Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een utopie om te geloven dat iedereen zich aan de regels zal gaan houden.

Er zal altijd een groep zijn die dat niet gaat doen. Dat is altijd al geweest en zal ook altijd zo blijven.

Ik zie van alle leeftijden mensen die zich niet aan de regels houden. Het zijn echt niet alleen de pubers.

En een puber kan je niet binnen houden. Je hebt hele brave bijna volwassen pubers, maar ook een deel die overal lak aan heeft. Dit zal ook altijd zo blijven.

En ik geloof niet dat je besmet raakt als er een groepje mensen bij elkaar staan. Dat moet er net iemand een hoestbui/niesbui krijgen jou richting op. En dan moet jij het ook nog in je gezicht krijgen.

De corona app geeft pas een waarschuwing als je langer dan een kwartier bij iemand in de buurt geweest bent die besmet is.

Ik geloof dat we het allemaal zwaar hebben en het hebben gehad met al die maatregelen, maar het wijzen naar elkaar vind ik nog vele malen erger dan de maatregelen zelf.
Het gebeurt in alle leeftijdsgroepen dat mensen zich niet aan de regels houden.
leentje82 schreef:
18-01-2021 11:25
@sugarmiss, waarschijnlijk zelf geen kinderen, ik werk normaal in de horeca als we open zijn, heb 2 pubers en 1 van 10 in huis, waarom altijd klagen over hangjongeren? als we hier in de wijk gaan wandelen en fietsen kom ik ze niet eens tegen gezien de hoeveelheid thuis les ze moeten volgen, daar en tegen wel genoeg ouders/ ouderen die in groepje staan te kletsen e.d. dus denk niet dat je deze golf op de jongeren kan gooien, in elke leeftijdsgroep komen er besmettingen voor en als je last hebt van die hangjongeren geef je dat door in je supermarkt en anders bel je handhaving.
Ik denk dat alleen mensen die ze regelmatig zien klagen over hangjongeren. Gewoon omdat ze ze heel vaak zien (ik ook). Verder verbind ik daar geen conclusies aan.
watdachtjehiervan schreef:
18-01-2021 11:32
Het gebeurt in alle leeftijdsgroepen dat mensen zich niet aan de regels houden.
Alleen in de ene leeftijdsgroep wat meer (wat te veel).
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 11:33
Alleen in de ene leeftijdsgroep wat meer (wat te veel).
dat geloof ik eigenlijk niet.
Ik denk dat als je alle volwassenen optelt die met kerst/O&N de regels een beetje verbogen hebben. Of die wel naar kantoor gaan (omdat ze geen zin hebben in thuiswerken) of hun verjaardag vieren met een klein groepje etc dat je op grotere aantallen komt.
Alleen zie je de pubers beter, omdat die het niet verborgen achter hun voordeur doen, maar buiten.
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:17
maar voor mensen die nog aan begin van het leven staan, wordt de impact na de gezondheidscrisis erger
Natuurlijk, voor mensen in het ziekenhuis of hun familie is de huidige situatie even heel erg. Maar straks hebben we allemaal een prik gehad. En dan zijn de steunmaatregelen afgelopen
En dan gaan we puinruimen. Dan zakt de economie in een regressie. Er is geen geld meer voor: zorg, onderwijs etc
En dan moeten de brave pubers (degene die nu gewoon leren voor hun examens) hard werken om het land weer op te bouwen
Het overgrote deel van de tieners/jongvolwassenen houdt zich gewoon braaf aan alle regels, en wordt over 1 kam geschoren met een handjevol etterbakken.

Als het je zo stoort, ga dan het gesprek aan met zo'n groep. En als je dat niet durft, dan bel je 8844, en vraag je of er ingegrepen kan worden.

Ik denk niet dat het hier om het 'overgrote deel' gaat. Ik woon tussen de studenten en jongvolwassenen en vlak bij een winkelcentrumpje. Er zijn hier toch regelmatig 'feestjes' en ik zie hele groepen examenleerlingen die rond 12 uur in zwermen langs de bakkers en winkels gaan (en dan de boel versperren). Daarin wordt nul afstand gehouden. Ze hangen bij elkaar om de nek en alles.

En ik woon in een hele nette buurt. Die jongeren houden ook massaal hun ouders voor de gek, denk ik. Dan staan ze weer in een zwermpje op straat buiten de Domino's een hele telefoonketen in gang te zetten om met z'n allen ergens te gaan hangen. En die ouders maar denken dat ze met één vriend afspreken.

Dus ik vind dat hun ouders hun pubers wel meer thuis kunnen houden. Ja het is kut voor ze. Maar het is ook kut voor mij. En zo duurt het alleen maar langer.
lientje69 schreef:
18-01-2021 11:28
Hier heeft dochter een hele strijd met haar klas moeten voeren over een toets die ze op school moesten komen maken. Let wel: een toets, geen examen dus!
Klas wilde dit online, ze werken allemaal in de zorg, sommige zelf op afdelingen met Corona.
Ze waren dus als leerlingen ( pubers) bang om zelf zo'n superspreader te worden op de werkplekken, waar ze met kwetsbare mensen werken.
School hield voet bij stuk, komen en anders een 1.

Klas zocht het hogerop , bij directie en toen die niet toegaf dreigde de klas de media in te schakelen. Want de richtlijnen van RIVM waren duidelijk toch?
School zwichtte. Toets ging toch online.
Twee leerlingen blijken nu positief getest te zijn. Dit had heel fout kunnen lopen als ze tóch naar school waren gegaan, er had op de zorgwerkplekken een kettingreactie van besmettingen kunnen ontstaan.

Niet alle pubers zijn gelukkig zo onverstandig.
Erger nog: in dit geval veroorzaakten de volwassenen het probleem.....
Ongelofelijk van die school/opleiding en wat goed van de leerlingen! Vanuit de uni mogen wij absoluut niet op locatie komen op het moment, vind het heel vreemd dat de opleiding van je dochter daar wel zo’n risico in neemt en lak aan de regels heeft.

Verder zie ik hier ook veel hangjongeren, al voel ik me nogal oud als ik dat zeg want ik ben 22. Maar ik zie ook veel ouderen, adolescenten, dertig- veertig- en vijftigplussers met groepen afspreken of bij elkaar zitten of elke keer nieuwe contacten zien. Alle leeftijdsgroepen in de maatschappij hebben er lak aan maar gelukkig is het wel de minderheid. Ik voel me als jongvolwassene als ik op social media kijk ook echt persoonlijk aangesproken soms als ‘die jongere’ die zich er niet aan houd.
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:36
dat geloof ik eigenlijk niet.
Ik denk dat als je alle volwassenen optelt die met kerst/O&N de regels een beetje verbogen hebben. Of die wel naar kantoor gaan (omdat ze geen zin hebben in thuiswerken) of hun verjaardag vieren met een klein groepje etc dat je op grotere aantallen komt.
Alleen zie je de pubers beter, omdat die het niet verborgen achter hun voordeur doen, maar buiten.
Niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor iedereen goed is om zo veel mogelijk buiten te zijn, dus nee ik zou mijn puber zeker niet thuis houden.

Hangen voor de deur bij de supermarkt vind ik sowieso pauperig, met corona komt daar nog bij dat je andere mensen een onveilig gevoel geeft. Ik vind dat je ze best op een nette manier kunt verzoeken om weg te gaan. Als meer mensen dat doen zullen ze wel een andere plek gaan zoeken. Op de uitzondering na van degene die het leuk vinden om mensen dwars te zitten, maar daar zou ik niet direct van uit gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 11:37
Niet eens.
en kun je dat onderbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Zeewater8669 schreef:
18-01-2021 11:03
Dat doen ze toch ook?
Tuurlijk niet. Ze weten toch niet dat ze covid hebben.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
18-01-2021 11:28
Hier heeft dochter een hele strijd met haar klas moeten voeren over een toets die ze op school moesten komen maken. Let wel: een toets, geen examen dus!
Klas wilde dit online, ze werken allemaal in de zorg, sommige zelf op afdelingen met Corona.
Ze waren dus als leerlingen ( pubers) bang om zelf zo'n superspreader te worden op de werkplekken, waar ze met kwetsbare mensen werken.
School hield voet bij stuk, komen en anders een 1.

Klas zocht het hogerop , bij directie en toen die niet toegaf dreigde de klas de media in te schakelen. Want de richtlijnen van RIVM waren duidelijk toch?
School zwichtte. Toets ging toch online.
Twee leerlingen blijken nu positief getest te zijn. Dit had heel fout kunnen lopen als ze tóch naar school waren gegaan, er had op de zorgwerkplekken een kettingreactie van besmettingen kunnen ontstaan.

Niet alle pubers zijn gelukkig zo onverstandig.
Erger nog: in dit geval veroorzaakten de volwassenen het probleem.....
Wat een bizar verhaal. Goed dat de leerlingen voet bij stuk hebben gehouden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zie ze nauwelijks, maar ik ben dan ook niet op heksenjacht.
Amy_Santiago schreef:
18-01-2021 11:40
Ik zie ze nauwelijks, maar ik ben dan ook niet op heksenjacht.
Ik zie ze ook niet.
Ik zie wel vaak gezellig kletsende mensen (niet alleen ouderen) in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
18-01-2021 11:40
Ik zie ze nauwelijks, maar ik ben dan ook niet op heksenjacht.
Veel mensen zoeken graag een zondebok voor een probleem. In dit geval zijn het blijkbaar DE pubers, die de schuld zijn van Corona
Was het probleem maar zo eenvoudig
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:38
en kun je dat onderbouwen?
Niet helemaal. Heb geen diepgaand onderzoek gedaan. Dus baseer me alleen op waarnemingen.
Ik kom heel veel op scholen v.a. VO. En zie dat de leerlingen zich om de school weinig gelegen laten liggen aan regels als afstand en het vermijden van groepsvorming. En dat gaat om flinke aantallen.
Verder (ook alleen maar persoonlijke waarneming) ken ik niemand die met kerst/oudjaar e.d. de regels overtreden heeft. Bovendien werkt iedereen die ik ken (groot netwerk) als het mogelijk is thuis. De bezoekregels worden opgevolgd en ook buiten wordt (zie ik om me heen) door volwassenen goed afstand gehouden (nogmaals mijn waarneming).
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:43
Veel mensen zoeken graag een zondebok voor een probleem. In dit geval zijn het blijkbaar DE pubers, die de schuld zijn van Corona
Was het probleem maar zo eenvoudig
Ik zoek helemaal geen zondebok. En heksenjacht? Nee hoor, gewoon constatering van feiten.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
18-01-2021 11:36
Ongelofelijk van die school/opleiding en wat goed van de leerlingen! Vanuit de uni mogen wij absoluut niet op locatie komen op het moment, vind het heel vreemd dat de opleiding van je dochter daar wel zo’n risico in neemt en lak aan de regels heeft.

Verder zie ik hier ook veel hangjongeren, al voel ik me nogal oud als ik dat zeg want ik ben 22. Maar ik zie ook veel ouderen, adolescenten, dertig- veertig- en vijftigplussers met groepen afspreken of bij elkaar zitten of elke keer nieuwe contacten zien. Alle leeftijdsgroepen in de maatschappij hebben er lak aan maar gelukkig is het wel de minderheid. Ik voel me als jongvolwassene als ik op social media kijk ook echt persoonlijk aangesproken soms als ‘die jongere’ die zich er niet aan houd.
Dochter snapte er hier ook niets van. School is een ROC.
De leerlingen hebben er erg veel stress van gehad, huilbuien en tot paniekaanval bij sommige zelfs. Want school zei gewoon: ja dan kom je maar niet, dan heb je een 1.
Sommige leerlingen klapten helemaal dicht na de reactie van de leerkrachten waarmee ze in gesprek probeerden te gaan hierover.
Uiteindelijk hebben ze, toen zelfs de directie niet voor rede vatbaar bleek te zijn maar als laatste wanhoopspoging gedreigd met de media.
En toen kon het opeens wel online.
Daardoor zijn dus , blijkt nu, heel veel besmettingen voorkomen.

Ik snap die school ook echt niet. Doe als moeder dezelfde opleiding, maar dan via het Horizon College.
Wij hebben gewoon alles online, ze houden zich strak aan de regels. En terecht.
Waarom het ROC afwijkt hiervan, is voor iedereen een raadsel. Er kwam ook geen goede onderbouwde motivatie naar boven.
Alleen de reactie: wij hebben dit besloten en je zorgt maar dat je er bent.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-01-2021 11:20
Ik zie vrij veel ouderen socializen bij de bakker. Vaak doen ze dan ook even het mondkapje af omdat ze elkaar anders niet verstaan.
Was van de zomer ook, op elke fietsroute wemelde het van de fossiele e-bikers die samenklitten op strandjes en picknickbanken. Toen dacht ik ook; lieve ouderen, dit doen we voor jullie, toch? Op den duur ben ik zelf maar in de vroege ochtend of late avond tochtjes gaan maken.

Maar afgeven op jongeren is vaak wat minder onbeschoft, dat snap ik ook wel.

Zijn het nou fossiele e-bikers of lieve ouderen?

Schei toch uit met wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 11:44
Niet helemaal. Heb geen diepgaand onderzoek gedaan. Dus baseer me alleen op waarnemingen.
Ik kom heel veel op scholen v.a. VO. En zie dat de leerlingen zich om de school weinig gelegen laten liggen aan regels als afstand en het vermijden van groepsvorming. En dat gaat om flinke aantallen.
de scholen zijn dicht, op een enkele examenleerling na

en ik hoor ze wel hoor, collega's de met kerst meer mensen uitnodigden, hun verjaar vieren in kleine groepjes, maar wel te grote groepjes
met O&N in het huis van 1 vriend met 3 gezinnen vieren (maar het was een groot huis hoor)
En ik heb een functie waarmee ik af&toe op kantoor mag zijn, en dan moet ik geregeld collega's vragen waarom ze er zijn, en hen vragen toch echt thuis te werken. En dat is klote
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
18-01-2021 11:47
Zijn het nou fossiele e-bikers of lieve ouderen?

Schei toch uit met wijzen.
Naar DE ouderen wijzen heeft net zo weinig zin, als naar DE pubers
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:49
Naar DE ouderen wijzen heeft net zo weinig zin, als naar DE pubers

Precies.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
18-01-2021 11:46
Dochter snapte er hier ook niets van. School is een ROC.
De leerlingen hebben er erg veel stress van gehad, huilbuien en tot paniekaanval bij sommige zelfs. Want school zei gewoon: ja dan kom je maar niet, dan heb je een 1.
Sommige leerlingen klapten helemaal dicht na de reactie van de leerkrachten waarmee ze in gesprek probeerden te gaan hierover.
Uiteindelijk hebben ze, toen zelfs de directie niet voor rede vatbaar bleek te zijn maar als laatste wanhoopspoging gedreigd met de media.
En toen kon het opeens wel online.
Daardoor zijn dus , blijkt nu, heel veel besmettingen voorkomen.

Ik snap die school ook echt niet. Doe als moeder dezelfde opleiding, maar dan via het Horizon College.
Wij hebben gewoon alles online, ze houden zich strak aan de regels. En terecht.
Waarom het ROC afwijkt hiervan, is voor iedereen een raadsel. Er kwam ook geen goede onderbouwde motivatie naar boven.
Alleen de reactie: wij hebben dit besloten en je zorgt maar dat je er bent.
Wat goed dat ze zo voet bij stuk hebben gehouden! Wel sneu voor de leerlingen die er zo angstig van werden. Echt ongelooflijk wat scholen soms denken te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het grootste deel van de tijd weinig groepsvorming op straat. Soms zie ik twee mensen samen wandelen, maar dat is het wel. Hier in de buurt is een parkje met bankjes waar vaak oudere buurtbewoners samen zitten te praten met een drankje erbij, die bankjes zijn nu ook leeg, er staan geen groepjes voor de supermarkt, er gaan mensen in en uit en vertrekken weer. Om de middelbare scholen staan wel wat leerlingen, maar dat is logisch, dat zijn dus eindexamenkandidaten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hier verschijnen de groepjes kinderen weer voor de AH i.v.m. de voetbalkaartjes. Ook zo'n handige actie in deze tijd.
Pivot! PIVOT!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven