Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Reizigers uit U.K.

13-01-2021 18:55 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie vanavond in het nieuws dat ondanks de de Britse variant van Corona.nog steeds reizigers uit
Engeland op Schiphol aankomen .en dat het op heel Schiphol rustig was.
Behalve waar de vliegtuigen uit Engeland aankwamen met hun passagiers.
Diederik Jekel geeft op R.T.L boulevard commentaar op .dat iedereen zijn best moet doen
en dat we ons aan de regels moeten houden .Alleen zo komen we er van af .(niet dat Jekel kier schuldig aan is )
maar geen woord over al die Engelsen die hier komen .er waren er n paar bij .die zelfs toegaven .dat ze
heerlijk door Amsterdam zouden gaan struinen. .
Hier word ik toch erg boos over,
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Tja, als ze niet met 't vliegtuig komen, dan komen ze wel met de boot of de trein.

En aan elke grens een politie-agent zetten om alle Engelsen eruit te filteren én iedereen die recent in Engeland is geweest, is ook weer een gigantisch werk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Er is een negatieve test nodig om het land binnen te komen
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
13-01-2021 18:59
Er is een negatieve test nodig om het land binnen te komen
De vraag is natuurlijk wel of je bij de test niet vals negatief bent omdat je eigenlijk te vroeg getest hebt om al iets te detecteren.
Er zullen best wel mensen door de mazen van 't net gaan.

5 dagen quarantaine vooraleer ze mogen gaan rondstruinen in Amsterdam lijkt mij simpeler.
(Maar ook weer: nauwelijks te handhaven.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wilt u Nederland inreizen vanuit het Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland? Dan heeft u in veel gevallen een negatieve COVID-19 testuitslag nodig om naar Nederland te kunnen reizen per vliegtuig, internationale trein- of busverbinding of schip. Dit is één van de Nederlandse maatregelen om de import en verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Lees meer op Rijksoverheid.nl.

Na een verblijf in het Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
Al dat gewauwel over "gezond verstand gebruiken", wij vragen u vriendelijk om niet onnodig te reizen en al dat gezeur heeft op een aantal mensen geen enkele invloed. Die bereik je alleen met een volledig verbod op straffe van een hoge boete (of stokslagen, daar begin ik ook weer helemaal in te geloven inmiddels).

Ik kan er met mijn pet niet bij, ik had het al gezegd in het coronatopic maar echt.. man man man.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
13-01-2021 19:12
Al dat gewauwel over "gezond verstand gebruiken", wij vragen u vriendelijk om niet onnodig te reizen en al dat gezeur heeft op een aantal mensen geen enkele invloed. Die bereik je alleen met een volledig verbod op straffe van een hoge boete (of stokslagen, daar begin ik ook weer helemaal in te geloven inmiddels).

Ik kan er met mijn pet niet bij, ik had het al gezegd in het coronatopic maar echt.. man man man.
Dat bedoel ik dus maar .de brandstapel mag ook 😅 wat heb je er aan dat meerdere mensen het toch verknallen voor de rest .en ons stiekem ook nog uit lachen of n middelvinger opsteken .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
smulrol schreef:
13-01-2021 18:59
Er is een negatieve test nodig om het land binnen te komen
Dat zegt niet zoveel natuurlijk als die testuitslag van 72 uur geleden was.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-01-2021 19:16
Dat zegt niet zoveel natuurlijk als die testuitslag van 72 uur geleden was.
Elke test is een momentopname
Bijzondere interpunctie.
Alle reacties Link kopieren
:bonk: Ik snap ook niet dat dit gebeurt. Aan de ene kant een avondklok overwegen, en dan vliegtuigen uit Engeland, met potentieel besmette mensen aan boord, waar zéér ernstige zorgen over zijn, want nieuwe besmettelijker variant, gewoon binnen laten. En dan ' :bonk: er van uit gaan dat iedereen braaf in thuisquarantaine gaat.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
13-01-2021 19:41
Bijzondere interpunctie.
Ligt aan mijn iPad .steeds als ik te hard sla komt er n punt of n hoofdletter achteraan.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 13-01-2021 20:53
22.22% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
In maart stopte het vliegverkeer, dus het is mij een raadsel waarom nu niet.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
13-01-2021 20:51
In maart stopte het vliegverkeer, dus het is mij een raadsel waarom nu niet.
Omdat bepaald zakenverkeer wel gewoon moet kunnen doorgaan?
En omdat bepaalde mensen ook gewoon naar huis willen / moeten?

Als jij in Engeland woont en je Nederlandse moeder sterft wil je toch wel naar haar begrafenis kunnen bijvoorbeeld?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
13-01-2021 20:53
Omdat bepaald zakenverkeer wel gewoon moet kunnen doorgaan?
En omdat bepaalde mensen ook gewoon naar huis willen / moeten?

Als jij in Engeland woont en je Nederlandse moeder sterft wil je toch wel naar haar begrafenis kunnen bijvoorbeeld?
In Nieuw Zeeland werd je dan eerst ook zonder pardon 2 weken opgesloten in 'n quarantaine hotel.
Wissewis schreef:
13-01-2021 20:53
Omdat bepaald zakenverkeer wel gewoon moet kunnen doorgaan?
En omdat bepaalde mensen ook gewoon naar huis willen / moeten?

Als jij in Engeland woont en je Nederlandse moeder sterft wil je toch wel naar haar begrafenis kunnen bijvoorbeeld?
Nee, zakenverkeer moet ook van afstand, net als wij allemaal alles op afstand moeten. En anders moet het wachten.

En dat soort reisbewegingen als dat laatste zijn echt geen 20 vluchten per dag.


Niet te verteren, onze kinderen binnen houden met alle gevolgen van dien, en wel vluchten uit UK toelaten :steam:
Alle reacties Link kopieren
elsjeregen schreef:
13-01-2021 22:16
Nee, zakenverkeer moet ook van afstand, net als wij allemaal alles op afstand moeten. En anders moet het wachten.

En dat soort reisbewegingen als dat laatste zijn echt geen 20 vluchten per dag.


Niet te verteren, onze kinderen binnen houden met alle gevolgen van dien, en wel vluchten uit UK toelaten :steam:
De koopvaardij kan je niet op afstand doen of stil leggen. Die mensen moeten nu eenmaal naar schepen vliegen. En zo zullen er nog wat banen zijn waarbij mensen toch echt internationaal moeten reizen.

Als het gaat om vakanties (familie noodgevallen uitgezonderd) ben ik het met je eens.
fairy1 schreef:
13-01-2021 19:55
:bonk: Ik snap ook niet dat dit gebeurt. Aan de ene kant een avondklok overwegen, en dan vliegtuigen uit Engeland, met potentieel besmette mensen aan boord, waar zéér ernstige zorgen over zijn, want nieuwe besmettelijker variant, gewoon binnen laten. En dan ' :bonk: er van uit gaan dat iedereen braaf in thuisquarantaine gaat.
Geen intelligente lockdown, maar een polder lockdown....
Alle reacties Link kopieren
Het is leuk dat mensen getest worden maar diplomaten hebben daar vrijstelling van.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
13-01-2021 20:51
In maart stopte het vliegverkeer, dus het is mij een raadsel waarom nu niet.
Omdat we nu meer weten denk ik? Toen zal het vooral uit voorzorg en onbekendheid geweest zijn, gevalletje better safe than sorry. Voor het einde van juni kwam het vliegverkeer weer in beweging en de tweede golf kwam pas in september of oktober, dus ik denk dat het van veel andere factoren afhangt.
abracadabra schreef:
14-01-2021 18:20
Het is leuk dat mensen getest worden maar diplomaten hebben daar vrijstelling van.
Geen idee of dit klopt maar dat hele onschendbaar zijn van diplomaten moeten ze ook echt heel snel gaan afschaffen.. Maar goed, dat is een andere discussie.
De kans dat er ondanks de PCR én de sneltest nog een valsnegatieve reiziger langs het net glipt is nihil. Maar laten het er 2 per dag zijn. Dat valt totaal in het niet bij de lokale besmettingen van de Britse mutant. Dat waren er vandaag alweer meer dan 300 (5% van de lokale positieve tests). Het virus is hier al gesetteld.

Het heeft dus al lang geen zin meer om je over reizigers zorgen te maken.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-01-2021 01:41
De kans dat er ondanks de PCR én de sneltest nog een valsnegatieve reiziger langs het net glipt is nihil. Maar laten het er 2 per dag zijn. Dat valt totaal in het niet bij de lokale besmettingen van de Britse mutant. Dat waren er vandaag alweer meer dan 300 (5% van de lokale positieve tests). Het virus is hier al gesetteld.

Het heeft dus al lang geen zin meer om je over reizigers zorgen te maken.
Een kennis is na de feestdagen teruggekomen uit het buitenland (familiebezoek) en had voor vertrek een negatieve test. Bij aankomst schiphol ook getest en weer negatief. Direct bij thuiskomst in quarantaine gegaan en 2 dagen later klachten. Toch nog maar een keer getest en positief. Waarschijnlijk dus in de laatste dagen besmet geraakt waardoor het eigenlijk nog te vroeg was om te testen toen hij terugvloog. Kan natuurlijk zijn dat dit veel vaker gebeurd en toeristen zullen niet in zo snel in quarantaine gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven