Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
Alle reacties Link kopieren
Zeewater8669 schreef:
18-01-2021 11:03
Dat doen ze toch ook?
Nee. Volgens mij geldt voor nagenoeg alle besmettingen dat deze niet 'expres' zijn veroorzaakt door iemand die wist dat hij corona had en besmettelijk was en besloot dat hij dat virus wilde verspreiden. Een superspreader is daarin niet anders, die heeft zich hooguit gevaarlijker gedragen (bijvoorbeeld in een stampvolle kerk gaan zingen) in de overtuiging dat hij/zij vast geen corona heeft. Of die blijkt de pech te hebben uitzonderlijk veel virusdeeltjes uit te scheiden. Maar 'expres' is voor mij echt iets anders.
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:09
De meeste pubers zijn druk met vakkenvullen, en online les. De toetsweken komen eraan

Precies, dat gevit op die jongeren steeds, terwijl zij de dupe zijn van deze crisis.
Alle reacties Link kopieren
Zeewater8669 schreef:
18-01-2021 11:03
Dat doen ze toch ook?
Tuurlijk :facepalm:
Ze denken sochtends als ze wakker worden "Zo vandaag ga ik lekker 10 mensen besmetten"
granny71 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:13
26.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ze hier ook, bij de supermarkt, op het schoolplein, in het park. Ik weet alleen niet wie de besmettingen nu veroorzaakt, geloof dat de GGD daarin ook het spoor bijster is.
Perlala_Gadeon schreef:
18-01-2021 11:12
Precies, dat gevit op die jongeren steeds, terwijl zij de dupe zijn van deze crisis.
In feite is iedereen de dupe hier van.
Ik vind dit een irritante non-discussie.
Er zijn jongeren, kinderen, ouderen en nog ouderen die allemaal onder deze ellende lijden.
Elkaar de schuld geven helpt niet en maakt mensen alleen maal recalcitrant.
Iedereen moet zich zoveel mogelijk aan de maatregelen houden en meer is er niet over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom 1 groep aanspreken "de hang jongeren".

Veel meer jongeren houden zich redelijk aan de regels dan niet. Sommige ouderen gaan ook overal heen en op bezoek, maar dat is ook de minderheid. Er zijn dertigers en veertigers die het allemaal maar onzin vinden, maar ook een minderheid.

Begin bij jezelf en spreek je eigen omgeving aan. Zorg dat je je eigen weerstand verhoogd.

We zitten allemaal in dezelfde pandemie. Laten we het samen oplossen en niet verzanden in polariserend gedrag. De andere groep moet zich vooral houden aan de regels. Ouders hou je pubers binnen (makkelijker gezegd dan gedaan) oudjes ga alleen boodschappen doen, etc etc.

Verander de wereld begin bij jezelf. En ja, dat geldt ook voor mij.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
18-01-2021 11:13
Ik zie ze hier ook, bij de supermarkt, op het schoolplein, in het park. Ik weet alleen niet wie de besmettingen nu veroorzaakt, geloof dat de GGD daarin ook het spoor bijster is.
niet zo raar natuurlijk als mensen niet eerlijk zijn over hoeveel contacten ze hebben
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
18-01-2021 11:13
In feite is iedereen de dupe hier van.
maar voor mensen die nog aan begin van het leven staan, wordt de impact na de gezondheidscrisis erger
Natuurlijk, voor mensen in het ziekenhuis of hun familie is de huidige situatie even heel erg. Maar straks hebben we allemaal een prik gehad. En dan zijn de steunmaatregelen afgelopen
En dan gaan we puinruimen. Dan zakt de economie in een regressie. Er is geen geld meer voor: zorg, onderwijs etc
En dan moeten de brave pubers (degene die nu gewoon leren voor hun examens) hard werken om het land weer op te bouwen
Het overgrote deel van de tieners/jongvolwassenen houdt zich gewoon braaf aan alle regels, en wordt over 1 kam geschoren met een handjevol etterbakken.

Als het je zo stoort, ga dan het gesprek aan met zo'n groep. En als je dat niet durft, dan bel je 8844, en vraag je of er ingegrepen kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vrij veel ouderen socializen bij de bakker. Vaak doen ze dan ook even het mondkapje af omdat ze elkaar anders niet verstaan.
Was van de zomer ook, op elke fietsroute wemelde het van de fossiele e-bikers die samenklitten op strandjes en picknickbanken. Toen dacht ik ook; lieve ouderen, dit doen we voor jullie, toch? Op den duur ben ik zelf maar in de vroege ochtend of late avond tochtjes gaan maken.

Maar afgeven op jongeren is vaak wat minder onbeschoft, dat snap ik ook wel.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
18-01-2021 11:14
Ik vind dit een irritante non-discussie.
Er zijn jongeren, kinderen, ouderen en nog ouderen die allemaal onder deze ellende lijden.
Elkaar de schuld geven helpt niet en maakt mensen alleen maal recalcitrant.
Iedereen moet zich zoveel mogelijk aan de maatregelen houden en meer is er niet over te zeggen.
Helemaal eens.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:17
maar voor mensen die nog aan begin van het leven staan, wordt de impact na de gezondheidscrisis erger
Natuurlijk, voor mensen in het ziekenhuis of hun familie is de huidige situatie even heel erg. Maar straks hebben we allemaal een prik gehad. En dan zijn de steunmaatregelen afgelopen
En dan gaan we puinruimen. Dan zakt de economie in een regressie. Er is geen geld meer voor: zorg, onderwijs etc
En dan moeten de brave pubers (degene die nu gewoon leren voor hun examens) hard werken om het land weer op te bouwen
Het overgrote deel van de tieners/jongvolwassenen houdt zich gewoon braaf aan alle regels, en wordt over 1 kam geschoren met een handjevol etterbakken.

Als het je zo stoort, ga dan het gesprek aan met zo'n groep. En als je dat niet durft, dan bel je 8844, en vraag je of er ingegrepen kan worden.
Wat jij schrijft.
Deze jongeren gaan een hoge prijs betalen voor de economische crisis waar we straks in eindigen. Belasting moet betaald worden. En dan ook nog met een compleet verziekt schooljaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier zie ik alleen oude l*llen die rondhangen bij de winkels of onuitgenodigd bij de buren (ons dus) op bezoek gaan. Mét de mededeling dat ze zo bang zijn om besmet te worden... Blijf dan weg!!

Mijn puber zit sinds maart 2020 te verschimmelen in zijn mancave, ik voel me niet geroepen hem nog meer binnen te houden.

Als hij naar buiten gaat is het om 40/50 kilometer te fietsen.
Rondhangen doet hij niet op straat, liever thuis want daar heeft hij wifi.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 11:30
18.09% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
18-01-2021 11:14
Waarom 1 groep aanspreken "de hang jongeren".

Veel meer jongeren houden zich redelijk aan de regels dan niet. Sommige ouderen gaan ook overal heen en op bezoek, maar dat is ook de minderheid. Er zijn dertigers en veertigers die het allemaal maar onzin vinden, maar ook een minderheid.

Begin bij jezelf en spreek je eigen omgeving aan. Zorg dat je je eigen weerstand verhoogd.

We zitten allemaal in dezelfde pandemie. Laten we het samen oplossen en niet verzanden in polariserend gedrag. De andere groep moet zich vooral houden aan de regels. Ouders hou je pubers binnen (makkelijker gezegd dan gedaan) oudjes ga alleen boodschappen doen, etc etc.

Verander de wereld begin bij jezelf. En ja, dat geldt ook voor mij.

Zo mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het ook in elke leeftijdsgroep gebeuren. Laatst alweer een gezin die het nodig vond om met z'n allen gezellig boodschappen te doen en pas in de winkel bedenken/ discussiëren wat ze eigenlijk willen kopen. En weer 2 oudjes die elkaar tegenkomen in de supermarkt en dan moet er gezellig gebept worden. En oh ja, mondkapje even af schuiven, anders horen we elkaar niet goed. Hangjongeren hier maar weinig vergeleken met normale omstandigheden, maar altijd wel een paar. Niet midden voor de supermarkt trouwens.

Al met al, zijn er overal mensen die bewust of onbewust regels overtreden.
En het zijn niet alleen jongeren. Laatst ook een groepje ouderen naast de ingang van het koffie afhaalpunt in de scootmobiel. Eentje vertelde dat ze wat verkouden was en toen een bekende van het groepje aan kwam lopen werd er meteen geroepen: Wel afstand houden!

Je kon niet eens op afstand de zaak in en uit want ze stonden te dichtbij met z'n allen
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-01-2021 11:21
Wat jij schrijft.
Deze jongeren gaan een hoge prijs betalen voor de economische crisis waar we straks in eindigen. Belasting moet betaald worden. En dan ook nog met een compleet verziekt schooljaar.
de corona crisis had al lang onder controle kunnen zijn. De winkels zouden open kunnen zijn. De scholen zouden open kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
18-01-2021 11:12
Precies, dat gevit op die jongeren steeds, terwijl zij de dupe zijn van deze crisis.
Nou, inderdaad. Nu hebben de pubers het weer gedaan.
Ik word echt gek van die maatnemerij de hele tijd naar verschillende groepen.
Mijn zoon heeft het al lastig genoeg met de hele situatie, nog ff en hij mag helemaal niet meer naar buiten begrijp ik?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
@sugarmiss, waarschijnlijk zelf geen kinderen, ik werk normaal in de horeca als we open zijn, heb 2 pubers en 1 van 10 in huis, waarom altijd klagen over hangjongeren? als we hier in de wijk gaan wandelen en fietsen kom ik ze niet eens tegen gezien de hoeveelheid thuis les ze moeten volgen, daar en tegen wel genoeg ouders/ ouderen die in groepje staan te kletsen e.d. dus denk niet dat je deze golf op de jongeren kan gooien, in elke leeftijdsgroep komen er besmettingen voor en als je last hebt van die hangjongeren geef je dat door in je supermarkt en anders bel je handhaving.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-01-2021 11:23
de corona crisis had al lang onder controle kunnen zijn. De winkels zouden open kunnen zijn. De scholen zouden open kunnen zijn.
Geen idee. Volgens mij weet niemand of alle maatregelen echt iets uitmaken onder de streep.
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:09
wellicht zijn de ouders van de hangpubers de ouderen die met kerst wel die ene tante extra uitnodigden? En massaal naar de IKEA gingen?

De meeste pubers zijn druk met vakkenvullen, en online les. De toetsweken komen eraan
De enige keer dat ik bij IKEA was viel mij op hoe uitstekend alles geregeld was. Absoluut een veilig gevoel (anders was ik ook weggegaan) in tegenstelling tot rondom de VO- en mbo-scholen waar ik vaak moet zijn. Hangen, chillen :facepalm: corona? Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
Hier altijd hetzelfde groepje van 5 pubers die in een wachtruimte op 't perron een blowtje roken, chillen, met hun telefoons kloten en soms voetballen met een tennisbal. Alles onder hard geschreeuw. Zitten bovenop elkaar. Maar iedereen weet dat ze daar iedere dag chillen rond 12 uur. Dus niemand gaat naar binnen. Laat ze maar. Als ik zie hoeveel energie die gasten hebben dan moet dat eruit.

Ik hoop dat ze snel weer naar school mogen.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft dochter een hele strijd met haar klas moeten voeren over een toets die ze op school moesten komen maken. Let wel: een toets, geen examen dus!
Klas wilde dit online, ze werken allemaal in de zorg, sommige zelf op afdelingen met Corona.
Ze waren dus als leerlingen ( pubers) bang om zelf zo'n superspreader te worden op de werkplekken, waar ze met kwetsbare mensen werken.
School hield voet bij stuk, komen en anders een 1.

Klas zocht het hogerop , bij directie en toen die niet toegaf dreigde de klas de media in te schakelen. Want de richtlijnen van RIVM waren duidelijk toch?
School zwichtte. Toets ging toch online.
Twee leerlingen blijken nu positief getest te zijn. Dit had heel fout kunnen lopen als ze tóch naar school waren gegaan, er had op de zorgwerkplekken een kettingreactie van besmettingen kunnen ontstaan.

Niet alle pubers zijn gelukkig zo onverstandig.
Erger nog: in dit geval veroorzaakten de volwassenen het probleem.....
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
nerdopviva schreef:
18-01-2021 10:46
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Alle besmettingen in mijn omgeving zijn via een puber gegaan.
Ook mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, het zijn niet alleen de hangjongeren. Ook hier op de markt en in de supermarkt ouderen die 'gezellig' samenklitten op plekken waar dat niet gaat (midden op straat bijvoorbeeld), of antroposofen die het allemaal maar onzin vinden en zich helemaal niet aan de regels houden, luidkeels klagen over het inperken van hun vrijheden en meer van zulke nonsens. Tja, ik vind het bélachelijk, mijn zeer bejaarde vader ligt nog steeds op de revalidatieafdeling omdat hij aan het genezen is van Corona, maar daar heeft de rest van de wereld geen boodschap aan. Daar kan ik wel kwaad om worden, maar weinig aan doen....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven