Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
Alle reacties Link kopieren
Check!
Nou ja.. dat dus..
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Alle besmettingen in mijn omgeving zijn via een puber gegaan. Nu zit er ook weer een bekende thuis: haar kind heeft met een paar andere jongeren bij iemand thuis gezeten en daar zat een superspreader bij. Alle jongeren besmet. Geen klachten, dus tussen besmetting en test niet thuis gebleven. Wie weet hoeveel besmettingen daaruit voortvloeien.
Alle reacties Link kopieren
Het zou bijzonder zijn als nu een moeder dit leest uit jouw woonplaats en haar puber meteen binnenhoudt omdat ze zo van dit bericht schrikt.

Maar even serieus, ik zie opa en oma (60 +) juist (heel) veel samen boodschappen doen. Allebei een karretje, de ene leeg de andere vol. Denk dat daar meer winst in te behalen valt.

Pubers voor de deuren van de supermarkt nog niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving ook. Alle besmettingen komen door jongeren die massaal de regels negeren. Feestjes, chillings, het lijkt net of de regels voor hen niet gelden.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze buiten staan is gunstig qua Corona.
Heb je niet tegen ze gezegd dat je graag wil dat ze afstand houden tot de ingang?
Alle reacties Link kopieren
Mijn puber mag gaan en staan waar ze wil, maar niet met meer dan twee personen. Voor zover ik weet, houdt ze zich daaraan. Ik kwam haar laatst wel tegen in de supermarkt, waar ze met een vriendin gezellig stond te kletsen met een van de supermarktmedewerkers (met 2 meter afstand). Ik heb haar gezegd dat sociaal kletsen in de supermarkt momenteel niet de bedoeling was. Kennelijk vindt de supermarktleiding het geen probleem, want ik kom regelmatig kletsende winkelaars tegen.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
18-01-2021 10:46
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Alle besmettingen in mijn omgeving zijn via een puber gegaan. Nu zit er ook weer een bekende thuis: haar kind heeft met een paar andere jongeren bij iemand thuis gezeten en daar zat een superspreader bij. Alle jongeren besmet. Geen klachten, dus tussen besmetting en test niet thuis gebleven. Wie weet hoeveel besmettingen daaruit voortvloeien.
Wat is een superspreader?
*LaDolceVita* schreef:
18-01-2021 10:50
Wat is een superspreader?

Iemand die veel mensen besmet: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rspreaders
Alle reacties Link kopieren
Ik zie helemaal nergens hangjongeren, wel kleintjes die om voetbalplaatjes bedelen bij de AH
En groepjes hondenuitlaters
Alle reacties Link kopieren
De besmettingen in mijn omgeving worden juist veroorzaakt door 50- en 60-plussers. Een zieke opa die op bezoek kwam bij een gezin en gelukkig niemand besmet heeft, maar wel een bevriend stel dat kwam kaarten.
Alle reacties Link kopieren
*LaDolceVita* schreef:
18-01-2021 10:49
Het zou bijzonder zijn als nu een moeder dit leest uit jouw woonplaats en haar puber meteen binnenhoudt omdat ze zo van dit bericht schrikt.

Maar even serieus, ik zie opa en oma (60 +) juist (heel) veel samen boodschappen doen. Allebei een karretje, de ene leeg de andere vol. Denk dat daar meer winst in te behalen valt.

Pubers voor de deuren van de supermarkt nog niet gezien.
ik zie die jongeren vrij veel. Zou mij niet verbazen als thuiswonende jongeren en hun ouders de 'drijvende kracht' zijn van deze tweede golf.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
18-01-2021 10:51
Iemand die veel mensen besmet: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rspreaders
Bedankt, ik kende die term niet. Het klinkt zo beschuldigend alsof iemand expres allemaal mensen besmet.
Hier beginnen ze met uitdagen;
Ze gaan eerst bij de ingang hangen. Pakken apart een winkelwagen ( wat moet ) gaan al spelend stoeiend en scheuren met winkelwagens de winkel door en een half uur later als het blikje drinken weer leeg is doen ze de ronde weer op nieuw.

Ze vervelen zich stierlijk.
Alle reacties Link kopieren
De enige pubers die ik zie vullen de vakken bij in de supermarkt. Met oortjes in want zogenaamd ‘aanwezig in de online les’.

Enige groep die hier hangt/staat te chillen voor de ingang: boomers. Hoe erg het allemaal wel niet is en wat ze allemaal wel niet missen. En hoe asociaal iedereen wel niet is. Supermarkt treedt er wel tegen op, dat moet geschreven worden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
*LaDolceVita* schreef:
18-01-2021 10:55
Bedankt, ik kende die term niet. Het klinkt zo beschuldigend alsof iemand expres allemaal mensen besmet.
Dat doen ze toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom mensen hun pubers niet thuis kunnen houden. Die van mij zijn gewoon thuis. Volgens thuis les. Ze maken dagelijks een wandeling of fietsen een rondje om in beweging te komen. In de zomer gingen ze met vrienden sporten maar nu kan dat niet.

Ze mogen allebei 1 vriend op bezoek hebben. En verder doen ze veel videobellen met elkaar. Ze doen ook online gamen met elkaar, erg leuk om te zien.

Het scheelt natuurlijk dat ik mijn baan kwijt ben waardoor ik thuis zit. Daardoor heb ik controle erover. Het is een stuk lastiger als beide ouders buiten huis werken.
Alle reacties Link kopieren
Hier staan ze ook elke dag, vanaf net na het eten tot ‘s avonds laat. Hangen bij de Jumbo met een stuk of 10. Muziek erbij, eten en drinken wat ze steeds in de winkel halen, met z’n allen op de karretjes zitten. Lekker dicht bij elkaar. Ik begrijp die ouders totaal niet, en de politie ook niet, controleer dan verdorie eens en ouders hou idd een beetje controle op je puber.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
18-01-2021 10:49
In mijn omgeving ook. Alle besmettingen komen door jongeren die massaal de regels negeren. Feestjes, chillings, het lijkt net of de regels voor hen niet gelden.
Hm ik denk vooral dat het meer zichtbaar is? Mijn buren (50 plussers) hebben elke week feest tot half 2 's nachts.... en dat zijn ook vast niet de enige
In mijn omgeving zijn het de (op het oog) zestigers. O-ver-al hangen ze in groepen van vier rond. Ik woon in het centrum en je kunt je hier gewoon niet normaal bewegen vanwege de zestigers die zich verdringen rond de tientallen koffieuitgiftepunten, vrijuit hoestend en kuchend en wapperend met de stoffen zakdoeken die ze nu nog steeds gebruiken als snotlappen.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook Exodus.. hier hetzelfde, ben thuis dus heb er alle zicht op, wat overigens niet nodig is want pubert houdt zich er vanzelf aan. Geen enkele discussie over gehad, wel gesprekken dat het zo beperkend is.. en dat is het ook, voor iedereen..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat het alleen aan pubers ligt. Wel denk ik dat pubers over het algemeen heel erg losjes/makkelijk met de regels omgaan en (enigszins logisch voor een puberbrein) ze vooral heel veel aan zichzelf denken. Pas belde ik bijvoorbeeld met een aantal havo 5 leerlingen die met corona thuiszitten. Ze voelden zich gelukkig prima, maar gaven wel lachend aan dat "het waarschijnlijk door de feestjes met Oud en Nieuw" kwam. Plus blijkbaar gaan er ook allemaal foto's rond in groepsapps waarop leerlingen in grote groepen bij elkaar komen.

Edit; natuurlijk niet alle pubers. Het gros zal zich vast (redelijk) goed aan de regels houden.
Alle reacties Link kopieren
wellicht zijn de ouders van de hangpubers de ouderen die met kerst wel die ene tante extra uitnodigden? En massaal naar de IKEA gingen?

De meeste pubers zijn druk met vakkenvullen, en online les. De toetsweken komen eraan
Ik zie het niet voor de ingang maar wel af en toe als ik een wandeling maak. Hangen ze bij elkaar om de nek, spelen ze tikkie met een hoop gegil, zitten/staan met z'n allen rond een bankje en laatst fietste er een hele groep voorbij en werd ik bijna omver gereden door een rotjoch op een skateboard die met z'n vrienden door het winkel centrum aan het skaten en stunten was. Boeie dat er andere mensen liepen de straat is van ons :thunder:

Maar ik zie ook pubers die zich wel prima aan de regels houden en op afstand met een vriend/vriendin aan de wandel zijn of ver genoeg van elkaar zitten.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:12
14.92% gewijzigd
Was de Ikea dan verboden toen het weer mocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven