Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
04-05-2021 22:45
Is goed joh, ik werk gewoon nóg een paar weken of maanden langer niet. Vandaag weer een grote opdracht met een jaar verschoven. En dat terwijl we nog steeds niet weten of er na 1 juli uberhaupt nog tozo is.
Krijg er kippenvel van :hug:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Meerkat schreef:
04-05-2021 22:45
Is goed joh, ik werk gewoon nóg een paar weken of maanden langer niet. Vandaag weer een grote opdracht met een jaar verschoven. En dat terwijl we nog steeds niet weten of er na 1 juli uberhaupt nog tozo is.
Onbegrijpelijk inderdaad. Zoveel mensen voor wie het niet 'maar een paar weken' zijn, maar een maandenlange aaneenschakeling van nauwelijks inkomsten. Begrijp er niks van. HOE DAN?! :hug:
Vandaag nog op het nieuws: *positief toontje* het aantal bedrijven dat afgelopen maanden is gestopt is X, maar het aantal nieuw gestarte bedrijven is twee keer zo hoog.
Nou, dan zal het nog wel meevallen, denk je dan als leek... :facepalm:
Gisteren stonden hier dikke rijen voor de populaire terrassen. Mensen stonden dus in de stromende regen te wachten tot ze op een onverwarmd terras mochten zitten, wel droog onder de parasol. Geeft ook maar weer aan hoezeer mensen toe zijn aan een klein beetje lucht. Letterlijk.

Hugo de Jonge wil voor de zomer het corona paspoort op orde hebben. Leuk, maar hoop wel dat iedereen dan ook de kans heeft gehad zich te laten vaccineren. Zoals het nu staat kan ik pas eind juni een uitnodiging verwachten. De zomervakantie start hier begin juli al.
Ik snap niet waarom het vaccineren nog steeds zo traag en ondoorzichtig gebeurt in NL. Cijfers die niet kloppen, 28 verschillende registratiesystemen. Een aanfluiting.

Ik maak me ook zorgen over de groep 40-60jarigen. Hoe kan het dat zij nu ineens zo ziek worden? Door mutaties in het virus? Of doordat de maatregelen niet meer goed nageleefd worden?

Verder is het met dit weer echt een worsteling om de vakantie door te komen. De kinderen willen niet naar buiten etc. En een zwembad zit er nog lang niet in.

Ik had nooit gedacht dat het nu nog steeds zo erg zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
RTL Nieuws vanmorgen : "Het kabinet wil haast maken met het corona paspoort. Dat zou mogelijk voor de zomer er moeten zijn". Oh...nu al??

Serieus?
Ik neem aan dat dat sowieso de bedoeling was, wat heb je er anders nog aan? En daar komen ze dan nu mee
Echt ik begrijp al een jaar niet waarom ze elke keer pas iets lijken te bedenken op het moment dat het speelt.
Ook in de EU massale discussie over zo'n paspoort. Jongens, dat hadden jullie toch prima in december al kunnen gaan regelen?? Toen we met vaccineren begonnen in de EU. Nee dat gaan we lekker 2 voor 12 doen
Zodat de gewone burger waarschijnlijk tot 2 dagen voor zijn zomervakantie nog geen idee heeft of hij nou wel of niet mag/kan gaan of een paspoort nodig heeft of niet..... superhandig weer
Zou het toch wel heel zuur vinden als dat coronapaspoort er komt en de groep tot zeg 55 nog geen kans gehad heeft zich te laten vaccineren. Dat zijn de mensen die ivm schoolgaande kinderen aan het hoogseizoen gebonden zijn en niet kunnen zeggen: dan gaan we in september wel op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
05-05-2021 09:58
Zou het toch wel heel zuur vinden als dat coronapaspoort er komt en de groep tot zeg 55 nog geen kans gehad heeft zich te laten vaccineren. Dat zijn de mensen die ivm schoolgaande kinderen aan het hoogseizoen gebonden zijn en niet kunnen zeggen: dan gaan we in september wel op vakantie.
Helemaal mee eens, maar met het vaccinatietempo vrees ik ervoor. Sowieso heb ik nu nog niets geboekt voor de zomer terwijl ik dat normaliter december/januari al wel rond heb, het is ook maar de vraag of, als blijkt dat we in de zomervakantie zonder al te veel fratsen (dure testen!) kunnen, er nog leuke accomodaties te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
05-05-2021 09:58
Zou het toch wel heel zuur vinden als dat coronapaspoort er komt en de groep tot zeg 55 nog geen kans gehad heeft zich te laten vaccineren. Dat zijn de mensen die ivm schoolgaande kinderen aan het hoogseizoen gebonden zijn en niet kunnen zeggen: dan gaan we in september wel op vakantie.
Ik was toen ik van dat paspoort las zo vreselijk kwaad.
Het hele jaar lopen de jongeren op eieren om de ouderen te beschermen.
En nu gaan die ouderen lekker gevaccineerd op vakantie en mogen de jongeren nog steeds helemaal niets.
Adelaar81 schreef:
05-05-2021 10:10
Helemaal mee eens, maar met het vaccinatietempo vrees ik ervoor. Sowieso heb ik nu nog niets geboekt voor de zomer terwijl ik dat normaliter december/januari al wel rond heb, het is ook maar de vraag of, als blijkt dat we in de zomervakantie zonder al te veel fratsen (dure testen!) kunnen, er nog leuke accomodaties te vinden zijn.
Ik vind het echt frustrerend. Werk zelf in het onderwijs en schoolgaande kinderen dus zijn gewoon aangewezen op juli/augustus. En echt hard aan toe! Hebben wel geboekt met mogelijkheid tot gratis annuleren. Hopen naar Oostenrijk te gaan. Onze geplande USA reis omgeboekt naar volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
05-05-2021 09:58
Zou het toch wel heel zuur vinden als dat coronapaspoort er komt en de groep tot zeg 55 nog geen kans gehad heeft zich te laten vaccineren. Dat zijn de mensen die ivm schoolgaande kinderen aan het hoogseizoen gebonden zijn en niet kunnen zeggen: dan gaan we in september wel op vakantie.
Dit zou zo enorm zuur zijn, maar ik ben er onderhand wel bang voor. Ik had het nooit gedacht, maar ik ben zelfs nu zover (na een tot nu toe verregende meivakantie waarin de jongste ook nog eens in quarantaine moet vanwege een besmet klasgenootje) dat ik best bereid ben om dure tests te doen om toch naar Frankrijk te mogen deze zomer. Dan maar een paar honderd euro armer. Ik ben zo toe aan zon en even weg.
Eva19777 schreef:
05-05-2021 09:58
Zou het toch wel heel zuur vinden als dat coronapaspoort er komt en de groep tot zeg 55 nog geen kans gehad heeft zich te laten vaccineren. Dat zijn de mensen die ivm schoolgaande kinderen aan het hoogseizoen gebonden zijn en niet kunnen zeggen: dan gaan we in september wel op vakantie.
Ik zou dat echt schandalig vinden, ik kan mij niet voorstellen dat dat erdoor komt voordat iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren. Maar ja, ik kon mij deze toestand meer dan een jaar geleden ook niet voorstellen. En we zijn voor reizen ook nog afhankelijk van capriolen in het buitenland.
Pyjamaheldin schreef:
05-05-2021 08:51
Gisteren stonden hier dikke rijen voor de populaire terrassen. Mensen stonden dus in de stromende regen te wachten tot ze op een onverwarmd terras mochten zitten, wel droog onder de parasol. Geeft ook maar weer aan hoezeer mensen toe zijn aan een klein beetje lucht. Letterlijk.
Ik vind dit ook wel een beetje treurig hoor. Vraag me bij dat soort mensen af of ze niet eerder instinctief handelen, dan gewoon hun gezonde verstand gebruiken. ''Ik moet en zal op een terras, want dat heb ik al maanden niet meer gedaan'', en vervolgens gaan zitten kleumen van de kou.

Al ben ik het wel met je eens dat mensen er met z'n allen echt enorm aan toe zijn om gewoon weer eens iets te kunnen, iets te doen. Dit weer is wel zo verschrikkelijk, ook omdat het er kennelijk aan bijdraagt dat die besmettingen zo hoog blijven.
Lente19251003 schreef:
05-05-2021 10:59
Dit zou zo enorm zuur zijn, maar ik ben er onderhand wel bang voor. Ik had het nooit gedacht, maar ik ben zelfs nu zover (na een tot nu toe verregende meivakantie waarin de jongste ook nog eens in quarantaine moet vanwege een besmet klasgenootje) dat ik best bereid ben om dure tests te doen om toch naar Frankrijk te mogen deze zomer. Dan maar een paar honderd euro armer. Ik ben zo toe aan zon en even weg.
Hier precies zo; zitten al 10 dagen in quarantaine vanwege postief getest kind. Dag meivakantie. Hopelijk volgende week wel even een dag weg (of paar dagen kamperen als het mee zit)
Wat betreft de zomer: dat testen tikt wel aan met een gezin want moet dan voor de heenweg en de terugweg. Dus 8 testen met een gezin van 4. Kost zo 1000 euro dan. Dat vind ik nogal wat. En stel 1 test is positief, is dat nog grond om te annuleren dan? Wij kunnen tot 3 dagen van te voren gratis annuleren, maar die test moet natuurlijk later....en wat als je positief test voor de terugweg? Kom je niet meer thuis? Zoveel vragen nog...
granny71 schreef:
05-05-2021 10:16
Ik was toen ik van dat paspoort las zo vreselijk kwaad.
Het hele jaar lopen de jongeren op eieren om de ouderen te beschermen.
En nu gaan die ouderen lekker gevaccineerd op vakantie en mogen de jongeren nog steeds helemaal niets.

Dit inderdaad!

Paar ouderen die ik sprak vonden het nog wel terecht ook, het zou immers zo maar hun laatste vakantie kunnen zijn. (Lopen tegen de tachtig)

Solidariteit werkt maar één kant op kennelijk. Als al die jongeren niet zo voorzichtig hadden gedaan een heel jaar lang waren al die oudjes misschien eerder besmet geraakt dan gevaccineerd en was 2019 misschien al hun laatste vakantie ooit geweest.

Ze leven nog zonder restklachten van corona en dat hebben ze mede te danken aan al die jongeren die al een jaar hun school nauwelijks van binnen hebben gezien.
En wat te denken van het feit dat er nu minder geprikt wordt omdat veel 70+'ers gewoon niet op komen dagen....ik denk dan: nodig in plaats van 1 geboortejaar er bijvoorbeeld 3 uit, dan kunnen alle vaccins die er liggen in elk geval gezet worden....nu duurt het onnodig lang voor degenen die WEL willen!
Sodermalm schreef:
05-05-2021 11:24
Ik vind dit ook wel een beetje treurig hoor. Vraag me bij dat soort mensen af of ze niet eerder instinctief handelen, dan gewoon hun gezonde verstand gebruiken. ''Ik moet en zal op een terras, want dat heb ik al maanden niet meer gedaan'', en vervolgens gaan zitten kleumen van de kou.

Al ben ik het wel met je eens dat mensen er met z'n allen echt enorm aan toe zijn om gewoon weer eens iets te kunnen, iets te doen. Dit weer is wel zo verschrikkelijk, ook omdat het er kennelijk aan bijdraagt dat die besmettingen zo hoog blijven.

Of misschien doen ze het wel om de horeca te steunen! :lightbulb:
Meerkat schreef:
05-05-2021 11:35
Of misschien doen ze het wel om de horeca te steunen! :lightbulb:
Je kan ook gewoon 20 euro op tafel leggen en dan weer lekker thuis binnen gaan zitten, dat zou ik dan nog liever doen :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste 'lekker puh, ik kan wel op vakantie en jij niet dit jaar' al gehoord hoor. Van iemand begin zestig, die dus al gevaccineerd is. Dan gaat het toch helemaal niet meer om corona, maar simpelweg om regeltjes? En er dan nog achteraan gooien dat 'wij jongeren' ons dan maar beter aan de regels hadden moeten houden. Joh, ik heb me van het begin van deze pandemie tot nu prima aan de regels gehouden. Wat een flauw gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
05-05-2021 11:24
Ik zou dat echt schandalig vinden, ik kan mij niet voorstellen dat dat erdoor komt voordat iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren. Maar ja, ik kon mij deze toestand meer dan een jaar geleden ook niet voorstellen. En we zijn voor reizen ook nog afhankelijk van capriolen in het buitenland.
Ik merk dat ik er echt een beetje sip van word dat het nu al meer dan een jaar duurt inderdaad. Dat je allerlei mijlpalen en highlights al voor de tweede keer voorbij ziet gaan in coronatijd. Koningsdag, Dodenherdenking, Bevrijdingsdag... wat volgt er nog meer?
Ik weet wel dat de vooruitzichten nu beter zijn, maar voor mijn gevoel zijn we er nu slechter aan toe dan een jaar geleden. Toen was er nog veerkracht en saamhorigheid, zaten er niet al zoveel mensen en bedrijven zolang zonder werk, liep nog niet iedereen op zijn tandvlees.
Nothing happens for a reason
....
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 05-05-2021 11:59
97.42% gewijzigd
CharlotteCcc schreef:
05-05-2021 11:42
Ik heb de eerste 'lekker puh, ik kan wel op vakantie en jij niet dit jaar' al gehoord hoor. Van iemand begin zestig, die dus al gevaccineerd is. Dan gaat het toch helemaal niet meer om corona, maar simpelweg om regeltjes? En er dan nog achteraan gooien dat 'wij jongeren' ons dan maar beter aan de regels hadden moeten houden. Joh, ik heb me van het begin van deze pandemie tot nu prima aan de regels gehouden. Wat een flauw gedoe.

En opmerkingen dat de maatregelen voor jongeren veel minder erg zijn want die hebben nog een heel leven voor zich.

Hallo bejaarden, jullie hebben bijna allemaal al een heel leven geleefd zonder maatregelen.

Dus!
Alle reacties Link kopieren
Tja die babyboomers zijn nu eenmaal een verwende generatie (niet allemaal, maar velen zijn toch veel zaken in de schoot geworpen, dankzij generaties voor én na hen)

Ik ben het terras nog niet op geweest. Ik ga niet in de kou zitten blauwbekken en of in een rij staan voor een wijntje en een bord bitterballen, dan maar niet.

Ik wil niet eens denken aan wat er nog gaat komen, of wat er nog helemaal niet gaat komen. Vakantie? had ik voor dit jaar sowieso afgeschreven, dan maar niet, geen zin in een teleurstelling.
Dan heb ik in velen maar geen vertrouwen, dat heb ik inderdaad ook niet.
Immers wie had dit verwacht, mei 2021 en nog amper iets kunnen. Juichen omdat we mogen winkelen? na 22:00 buiten mogen? een drankje op een terras mogen doen? Compleet van de plee gepleurd, dingen die normaal zijn, hangt men nu de vlag voor uit, koekoek.

Spuugzat? zeker, gaan wij er iets aan veranderen? nee dat denk ik niet.

En mensen als Meerkat gaan snoeihard naar de klote, maar gelukkig, "lekker puh" mag die bejaarde met vakantie.
Wat een medeleven vanuit hen, naar zij die werken, en of naar school willen, maar de kans niet krijgen.
Het meest irritante vind ik nog wel die collega's die nu alweer ''blij'' allerlei initiatieven lopen te ontplooien voor ''als we elkaar straks weer mogen zien op kantoor''.

Echt als er straks weer dingen mogen, is het eerste wat ik ga doen gewoon eens een maand lang met 30 graden op een strandbedje liggen op de Antillen ofzo. Vanaf maart 2020 bestaan mijn dagen al uit thuis zitten, naar buiten kijken hoe het regent en zwaarbewolkt/grijs is, inloggen op werk en dan binnen een uur al 5 chats hebben ''Sodermalm, weet je hoe laat je X af hebt?'' ''Sodermalm deze klant heeft enige haast, zou je die met prioriteit kunnen oppakken?'' ''Sodermalm, zou je het werk van junior collega B deze week 100% willen controleren?''

En dan niet even er tussenuit kunnen naar een kroegje, biosje, vakantie of zelfs niet lekker naar buiten met lekker/zonnig weer. Als straks alles weer mag ga ik gewoon eerst een paar weken gewoon leuke dingen doen, het gezeur kan dan even in mijn *** gestoken worden :D Heb me echt nog nooit zo'n werkslaaf gevoeld als deze periode.
Ik zou echt supergraag een werkslaaf zijn.
Ik blijf wel weer weg..
Nu zijn de babyboomers hier de klos.
Wat wil men hier graag lezen? Sorry dat de zestigers gevaccineerd zijn?
Wat moeten sommige toch een pleurishekel hebben aan zestigers..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven