maar, want de helft is failliet.

En nog niet iedereen is gevaccineerd tegen de zomer.


Laat die appel dus maar heel en bespaar iedereen een avondklok.
Want die gaat weinig bijdragen.

Dat denk ik dus ook. Je raakt er vooral mensen mee die zich toch al aan de regels houden. Het mondkapje heeft ook niet gezorgd voor een daling (integendeel zelfs). Waarom zou dit opeens wel werken?
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
13-01-2021 22:16
Dat denk ik dus ook. Je raakt er vooral mensen mee die zich toch al aan de regels houden. Het mondkapje heeft ook niet gezorgd voor een daling (integendeel zelfs). Waarom zou dit opeens wel werken?
Sterker nog als ik voor controle bij de gynaecoloog kom in het ziekenhuis (waar ze ook flink wat corona opnames hebben) zeggen ze tijdens de afspraak dat ik mijn mondkapje wel af mag doen want het heeft toch geen enkele zin en als zwangere vrouw krijg je het er alleen maar benauwder van.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
13-01-2021 20:57
Ik baal voor mezelf en mijn vriend over de mogelijke avondklok.
Mijn vriend werkt in de horeca, heeft thuis gezeten voor corona, kookt nu voor de afhaal, heeft zijn vakantiegeld aan z'n baas gedoneerd om de toko daar overeind te houden, kon niet naar zijn familie in het buitenland, raakte zo depressief dat onze relatie erop klapte (nu net weer in orde) en de avondklok zou betekenen dat wij elkaar niet meer kunnen zien, want de afhaal stopt niet om 19 uur ofzo.

Als ik dan bedenk dat het is om oa feestende jongeren tegen te houden, maar dat er geen reet is gedaan aan Duindorp, en in Hulst recent plm 60 man aan het feesten waren zonder zelfs maar een boete... Dan heb ik het niet eens over het met voeten treden van het vuurwerkverbod, alle dingen die met de feestdagen gebeurd zijn... Echt ze kunnen nu m'n rug op. Maar als brave burger die zich al maanden netjes aan de regels houdt en méér dan dat, zul je zien dat daar toch weer de klappen vallen.
Dat is vervelend ja.. Is het dan geen optie dat hij na zijn werk naar jou toe gaat? Met een verklaring dat hij net klaar is met werken zou hij natuurlijk nog wel naar huis mogen reizen na 8 uur. Als hij dan blijft slapen kun je elkaar toch nog zien..
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
13-01-2021 16:43
Nou dat! :O

Als ze dat hier gaan bedenken, ga ik mijn kat leren blaffen en neem ik hem mee aan een lijntje naar buiten. |-)
Je mag mijn hond wel lenen :puppy:
Alle reacties Link kopieren
elmoni schreef:
13-01-2021 23:07
Je mag mijn hond wel lenen :puppy:
Gat in de markt.
Leenhond á 5 euro per keer.
Kassa!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-01-2021 19:34
Ja, want stel je voor dat je samen met de vrouw met wie je toch al dertig jaar elke nacht in bed ligt je trouwe viervoeter zijn avondhoopje laat doen, dan ben je toch wel een walgelijke renegaat! En mensen die na 19.00 naar hun werk moeten, ik zeg afschieten die lui! Onderstreept!
Zo ga je lekker? Een hond kan je best alleen uitlaten. Je partner waar je 30 jaar naast ligt hoeft je handje daarbij niet vast te houden nee. En dat geld ook voor de buurvrouw of je vriendin die gezellig een blokje met jou en Rakker om wil. En ik mag toch hopen dat je snapt dat je natuurlijk voor je werk de deur uit moet als het niet anders kan. Maar er zijn ook mensen die om 23.00 moeten gaan werken of om 4 uur. Misschien moet je eens bij iedere reactie waar je het niet mee alles eens niet zo letterlijk nemen. Krijg je minder stress van. Welterusten.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
13-01-2021 22:16
Dat denk ik dus ook. Je raakt er vooral mensen mee die zich toch al aan de regels houden. Het mondkapje heeft ook niet gezorgd voor een daling (integendeel zelfs). Waarom zou dit opeens wel werken?

Het zou het samen komen moeten tegen gaan denk ik.
Elena_ schreef:
13-01-2021 22:59
Dat is vervelend ja.. Is het dan geen optie dat hij na zijn werk naar jou toe gaat? Met een verklaring dat hij net klaar is met werken zou hij natuurlijk nog wel naar huis mogen reizen na 8 uur. Als hij dan blijft slapen kun je elkaar toch nog zien..
Hij heeft geen auto dus ik moet hem komen halen (wat dan niet mag).

Maar ik neem ook aan dat je adresgegevens etc ook op je werkverklaring staan, anders zou iedereen met een beroep waarvoor je 's avonds nog op straat kunt zijn gewoon ergens op bezoek kunnen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
13-01-2021 22:16
Dat denk ik dus ook. Je raakt er vooral mensen mee die zich toch al aan de regels houden. Het mondkapje heeft ook niet gezorgd voor een daling (integendeel zelfs). Waarom zou dit opeens wel werken?
Precies, voor mij wel de druppel. Ik heb mij overal aan gehouden, vakantie zelf geannuleerd etc .Ga de avondwandeling nu niet laten omdat men altijd om de kern van het probleem draait. Die boete neem ik wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-01-2021 21:01
En zo zijn er 17 miljoen redenen waarom er wel of geen avondklok zou moeten komen.
Ik zeg: Als wij van de zomer weer een terassje willen pakken, festivals willen bijwonen, en uit eten willen, dan moeten wij nu door de zure appel heen bijten, en niet zo zeveren .
Als er een avondklok komt dan zullen de winkels eerder open gaan en eerder sluiten, en zo valt er overal een mouw aan te passen.
Mocht er een avondklok komen dan mogen wat mij betreft alleen mensen met een cruciaal beroep de straat op, en de hond uitlaten doe je maar binnen een straal van een x aantal meters.

Gezeur😈
Eh Ik neem aan iedereen met werk. Voor een ieder die de kost moet verdienen is zijn of haar beroep cruciaal.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
granny71 schreef:
13-01-2021 21:51
Omdat de hond uitlaten hoofdzakelijk is voor de gezondheid van de hond en niet alleen maar een lekkere wandeling.

Dus maar even alle buren met een hond lief aankijken, dan kan je toch wandelen samen
Je hebt de hele dag van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds om met die hond te gaan wandelen. Dat hoeft echt niet midden in de nacht.
NOS plaatst net het rapport van het OMT, waarin het advies voor de avondklok van 20.00 tot 04.00 is. Ik hoop enorm dat het bij dat advies blijft..
redbulletje schreef:
14-01-2021 07:51
Je hebt de hele dag van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds om met die hond te gaan wandelen. Dat hoeft echt niet midden in de nacht.
Hoe kom je aan die tijden? In de artikelen die ik gisteren las staat inderdaad na 20 uur en niet 22 uur.
Ik dacht dat de meerderheid voor vanaf 22 uur was mocht het er van komen, 20 uur vind ik ook idioot vroeg.
chaoticinternetnerd schreef:
14-01-2021 07:53
NOS plaatst net het rapport van het OMT, waarin het advies voor de avondklok van 20.00 tot 04.00 is. Ik hoop enorm dat het bij dat advies blijft..
20:00 vind ik echt vroeg. Maak me dan vooral druk over de horeca.
Alle reacties Link kopieren
Volk: de regering moet veel strenger optreden, veel te softe maatregelen.
Kabinet: we gaan strengere maatregelen invoeren.
Volk: ja doei, daar gaan we ons niet aan houden.
20.00 vind ik ook te vroeg. En met zo’n tijd ben je alle jongeren sowieso al kwijt want die gaan gewoon 19.00-04.00 een feestje bouwen en tussendoor naar huis. En ondertussen krijgen de mensen die om 21.00 een klein ommetje lopen een boete..
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
14-01-2021 08:33
Volk: de regering moet veel strenger optreden, veel te softe maatregelen.
Kabinet: we gaan strengere maatregelen invoeren.
Volk: ja doei, daar gaan we ons niet aan

Ook maar uit de lucht gegrepen
ca726647543 schreef:
14-01-2021 08:33
Volk: de regering moet veel strenger optreden, veel te softe maatregelen.
Kabinet: we gaan strengere maatregelen invoeren.
Volk: ja doei, daar gaan we ons niet aan houden.
:proud:

Mensen willen ook alleen strengere maatregelen voor anderen. Die lui waar ze de hele tijd op zitten te letten en met hun vingertjes naar zitten te wijzen zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven