Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Voel me weer helemaal goed maar heb me niet laten testen?

21-01-2021 08:39 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,

Ik weet even niet wat ik precies moet doen. Ik moest gisteren werken. Maar had vanochtend keelpijn waardoor ik steeds moest hoesten. Heb me dus ziekgemeld. Mijn werkgever zei al gelijk dat ik inderdaad thuis moest blijven en beter een coronatest kon laten doen. Ik lag gisteren de hele dag in bed. Vandaag ben ik vrij en ik moet morgen pas weer werken maar ben al inmiddels beter. Ik voel me weer helemaal goed na een dagje uitzieken. Geen keelpijn, geen hoofdpijn, geen koorts. Ik kan eigenlijk morgen gewoon werken. Maar ik weet niet wat ik nu moet doen? Kan ik al meteen naar mijn werkgever bellen en zeggen dat ik me goed voel of moet ik me eerst per see laten testen voordat ik aan de slag kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vandaag alsnog de GGD bellen voor een test
nolimit-economy wijzigde dit bericht op 21-01-2021 08:48
Reden: Verkeerd gelezen
31.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je moet je eerst laten testen, want als het Corona is ben je nog steeds besmettelijk ook al voel je je niet meer ziek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf het risico niet nemen. Mocht je het virus wel hebben kan je ook zonder klachten mensen besmetten. Als je nu een test doet weet je waarschijnlijk nog voor morgenochtend of je besmettelijk bent.
Heb je gisteren geen afspraak gemaakt voor een test?
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad gewoon testen. Had je gisteren meteen al moeten doen of in elk geval een afspraak maken. Dat je er nog over na moet denken..
Alle reacties Link kopieren
ja natuurlijk laat je je testen, had het gisteren gedaan, dan kon je morgen weer aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook gelijk: waarom heb je je gisteren niet laten testen?
In je OP staat dat je gisteren moest werken en je de hele dag in bed hebt gelegen, maar dat je vanochtend keelpijn kreeg en je je hebt ziekgemeld. Klopt er iets niet of ben ik nog niet wakker? :-D
Alle reacties Link kopieren
Testen natuurlijk
nolimit-economy schreef:
21-01-2021 08:55
Ik dacht ook gelijk: waarom heb je je gisteren niet laten testen?
In je OP staat dat je gisteren moest werken en je de hele dag in bed hebt gelegen, maar dat je vanochtend keelpijn kreeg en je je hebt ziekgemeld. Klopt er iets niet of ben ik nog niet wakker? :-D
Ik kom er ook niet helemaal uit
Alle reacties Link kopieren
Beetje dommig dat je niet meteen een afspraak hebt gemaakt om te testen. Alsnog doen natuurlijk, voordat je weer het huis verlaat...
Alle reacties Link kopieren
Testen natuurlijk zeg!!
Ik zou even de GGD bellen met je verhaal, dan vertellen ze daar wel wat het beste is. Succes!
nolimit-economy schreef:
21-01-2021 08:55
Ik dacht ook gelijk: waarom heb je je gisteren niet laten testen?
In je OP staat dat je gisteren moest werken en je de hele dag in bed hebt gelegen, maar dat je vanochtend keelpijn kreeg en je je hebt ziekgemeld. Klopt er iets niet of ben ik nog niet wakker? :-D
ze bedoelt gisterochtend
en je laat je testen , zijn de klachten van covid 19
Alle reacties Link kopieren
Je werkgever zei dat je je moest laten testen dus dan doe je dat en wacht je de uitslag af voor je weet gaat werken.

Ik heb overigens van meer mensen gehoord dat ze klachten hadden, positief getest, vervolgens een dag geen last hadden en dat het daarna weer begon. Dus zeker daarom testen en lekker thuis blijven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
JackyBee schreef:
21-01-2021 09:33
Ik zou even de GGD bellen met je verhaal, dan vertellen ze daar wel wat het beste is. Succes!
Waarom? Wat is nou helemaal de moeite van het doen van een test? Dan weet je het in ieder geval zeker. De GGD medewerker is ook niet helderziend.
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik laatst ook, om 9.00 een afspraak gemaakt, 13.00 de afspraak, 22.30 de uitslag. Geen Corona, met een beetje geluk had je de uitslag al kunnen hebben. Ga testen, kleine moeite.
Je had gisteren een testafspraak kunnen maken, gewoon online.

Waarom heb je dat niet gedaan?
waarom zou je testen? als je ziek bent blijf je thuis en als je beter bent ben je beter..simpel zat toch

De GGD zegt: Als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, verkoudheid) meer hebt, en het is een week nadat je ziek bent geworden, kun je in elk geval geen andere mensen meer besmetten.
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
21-01-2021 10:02
waarom zou je testen? als je ziek bent blijf je thuis en als je beter bent ben je beter..simpel zat toch

De GGD zegt: Als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, verkoudheid) meer hebt, en het is een week nadat je ziek bent geworden, kun je in elk geval geen andere mensen meer besmetten.

Omdat we in een pandemie zitten en je geen risico's neemt. Het is gratis en kost geen enkele moeite. Ik snap niet dat mensen NIET zouden testen.

Ik snap zelf niet zo goed waarom niet al gisteren een test heb ingepland, maar goed. Ik zou nu alsnog laten testen. Vaak kan je dezelfde dag al terecht.
tomcat schreef:
21-01-2021 10:02
waarom zou je testen? als je ziek bent blijf je thuis en als je beter bent ben je beter..simpel zat toch

De GGD zegt: Als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, verkoudheid) meer hebt, en het is een week nadat je ziek bent geworden, kun je in elk geval geen andere mensen meer besmetten.
Werkt TO thuis dan? En heeft ze zin om een week echt in quarantaine te gaan?

En waarom niet gewoon wel gaan testen, gisteren gekund, vandaag ws uitslag. Of vandaag en met mazzel morgen al de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
21-01-2021 10:02
waarom zou je testen? als je ziek bent blijf je thuis en als je beter bent ben je beter..simpel zat toch

De GGD zegt: Als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, verkoudheid) meer hebt, en het is een week nadat je ziek bent geworden, kun je in elk geval geen andere mensen meer besmetten.
Het is bij TO pas een dag nadat ze ziek is geworden. Als ze niet test, moet ze dus nog 6 dagen binnenblijven. Daarom zou je testen.
Alle reacties Link kopieren
En als je je kunt of wilt laten testen: doe gewoon alsof je positief getest bent. Dat is het veiligst voor iedereen.
Dat vroeg ze dus..of en waarom ze zou laten testen.

Enige reden om te testen is als je binnen een week weer in contact wil komen met andere mensen. Zo niet dan is een test niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven