Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat is voor jou dé reden om wel of niet te vaccineren tegen

02-03-2021 08:25 975 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees in verschillende topics veel reacties.
Mensen die bang zijn voor het vaccin. Waarom? Dat zou ik willen weten? Zit er iets engs in? Hou je in het algemeen niet van prikken?
Vindt je dat je lichaam het zelf moet oplossen?
Of waarom ent je, je juist wel in?
Bescherming van jezelf? Of van je medemens?
Of, zoals bij mij steeds meer het geval word; omdat ik weer mijn vrijheden terug wil.
En wat als deze vaccinatie een jaarlijks terugkerende prik gaat worden?

Bij ons op de werkvloer zijn dit wel vaak de onderwerpen waar het over gaat.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel doen om zo snel mogelijk weer een normaal leven te kunnen leiden met z'n allen.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Wel vaccineren, inderdaad om weer normaal te kunnen leven en ik ben ook wel bang om het te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik ten eerste werkzaam ben in de zorg met oudere mensen.

Als tweede om hopelijk weer zo goed als terug te kunnen naar het normale leven.

Indien bewezen nodig zou ik zeker elk jaar voor de herhalingsprik gaan.
krullen-bol wijzigde dit bericht op 02-03-2021 08:33
20.33% gewijzigd
Tralalalala
Ik liever niet omdat covid voor mij ongevaarlijk is. Maar als het betekent dat ik dan ook niet meer anderen kan besmetten (is nu nog niet duidelijk) en als er privileges aan verbonden zitten, zal ik het uiteindelijk met frisse tegenzin wel doen. Weet alleen niet of ik het elk jaar doe. Lijkt me handiger als ze ouderen, verzorgenden en kwetsbaren vooral vaccineren, net als bij griep.
Ik wil me laten vaccineren om kwetsbare mensen in mijn omgeving eindelijk weer te kunnen omhelzen en aanraken. En ik kan niet wachten tot zij eindelijk ook gevaccineerd worden. (Ik weet dat het mogelijk nooit 100% veilig wordt, maar wel een heel stuk veiliger)
Omdat ik het ''risico'' (voor zover dat er al is) ervoor over heb om mijn normale leven weer terug te krijgen.

Wat ik wel enigszins vervelend vind, is dat er nog vrij beperkt zicht is op wat ik er precies voor terug krijg als we gevaccineerd zijn. Ik snap ook dat dit weer afhankelijk is van hoeveel mensen zich laten vaccineren, en dat het dus in zekere zin een kip / ei verhaal is.

Ik wil me niet laten vaccineren als we straks alsnog een maatschappij overhouden met mondkapjes plicht, terugkerende lockdowns, geen festival/stadionbezoek (of alleen met voor/achteraf testen).
Wel, omdat ik door mijn chronische ziekte waarschijnlijk meer risico loop.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn eigen bescherming.
En op mijn werkvloer zijn dit soort onderwerpen degene die ik afkap. Zon discussie maakt de sfeer er nooit gezelliger op.
Ik laat me wel vaccineren, maar hopelijk word ik er niet ziek van. Ik heb een auto-immuunziekte, dan wil je immuunsysteem nog wel eens extra heftig reageren.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik heb al Corona gehad en ik ben jong en gezond, ik vertrouw er idd op dat mijn lijf het zelf weer kan oplossen. Jaarlijks zou ik al helemaal niet aan beginnen, op deze leeftijd.
Covid is van plan te blijven dus stel dat je op dit moment weinig risico loopt door leeftijd en gezonde conditie kan dat veranderen door ziekte en ongevallen, door ouder worden of door agressieve mutaties. Mijn idee is daarom dat enten het beste is of misschien wel titeren op antistoffen.

De doelgroep waar ik mee werk daar is voortdurend corona dus ik laat me sowieso enten.
Melofkim schreef:
02-03-2021 08:32
Ik liever niet omdat covid voor mij ongevaarlijk is. Maar als het betekent dat ik dan ook niet meer anderen kan besmetten (is nu nog niet duidelijk) en als er privileges aan verbonden zitten, zal ik het uiteindelijk met frisse tegenzin wel doen. Weet alleen niet of ik het elk jaar doe. Lijkt me handiger als ze ouderen, verzorgenden en kwetsbaren vooral vaccineren, net als bij griep.
Hoezo denk je dat het voor jou ongevaarlijk is? Dat is namelijk geen zekerheid.
miekemv schreef:
02-03-2021 08:42
Covid is van plan te blijven dus stel dat je op dit moment weinig risico loopt door leeftijd en gezonde conditie kan dat veranderen door ziekte en ongevallen, door ouder worden of door agressieve mutaties.
Dat heeft niet zoveel zin, je nu alvast laten vaccineren met het oog op later kwetsbaar worden, want naar verwachting werkt zo’n vaccin niet zo lang. Een jaar misschien? Dus dan kun je beter inenten als je al kwetsbaar bent.
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 02-03-2021 08:45
7.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik laat me absoluut wel vaccineren.
Voor mijn eigen bescherming.
Voor de bescherming van anderen.
En zodat de maatschappij eindelijk weer open kan.

Ik ben niet bang voor het vaccin; ik zie er niets engs in. Corona krijgen lijkt me een stuk risicovoller.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
snug schreef:
02-03-2021 08:37
Ik laat me wel vaccineren, maar hopelijk word ik er niet ziek van. Ik heb een auto-immuunziekte, dan wil je immuunsysteem nog wel eens extra heftig reageren.
Ik heb ook een paar auto-immuunziektes en pad was een arts op tv dar de enting dan minder goed zou kunnen werken omdat het immuunsysteem te actief zou zijn. Ergens anders lees je weer andere dingen dus ik vraag het mij ook af. Van de griepprik krijg ik best wel heftige reacties.
pipootje schreef:
02-03-2021 08:43
Hoezo denk je dat het voor jou ongevaarlijk is? Dat is namelijk geen zekerheid.
Nee, maar zekerheid heb je nooit. De kans dat ik doodga aan covid is ongelofelijk klein. De mortaliteit is zo’n 0,05 procent als je onder de 70 bent. Ik laat me ook niet inenten tegen griep, ondanks de zeer kleine kans dat ik daar last van krijg of dood aan ga. (Overigens hebben jongeren nog meer kans aan griep te overlijden dan aan covid.) Het waterpokken vaccin zit in nl ook niet in het Rijksvaccinatieprogramma omdat de kans daar ernstige gevolgen van te ondervinden heel klein is. Het is altijd een risicoafweging.
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 02-03-2021 08:54
32.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
02-03-2021 08:47
Nee, maar zekerheid heb je nooit. De kans dat ik doodga aan covid is ongelofelijk klein. De mortaliteit is zo’n 0,05 procent als je onder de 70 bent. Ik laat me ook niet inenten tegen griep, ondanks de zeer kleine kans dat ik daar last van krijg of dood aan ga. Het waterpokken vaccin zit in nl ook niet in het Rijksvaccinatieprogramma omdat de kans daar ernstige gevolgen aan te ondervinden heel klein is. Het is altijd een risicoafweging.
Hier ben ik het mee eens.
Melofkim schreef:
02-03-2021 08:44
Dat heeft niet zoveel zin, je nu alvast laten vaccineren met het oog op later kwetsbaar worden, want naar verwachting werkt zo’n vaccin niet zo lang. Een jaar misschien? Dus dan kun je beter inenten als je al kwetsbaar bent.
Ik denk dat je mij niet goed begrijpt.

Omdat je wordt geboosterd, je lichaam bouwt afweer op dus ik ga niet uit van een jaar bescherming. Wel zal de afweer afzwakken zidat het na een jaar weer moet. En misschien zijn er dan mutaties waar de enting op moet worden aangepast.
Ik doe het niet. Ik heb al corona gehad dus zie er voor nu het nut niet van in.
miekemv schreef:
02-03-2021 08:50
Ik denk dat je mij niet goed begrijpt.

Omdat je wordt geboosterd, je lichaam bouwt afweer op dus ik ga niet uit van een jaar bescherming. Wel zal de afweer afzwakken zidat het na een jaar weer moet. En misschien zijn er dan mutaties waar de enting op moet worden aangepast.
Maar wat zeg je dan? Ik dacht dat jij zei: laat je toch maar vaccineren, voor als je later wel oud en zwak bent? Dat heeft dus geen zin, want het vaccin dat je jaren terug nam, werkt tegen die tijd niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Als een vaccinatie straks een verplichting is om naar een festival of het buitenland te mogen dan neem ik hem. Als een festival/ buitenland ook mogelijk blijft met een negatieve pcr test ga ik voor de test. Gelukkig ben ik voorlopig nog niet aan de beurt, dus ik kan nog even aankijken wat het vaccin doet.

Dit onderwerp vermijd ik trouwens met vrienden en op de werkvloer. Er zijn namelijk helaas altijd iets te fanatieke mensen die je ofwel afbranden voor het niet vaccineren ofwel voor gek verklaren voor het wel vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Neem hem zeker wel. Omdat de gevolgen van Covid, ook al ga je er niet aan dood, vaak ook niet mals zijn...

En nee, we weten nog niet alle lange termijn gevolgen van bepaalde vaccins. Maar we weten ook niet alle lange termijngevolgen van een covidinfectie...
Alle reacties Link kopieren
Wel vaccineren.
Gewoon omdat het kan (ooit, als ik aan de beurt ben...).

Ik ben als kind met van alles volgespoten, ik heb mijn kind vol laten spuiten en op eigen kosten nog wat extra prikken in hem laten zetten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Saivash schreef:
02-03-2021 08:53
Neem hem zeker wel. Omdat de gevolgen van Covid, ook al ga je er niet aan dood, vaak ook niet mals zijn...
‘Vaak’? Wat vind jij vaak? Heel veel mensen merken er niets van. Naar schatting 95% is na een paar weken volledig hersteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven