Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
En ik snap echt wel je kunt beter gezond zijn en wachten op een prik maar het lijkt nu of soms een slechte levensstijl wordt beloond. Twee mannelijke collega’s van mij zijn maar paar jaar ouder hebben allebei prik al gehad. Een vanwege flink overgewicht en andere diabeet. Beiden ongezonde levensstijl (snacken, niet sporten, eeuwig met de auto naar het werk, nooit eens wandelen of de fiets). Ik sport, eet bewust, rook niet, en kan mooi wachten.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
10-05-2021 13:08
Een aantal dingen blijf ik onlogisch vinden, zoals waarom miljarden vaccins voor komende jaren nu al inkopen, als we niet weten of die ook werken tegen toekomstige mutaties?

Verder mag je betaald op een terras op anderhalve meter van andere tafels met bekende/onbekende mensen zitten, maar in de buitenlucht op anderhalve meter niet met bekenden bij elkaar zijn?!
Maat in parken enzo wordt hooguit opgetreden tegen dat mensen die ancerhalve meter afstand niet aanhouden?

Betekent bij hutje iig dat we niet met meerdere mensen in de openbare buitenruimte mogen zijn, ook niet op met eigen stoelen op ruim anderhalve meter van elkaar.
Maar hetzelfde mag wel dus als je op het terras van het restaurant gaat zitten, en je zou tafels bij elkaar reserveren.
En buiten in de rij met vreemden voof en achter je kan ook allemaal in de winkelstraten..

Ik vind dat heel dubbel en onbegrijpelijk.
Ook in eigen tuin mag dat dus niet op ruime afstand..
Naast vreemden en betaald dus wel, met eigen bubbel niet, van wie je weet dat ze zelf voorzichtig zijn en zich eraan houden. Of al gehad hebben danwel gevaccineerd zijn..

Wordt zo niet alsnog in de hand gewerkt dat mensen dan toch nog thuis binnen gaan afspreken of in eigen achtertuin met familie en vrienden, omdat dag niet gecontroleerd wordt?
Met een paar vrienden op afstand in de tuin zitten, mag niet, maar is volgens mij wel veilig, dus heb ik het ook al een keer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 13:41
En ik snap echt wel je kunt beter gezond zijn en wachten op een prik maar het lijkt nu of soms een slechte levensstijl wordt beloond. Twee mannelijke collega’s van mij zijn maar paar jaar ouder hebben allebei prik al gehad. Een vanwege flink overgewicht en andere diabeet. Beiden ongezonde levensstijl (snacken, niet sporten, eeuwig met de auto naar het werk, nooit eens wandelen of de fiets). Ik sport, eet bewust, rook niet, en kan mooi wachten.
Tja. Ik probeer het maar in het grote geheel te zien. Hoe meer er in het algemeen gevaccineerd wordt, hoe eerder er versoepeld kan worden. Al die scheve ogen naar groepen en mensen die voorgaan, al dan niet terecht, daar schiet je ook niks mee op.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
10-05-2021 13:39
Wat is hier klote aan dan? Er wordt toch - mits de cijfers blijven dalen - weer iets meer versoepeld per de 18e?

Dat is niet wat in dat nieuwsbericht stond.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
10-05-2021 13:08
Een aantal dingen blijf ik onlogisch vinden, zoals waarom miljarden vaccins voor komende jaren nu al inkopen, als we niet weten of die ook werken tegen toekomstige mutaties?
Bestellingen van nu zijn denk ik reserveringen voor het vaccin van dan. Inclusief aanpassingen voor evt varianten. Nu bestellen is niet de vaccins van nu krijgen
Alle reacties Link kopieren
Helaas weten we pas volgende week maandag of dinsdag waar we aan toe zijn met de volgende stap. Ik wacht in spanning af of ik weer richting de fitness mag. Vind ik belangrijker dan dat geneuzel over vakanties.

Zaterdag uitnodiging voor de vaccinaties gehad, griepprik patient, kan pas over twee weken terecht in mijn regio. Ik heb geen auto en ga na de vaccinatie geen uren in de trein of bus zitten, dus even geduld hebben.

Ik snap niet dat ze in mijn woonplaats geen twee of meer priklocaties hebben.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik maak me echt enorm zorgen over die testmaatschappij.

Als ik het afgelopen jaar iets heb geleerd, is dat de meeste NLérs gewoon makke schapen zijn. Zolang ze thuis op de bank maar hun ipad en netflix hebben kun je ze verder alles afpakken, zolang ze maar series en de familie meiland kunnen kijken.

Dat testen gaat ook iedereen gewoon slikken straks. En zul je zien dat je in mei 2022 er nog steeds mee zit opgescheept. Hoe graag ik ook wil, ik ga nergens naartoe waar ik me voor moet testen, puur omdat als het onder dat testbeleid alsnog leeg blijft in horeca en dierentuinen, dat dat de snelste manier is om ervanaf te komen.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens Sodermalmen, Nederlanders zijn makke schapen, dat is mij ook opgevallen.
Grote mond, maar vervolgens gewoon de dam over.

Iedere keer een klein stukje vrijheid, en steeds die kleine beetjes is nu een hoop geworden, en het einde is nog niet in zicht.

Testen, vaccineren, vaccinatie paspoort. Niet meedoen? dan blijf je inderdaad binnen en kom je nergens in.

Ik ga me van z'n lang zal ze leven niet testen om een dierentuin oid in te mogen. Koekoek bewijzen dat ik gezond ben, omgekeerde wereld.
Is toch ook niet te doen.
Dan is niets toch meer spontaan te plannen, morgen naar Artis? oh kan niet, terrasje pakken uit eten oh nee kan niet.

Nog los van de eventuele kosten pp per test.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor niks over de mondkapjes. Wanneer kunnen die weg? In welke stap van het stappenplan? Daar hoor ik nooit wat over. Of zal het dan toch voor altijd blijven bestaan, voor in winkels etc? Dat zou echt verschrikkelijk zijn. Ik heb zo'n hekel aan die dingen en mijn huid vind het ook niet fijn. Zeker niet met de hitte van de zomer die eraan komt.
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
10-05-2021 15:45
Ik hoor niks over de mondkapjes. Wanneer kunnen die weg? In welke stap van het stappenplan? Daar hoor ik nooit wat over. Of zal het dan toch voor altijd blijven bestaan, voor in winkels etc? Dat zou echt verschrikkelijk zijn. Ik heb zo'n hekel aan die dingen en mijn huid vind het ook niet fijn. Zeker niet met de hitte van de zomer die eraan komt.
Inderdaad, daar moet je toch niet aan denken, nu heeft het niet, ik vind het ook verschrikkelijk die dingen.
Maar ook dat er na 20:00 geen alcohol gekocht mag worden. Ik bestel altijd mijn boodschappen bij AH, vaak een avondblok, daar kan dus geen alcohol bij besteld worden. Kan het ook even zelf halen, het is niet zo dat ik hele kisten wijn bestel maar het slaat toch nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 13:37
Ik snap ook niet waarom bibliotheken nog steeds dicht zijn en waarom je niet op afspraak banen mag trekken in het zwembad maar ja. Die willekeur van uitnodigen voor een prik vind ik ook nogal willekeurig. Ligt het er maar blijkbaar net aan welke huisarts je hebt.
En welke "connecties", aangezien 2 gezonde collega's van mij die onder de 40 zijn door die connecties deze week al hun 2e prik krijgen. 2 gezonde dochters van begin 20 van een andere collega hebben ook hun eerste prik al gehad. Via een vriendje van papa.

En mijn ouders van 75 hebben vorige week pas hun eerste prik gehad.
Ik zal wel ergens in augustus aan de beurt zijn, als ik wil tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me nog nooit laten testen , was ik ook niet van plan omdat voor een dierentuin te gaan doen of musea.
Wat de versoepelingen betreft , terrassen dan waarschijnlijk van 7.00 tot 20.00 uur s' avonds geopend.Dan kan je nog eens een hapje eten op een terras.
En geef de hotels ook wat ruimte desnoods weer met een tijdslot om je ontbijt te nuttigen in het restaurant.
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
10-05-2021 15:58
En welke "connecties", aangezien 2 gezonde collega's van mij die onder de 40 zijn door die connecties deze week al hun 2e prik krijgen. 2 gezonde dochters van begin 20 van een andere collega hebben ook hun eerste prik al gehad. Via een vriendje van papa.

En mijn ouders van 75 hebben vorige week pas hun eerste prik gehad.
Ik zal wel ergens in augustus aan de beurt zijn, als ik wil tenminste.
Ja dat vind ik ook bijzonder. Ik laat het ook los, blij dat ik gezond ben . Maar geef eens wat perspectief. Website is super onduidelijk van de rivm.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
10-05-2021 15:35
Ik maak me echt enorm zorgen over die testmaatschappij.

Als ik het afgelopen jaar iets heb geleerd, is dat de meeste NLérs gewoon makke schapen zijn. Zolang ze thuis op de bank maar hun ipad en netflix hebben kun je ze verder alles afpakken, zolang ze maar series en de familie meiland kunnen kijken.

Dat testen gaat ook iedereen gewoon slikken straks. En zul je zien dat je in mei 2022 er nog steeds mee zit opgescheept. Hoe graag ik ook wil, ik ga nergens naartoe waar ik me voor moet testen, puur omdat als het onder dat testbeleid alsnog leeg blijft in horeca en dierentuinen, dat dat de snelste manier is om ervanaf te komen.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik ben ook tegen het testen om ergens heen te mogen. Mijn kids krijg ik niet meer mee naar de teststraat nadat het daar helemaal mis ging en we ze met zn 3en in de houdgreep een wattenstok in hun neus moesten duwen"omdat dat van school moest" ze hadden alleen een snotneus. Jongste kotste de testers onder. Toen dacht ik waar ben ik mee bezig, mijn kinderen dwingen om iets te ondergaan waar ik nieteens achter sta!

Hoop niet dat dat testen voor toegang er gaat komen, want dan kunnen wij dus voorlopig geen leuke uitjes meer doen, in de weekenden of zomervakanties. Geen pretpark, dierentuin, bios, Aqua Mundo. En wandelen of picknicken zijn we zat inmiddels.
Overigens denk ik dat dat hele plan wel met een sisser af gaat lopen...
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
10-05-2021 15:45
Ik hoor niks over de mondkapjes. Wanneer kunnen die weg? In welke stap van het stappenplan? Daar hoor ik nooit wat over. Of zal het dan toch voor altijd blijven bestaan, voor in winkels etc? Dat zou echt verschrikkelijk zijn. Ik heb zo'n hekel aan die dingen en mijn huid vind het ook niet fijn. Zeker niet met de hitte van de zomer die eraan komt.
Het hele stappenplan heet nu exitstrategie geloof ik. Maar zorg toch eerst dat mensen zo snel mogelijk weer kunnen sporten ( en zwemmen). Dat lijkt me veel belangrijker dan veel andere dingen. En dat testen is ook onduidelijk. Dus wel testen voor bv een bezoek aan een dierentuin waar bijna alles buiten is en waar je prima met tijdsloten kunt werken qua drukte, maar geen test in een propvol OV.
Superhuisvrouw schreef:
10-05-2021 16:02
Ik heb me nog nooit laten testen , was ik ook niet van plan omdat voor een dierentuin te gaan doen of musea.
Wat de versoepelingen betreft , terrassen dan waarschijnlijk van 7.00 tot 20.00 uur s' avonds geopend.Dan kan je nog eens een hapje eten op een terras.
En geef de hotels ook wat ruimte desnoods weer met een tijdslot om je ontbijt te nuttigen in het restaurant.
Dat wordt flink doorkauwen dan.

Ik merk nog altijd vanuit het kabinet een hele grote dikke middelvinger naar mensen die gewoon hard werken doordeweeks. Wanneer moeten die ooit op een terras plaatsenemen dan?
Joelle1980 schreef:
10-05-2021 16:08
Ik ben het helemaal met je eens! Ik ben ook tegen het testen om ergens heen te mogen. Mijn kids krijg ik niet meer mee naar de teststraat nadat het daar helemaal mis ging en we ze met zn 3en in de houdgreep een wattenstok in hun neus moesten duwen"omdat dat van school moest" ze hadden alleen een snotneus. Jongste kotste de testers onder. Toen dacht ik waar ben ik mee bezig, mijn kinderen dwingen om iets te ondergaan waar ik nieteens achter sta!

Hoop niet dat dat testen voor toegang er gaat komen, want dan kunnen wij dus voorlopig geen leuke uitjes meer doen, in de weekenden of zomervakanties. Geen pretpark, dierentuin, bios, Aqua Mundo. En wandelen of picknicken zijn we zat inmiddels.
Overigens denk ik dat dat hele plan wel met een sisser af gaat lopen...
Nouja, ik vind het lullig voor die kleintjes, maar stiekem ben ik er wel blij mee. Uiteindelijk gaan ouders toch vooral naar dierentuinen en pretparken voor hun kinderen, en met die kinderen telkens naar een teststraat wordt natuurlijk een drama (naast dat het op zichzelf al veel gedoe is).

En dus zul je zien dat dierentuinen/pretparken misschien kort na heropening even ''vol'' stromen omdat je altijd mensen hebben die meteen op de hype train springen (net zoals dat er mensen waren die bij 8 graden, regen en wind op een terras gingen zitten), maar daarna zal het leegblijven, omdat die kinderen zich niet graag laten testen en omdat ouders hun kinderen niet graag laten martelen.

Dat is uiteindelijk de enige manier om die testsamenleving weg te krijgen : door gewoon weg te blijven van plekken waarvoor je je moet laten testen, zodat de overheid met financiele steun moet blijven komen. Dat is natuurlijk waar het ze om te doen is : ze willen af van dat compenseren van al die bedrijven.
Kinderen jonger dan 12 jaar hoeven niet getest te worden voor toegang tot een pretpark, zwembad etc. Dus dat scheelt alweer. Moet je alleen bereid zijn om zelf te testen.

Ik zit er echt niet op te wachten, maar mijn kinderen willen zo graag weer naar het zwembad, dan laat ik met liefde met nog eens testen.
Ohja en het afschaffen van muilkorven
mondkapjes mag ook wel bovenaan de lijst met versoepelingen komen.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
10-05-2021 16:12
Dat wordt flink doorkauwen dan.

Ik merk nog altijd vanuit het kabinet een hele grote dikke middelvinger naar mensen die gewoon hard werken doordeweeks. Wanneer moeten die ooit op een terras plaatsenemen dan?
Nouja, je kan ook zeuren om het zeuren he. Ik zou heel blij zijn als die versoepeling door ging (dus verruiming tot 20.00 uur). Als je per se door de week op een terras wil zitten dan neem je maar een keer een uurtje vrij en ga je om 5 uur beginnen met borrelen. Zo laat kan je het dan toch niet maken want je moet de volgende dag weer vroeg op toch :)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
10-05-2021 15:35
Ik maak me echt enorm zorgen over die testmaatschappij.

Als ik het afgelopen jaar iets heb geleerd, is dat de meeste NLérs gewoon makke schapen zijn. Zolang ze thuis op de bank maar hun ipad en netflix hebben kun je ze verder alles afpakken, zolang ze maar series en de familie meiland kunnen kijken.

Dat testen gaat ook iedereen gewoon slikken straks. En zul je zien dat je in mei 2022 er nog steeds mee zit opgescheept. Hoe graag ik ook wil, ik ga nergens naartoe waar ik me voor moet testen, puur omdat als het onder dat testbeleid alsnog leeg blijft in horeca en dierentuinen, dat dat de snelste manier is om ervanaf te komen.

Helemaal mee eens!
Iedereen heeft een grote mond, maar gebeurt er iets? Nee...op een paar avondklok rellen na maar dat waren gewoon zwakzinnigen die iets te rellen wilden hebben.

ik verbaas me dat er nog geen volksopstand geweest is.
Die had ik echt deze lente wel aan zien komen na al dat getreuzel van het kabinet en de enorme traagheid van alle beslissingen (en de complete doelloze brei aan regels die nergens meer op slaan). Maar idd....iedereen klaagt, en vervolgens zakken we weer met joggingbroek aan op de bank voor Netflix en is het wel weer prima .

Ik ben ook tegen test samenleving.
Ja, dat hadden we vorig jaar goed kunnen gebruiken...maar toen durfden ze niet
Nu de vaccins er zijn en je straks gevaccineerd bent, zie ik echt niet in waarom je dan nu opeens last minute nog een testsamenleving gaat opbouwen? Why??
Alle reacties Link kopieren
Ik word overigens ook doodmoe van dat "brieven en afspraak maken" systeem .
Tjongejonge..is dat ontworpen op traagheid ofzo???
laat mensen gewoon in de rij gaan staan bij een vaccinatiestraat. De tijd die er overheen gaat met een brief sturen, en dan moet je bellen voor een afspraak en dat moet iemand dan weer in een systeem gaan zetten....en dan zijn er alrijd mensen die niet komen opdagen ...en ..en....en.....

Het lijkt serieus 1962 wel
Hoe kan dat nou? Met al die digitale toepassingen van tegenwoordig. Alles doe je met je smartphone, maar een oproep voor een coronavaccin krijg je per postkoets
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
10-05-2021 16:27
Kinderen jonger dan 12 jaar hoeven niet getest te worden voor toegang tot een pretpark, zwembad etc. Dus dat scheelt alweer. Moet je alleen bereid zijn om zelf te testen.

Ik zit er echt niet op te wachten, maar mijn kinderen willen zo graag weer naar het zwembad, dan laat ik met liefde met nog eens testen.
Oh ok nouja hoop t dan, tot 12 jaar. Ik heb mezelf al vaak laten testen, ja het is ff kut maar dat is zo voorbij. Maar het staat me gewoon tegen dat je moet bewijzen dat je wel gezond bent. Dat je Corona hebt tenzij je bewijst dat t niet zo is en pas dan mag je naar binnen!
Schoolreisjes gaan ook niet door, net een mail van school. Ook de werkweek en musical van de oudste gaan niet door en er komt ook geen afscheid voor de ouders :-(
juliet64 schreef:
10-05-2021 16:40
Nouja, je kan ook zeuren om het zeuren he. Ik zou heel blij zijn als die versoepeling door ging (dus verruiming tot 20.00 uur). Als je per se door de week op een terras wil zitten dan neem je maar een keer een uurtje vrij en ga je om 5 uur beginnen met borrelen. Zo laat kan je het dan toch niet maken want je moet de volgende dag weer vroeg op toch :)
Het schiet gewoon voor geen meter op in dit tempo. Terrassen mogen nu weer een paar uurtjes langer open. Twee maanden geleden had ik nog verwacht dat ''terrassen open'' ook echt zou betekenen : ''terrassen open''. En we hebben het nu als volk alweer geslikt dat ''terrassen open'' alleen betekent : open tussen 12 en 6 op 1,5 meter afstand met maximaal 2 personen aan een tafel. En daar zijn we dan heeeeel dankbaar voor,.

In dit tempo is er helemaal geen sprake van een ''normale zomer'' zoals Hugo de Jonge 2 maanden geleden nog zo triomfantelijk aankondigde. En het ''enge'' is dat we daarna weer de herfst ingaan, traditioneel toch al het griep/virus seizoen en dat je donder op kunt zeggen dat de ziekenhuisopnames dan weer gaan stijgen. Dat is elk jaar het geval in die tijd van het jaar, maar nu zal de overheid in de XXXL variant in de kramp schieten en wedereom allerlei maatregelen aankondigen, dat kan ik je nu al op een briefje geven.
Alle reacties Link kopieren
Sodermalm schreef:
10-05-2021 15:35
Ik maak me echt enorm zorgen over die testmaatschappij.

Als ik het afgelopen jaar iets heb geleerd, is dat de meeste NLérs gewoon makke schapen zijn. Zolang ze thuis op de bank maar hun ipad en netflix hebben kun je ze verder alles afpakken, zolang ze maar series en de familie meiland kunnen kijken.

Dat testen gaat ook iedereen gewoon slikken straks. En zul je zien dat je in mei 2022 er nog steeds mee zit opgescheept. Hoe graag ik ook wil, ik ga nergens naartoe waar ik me voor moet testen, puur omdat als het onder dat testbeleid alsnog leeg blijft in horeca en dierentuinen, dat dat de snelste manier is om ervanaf te komen.
Eens!

Ik laat me ook niet voor een of andere toegang tot iets testen, ik hoop dat dat hele gedoe ooit weer overwaait.
Ik ontken covid echt niet, maar waar ik woon komt t maar bar weinig voor laat staan dat ze omvallen, dus ja ik kan er integenstelling tot iemand die midden in zo’n besmettingshaard woont stukken nuchterder mee omgaan. Ik ben trouwens de hele tijd niet bang geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven