Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Astra zeneca en bijwerkingen

23-02-2021 09:35 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ff klagen hoor. Ik heb afgelopen zondag het vaccin gehad en ben nu zo ziek als een hond. Zere arm op de prikplek, hoofdpijn, koude rillingen. En vannacht dreef ik mijn bed uit vd koorts. Spierpijn over mijn hele lichaam, net of ik uitelkaar getrokken ben.

Iemand ook dit vaccin gehad? Hoelang hielden de bijwerkingen aan? Hoor wel meer mensen die ziek zijn geworden vd Astra zeneca. Toch meer als van Pfizer. Moet donderdag weer werken nl. Maar voel mij nu echt een vaatdoek. Heb net twee pcm gehad en dan gaat het redelijk maar jeetje is het eindelijk mooi weer, voel ik mij zo....bah.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem s ochtends gehad vorige week. In de avond hoofdpijn en wat verhoging. S nachts flink spierpijn en koorts. Dag 2 ook nog en vooral erg moe. Dag 3 niks meer aan de hand.

Ik zou me niet te druk maken over je werk donderdag hoor. Bij collega’s hoor ik inderdaad bovenstaand verloop, na 1,5 tot max. 2 dagen klachten gehoord en daarna gewoon fit.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
23-02-2021 09:35
Ff klagen hoor. Ik heb afgelopen zondag het vaccin gehad en ben nu zo ziek als een hond. Zere arm op de prikplek, hoofdpijn, koude rillingen. En vannacht dreef ik mijn bed uit vd koorts. Spierpijn over mijn hele lichaam, net of ik uitelkaar getrokken ben.

Iemand ook dit vaccin gehad? Hoelang hielden de bijwerkingen aan? Hoor wel meer mensen die ziek zijn geworden vd Astra zeneca. Toch meer als van Pfizer. Moet donderdag weer werken nl. Maar voel mij nu echt een vaatdoek. Heb net twee pcm gehad en dan gaat het redelijk maar jeetje is het eindelijk mooi weer, voel ik mij zo....bah.
Jup! Precies dezelfde bijwerkingen gehad als jij omschrijft. Na een paar uur werd ik al wat ziekjes met vooral spierpijn.. 's nachts huilen van de rillingen en koorts gewoon. Dag erna knapte ik alweer op en nu zo fit als een hoentje! Is veelvoorkomend en totaal niet gevaarlijk :) Alleen wel even shit op het moment zelf..
Alle reacties Link kopieren
Ik had liever gezien dat deze schaarse vaccins in de armen waren gespoten van 60+ en obesen zodat die niet meer in de ziekenhuizen terecht komen en de maatschappij open had gekund.
Bloemnon schreef:
23-02-2021 12:21
Ik had liever gezien dat deze schaarse vaccins in de armen waren gespoten van 60+ en obesen zodat die niet meer in de ziekenhuizen terecht komen en de maatschappij open had gekund.
Astrazeneca wordt in principe niet aan mensen boven de 55 jaar gegeven. Er is niet bekend of het vaccin bij mensen ouder dan 55 ook goed zou werken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rivm.nl/nieuws/eerste-vacci ... a-huisarts

Maar er is weer niet genoeg geleverd dus de echte risicogevallen moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heeft een familielid Pfizer gekregen en zij kreeg de zelfde klachten maar dan bij de 2e vaccinatie. Maakt niet veel uit denk ik.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 11:56
Ik sla nu ook over. Door mijn auto immuunziekte worden de huidige vaccins afgeraden. Dus ja ik wacht tot dat er een variant komt die ik wel mag hebben.
Dat vind ik iets heel anders. Jou word het afgeraden, logisch dat je hem dan niet neemt. Ik heb het over de mensen die zonder geldige reden overslaan in de hoop op een ander vaccin, wat hier in duitsland idd veel schijnt te gebeuren onder het zorgpersoneel. Maar dat is al opgelost, vandaag staat in de krant dat ze daarmee de leraren en directe contactpersonen van mensen met een zwakke gezondheid wat eerder dan gepland gaan vaccineren.
prada schreef:
23-02-2021 12:24
Astrazeneca wordt in principe niet aan mensen boven de 55 jaar gegeven. Er is niet bekend of het vaccin bij mensen ouder dan 55 ook goed zou werken.

Ik ben 63 en krijg hem morgen....Wat jij zegt geldt voor 65+
herfstappeltaart schreef:
23-02-2021 12:54
Ik ben 63 en krijg hem morgen....Wat jij zegt geldt voor 65+
Ja in Nederland hebben ze inderdaad de leeftijd omhoog geschroefd naar 65. Sorry, het was eerst 55. Ik geloof dat Belgie nog de grens van 55 handhaafd.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/binnenland/twee-kanke ... ~a9d2f794/

Sommige zieke mensen zijn zo wanhopig dat ze maar een hele dag gaan zitten wachten of er nog wat over is terwijl binnen honderden jonge kerngezonde mensen wel ingeënt worden
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
23-02-2021 13:10
Ja in Nederland hebben ze inderdaad de leeftijd omhoog geschroefd naar 65. Sorry, het was eerst 55. Ik geloof dat Belgie nog de grens van 55 handhaafd.
Klinkt lekker vertrouwenwekkend.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik heb de moderna prik gehad. Totaal geen bijwerkingen. De pleister verwijderen was vervelender :lol:
merano schreef:
23-02-2021 11:51
Ik word daar niet heel blij van. Bijwerkingen van een vaccinatie. Met welk vaccin dan ook. Ik heb nooit griep, dus zou ook geen griepspuit gaan halen. Nu moet ik straks wel een coronavaccin. Ik ga het wel doen als ik een oproep krijg, maar merk toch dat ik er gevoelsmatig moeite mee heb, dat griepverschijnselen die ik van nature kennelijk weet te mijden, nu kunstmatig opgewekt worden.

Overigens las ik dit over Astra Zenica in Duitsland:
https://www.hln.be/buitenland/honderddu ... ~a8c4af99/
Het is geen bijwerking, het is gewoon je immuunsysteem wat aan de gang is.
Alle reacties Link kopieren
verkeerd gepost
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 21-03-2021 11:32
94.68% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Paar uurtjes geleden AstraZeneca gekregen, tot op heden nog nergens last van. Ga wel zien of mijn lichaam erop reageert. Als het zo is dan is het zo, gaat ook wel weer over denk ik dan.
Uur geleden de eerste prik AZ gekregen. Tot nu toe nergens last van. Ook geen zere arm.
We gaan het afwachten..
Alle reacties Link kopieren
jolly83 schreef:
24-02-2021 14:37
Paar uurtjes geleden AstraZeneca gekregen, tot op heden nog nergens last van. Ga wel zien of mijn lichaam erop reageert. Als het zo is dan is het zo, gaat ook wel weer over denk ik dan.

Het gaat idd over. Ik voelde mij gisteravond al weer wat beter. Geen koorts meer, rillingen namen af. Vannacht nog wel het bed uitgedreven maar nu weer helemaal fit gelukkig. Op een koortsblaar op mijn lip na dan😖
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
24-02-2021 17:29
Het gaat idd over. Ik voelde mij gisteravond al weer wat beter. Geen koorts meer, rillingen namen af. Vannacht nog wel het bed uitgedreven maar nu weer helemaal fit gelukkig. Op een koortsblaar op mijn lip na dan😖
Wat fijn dat je weer opgeknapt bent. Die koortsblaar is dan wel weer wat minder.

Hier lijkt het ff Siberië, ruim 20 graden in huis en verschillende lagen kleding aan, toch nog koud hebben. . Straks maar lekker m'n bed in en morgen zien we wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 2 jaar geleden vergelijkbare bijwerkingen van de hepatitis A en DTP vaccinatie die ik voor vakantie nodig had. Dus heel gek is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ben ik in mei aan de beurt voor het az vaccin. De mensen met de bijwerkingen, hadden jullie kunnen werken? Of was het daarvoor te heftig? Anders plan ik het zo dat ik mij niet ziek hoef te melden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen maandag de eerste vaccinatie gehad. Ik wou toen ook wel een topic openen. Maar niet gedaan. Ook ik heb mij behoorlijk ziek gevoeld. Het ergste was de gewrichtspijn. Al mijn gewrichten deden pijn. Ik kon er niet van slapen en niet te lang in bed liggen .
Verder ook rillingen, zweten en spierpijn. Gelukkig verdwenen de klachten 24u later snel.
Nou we zijn twee dagen verder. Ik had dus een uurtje na de prik een sluimerende hoofdpijn. De dag erna een behoorlijk zere bovenarm, wat moe en weer die sluimerende hoofdpijn. Een pcm genomen en een uurtje of twee op bed gaan liggen. Ik werk thuis maar als ik buiten de deur zou werken had dat ook wel gelukt. Ik heb in de ochtend gewoon de boodschappen gedaan, in de middag dus even gaan liggen en s'avonds gewoon gekookt dus niet echt ziek maar meer ongemakkelijk. Vooral die zere bovenarm was vervelend bij het heffen.

Zaterdag krijgt een vriendin van mij haar vaccin, ook Astrazeneca. Ben benieuwd hoe het bij haar gaat. Laat het hier wel even weten.
Alle reacties Link kopieren
regenhaag schreef:
24-02-2021 19:54
Waarschijnlijk ben ik in mei aan de beurt voor het az vaccin. De mensen met de bijwerkingen, hadden jullie kunnen werken? Of was het daarvoor te heftig? Anders plan ik het zo dat ik mij niet ziek hoef te melden.
Met datgeen wat ik nu heb zou ik morgen gewoon gaan werken, voel me verder niet grieperig en koorts heb ik ook niet tot op heden.
Sowieso blijf ik niet zo snel thuis, dan moet ik echt koorts hebben of flink moeten overgeven. Het is denk ik maar net waar je voor je zelf de grens legt van thuis blijven of toch gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
2,5 week geleden de eerste vaccinatie gehad. (Spoednik V) Bijwerkingen vergelijkbaar met de andere vaccins. Zere bovenarm, wat moe en sluimerende hoofdpijn voor een anderhalve dag.
Komende vrijdag de tweede vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 11:56
Ik sla nu ook over. Door mijn auto immuunziekte worden de huidige vaccins afgeraden. Dus ja ik wacht tot dat er een variant komt die ik wel mag hebben.
Bij auto immuunziekte mag je Pfizer toch wel hebben? Waarom worden de huidige vaccins bij jou afgeraden?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven