Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 40)

17-01-2021 12:35 3010 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 94 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 919.000 mensen positief getest en ruim 13.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik post dit artikel uit de Volkskrant nog een keer. Erg snel al in maart

Britse regering hoopt op versoepeling maatregelen in maart

De Britse regering hoopt in maart de lockdownmaatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus te kunnen versoepelen. Dat zei de Britse minister van Buitenlandse Zaken zondag in een interview met Sky News.

‘We willen zo snel mogelijk uit deze nationale lockdown komen. Hopelijk kunnen we in maart versoepelen. Ik denk niet dat we het in één keer zullen doen, maar in stapjes de maatregelen zullen uitfaseren’, aldus Raab.

Groot-Brittannië nam afgelopen vrijdag strengere maatregelen. Zo werd reizen verder aan banden gelegd. Om te voorkomen dat andere mutanten van het virus het land bereiken, moet vanaf maandag iedereen na aankomst in quarantaine. Om 4 uur ’s ochtends lokale tijd vervalt dan de uitzondering dat reizigers uit bepaalde landen niet in isolatie hoeven.

Premier Johnson kondigde verder aan dat er meer controle komt op de quarantaineplicht van tien dagen, of vijf dagen na een negatieve test. De Britten kampen met een mutant van het coronavirus die veel besmettelijker is. (ANP)
Nog uit het vorige deel:
nicole123 schreef:
17-01-2021 12:36
En massaal een boswandeling maken en het Wilhelmus zingen in de deuropening.

Goed idee, zo'n feest!

Voor de datum stel ik voor de datum dat de anderhalve meter officieel niet meer van kracht is. Ik verwacht dat dat rond midzomer valt.
En om 20.00 een applausje..
HNT :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Zwartgroen schreef:
17-01-2021 12:40
Nog uit het vorige deel:


En om 20.00 een applausje..
En we draaien You'll Never Walk Alone net als in het begin van de crisis.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
17-01-2021 12:40
Ik post dit artikel uit de Volkskrant nog een keer. Erg snel al in maart

Als in maart het eerste minstapje wordt versoepeld valt dat ook wel weer mee, met dat snelle. Bv nu niemand ontvangen en dan 1 persoon, telt ook al als versoepeling natuurlijk.
Chumlee schreef:
17-01-2021 12:40
Ik post dit artikel uit de Volkskrant nog een keer. Erg snel al in maart

Britse regering hoopt op versoepeling maatregelen in maart

De Britse regering hoopt in maart de lockdownmaatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus te kunnen versoepelen. Dat zei de Britse minister van Buitenlandse Zaken zondag in een interview met Sky News.

‘We willen zo snel mogelijk uit deze nationale lockdown komen. Hopelijk kunnen we in maart versoepelen. Ik denk niet dat we het in één keer zullen doen, maar in stapjes de maatregelen zullen uitfaseren’, aldus Raab.

Groot-Brittannië nam afgelopen vrijdag strengere maatregelen. Zo werd reizen verder aan banden gelegd. Om te voorkomen dat andere mutanten van het virus het land bereiken, moet vanaf maandag iedereen na aankomst in quarantaine. Om 4 uur ’s ochtends lokale tijd vervalt dan de uitzondering dat reizigers uit bepaalde landen niet in isolatie hoeven.

Premier Johnson kondigde verder aan dat er meer controle komt op de quarantaineplicht van tien dagen, of vijf dagen na een negatieve test. De Britten kampen met een mutant van het coronavirus die veel besmettelijker is. (ANP)
Ik vraag me af of in die gebieden niet een soort groepsimmuniteit ontstaat. 1 op de 10 was besmet in sommige gebieden.
Susan schreef:
17-01-2021 12:42
En we draaien You'll Never Walk Alone net als in het begin van de crisis.
Volgens mij zijn we al een heel eind met het draaiboek zo.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Er moet me even wat van het hart: ik vind het erg jammer dat dit zozeer een kletstopic is geworden dat nieuwsberichten verzuipen in de andere reacties.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
17-01-2021 12:47
Er moet me even wat van het hart: ik vind het erg jammer dat dit zozeer een kletstopic is geworden dat nieuwsberichten verzuipen in de andere reacties.
Ik ben juist blij dat dat ook gewoon kan tussendoor.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-01-2021 12:48
Ik ben juist blij dat dat ook gewoon kan tussendoor.

Ik vind de verhouding nogal scheef, het is niet 'tussendoor'.
Als je hier niet de gehele dag mee schrijft is het erg veel, en staat er maar weinig nieuws in, en reacties daarop.
Dat was de opzet van dit topic, toch?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 17-01-2021 12:51
9.32% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
17-01-2021 12:50
Ik vind de verhouding nogal scheef, het is niet 'tussendoor'.
Als je hier niet de gehele dag mee schrijft is het erg veel, en staat er maar weinig nieuws in.
Het topic loopt toch gewoon zoals het loopt, je kunt mensen niet opleggen hoeveel ze mogen kletsen, lijkt mij. Op de meeste nieuwsberichten wordt wel gewoon ingegaan. Soms wordt er een bericht gepost dat eerder op de dag al aan bod is geweest, dan is het wat minder.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zazamaenade schreef:
17-01-2021 12:47
Er moet me even wat van het hart: ik vind het erg jammer dat dit zozeer een kletstopic is geworden dat nieuwsberichten verzuipen in de andere reacties.

Het is dan ook geen nieuwsberichtentopic :idee:
Alle reacties Link kopieren
Nu bij Buitenhof een interview met Charles Michel, over Europees vaccinatie- (inkoop)beleid.
https://www.npostart.nl/live/npo-2
nounou
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
17-01-2021 12:52
Het is dan ook geen nieuwsberichtentopic :idee:

Ik schrijf al vanaf het eerste topic mee, toen was er veel meer aandacht voor het nieuws en ontwikkelingen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat dit topic vooral een kletstopic is geworden, vooral ook omdat er genoeg gebeurt om over van gedachten te wisselen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
17-01-2021 12:40
Ik post dit artikel uit de Volkskrant nog een keer. Erg snel al in maart

Britse regering hoopt op versoepeling maatregelen in maart

De Britse regering hoopt in maart de lockdownmaatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus te kunnen versoepelen. Dat zei de Britse minister van Buitenlandse Zaken zondag in een interview met Sky News.

‘We willen zo snel mogelijk uit deze nationale lockdown komen. Hopelijk kunnen we in maart versoepelen. Ik denk niet dat we het in één keer zullen doen, maar in stapjes de maatregelen zullen uitfaseren’, aldus Raab.

Groot-Brittannië nam afgelopen vrijdag strengere maatregelen. Zo werd reizen verder aan banden gelegd. Om te voorkomen dat andere mutanten van het virus het land bereiken, moet vanaf maandag iedereen na aankomst in quarantaine. Om 4 uur ’s ochtends lokale tijd vervalt dan de uitzondering dat reizigers uit bepaalde landen niet in isolatie hoeven.

Premier Johnson kondigde verder aan dat er meer controle komt op de quarantaineplicht van tien dagen, of vijf dagen na een negatieve test. De Britten kampen met een mutant van het coronavirus die veel besmettelijker is. (ANP)
Jeetje... en Gommers zet nog in op een verlenging tot de zomer in Nederland.
GenieInABottle schreef:
17-01-2021 12:52
Het is dan ook geen nieuwsberichtentopic :idee:
Het is wel een nieuwsberichten topic geweest met discussies over het nieuws en af en toe wat geklets tussendoor om de moed erin te houden enzo. Maar topics lopen zoals ze lopen. En in het begin was dit het enige topic, nu is er een hele pijler.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
17-01-2021 12:42
Ik vraag me af of in die gebieden niet een soort groepsimmuniteit ontstaat. 1 op de 10 was besmet in sommige gebieden.
Nee, ik denk dat het echt nog te vroeg is voor groepsimmuniteit, hoe zwaar het daar ook heerste. Sowieso was dat alleen in enkele wijken van Londen, niet in heel Londen en zeker niet in heel Engeland.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zazamaenade schreef:
17-01-2021 12:56
Ik schrijf al vanaf het eerste topic mee, toen was er veel meer aandacht voor het nieuws en ontwikkelingen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat dit topic vooral een kletstopic is geworden, vooral ook omdat er genoeg gebeurt om over van gedachten te wisselen.
Tja, een topic is nu eenmaal dynamisch. En meestal zijn het zijtakjes waar het even verder over gaat. Dat jij dat niet interessant vindt en misschien wel storend, dat kan. Maar anderen hebben blijkbaar een andere behoefte en vinden andere dingen interessant. En m.i. kan dat prima naast elkaar bestaan. Als je persé een topic wil hebben waar je alleen sec over de nieuwsberichten mag schrijven (nog los van het feit of je dit voor elkaar krijgt op dit forum), dan staat het je natuurlijk vrij om eentje te openen. Persoonlijk vind ik het een fijne afwisseling.
En je kunt natuurlijk ook die mensen onder de negeer zetten die in jouw optiek vervuilen. Scheelt jou weer lezen en tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven