Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 48)

11-04-2021 16:12 3015 berichten
In Wuhan (China) is een Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 135 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 16.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44 / 45 / 46 /47
Alle reacties Link kopieren
Hi!!!
¡Hola! ( tvp )
Alle reacties Link kopieren
't is Tijd Voor dé Prik
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Present!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
pejeka schreef:
11-04-2021 16:13
Wandelen en fietsen? Komt mijn neusgaten uit, dat doe ik al maanden. Niet dat ik een hekel heb aan wandelen of fietsen, maar als dat het enige is dat nog mag, ben je er gewoon een keer klaar mee. We hebben er ook steeds minder zin in om op zaterdag of zondag weer hetzelfde rondje te lopen/te fietsen. We doen het wel, even een frisse neus halen, maar de lol is er wel vanaf. Vaak maken we het rondje niet eens meer af, kijken we elkaar aan en denken we allebei hetzelfde: laten we maar naar huis gaan.
Het is nu juist de goeie tijd om je tuin weer zomerklaar te maken en plantjes te gaan shoppen.
Hoi!
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
11-04-2021 16:17
't is Tijd Voor dé Prik
Meauie tvp :applause:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Tvp
redbulletje schreef:
11-04-2021 16:17
Het is nu juist de goeie tijd om je tuin weer zomerklaar te maken en plantjes te gaan shoppen.

Zeker... en als je geen tuin hebt? Als je 3 hoog achter in de stad woont?

Ik ben gezegend met een (afgesloten grote) tuin op het zuiden dus zodra het kan ben ik in de tuin te vinden. Ik sport zoveel mogelijk buiten... naar het bos met de honden maar zo'n feest is het allemaal niet en laten we nou ook niet net doen alsof het dat wel is buiten.

Beetje drukte in de parken en natuurgebieden en alles wordt afgesloten. In de stad is het zowat uitgestorven. Nee laat ze maar snel met versoepelingen komen.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
11-04-2021 16:23
Zeker... en als je geen tuin hebt? Als je 3 hoog achter in de stad woont?

Ik ben gezegend met een (afgesloten grote) tuin op het zuiden dus zodra het kan ben ik in de tuin te vinden. Ik sport zoveel mogelijk buiten... naar het bos met de honden maar zo'n feest is het allemaal niet en laten we nou ook niet net doen alsof het dat wel is buiten.

Beetje drukte in de parken en natuurgebieden en alles wordt afgesloten. In de stad is het zowat uitgestorven. Nee laat ze maar snel met versoepelingen komen.
Ik gelukkig ook, maarja je wil ook wel eens wat anders (verkapte tvp)
Alle reacties Link kopieren
Kalimera!
Zowizo schreef:
11-04-2021 16:23
Zeker... en als je geen tuin hebt? Als je 3 hoog achter in de stad woont?

Ik ben gezegend met een (afgesloten grote) tuin op het zuiden dus zodra het kan ben ik in de tuin te vinden. Ik sport zoveel mogelijk buiten... naar het bos met de honden maar zo'n feest is het allemaal niet en laten we nou ook niet net doen alsof het dat wel is buiten.

Beetje drukte in de parken en natuurgebieden en alles wordt afgesloten. In de stad is het zowat uitgestorven. Nee laat ze maar snel met versoepelingen komen.
Ik vind het wel allemaal erg dramatisch klinken hoor. Maar ik heb bij voorbeeld sowieso al een hekel aan drukke winkelstraten en drukke terassen dus misschien dat het oor mij anders is.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
zijn we weer
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
11-04-2021 16:23
Zeker... en als je geen tuin hebt? Als je 3 hoog achter in de stad woont?
Ik woon 1 hoog in de grootste stad van NL en heb 2 balkons vol met potten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het hier wel gepast is maar de zoon van Connie Witteman ligt in zks met covid
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... pname-zoon
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tsum, waar was je? We gingen ons al zorgen maken.

Ook wel TVP genoemd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
11-04-2021 16:52
Weet niet of het hier wel gepast is maar de zoon van Connie Witteman ligt in zks met covid
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... pname-zoon
Schrik me de pleuris van die foto!!!!!!

Beterschap voor haar zoon.
lesmee schreef:
11-04-2021 16:42
Ik vind het wel allemaal erg dramatisch klinken hoor. Maar ik heb bij voorbeeld sowieso al een hekel aan drukke winkelstraten en drukke terassen dus misschien dat het oor mij anders is.

Ja dat denk ik want ik ben gek op volle terrassen en het nachtleven... de traditionele vrijdagmiddagborrel in de lokale kroeg... en het begint nu echt een gemis te worden.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
11-04-2021 16:23
Zeker... en als je geen tuin hebt? Als je 3 hoog achter in de stad woont?

Ik ben gezegend met een (afgesloten grote) tuin op het zuiden dus zodra het kan ben ik in de tuin te vinden. Ik sport zoveel mogelijk buiten... naar het bos met de honden maar zo'n feest is het allemaal niet en laten we nou ook niet net doen alsof het dat wel is buiten.

Beetje drukte in de parken en natuurgebieden en alles wordt afgesloten. In de stad is het zowat uitgestorven. Nee laat ze maar snel met versoepelingen komen.
Ik vind dat er bij versoepelingen ook een eind moet komen aan het opschalen van de zorg.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
11-04-2021 16:52
Weet niet of het hier wel gepast is maar de zoon van Connie Witteman ligt in zks met covid
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... pname-zoon
Zij was toch van die groep “bekende” moeders die zo tegen de maatregelen was?
Tja, kijken of ze daar nu nog zo over denkt.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
11-04-2021 17:11
Ik vind dat er bij versoepelingen ook een eind moet komen aan het opschalen van de zorg.
Ik denk gezien de 'cijfers"van vandaag dat de versoepelingen verder uit zicht raken. Het enige wat ik me nu wel echt kan voorstellen is HBO/UNI beperkt open met sneltesten en eventueel musea, dierentuinen, theaters, en dat ook kleinschalig.
Maar goed daar ga ik niet over. Dit is wat ik denk.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
11-04-2021 17:15
Ik denk gezien de 'cijfers"van vandaag dat de versoepelingen verder uit zicht raken. Het enige wat ik me nu wel echt kan voorstellen is HBO/UNI beperkt open met sneltesten en eventueel musea, dierentuinen, theaters, en dat ook kleinschalig.
Maar goed daar ga ik niet over. Dit is wat ik denk.
En de sportscholen hoop ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven