Coronavirus COVID-19 alle pijlers

AstraZeneca

01-04-2021 04:26 791 berichten
Beste allemaal,
Als zorgmedewerker(verpleegkundige) twijfelde ik eigenlijk nooit over het vaccin. Ik had alle redenen om het wel te doen en eigenlijk geen enkele reden om het niet te doen. In april start op mijn werkplek de tweede vaccinatieronde (ik mocht in de eerste vaccinatieronde niet omdat ik toen covid had).

Echter inmiddels wel echt grote twijfels er over, waarbij ik echt neig naar niet nemen.
De eerste ronde was met Pfizer. Nu de tweede ronde is met AstraZeneca, en daar ben ik niet zo van.
Ik heb meerdere artikelen gelezen waarbij er tientallen gevallen zijn van trombose in de hersenen. In Duitsland vaccineren ze zelfs mensen onder de 60 niet meer ermee.

Dit is voor mij een reden om het mogelijk (nog) niet te doen. Ik ben moeder en wil geen risico lopen op tromboses.
Echter ben ik zelf wel "pro vaccin", om de redenen die wellicht iedereen heeft die voor vaccineren is.
Ik vind het wel echt een risico, en enorm eng, waardoor ik nu echt twijfel. :-|
Alle reacties Link kopieren
Ik ook zelfde verhaal. Ik wacht nog weer even een paar dagen af tot ik een beslissing neem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al neurologische klachten die cardiovasculair van invloed zijn, dus ik sla voorlopig ook even over.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn 1e enting gehad met AstraZeneca. Half mei zal ik mijn 2e krijgen.
En ik begin ook behoorlijke twijfels te krijgen. Duitsland stopt, Belgie gaat ook stoppen en wij gaan versneld de voorraad opmaken?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Zo raar, de Pil geeft groter risico op trombose. Maar gaf nooit deze ophef
lilalinda schreef:
01-04-2021 06:10
Zo raar, de Pil geeft groter risico op trombose. Maar gaf nooit deze ophef


Pil heeft een specifieke doelgroep dit gaat ook naar mensen met een zwakke gezondheid. Dit zijn de bijwerkingen op korte termijn en dat zal ook verontrusten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-04-2021 06:10
Zo raar, de Pil geeft groter risico op trombose. Maar gaf nooit deze ophef
Ook de pil wordt in vlagen minder geslikt, om deze reden. Volgens mij wordt de pil ook afgeraden als je trombose/ verhoogd risico op trombose hebt. Ook hier heb je af en toe opeens een hype in berichtgeving erover.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 01-04-2021 06:30
27.30% gewijzigd
Geef mij die AstraZeneca dan maar, geen probleem.
Duitsland stopt, Belgie gaat ook stoppen en wij gaan versneld de voorraad opmaken?
België volgt het advies van de EMA en de WHO die stellen dat het AZ vaccin veilig is en stopt niet met het toedienen ervan.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
01-04-2021 06:30
Geef mij die AstraZeneca dan maar, geen probleem.
Hier ook, kom maar door! Ik slik ook de pil, dat verhoogde risico heb ik al lang gelopen. En ook van Pfizer zijn er gevallen bekend van trombose. Dan zou je die dus ook niet moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel mijn vaccinatie ook uit, heb de brief al een aantal weken liggen.

Je zal maar net degene zijn die getroffen word hierdoor.....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vp. Er is zoveel info werk en privé en je vertrouwt het niet. Je bent niet verplicht. Doe het dan ook niet ipv aandacht trekken( ik zie dit gezeur ook maar doorgaan op het werk) door het zoveelste az topic te openen. Met dank aan je collega’s die de prik inmiddels hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lellebel81 schreef:
01-04-2021 07:00
Ik stel mijn vaccinatie ook uit, heb de brief al een aantal weken liggen.

Je zal maar net degene zijn die getroffen word hierdoor.....
Dat laatste kan je natuurlijk over alles in het leven zeggen. Je zal maar net diegene zijn die platgereden wordt, je zal maar net diegene zijn die in dat neergestorte vliegtuig zat, je zal maar net diegene zijn die stikt in zijn/haar eten, je zal maar net diegene zijn die wordt getroffen door de bliksem, je zal maar net diegene zijn....
Gisteren zei een man op tv het zooi. In Duitsland willen ze alles zonder risico hebben, voor 100%. Maar het leven is nooit 100% zonder risico. Dat kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar een vaccin is een keuze.

Op het moment dat je word platgereden ligt dat toch iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
01-04-2021 05:24
Ik heb mijn 1e enting gehad met AstraZeneca. Half mei zal ik mijn 2e krijgen.
En ik begin ook behoorlijke twijfels te krijgen. Duitsland stopt, Belgie gaat ook stoppen en wij gaan versneld de voorraad opmaken?

Bij Duitsland gaat Astrazeneca naar de 60+ers?

Weet je, ik snap best de twijfel en de bezorgdheid. Maar ik snap niet dat, als de echte experts zeggen dat het oké is, dat je dan je gevoel alsnog laat spreken. Zonder denigrerend te zijn over een vp, waarom denk je het beter te weten dan de EMA en mensen die alles weten van vaccins? (zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld gynaecologen hoor!)

Vaccins werken ook bij de gratie van hoeveel mensen het doen, dus als mijn oproep komt en ik AZ krijg dan ga ik alsnog (nouja, niet helemaal want ik zit in een fertiliteitstraject dus het wordt voor mij nu afgeraden)

Edit: je kan het nooit helemaal recht tegenover elkaar zetten, maar er gaan meer mensen dood aan corona dan aan astrazeneca en dan heb ik het nog niet gehad over long covid.
Maar goed, wie niet wil, doet het niet. Niemand zal door dit topic overtuigd worden.
Alle reacties Link kopieren
Kijk naar de oproepen van artsen en verpleegkundigen deze week. Steeds meer jonge mensen met corona in het ziekenhuis. Zij geven aan: de kans om met corona in het ziekenhuis te komen of langdurige klachten te krijgen is veel groter dan de kans op trombose.

Ik erger me aan de mensen die de brief laten liggen en niet afbellen. Er blijft een vaccin voor je gereserveerd. Je helpt dus mee aan het vertragen van het inenten en daarmee worden er weet meer mensen ziek. Lekker dan.
Lellebel81 schreef:
01-04-2021 07:00
Ik stel mijn vaccinatie ook uit, heb de brief al een aantal weken liggen.

Je zal maar net degene zijn die getroffen word hierdoor.....
Dan neem je het niet. Maar bel dan af.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
01-04-2021 07:30
Kijk naar de oproepen van artsen en verpleegkundigen deze week. Steeds meer jonge mensen met corona in het ziekenhuis. Zij geven aan: de kans om met corona in het ziekenhuis te komen of langdurige klachten te krijgen is veel groter dan de kans op trombose.

Ik erger me aan de mensen die de brief laten liggen en niet afbellen. Er blijft een vaccin voor je gereserveerd. Je helpt dus mee aan het vertragen van het inenten en daarmee worden er weet meer mensen ziek. Lekker dan.
Nou dit. Iedereen maakt elkaar gek en praat elkaar na, en zo lijkt het of die piepkleine kans op (behandelbare!) complicaties groter is dan de kans dat je Corona oploopt en daar heel ziek van wordt of heel lang klachten van houdt. Zelfs de kans op als jong gezond persoon overlijden aan Corona is vele malen groter. Jammer toch dat veel mensen helemaal geen kaas gegeten hebben van kansberekening.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
01-04-2021 07:33
Dan neem je het niet. Maar bel dan af.
Ja ik begrijp dat niet.. de boel vertragen voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
01-04-2021 07:30
Kijk naar de oproepen van artsen en verpleegkundigen deze week. Steeds meer jonge mensen met corona in het ziekenhuis. Zij geven aan: de kans om met corona in het ziekenhuis te komen of langdurige klachten te krijgen is veel groter dan de kans op trombose.

Ik erger me aan de mensen die de brief laten liggen en niet afbellen. Er blijft een vaccin voor je gereserveerd. Je helpt dus mee aan het vertragen van het inenten en daarmee worden er weet meer mensen ziek. Lekker dan.
Inderdaad, bel af als je niet wil! Er liggen zoveel ongebruikte vaccins en ondertussen zijn mijn schoonouders nog steeds niet gevaccineerd. Terwijl die hem toch heel graag willen, zodat ze weer normaal van hun oude dag kunnen gaan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Lellebel81 schreef:
01-04-2021 07:06
Maar een vaccin is een keuze.

Op het moment dat je word platgereden ligt dat toch iets anders.
Als je binnen blijft, loop je dat risico niet. Maar hoeveel mensen stappen er niet in de auto en op de fiets elke dag? Daarbij loop je zoveel meer risico dan met dit vaccin. En dit vaccin beschermt je tegen iets waar je ook dood aan kan gaan. De kans dat je dood gaat aan het vaccin, is nog altijd veel kleiner dan dat je dood gaat aan Corona. Dus wat is dan logica?
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
01-04-2021 07:36
Ja ik begrijp dat niet.. de boel vertragen voor anderen.
Ik ook niet. Zoals het ernaar uit ziet krijg ik eind juni pas mijn eerste prik. Ik wil graag eerder, hebben we dit ook weer gehad. Het maakt me dan ook niet zo veel uit welk vaccin het is, ik heb er niet meer verstand van dan deskundigen op dit gebied.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
01-04-2021 07:42
Als je binnen blijft, loop je dat risico niet. Maar hoeveel mensen stappen er niet in de auto en op de fiets elke dag? Daarbij loop je zoveel meer risico dan met dit vaccin. En dit vaccin beschermt je tegen iets waar je ook dood aan kan gaan. De kans dat je dood gaat aan het vaccin, is nog altijd veel kleiner dan dat je dood gaat aan Corona. Dus wat is dan logica?
TO heeft al Corona gehad en dat overleeft.
Alle reacties Link kopieren
11 maart
Volgens de meest recente cijfers van Lareb zijn er van alle vaccins tot nu toe 6426 meldingen van bijwerkingen binnengekomen. Verreweg de meeste van deze meldingen, bijna 5800, kwamen na inenting met het vaccin van Pfizer/BioNTech. ‘Slechts’ 159 meldingen gingen over het vaccin van AstraZeneca.
https://www.parool.nl/nederland/bijwerk ... ~bed5b7c9/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven