Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Verhuizen ouders in coronatijd

21-01-2021 21:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders gaan verhuizen, ze zitten in het luwtje van de 80, gelukkig beide nog redelijk gezond maar wel duidelijk met beperkingen.
Het inpakken van alle losse spullen redden ze zelf. Daar zijn ze al lekker mee bezig.
Maar we moeten straks natuurlijk wel helpen met verhuizen. Omdat ze van particuliere huur naar sociale huur gaan is er maar 14 dagen tijd om alles klaar te hebben.
Gelukkig heb ik een broer en een zus, we hadden bedacht om de dag nadat de sleutel er is met een man of 5 (broer, vrouw, zus, mijn man en ik) te gaan schilderen en klussen binnen(bovenverdieping vloer leggen, er moeten leidingen verlegt worden voor de was en afwasmachine) en alle dozen etc te gaan verhuizen. En dan op 1 dag met een vrachtwagen de meubels te gaan verhuizen.
Maar ja..we lopen dan dus wel met 7 volwassenen rond, dat mag dus eigenlijk niet. Heeft iemand al ervaring met verhuizen in corona tijd? Hoe kan je dit volgens de regels doen want eigenlijk wat wij van plan zijn mag niet....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me erbij neerleggen dat "verhuizen met 7 man volgens de regels" gewoon mission impossible is.

Wel kan je natuurlijk zoveel mogelijk solo proberen te werken, afstand te houden waar er de plaats voor is, handgel meenemen, eventueel mondmaskers dragen als je met zijn 2 een kast gaat slepen, ...

En de boel desnoods op te delen in een paar dagen zodat er geen 7 man tegelijk rondloopt, maar maar 3 man.


En hou je ouders zoveel mogelijk uit de buurt als er alleen maar geklust wordt.
Laat ze op voorhand de kleur van de muren bepalen, het parket, ... en leg en verf het zelf.
wissewis wijzigde dit bericht op 21-01-2021 21:55
22.35% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Kan best hoor, als je maar afstand houd. Zou tijdens het verhuizen wel mondkapjes op doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Verhuisbedrijf inhuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zoveel mogelijk spreiden. Bijvoorbeeld 2 personen in oude huis, 3 in nieuwe huis (een boven, twee beneden). En zoveel mogelijk de stellen bij elkaar. Misschien kunnen je ouders in een van jullie huizen blijven die dag?

In ieder geval zoveel mogelijk afstand houden, goed ventileren en vaak je handen wassen.
Je kunt ook overwegen vooraf preventief te testen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
21-01-2021 21:55
Verhuisbedrijf inhuren.
Dat gaat niet schilderen, het parket leggen of het huis en de kasten inrichten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Een verhuisbedrijf of professionele schilders en bouwvakkers mogen wel gewoon werken. Uiteraard zoveel mogelijk afstand houden, mondkapje etc. En bij klachten thuis blijven.

Dit is een overmacht situatie. Je kan niet verwachten dat je ouders de verhuizing maar gaan uitstellen.

Wij hebben de afgelopen 2 weekenden mijn schoonmoeder verhuisd. En ja, we waren ook met meer mensen bezig. Iedereen werkt verder, dus het moest in de weekenden gebeuren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Tja je hebt geen keuze. Het zal toch moeten gebeuren. En je ouders kunnen het niet zelf. Je kunt ze moeilijk op een kale betonvloer zetten of een 80 jarige een kwast in de hand duwen.

- Maak een app aan met alle klussers en stem af wie wanneer komt en wat doet. Je ouders kunnen het dan volgen via foto's en filmpjes in de app.
-Probeer te voorkomen dat er teveel mensen tegelijk komen.
-Zet alle ramen en deuren goed open. Ventilatie is het allerbelangrijkste tegen het virus. Dus geen verwarming aan.
- werk ieder in een eigen ruimte (indien mogelijk).
- Huur een busje of aanhanger en zet alvast dozen en spullen over. Zet die op zolder of in ruimtes die klaar zijn.
- Hou de gordijnen dicht of plak het af ivm klikkende buren of voorbijgangers.

Een verhuisbedrijf komt ook met 2 of meer medewerkers. Ik zie het verschil niet met wat helpende familieleden. Dat is wellicht zelfs veiliger dan vreemden in huis halen.
Met 7 mensen tegelijk klussen is toch geen doen? Plan het na elkaar. De ene dag het ene stel vloeren leggen, de andere dag een ander stel leidingen verleggen, de derde dag weer een ander stel verven. Je hebt 14 dagen de tijd, ik neem aan dat jullie niet allemaal 14 dagen vrij nemen van je werk. Ieder 3 dagen vrij, klussen in tweetallen, dan krijg je het echt wel af.
Dozen apart al eerder verhuizen is niet zo belangrijk, die kun je net zo goed tegelijk met de meubels verhuizen.

Persoonlijk vond ik het altijd veel makkelijker werken met maximaal 4 personen tegelijk dan met meer.
Alle reacties Link kopieren
Niet teveel mensen tegelijk in huis.
Hier afgelopen weekend verhuisd. Hebben mijn man en zwager met tweeën gedaan. Teveel mensen zorgt er alleen maar voor dat mensen elkaar in de weg lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
21-01-2021 21:59
Ik zou ook zoveel mogelijk spreiden. Bijvoorbeeld 2 personen in oude huis, 3 in nieuwe huis (een boven, twee beneden). En zoveel mogelijk de stellen bij elkaar.

In ieder geval zoveel mogelijk afstand houden, goed ventileren en vaak je handen wassen.
Zo ga ik het ook doen. Ik heb gelukkig een beetje budget om vloeren, muren en verhuizen van meubels uit te besteden. Dat zal helpen. En ipv veel vrienden die allemaal een beetje doen zijn het een paar vrienden die veel gaan doen en zoveel mogelijk koppels/uit 1 gezin.
Alle reacties Link kopieren
Misschien laten testen voor de verhuizing? Dat je het risico van besmetten iets terugdringt en de dagen voor de verhuizing jezelf wat isoleert?

Wat tijdens de verhuizing kan helpen is werken in vaste tweetallen, zodat je de wisselende contacten tot een minimum houdt.

En verder inderdaad verdelen over oude huis, nieuwe huis. Zo heb ik het gedaan in september.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er sowieso voor zorgen dat je ouders wegblijven. Ze kunnen niks bijdragen en lopen alleen maar in de weg. Dat maakt afstand houden verdomd moeilijk! Steeds vragen of de even aan de kant willen gaan is lastig!
Waarom hebben ze hun huidige huis niet een maand langer aangehouden dan? Dan was er 'n maand langer tijd geweest voor het klussen en verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-01-2021 22:56
Waarom hebben ze hun huidige huis niet een maand langer aangehouden dan? Dan was er 'n maand langer tijd geweest voor het klussen en verhuizen.
Budget?

Die verhuis, dat geschilder en gevloer, ... kost waarschijnlijk al meer dan genoeg.
Combineer dat dan nog met dat ze particulier huren ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wij verhuizen dit weekend.
De afgelopen weken tijdens het klussen waren er soms ook teveel mensen in het huis.
Gelukkig kon er makkelijk afstand worden gehouden.
Zaterdag met verhuizen zijn we totaal ook met 6 personen. Het kan helaas niet anders....verhuizen moet gewoon doorgaan.
Ik heb mondkapjes en handgel klaar liggen.
Wissewis schreef:
21-01-2021 22:02
Dat gaat niet schilderen, het parket leggen of het huis en de kasten inrichten.
Nee, maar zeven mensen tegelijkertijd laten helpen vind ik echt niet kunnen. Je kunt alles in etappes doen, wat eerst moet komt eerst. De bewoners kunnen wellicht zelf tijdelijk in een vakantiehuisje verblijven. Ik zag dat de prijzen voor huisjes nu op het laagste niveau ooit liggen.
Opdelen in taken en volgens planning werken. Elk koppel een eigen ruimte bv, apart lunchen.
Dus 1 koppel doet de woonkamer, 1 koppel de slaapkamer, handige harry de leidingen. Op die manier zou ik het doen.
Alle reacties Link kopieren
Is het een optie om te testen en in een bubbel te blijven, dus in het klus huis blijven tot het klussen klaar is.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon afstand houden en verder niet te moeilijk doen. Zot gedoe. Als je vandaag je ouders ziet en morgen je zus. Je zus gaat vandaag naar je broer en dan ben je alsnog allemaal besmet....
Alle reacties Link kopieren
Dat is in 2 weken sowieso een pittige klus, laat staan als je er niet met zn allen tegelijk kunt klussen. Investeer met zn allen in een maand extra huur dat zak enorm de druk eraf halen.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
22-01-2021 10:24
Dat is in 2 weken sowieso een pittige klus, laat staan als je er niet met zn allen tegelijk kunt klussen. Investeer met zn allen in een maand extra huur dat zak enorm de druk eraf halen.
Dit is toch prima te doen in 2 weken?
Nanouk schreef:
22-01-2021 10:24
Dat is in 2 weken sowieso een pittige klus, laat staan als je er niet met zn allen tegelijk kunt klussen. Investeer met zn allen in een maand extra huur dat zak enorm de druk eraf halen.


Huh? Denk je echt dat je 2 weken nodig hebt met 7 mensen? Met z'n 2en zouden wij het nog compleet redden, zonder enige andere hulp.

Echt, zeven mensen tegelijk is totaal niet nodig. Gewoon per stel klussen, ieder stel op andere dagen, zo gefixt.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
22-01-2021 12:05
Huh? Denk je echt dat je 2 weken nodig hebt met 7 mensen? Met z'n 2en zouden wij het nog compleet redden, zonder enige andere hulp.

Echt, zeven mensen tegelijk is totaal niet nodig. Gewoon per stel klussen, ieder stel op andere dagen, zo gefixt.
Ja als alles geverfd moet worden en vloerengelegd en verhuisd moet worden in die 2 weken is dat aanpoten als je maar met 2 personen per keer aan de klus kan. Ik zou dan eerder investeren in een maamd extra huur dan met 7 personen tegelijk tegen de regels in in een huis klussen.
Ik zou overleggen met de huidige verhuurder of je de huur met 2 weken kan verlengen. Vindt 'ie misschien alleen maar fijn, dan kan ze zelf nog twee weken de boel opknappen voor de nieuwe huurder zonder gelijk een maand huur te verliezen.

Als dat niet kan dan moet je een projectschema maken. Wie doet wat wanneer, in blokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven