Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft 2 keer Corona gehad?

17-01-2021 22:40 28 berichten
Dag allemaal,

Man ligt met spierpijn en hoge koorts op de bank. In september had hij dit ook en toen had hij corona (en ik daardoor ook maar had nauwelijks klachten).

We gaan ons beiden morgen laten testen. Ik ben doodsbenauwd dat we weer corona hebben en weer in die k*tquarantaine moeten. Theoretisch zou het kunnen want ze zeggen dat je na 3 maanden niet meer immuun bent.

Mijn vraag: is er iemand die 2 keer corona heeft gehad? Hoe lang zat er tussen de eerste en tweede keer?

Groetjes :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat hij nog steeds positief test van de vorige keer. Je kan nog heel lang positief testen nadat je het hebt gehad. Dus een positieve test hoeft niet te betekenen dat hij het nog een keer heeft.
Omg kan dat ook nog?? o_o o_o o_o

Ook na zo’n lange tijd??
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
17-01-2021 22:42
Het kan ook zijn dat hij nog steeds positief test van de vorige keer. Je kan nog heel lang positief testen nadat je het hebt gehad. Dus een positieve test hoeft niet te betekenen dat hij het nog een keer heeft.
Ja weken, maar geen maanden!
Alle reacties Link kopieren
selene* schreef:
17-01-2021 22:45
Omg kan dat ook nog?? o_o o_o o_o

Ook na zo’n lange tijd??
Ik heb het in oktober gehad en zou eind december nog steeds positief kunnen testen werd toen gezegd bij de ggd. Dus zou dat zeker even navragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me af vraag je bent immuum voor 3 mnd zeggen ze. Na een vaccinatie dan? Want dan ben je ook immuun maar dan weten ze nóg niet voor hoelang. :wtf:

Kan nergens het antwoord vinden..
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
17-01-2021 22:47
Ja weken, maar geen maanden!
Bij mij werd toen door de ggd gezegd dat ik 9 weken na Corona nog steeds positief kon testen daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg even.... mijn ouders (hoog risico gevallen) hebben het in maart gehad (en zijn er tegen alle verwachting in redelijk doorheen gekomen) en denken nu zo’n beetje onsterfelijk te zijn. Ik blijf maar roepen dat ik wil dat ze zich rustig houden. Maar het lijken wel een stel pubers.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
17-01-2021 22:50
Ik volg even.... mijn ouders (hoog risico gevallen) hebben het in maart gehad (en zijn er tegen alle verwachting in redelijk doorheen gekomen) en denken nu zo’n beetje onsterfelijk te zijn. Ik blijf maar roepen dat ik wil dat ze zich rustig houden. Maar het lijken wel een stel pubers.
Daarvan zijn sowieso wel gevallen bekend die het in de eerste golf hebben gehad en nu weer. Zijn er niet super veel, maar het kan wel. Dus ik snap je ongerustheid.
Interessante discussie en informatie ! Maarrr is er al iemand die het 2 keer heeft gehad? :-)
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf niet, iemand in mijn omgeving wel. Zat geloof ik een maand of 4 tussen. Tweede keer verliep een stuk milder dan de eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het twee keer heb gehad. Eind februari met Corona verschijnselen uit Oostenrijk gekomen (ontzettend moe, koorts, droge hoest, metaalachtige smaak in mond), terwijl ik nooit ziek ben. Kon toen nog niet laten testen maar het wees er wel allemaal op. Later in oktober weer verhoging/koorts en een beetje hoesterig, maar leek meer op een verkoudheid. Deze keer wel getest en deze was positief. Er zat dus 8 maanden tussen.

Mijn buurvrouw werkt op de spoedeisende hulp en heeft het ook twee keer gehad. In haar geval zat er 7 mnd tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ken 3 mensen die het nu 2x gehad hebben. 2 ervan de 2e keer vele malen heftiger dan de eerste keer.
Ik ken veel mensen die het 1 keer hebben gehad vanuit mijn werk.
Niemand heeft het een 2e keer gehad. Tot op heden in elk geval.
Wij hadden in maart een flinke uitbraak in het verpleeghuis.
Sindsdien dus nog geen herbesmettingen bij clienten en collega's meegemaakt.
Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Mijn nicht heeft het 2 keer gehad. Er zat 6 maanden tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik, in augustus en in december. Allebei de keren een week goed ziek, weinig verschil. Dus denk zelfs 2x dezelfde variant. Nu weer helemaal opgeknapt. Leef ook als een puber 🤣
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij heeft twee keer positief getest: in mei en nu begin januari. Beide keren wat verhoging, verkoudheidsklachten en de rare smaak in de mond. Eerste keer had haar man het niet, de tweede keer heeft hij het waarschijnlijk als eerste opgelopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Een collega had het in april vrijwel zonder klachten en in januari weer.

Je hebt ongeveer twee maanden antistoffen na een infectie.
Ik geloof dat je ook nog twee maanden na de eerste positieve test positief kunt testen omdat er dan nog 'dode' virusdeeltjes gevonden kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Yep, 21 oktober positief getest en ziek met milde klachten. 19 december positief getest en behoorlijk ziek geweest.
GGD dacht eerst dat ik nog positief testte van de 1e keer, maar belde de dag erna terug dat ze dat hadden bijgesteld van 8 naar 5 weken.
In die tijd kun je dus weer ziek worden. Hoezo immuun en anti stoffen
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
17-01-2021 22:52
Daarvan zijn sowieso wel gevallen bekend die het in de eerste golf hebben gehad en nu weer. Zijn er niet super veel, maar het kan wel. Dus ik snap je ongerustheid.
Ik twijfel veel meer aan hun verstand. Ze hebben kennelijk niets geleerd intussen. En voor dit soort mensen wordt de hele maatschappij on hold gezet door onze voortreffelijke politieke bestuurders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat - als het waar is - deze mensen iets aan hun immuunsysteem mankeert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-01-2021 07:10
Ik twijfel veel meer aan hun verstand. Ze hebben kennelijk niets geleerd intussen. En voor dit soort mensen wordt de hele maatschappij on hold gezet door onze voortreffelijke politieke bestuurders.
Dank je, ik ben heel voorzichtig. Ik werk in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-01-2021 07:14
Ik denk dat - als het waar is - deze mensen iets aan hun immuunsysteem mankeert.
Wie weet. Ik ben al 4 jaar niet ziek geweest.
Een vriendin van mij heeft het twee keer gehad, in februari en in december. tweede keer veel heftiger dan de eerste keer en ze is nog niet van de klachten af. Ze is stewardess dus liep misschien meer risico?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-01-2021 07:14
Ik denk dat - als het waar is - deze mensen iets aan hun immuunsysteem mankeert.
Dan denk je dat. Jammer dat het in werkelijkheid anders zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven