Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de aanvulling! Maar als je sinds 27 april uitnodigt dan verwacht je als je van 1963 bent inmiddels al wat te horen...dinsdag op z’n vroegst weer post en dan is het 11 mei, maand bijna om....en dan moet alles tot 1971 ook nog? Enfin we wachten het maar af.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde van iemand die ik ken, die een niertransplantatie heeft gehad, waarschijnlijk een 3e prik krijgt.
Dit omdat hij nog altijd pillen moet slikken die zijn afweer verlagen.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
09-05-2021 07:07
Dank voor de aanvulling! Maar als je sinds 27 april uitnodigt dan verwacht je als je van 1963 bent inmiddels al wat te horen...dinsdag op z’n vroegst weer post en dan is het 11 mei, maand bijna om....en dan moet alles tot 1971 ook nog? Enfin we wachten het maar af.
Je hebt gelijk hoor. Bovendien is het is zo dat iedereen met een medische indicatie er nu tussendoor komt: 1,4 miljoen mensen.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
09-05-2021 08:15
Je hebt gelijk hoor. Bovendien is het is zo dat iedereen met een medische indicatie er nu tussendoor komt: 1,4 miljoen mensen.
Maar het tempo wordt nu wel opgeschroefd, dus ik verwacht echt wel dat de rest van de vijftigers deze maand nog aan de beurt zijn. En met de huidige leveringen gaan ze wellicht meerdere geboortejaren tegelijk uitnodigen, of komen ze snel na elkaar. Ik wacht er zelf ook met smart op.
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
09-05-2021 08:15
Je hebt gelijk hoor. Bovendien is het is zo dat iedereen met een medische indicatie er nu tussendoor komt: 1,4 miljoen mensen.
Ik ken inmiddels twee net geen veertigers die een oproep hebben gekregen. Medische indicatie maar waarom weten ze niet zo goed. De een wrs omdat hij jaren terug erg zwaar was, de ander heeft maagklachten, maar heeft zichzelf nooit als risico beschouwd. Gaat ook nooit naar de griepprik. Zij zijn natuurlijk heel blij dat ze mogen voorpiepen, maar vraag me wel al hoeveel van dit soort situaties er tussen die 1,4 miljoen zitten.

Ik wil gewoon ook een prik.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
09-05-2021 08:21
Maar het tempo wordt nu wel opgeschroefd, dus ik verwacht echt wel dat de rest van de vijftigers deze maand nog aan de beurt zijn. En met de huidige leveringen gaan ze wellicht meerdere geboortejaren tegelijk uitnodigen, of komen ze snel na elkaar. Ik wacht er zelf ook met smart op.
Een uitnodiging krijgen. Daarmee zijn ze nog niet meteen aan de beurt.
soliver schreef:
09-05-2021 09:32
Een uitnodiging krijgen. Daarmee zijn ze nog niet meteen aan de beurt.
Mijn schoonmoeder heeft gisteren gebeld voor 1e vaccin, kon vanmiddag al terecht, dus kan snel gaan
Alle reacties Link kopieren
Pffff

Mijn jongste zoontje heeft sinds gister weer keelpijn en verkouden. Ik krijg hem niet meer mee naar de teststraat nadat het vorige keer helemaal uit de hand liep daar met hem, zelfs thuistest durft hij niet meer.

Dus morgen weeeer thuisblijven van school. Een week, want dat verplicht onze school als je je kind niet laat testen.

Ik vraag me af: hoelang gaat dit nog duren, kinderen niet verkouden naar school? Wat denken jullie? Tot na de zomervakantie als iedereen 2 of in ieder geval 1 prik heeft gehad?

Of zullen ze in de herfst beginnen met de kinderen vaccineren en is dat een voorwaarde om weer verkouden naar school te mogen?
Alle reacties Link kopieren
It-is-joysjuhhh schreef:
08-05-2021 23:39
Collega bleek negatief dus dat is fijn!
Oh, gelukkig!
Nu mag jij ook uit quarantaine :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
[quote=Ritmodelanoche post_id=32852100 time=1620496195

Sowieso wel raar dat er inmiddels ruim 6 miljoen prikken zijn gezet, maar dat het echt geen fluit lijkt te doen op het aantal besmettingen.
[/quote]

Mensen houden zich niet meer zo aan de maatregelen. En de scholen zijn weer open.
Het wachten is nu vooral op het minderen van de ziekenhuisopnames
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
09-05-2021 09:43
Mijn schoonmoeder heeft gisteren gebeld voor 1e vaccin, kon vanmiddag al terecht, dus kan snel gaan
Ja, dat is ook snel! Mijn schoonvader kreeg donderdag een brief en is gisteren gevaccineerd. Wij waren ook verbaasd dat het zo snel ging.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
09-05-2021 10:07
Ja, dat is ook snel! Mijn schoonvader kreeg donderdag een brief en is gisteren gevaccineerd. Wij waren ook verbaasd dat het zo snel ging.
Bij mijn moeder ook. Dinsdag de brief, donderdag geprikt.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
09-05-2021 10:11
Bij mijn moeder ook. Dinsdag de brief, donderdag geprikt.
Dat is fijn zeg! En goed voor de gemoedsrust.

Mijn schoonvader kon niet op de dichtstbijzijnde locatie terecht, maar moest er 35 minuten voor rijden. Dat is het voordeel van steeds meer mobieler wordende doelgroepen, dan kan dat. Ik denk dat, helemaal als er steeds meer leveringen binnenkomen, je vrij snel terecht kan nadat je een uitnodiging hebt ontvangen. Je moet er alleen af en toe een stukje voor rijden.
Joelle1980 schreef:
09-05-2021 09:50
Pffff

Mijn jongste zoontje heeft sinds gister weer keelpijn en verkouden. Ik krijg hem niet meer mee naar de teststraat nadat het vorige keer helemaal uit de hand liep daar met hem, zelfs thuistest durft hij niet meer.

Dus morgen weeeer thuisblijven van school. Een week, want dat verplicht onze school als je je kind niet laat testen.

Ik vraag me af: hoelang gaat dit nog duren, kinderen niet verkouden naar school? Wat denken jullie? Tot na de zomervakantie als iedereen 2 of in ieder geval 1 prik heeft gehad?

Of zullen ze in de herfst beginnen met de kinderen vaccineren en is dat een voorwaarde om weer verkouden naar school te mogen?
Oh bah. Dat is echt heel frustrerend.
Ik heb ook een niet testbaar kind. Heeft laatst ook een week thuis gezeten :-| .

Ik voel er voorlopig niets voor om de kinderen te laten vaccineren. Sowiesozijn er nog geen vaccins voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
09-05-2021 10:14
Dat is fijn zeg! En goed voor de gemoedsrust.

Mijn schoonvader kon niet op de dichtstbijzijnde locatie terecht, maar moest er 35 minuten voor rijden. Dat is het voordeel van steeds meer mobieler wordende doelgroepen, dan kan dat. Ik denk dat, helemaal als er steeds meer leveringen binnenkomen, je vrij snel terecht kan nadat je een uitnodiging hebt ontvangen. Je moet er alleen af en toe een stukje voor rijden.
Mijn moeder kon gewoon in eigen dorp, maar kreeg AZ. Ik denk dat dat scheelt. Daar heb je geen speciale vriezers voor nodig.
En het was natuurlijk heel gezellig met al die mensen uit zelfde geboortejaar in wachtkamer en ter observatie naderhand. Allemaal oud-klasgenoten natuurlijk 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net m'n 9e ritje teststraat aangevraagd. Eindelijk mooi weer. Lekker binnen zitten. Ik ben er zooooo ontzettend klaar mee. Ondertussen zie ik de foto's van families bij elkaar weer op FB verschijnen. Ik denk dat ik zo op zolder ff heel hard ga gillen ofzo.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 50+ en krijg al jaren elk jaar een griepprik vanwege een longaandoening maar nog steeds geen oproep gehad.

Zal toch hopelijk binnenkort wel oproep krijgen.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
09-05-2021 12:37
Ik heb net m'n 9e ritje teststraat aangevraagd. Eindelijk mooi weer. Lekker binnen zitten. Ik ben er zooooo ontzettend klaar mee. Ondertussen zie ik de foto's van families bij elkaar weer op FB verschijnen. Ik denk dat ik zo op zolder ff heel hard ga gillen ofzo.
Balen hoor. Je mag toch wel in de tuin? Niet dat dat leuk is maarja. Hier is het bewolkt en waait hard.
Vorige week werd bekend dat de versoepelingen in elk geval niet 11 mei zouden plaatsvinden, is er dan vandaag Catshuys-overleg voor een persconferentie dinsdag as om te vertellen wat er de 18e gaat gebeuren, of gebeurt er deze week weer niks, iemand die daar ergens iets over heeft gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Ja. Helaas.

https://www.tubantia.nl/politiek/crucia ... Ni89ARsrvk
Alles komt goed, alleen de rest niet

Ah dank je wel. Weer klotenieuws dus. Maar fijn dat je het ergens gevonden hebt!
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
09-05-2021 13:51
Ah dank je wel. Weer klotenieuws dus. Maar fijn dat je het ergens gevonden hebt!
Echte klote dit. En dingen die op zondag uitlekken zijn altijd waar 🤬
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Een aantal dingen blijf ik onlogisch vinden, zoals waarom miljarden vaccins voor komende jaren nu al inkopen, als we niet weten of die ook werken tegen toekomstige mutaties?

Verder mag je betaald op een terras op anderhalve meter van andere tafels met bekende/onbekende mensen zitten, maar in de buitenlucht op anderhalve meter niet met bekenden bij elkaar zijn?!
Maat in parken enzo wordt hooguit opgetreden tegen dat mensen die ancerhalve meter afstand niet aanhouden?

Betekent bij hutje iig dat we niet met meerdere mensen in de openbare buitenruimte mogen zijn, ook niet op met eigen stoelen op ruim anderhalve meter van elkaar.
Maar hetzelfde mag wel dus als je op het terras van het restaurant gaat zitten, en je zou tafels bij elkaar reserveren.
En buiten in de rij met vreemden voof en achter je kan ook allemaal in de winkelstraten..

Ik vind dat heel dubbel en onbegrijpelijk.
Ook in eigen tuin mag dat dus niet op ruime afstand..
Naast vreemden en betaald dus wel, met eigen bubbel niet, van wie je weet dat ze zelf voorzichtig zijn en zich eraan houden. Of al gehad hebben danwel gevaccineerd zijn..

Wordt zo niet alsnog in de hand gewerkt dat mensen dan toch nog thuis binnen gaan afspreken of in eigen achtertuin met familie en vrienden, omdat dag niet gecontroleerd wordt?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom bibliotheken nog steeds dicht zijn en waarom je niet op afspraak banen mag trekken in het zwembad maar ja. Die willekeur van uitnodigen voor een prik vind ik ook nogal willekeurig. Ligt het er maar blijkbaar net aan welke huisarts je hebt.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
09-05-2021 13:54
Echte klote dit. En dingen die op zondag uitlekken zijn altijd waar 🤬
Wat is hier klote aan dan? Er wordt toch - mits de cijfers blijven dalen - weer iets meer versoepeld per de 18e?
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven