Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Astra zeneca en bijwerkingen

23-02-2021 09:35 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ff klagen hoor. Ik heb afgelopen zondag het vaccin gehad en ben nu zo ziek als een hond. Zere arm op de prikplek, hoofdpijn, koude rillingen. En vannacht dreef ik mijn bed uit vd koorts. Spierpijn over mijn hele lichaam, net of ik uitelkaar getrokken ben.

Iemand ook dit vaccin gehad? Hoelang hielden de bijwerkingen aan? Hoor wel meer mensen die ziek zijn geworden vd Astra zeneca. Toch meer als van Pfizer. Moet donderdag weer werken nl. Maar voel mij nu echt een vaatdoek. Heb net twee pcm gehad en dan gaat het redelijk maar jeetje is het eindelijk mooi weer, voel ik mij zo....bah.
Geen ervaring maar wel klein beetje jaloers dat ik nog niet ben gevaccineerd. Heb er de bijwerkingen meer dan graag voor over, dan maar even last so be it! Wel sterkte natuurlijk.

Je zult vast in de zorg werken omdat je als gevaccineerd bent, alle respect voor jullie en de vaccinatie heb je verdient.....ik wil alleen ook zo graag
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen zaterdag astrazeneca gehad, beetje pijnlijke arm waar geprikt is en was zaterdag erg moe. Nu gaat het wel weer.
Het schijnt dat je met dit vaccin bij de eerste prik meer griep verschijnselen kunt krijgen.
blikje2018 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 10:42
Reden: Typfout
9.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er schijnen meer mensen zulke bijwerkingen te hebben van AstraZeneca en veel minder van Pfizer en Moderna. Ik heb het al meer gelezen en gehoord uit mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Pfizer vaker meer last bij de 2e prik.
Ik krijg de 2e deze week dus hoop dat het wat meevalt.
Beterschap Dwarrel!
Je lichaam is druk bezig iniedergeval!
Alle reacties Link kopieren
nena78 schreef:
23-02-2021 09:45
Geen ervaring maar wel klein beetje jaloers dat ik nog niet ben gevaccineerd. Heb er de bijwerkingen meer dan graag voor over, dan maar even last so be it! Wel sterkte natuurlijk.

Je zult vast in de zorg werken omdat je als gevaccineerd bent, alle respect voor jullie en de vaccinatie heb je verdient.....ik wil alleen ook zo graag
Ik werk idd in de zorg. Ben ook blij hoor dat ik gevaccineerd ben. Neem de bijwerkingen ook wel voor lief maar had het gewoon niet verwacht. Wil graag met dochterlief erop uit nu met dit mooie weer.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je! Gelukkig komt er morgen nog een mooie dag, hopelijk voel je je dan weer wat beter.
Alle reacties Link kopieren
Lees het van collega’s die hun vaccin al kregen ook, dezelfde symptomen, houdt 1 a 2 dagen aan. Ben binnenkort ook aan de beurt, blij dat ik vaccin krijg maar hier ben ik toch een beetje ongerust over omdat collega’s dan in allerijl mijn cliënten moeten overnemen. Had ik het eerder geweten dan had ik een paar dagen verlof genomen.
Heb eerder op dezelfde manier gereageerd op een ander vaccin, ik verwacht het dus al een beetje...
attraverso wijzigde dit bericht op 23-02-2021 10:12
12.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Familie van mij heeft zaterdag de eerste prik met Astra Zeneca gehad. Nergens last van, de geluksvogel.
Alle reacties Link kopieren
Kennis van mij heeft vorige week deze prik gekregen.
eerste zoveel uur niks aan de hand. Op een gegeven moment een enorme hoofdpijn en inderdaad ook rillingen , koorts.

Schijnt er bij deze prik echt een beetje bij te horen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem afgelopen vrijdag gehad, in de nacht heel koud later koorts en overdag dit nog een keer. Was echt beroerd. Daarna was het weer over. Veel collega’s goed ziek twee zelfs tot flauwvallen aan toe.
Ik ga zelf als vaccinatieverpleegkundige aan de slag en heb daarom gisteren de eerste vaccinatie zelf gehad. Astrazeneca. Een zere arm op de plek waar geprikt is en een sluimerend zeurend hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem een week geleden al gehad en nergens last van gehad. Wat al eerder werd gezegd, bij pfizer geeft de 2e prik meer kans op bijwerkingen en bij astrazeneca juist de 1e. Veel mensen die pfizer hebben gehad moeten de 2e nog dus daar hoor je nu niet zoveel over. Ik ben er echt van overtuigd dat er geen verschil in bijwerkingen zit tussen de verschillende vaccinaties en begrijp de mensen die nu overslaan in de hoop dat ze bij een volgende het door hun gewenste vaccin krijgen echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zaterdag gehad, zondag was ik echt niet lekker gister ook nog en het is nu over.
Was extreem moe, arm deed zo zeer dat ik er niet op kon liggen, heel erg rillerig, hoofdpijn.
Nu alleen nog pijn in mn arm gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Vrijdagmiddag vaccinatie gehad met Astrazeneca. Rond 20.00 kreeg ik hoofdpijn en rillingen, tegen 23.00 koorts en spierpijn. Zaterdag ook nog de hele dag , was er echt naar van. Zaterdagavond trok het weg en zondag voelde ik mij weer gewoon. Mijn arm deed toen gisteren nog pijn. Dit heb ik trouwens altijd na een vaccinatie.

Collegas (8) heel wisselend. De meeste wel hoofdpijn en verhoging, sommige (3) echt ziek en 1 had geen klachten.
mevrouw-fluitketell wijzigde dit bericht op 23-02-2021 10:43
11.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ken je nagaan, hoe ziek je kan worden van corona, dat is 10x erger.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
23-02-2021 10:40
Ken je nagaan, hoe ziek je kan worden van corona, dat is 10x erger.

Oh dat weet ik ook wel. Ik vroeg mij alleen af hoe anderen het prikken en de bijwerkingen hebben ervaren en hoelang de klachten aanhouden. Aangezien ik voor donderdag weer sta ingepland. Dus ik hoop mij dan beter te voelen.
Pfizer gehad hier, beide vaccins en ook hartstikke ziek van geweest, 39 graden, rillen, zweten, huiduitslag etc.

Ik heb ook Corona gehad en daar was ik veel minder ziek van, dan van de bijwerkingen can het vaccin🤭.

Het is zo verschillend, niet te vergelijken en iedereen reageert er anders op.

Je hebt de eerste gehad, gefeliciteerd en dank! Hopelijk op naar een wereld waarin we weer een beetje terug kunnen naar ‘normaal’.
Madeliefjees schreef:
23-02-2021 10:40
Ken je nagaan, hoe ziek je kan worden van corona, dat is 10x erger.

KAN ja, hoeft niet.
Op geen reuk en smaak na verder totaal geen klachten gehad. (En ja, ik heb ook anders gezien!)

Hoor veel over die astra vaccinatie. Ik wacht nog even af. Las trouwens dat ze hier alweer op waren...
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag middag gevaccineerd.
Gisteren was ik echt ziek...hoofdpijn, bleef maar rillen en plek op mijn arm deed zeer.
Vandaag wel aan t werk gegaan met paracetamol...maar ik zweet mij dood en voel mij zo niet fit. Ik ga zo maar weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring met de tweede prik van Moderna. 1 dag ziek, koude rillingen, zweten, 38,5 koorts/verhoging. Dan erna alweer een stuk beter. Het immuunsysteem heeft hard gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik word daar niet heel blij van. Bijwerkingen van een vaccinatie. Met welk vaccin dan ook. Ik heb nooit griep, dus zou ook geen griepspuit gaan halen. Nu moet ik straks wel een coronavaccin. Ik ga het wel doen als ik een oproep krijg, maar merk toch dat ik er gevoelsmatig moeite mee heb, dat griepverschijnselen die ik van nature kennelijk weet te mijden, nu kunstmatig opgewekt worden.

Overigens las ik dit over Astra Zenica in Duitsland:
https://www.hln.be/buitenland/honderddu ... ~a8c4af99/
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
23-02-2021 10:29
Ik heb hem een week geleden al gehad en nergens last van gehad. Wat al eerder werd gezegd, bij pfizer geeft de 2e prik meer kans op bijwerkingen en bij astrazeneca juist de 1e. Veel mensen die pfizer hebben gehad moeten de 2e nog dus daar hoor je nu niet zoveel over. Ik ben er echt van overtuigd dat er geen verschil in bijwerkingen zit tussen de verschillende vaccinaties en begrijp de mensen die nu overslaan in de hoop dat ze bij een volgende het door hun gewenste vaccin krijgen echt niet.
Ik sla nu ook over. Door mijn auto immuunziekte worden de huidige vaccins afgeraden. Dus ja ik wacht tot dat er een variant komt die ik wel mag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nou, laat ze die doses AstraZeneca uit Duitsland dan lekker herverdelen over de landen waar mensen ze wél willen. Ik stroop mijn mouw wel op hoor.
merano schreef:
23-02-2021 11:51
Ik word daar niet heel blij van. Bijwerkingen van een vaccinatie. Met welk vaccin dan ook. Ik heb nooit griep, dus zou ook geen griepspuit gaan halen. Nu moet ik straks wel een coronavaccin. Ik ga het wel doen als ik een oproep krijg, maar merk toch dat ik er gevoelsmatig moeite mee heb, dat griepverschijnselen die ik van nature kennelijk weet te mijden, nu kunstmatig opgewekt worden.

Overigens las ik dit over Astra Zenica in Duitsland:
https://www.hln.be/buitenland/honderddu ... ~a8c4af99/
Kan me er wat bij voorstellen. De verhalen die ik hier lees zijn erger dan wat ik van corona heb gemerkt (nagenoeg niets).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven